ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η αποστολή μας δομείται στους άξονες:
- Διοικητικό
- Παιδαγωγικό
- Επιστημονικό - Ερευνητικό
και υλοποιείται με την καθοδήγηση και με το συντονισμό των:
- 129 Σχολικών συμβούλων (61 ΠΕ και 68 ΔΕ)
- 16 Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ (όπου υπάγονται 28 Γραφεία ΠΕ και 27 Γραφεία ΔΕ)
- 2 Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (ΠΕΚ)
- 8 Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ)
- 9 Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ)
σε συνεργασία μέσω των αντιστοίχων διευθύνσεων με:
- 20 Κέντρα Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ)
- 79 Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ)
- 13 Γραφεία Συμβουλευτικής (ΓΡΑΣΥ)
- 2 Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων (ΣΣΝ)
- 10 Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ)
- 8 Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ)
όπως επίσης και με τη συνεργασία των:
- Υπευθύνων Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων
- Περιφερειών, Νομαρχιών, Δήμων και της Εκκλησίας
- Φορέων του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΠΙ, ΟΕΕΚ,ΟΣΚ,ΚΕΕ, ΟΕΠΕΚ)
- ΑΕΙ, ΤΕΙ, κοινωνικών οργανώσεων, επιστημονικών συλλόγων
- Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων
- Υπηρεσιών επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων.
Επιπρόσθετα, προωθούμε καινοτόμες δράσεις και διοργανώνουμε ή συμμετέχουμε στη διοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και εκπαιδευτικών ερευνών. Στόχος μας είναι η Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να αποτελεί ένα ζωντανό διοικητικό, εκπαιδευτικό, επιστημονικό και παιδαγωγικό κύτταρο με τελικούς αποδέκτες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Σε ένα τόσο ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων πρώτη προτεραιότητα αποτελεί ο συντονισμός των υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού, η καθιέρωση διαδικασιών συμμετοχής και αξιοποίησης όλων των εκπαιδευτικών (με μοναδικό κριτήριο τη διάθεση συμμετοχής) και η γνωστοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι υποστηρικτικές υπηρεσίες, τόσο σε ενδοϋπηρεσιακό επίπεδο όσο και προς την κοινωνία. Αυτό το τελευταίο, το αξιολογούμε ως ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί σε πολλές περιπτώσεις η εκπαιδευτική κοινότητα και οι πολίτες αγνοούν ή γνωρίζουν ελάχιστα τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές δράσεις και γενικότερα τις δυνατότητες που παρέχουν οι υποστηρικτικές υπηρεσίες των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.