21102017Σαβ
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 20 Οκτ 2017

Τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας

Τη Τρίτη 30 Αυγούστου 2016 πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας τηλεδιάσκεψη του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Ζ.  Ανανιάδη με τους Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας.Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Ανανιάδης αναφέρθηκε διεξοδικά στις προετοιμασίες που είναι αναγκαίες να πραγματοποιηθούν, προκειμένου οι σχολικές μονάδες να είναι έτοιμες κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Επισήμανε, στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τη βούληση της Περιφερειακής Διεύθυνσης να τοποθετηθούν έγκαιρα οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, με σκοπό τα σχολεία να ξεκινήσουν άμεσα το πρόγραμμα των μαθημάτων. Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης έθεσαν τα ζητήματα και τα τοπικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην περιοχή ευθύνης τους, ώστε να επιλυθούν άμεσα και απρόσκοπτα  να εκκινήσει η νέα σχολική χρονιά χωρίς προβλήματα. Ο γόνιμος και ουσιαστικός διάλογος που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης και τα συμπεράσματα που εξήχθηκαν από αυτή,βοήθησε ώστε να λύσει τα σημαντικά ζητήματα που τέθηκαν.  


Ίδρυση νέων Σχολικών Μονάδων και Τμημάτων Ένταξης στην Κεντρική Μακεδονία

Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας το οξύ πρόβλημα και την αυξημένη αναγκαιότητα της Ειδικής Εκπαίδευσης, οι οποίες προέκυψαν από τη χρόνια απραξία και αδιαφορία των προηγούμενων υπεύθυνων, θέτει σε προτεραιότητα τη δημιουργία νέων δομών μαθησιακής υποστήριξης, αποδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον του για τα ζητήματα της Ειδικής Εκπαίδευσης και συνολικά όλου του εκπαιδευτικού έργου. Το πάγιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών και της εκπαιδευτικής κοινότητας να ιδρυθούν νέα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης καθίσταται πραγματικότητα, καθώς ένα μεγάλο μέρος μαθητών ή έμενε έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία ή αναγκαζόταν να μετακινείται σε μεγάλες αποστάσεις, με μεγάλο κόπο για τους ίδιους και τους γονείς τους, προκειμένου να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται σημαντικά το υπάρχον δίκτυο των δομών της Ειδικής Εκπαίδευσης και παρέχεται η δυνατότητα σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να ενταχθούν στο κατάλληλο για αυτούς μαθησιακό περιβάλλον.

Στη συνημμένη λίστα που ακολουθεί, παραθέτουμε τις μεταβολές στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής που προέκυψαν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:

Α. ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΜΕΑΕ:

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Θεσσαλονίκης:

  • 4/θεσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δήμου Θερμαϊκού

  

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: 

  • 3/θεσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά

 

 Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Κιλκίς 

  • 2/θεσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Γουμένισσας
  • 1/θεσιο Ειδικό Νηπιαγωγείο Γουμένισσας 

 

   

ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ

 Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης: 

  • Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ι.Ν.Ν.Α από 6/θεσιο σε 7/θεσιο
  • Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας από 6/θεσιο σε 8/θεσιο

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας: 

  • Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας από 4/θεσιο σε 6/θεσιο

 

 Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Χαλκιδικής: 

  • Το Ειδικό Δημοτικό Νέας Προποντίδας από 3/θεσιο σε 5/θεσιο

 

  

Με το ΦΕΚ δημοσίευσης 2540/τΒ΄/18-08-2016 ιδρύονται, από το σχολικό έτος 2016-2017, Τμήματα Ένταξης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία ως ακολούθως:

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Θεσσαλονίκης:

 

  • Τ.Ε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας
  • Τ.Ε στο 37ο Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
  • Τ.Ε στο 50ο Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Κερασιάς
  • Τ.Ε στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
  • Τ.Ε στο 72ο Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης
  • Τ.Ε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας
  • Τ.Ε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας

  

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης  Δυτικής Θεσσαλονίκης: 

  • Τ.Ε στο 2o Νηπιαγωγείο Χαλάστρας
  • Τ.Ε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης
  • Τ.Ε στο 1o Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
  • Τ.Ε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών
  • Τ.Ε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδά
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Κολχικού
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Προφήτη
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Λαγυνών
  • Τ.Ε στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης
  • Τ.Ε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων
  • Τ.Ε στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης
  • Τ.Ε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών
  • Τ.Ε στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων
  • Τ.Ε στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης
  • Τ.Ε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου
  • Τ.Ε στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
  • Τ.Ε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Διαβατών
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου
  • Τ.Ε στο 25ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας:

  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Λιανοβεργίου-Αράχου
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Κοπάνου
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Κιλκίς:

  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Γαλλικού
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Ευκαρπίας
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Μεγάλης Βρύσης
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γουμένισσας
  • Τ.Ε στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς
  • Τ.Ε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου

 

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Πέλλας:

  • Τ.Ε στο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Ξιφιανής-Αλώρου
  • Τ.Ε στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πενταπλατάνου
  • Τ.Ε στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αμπελείων
  • Τ.Ε στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αξού
  • Τ.Ε στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αραβησσού
  • Τ.Ε στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων
  • Τ.Ε στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Καλής
  • Τ.Ε στο 10o 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών
  • Τ.Ε στο 11ο 7/Θ Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών

 

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Πιερίας:

  • Τ.Ε στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Μακρυγιάλου
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Δίου

 

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Σερρών:

 

  • Τ.Ε στο Νηπιαγωγείο Ν. Σουλίου
  • Τ.Ε στο Νηπιαγωγείο Παλαιοκώμης
  • Τ.Ε στο 17ο Νηπιαγωγείο Σερρών
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Μαυροθάλασσας
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Καμήλας
  • Τ.Ε στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Σκοτούσσης
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου

 

 

Στη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Χαλκιδικής:

  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ποτίδαιας
  • Τ.Ε στο Δημοτικό Σχολείο Παλιουρίου
  • Τ.Ε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Μουδανιών
  • Τ.Ε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κασσανδρείας

 

 

Β. ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Με το ΦΕΚ δημοσίευσης 2513/τΒ΄/12-08-2016 ιδρύονται στην Κεντρική Μακεδονία, από το σχολικό έτος 2016-2017, οι παρακάτω Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης:

 

Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας:

 

  • Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Σκύδρας
  • ΕΕΕΕΚ Αριδαίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χαιρετισμός προς στελέχη και εκπαιδευτικούς για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

 

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς νιώθω ιδιαίτερη χαρά που μου δίνεται η ευκαιρία να επικοινωνήσω μαζί σας και να μοιραστώ την ελπίδα, την αισιοδοξία και τη δημιουργική διάθεση για πρόοδο στην Παιδεία. Μια Παιδεία στην υπηρεσία του ανθρώπινου προσώπου και όχι του απρόσωπου συστήματος. Μέσα σε συνθήκες βαθιάς ανθρωπιστικής κρίσης το σχολείο, ως αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου καλείται να κάνει άλματα και να στηρίξει πρώτα και κύρια τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι καθημερινά δίνουν τον αγώνα της διδασκαλίας. Οι δύσκολες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν πρέπει να βάλουν φρένο στο δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης, που σέβεται το δάσκαλο και τον καθηγητή, που στηρίζεται στην αξιοκρατία και στη σχέση εμπιστοσύνης των Εκπαιδευτικών με τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Η αποκατάσταση της ηρεμίας και η διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας στις σχολικές μονάδες που επιχειρήθηκε από την ανάληψη των καθηκόντων μου θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και τη νέα σχολική περίοδο. Επίσης καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για την κάλυψη των κενών της γενικής εκπαίδευσης αλλά και των ευαίσθητων τομέων, όπως της ειδικής αγωγής. Η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων αυτή τη στιγμή, η σωστή εκτίμηση και η καλή διαχείριση του υπάρχοντος προσωπικού είναι σε προτεραιότητα. Βασικό μας μέλημα είναι και η ορθή κατανομή του μαθητικού δυναμικού σε συνεργασία με τους δήμους, που θα αποσυμφορήσει και θα βελτιώσει τη λειτουργία των σχολείων. Επιδίωξή μας, η αντιμετώπιση του προβλήματος της σχολικής στέγης, της υλικοτεχνικής υποδομής και της πλήρους κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Η αλληλεγγύη, η αλληλοβοήθεια και ο αλληλοσεβασμός είναι προτεραιότητες στην εποχή της κρίσης στην Κεντρική Μακεδονία. Κανένα σχολείο και κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Όλοι μαζί ας προασπιστούμε τη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση ενάντια σε όλους εκείνους που επιστρατεύουν πρακτικές που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνουν τους εκπαιδευτικούς.

Εύχομαι ολόψυχα σε όλους υγεία, δύναμη, καλή φώτιση και επιτυχία στο έργο σας! Καλή σχολική χρονιά!

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Π/θμιας& Δ/θμιας Εκπαίδευσης

     Κεντρικής Μακεδονίας

   Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

      Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Με αφορμή των βάσεων εισαγωγής στα εκπαιδευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, που ανακοινώθηκαν αυτές τις ημέρες, θα ήθελα να δώσω τα πιο  θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους διαγωνιζόμενους μαθητές, οι οποίοι μετά από μια πολύπονη προσπάθεια, ολοκληρώνουν έναν κύκλο της ζωής τους.

Οι μαθητές που πέτυχαν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βλέπουν τους κόπους τους να δικαιώνονται. Μπροστά τους ανοίγονται νέοι ορίζοντες όχι μόνο για την πνευματική τους καλλιέργεια αλλά και για την διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, με  νέα ερεθίσματα, εμπειρίες και ευκαιρίες για τη ζωή και το μέλλον τους.

Απευθυνόμενος σε όσους μαθητές δεν κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους τους, θα ήθελα να τους πω ότι δεν πρέπει να απογοητεύονται και ότι αξίζει να ξαναπροσπαθήσουν, αν το θέλουν πραγματικά. Κυρίως, όμως, να τονίσω πως οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι το εφαλτήριο για έναν καινούριο κύκλο ζωής που ξεκινά μετά τα σχολικά χρόνια, αλλά δεν είναι η μοναδική ευκαιρία. Η ζωή δίνει πάντα ευκαιρίες σε όσους είναι ενεργοί για να τις αδράξουν, έχοντας υπομονή, επιμονή και αισιοδοξία για το μέλλον.

Συγχαρητήρια αξίζουν,επίσης, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς των μαθητών, που στάθηκαν δίπλα τους και με τη συνεχή στήριξη και την αγάπη τους, συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτήν την επιτυχία.

Για αυτό, παρόλη τη  δύσκολη  συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, χρειάζεται να συμβάλλουμε όλοι στη διαμόρφωση ενός τέτοιου περιβάλλοντος, ώστε οι νέοι μας να έχουν όσο γίνεται περισσότερες ευκαιρίες για την ευόδωση των στόχων τους και την αξιοποίηση των γνώσεων και των προσόντων τους, ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία και προοπτική.

Το σύστημα τούτο των Πανελλαδικών εξετάσεων που εξυπηρέτησε το εκπαιδευτικό σύστημα για πολλές γενιές, εξάντλησε τη δυναμική του και ήρθε η στιγμή να προσαρμοστεί, το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Π/θμιας& Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με εκπροσώπους της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ (UNHCR) για την Εκπαιδευτική Πολιτική μεταναστών και προσφύγων

DSCN4334

 

Την Πέμπτη στις 11 Αυγούστου 2016 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την Εκπαιδευτική Πολιτική στους μετανάστες και στους πρόσφυγες. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης, οι εκπρόσωποι της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ (UNHCR)  Else Abildtrup Oestergaard,  Σύμβουλος σε θέματα Εκπαίδευσης του Οργανισμού και De Juriew Domique, Αξιωματούχος του Οργανισμού, ο Γιώργος Αγγελόπουλος, επίκουρος Καθηγητής τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας του ΑΠΘ και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων του ΥΠ.Π.Ε.Θ και ο Αλέξανδρος Αστρεινίδης, εκπαιδευτικός νομικός, μέλος της Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Συζητήθηκε η προοπτική και σχέδιο του Υπουργείου, που προβλέπει  τη δυνατότητα υποδοχής και ένταξης  των προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η συζήτηση εστιάστηκε στις δομές και στην εκπαίδευση που θα παρασχεθεί, προκειμένου να ενταχθούν τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών αρμονικά στις σχολικές δραστηριότητες. Εκείνο που τονίστηκε είναι η ανάγκη το Σεπτέμβριο, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο  εκπαίδευσης.

Η ενημέρωση που διεξήχθη ήταν διαφωτιστική, έγινε σε θερμό κλίμα και η συζήτηση ήταν αρκετά εποικοδομητική στα πλαίσια της  προσπάθειας να ενταχθούν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες, μέσω της εκπαίδευσης, στην ελληνική κοινωνία.

 

Μήνυμα για τη λήξη του διδακτικού έτους

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Μέσα σε συνθήκες βαθιάς ανθρωπιστικής κρίσης το σχολείο, ως αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου καλείται να κάνει άλματα και να στηρίξει πρώτα και κύρια τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι κάνουν καθημερινά στα σχολεία τους «μικρά θαύματα». Οι δύσκολες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν πρέπει να βάλουν φρένο στο δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης, που σέβεται το δάσκαλο και τον καθηγητή, που στηρίζεται στην αξιοκρατία και στη σχέση εμπιστοσύνης των Εκπαιδευτικών με τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.

Στην Κεντρική Μακεδονία, έχοντας ως στόχο τον Σεπτέμβριο να είναι  απρόσκοπτη η έναρξη των μαθημάτων , εργαζόμαστε εντατικά, ώστε να ολοκληρωθούν κατά το δυνατόν γρηγορότερα οι υπηρεσιακές μεταβολές και να αντιμετωπιστούν μέσω της συνεργασίας μας με τους Δήμους, τα τρέχοντα ζητήματα της σχολικής στέγης, της υλικοτεχνικής υποδομής και της κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων.

Ταυτόχρονα εργαζόμαστε ώστε στη τεχνική εκπαίδευση να υπάρξει δικαιότερη κατανομή τομέων με γνώμονα πάντοτε την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, το συμφέρον των μαθητών και καθηγητών. Σε αυτό το πνεύμα καλούμε   τους συναδέλφους από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης σε συνεργασία και αλληλεγγύη προκειμένου να διασφαλίσουμε όλοι μαζί τη σταθερότητα, την εργασιακή ειρήνη και την πρόοδο στην εκπαιδευτική και σχολική κοινότητα κόντρα στις προκλήσεις και στις ασφυκτικές πολιτικές.

Σας εύχομαι ολόψυχα καλό καλοκαίρι και ψυχική και πνευματική ξεκούραση από το δύσκολο έργο που επιτελείτε.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Π/θμιας& Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Συνάντηση για την Εκπαιδευτική Πολιτική στους μετανάστες και στους πρόσφυγες

Την Παρασκευή στις 8 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την Εκπαιδευτική Πολιτική στους μετανάστες και στους πρόσφυγες. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου  Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ι. Παντής, τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής για τους πρόσφυγες που συστήθηκε στο Υπουργείο, Πανεπιστημιακοί Καθηγητές επιφορτισμένοι με το σχεδιασμό και την υλοποίηση της πολιτικής αυτής, καθώς και οι Περιφερειακοί Διευθυντές Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Θεσσαλίας και Ηπείρου. Επίσης, συμμετείχαν οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, όπως επίσης, και προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων όλων αυτών των Περιφερειών, καθώς και Εκπαιδευτικοί καταγραφείς και Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε εθελοντικές ομάδες βοήθειας των προσφύγων και μεταναστών.

Συζητήθηκε εκτενέστατα το σχέδιο του Υπουργείου που εκπονήθηκε για τη δυνατότητα υποδοχής και ένταξης των προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αναλύθηκαν με εμβρίθεια οι δομές που θα υπάρξουν, προκειμένου να ενταχθούν αυτοί αρμονικά στις σχολικές δραστηριότητες. Εκείνο που τονίστηκε έντονα από όλες τις πλευρές ήταν ότι το Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις ηλικίες των προσφύγων και μεταναστών, δηλαδή, πρόκειται να υπάρξουν τμήματα υποδοχής και ένταξης από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο.

Η ενημέρωση που διεξήχθη ήταν διαφωτιστική και μέσα από τη δημιουργική συζήτηση που επακολούθησε με τα στελέχη της εκπαίδευσης βγήκαν γόνιμα αποτελέσματα, τα οποία τα στελέχη θα υλοποιήσουν, προκειμένου να ενταχθούν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες, μέσω της εκπαίδευσης, στην ελληνική κοινωνία.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

periballonΗ 5η Ιουνίου έχει οριστεί το 1972 από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Από τότε γιορτάζεται κάθε χρόνο, για να θυμίζει σε όλους την προστιθέμενη αξία για την ανθρωπότητα και το μέλλον του πλανήτη, είναι μια υπενθύμιση της ευθύνης που έχουμε απέναντι στις μελλοντικές γενιές, αλλά ταυτόχρονα και γιορτή για ό,τι έχει επιτευχθεί στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του στο χώρο που ζει, προστατεύοντας και βελτιώνοντάς τον, σε μια δύσκολη περίοδο για τον ίδιο, αλλά και για το περιβάλλον.

Η σχέση του ανθρώπου με την φύση αποτελεί εξ ορισμού οξύ και, θα έλεγε κανείς, τραγικό πρόβλημα. Από το ένα μέρος ο άνθρωπος αισθάνεται πως είναι μέρος οργανικό του φυσικού κόσμου που τον περιβάλλει, ό,τι δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς αυτόν και ό,τι είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό δέσμιός του. Όπως αποκάλυψε και προέβαλε με έμφαση η φιλοσοφία του υπαρξισμού στην εποχή μας, η τραγωδία του ανθρώπου βρίσκεται στο ότι έχει ριχτεί μέσα στον κόσμο και προσπαθεί να επιβιώσει αγωνιζόμενος και αντιπαλεύοντας προς έναν κόσμο εχθρικό. Το οικολογικό πρόβλημα έχει πελώριες πνευματικές διαστάσεις. Χωρίς την θεραπεία του ανθρώπου από τον εγωκεντρισμό, τον ευδαιμονισμό, την περιφρόνηση προς τον υλικό κόσμο, η οικολογική κρίση απλώς θα επιδεινώνεται. Αν δεχτούμε την άποψη, ότι το φυσικό περιβάλλον δεν περιήλθε από μόνο του στη σημερινή κρίση, αλλά εξαιτίας των άστοχων στο πέρασμα της ιστορίας ενεργειών και παραλείψεων του ανθρώπου, γίνεται σαφές ότι η κρίση αυτή είναι προ πάντων κρίση οντολογική, με την έννοια ότι αφορά κατεξοχήν την υπαρξιακή ταυτότητα, το ρόλο και την αποστολή του ανθρώπου στον κόσμο. Η μονοδιάστατη εμμονή στην απαρέγκλιτη εφαρμογή  ή και άλλων συναφών τεχνοκρατικών μέτρων, κατά το πρότυπο και το πνεύμα της Έκθεσης του ΟΗΕ  σε σχέση με την οικονομική λογική της βιώσιμης ανάπτυξης του πλανήτη, η οποία αντιλήφθηκε το γήινο οικοσύστημα ως αντικείμενο διαχειριστικής μέριμνας από ειδικούς επιστήμονες και από οργανωμένους κρατικούς και διεθνείς οργανισμούς, δεν αποτελεί την ιδανική θεραπεία απέναντι στο πρόβλημα της περιβαλλοντικής υποβάθμισης. Η συνετή περιβαλλοντική διαχείριση του πλανήτη δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνικό και οργανωτικό ζήτημα, που μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με λογικοκρατικές νομοθετικές, κοινωνικοοικονομικές, τεχνολογικές αναπροσαρμογές, καινοτόμες μεταρρυθμίσεις ή άλλες παρόμοιες διαχειριστικές μεθόδους. Για μια αποτελεσματική αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού ελλείμματος δεν πρέπει να αγνοείται η οντολογική διάσταση του συγκεκριμένου προβλήματος και κυρίως  οι     ηθικοκοινωνικές  βάσεις, που το γέννησαν.

Δεδομένης της ευθύνης του ανθρώπου απέναντι στη φύση, αλλά και της σχέσης αλληλεξάρτησης ανάμεσα στον άνθρωπο και στη φύση, ο άνθρωπος καλείται να διαμορφώσει έναν ανακαινισμένο πολιτισμό που δε θα θεωρεί τον άνθρωπο αυτονομημένο από τη φύση, αλλά συνετό εργάτη και φύλακα του φυσικού περιβάλλοντος. Έναν πολιτισμό που δε θα στηρίζεται στην ωφελιμιστική υποταγή της φύσης στις ορμέμφυτες επιθυμίες ενός θεοποιημένου ανθρώπου, ούτε αντιστρόφως θα διδάσκει τη δουλική υποταγή του ανθρώπου σε μια θεοποιημένη φύση. Καλείται επομένως ο άνθρωπος να διαπλάσει έναν πολιτισμό που θα προωθεί την ισορροπημένη αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος.

Δελτίο Τύπου Λήξης Μαθημάτων του Ανοικτού Πανεπιστημίου

perif

Ημέρα μνήμης Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού

Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε την ανακήρυξη της 19ης  Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο». Αυτή η αναγνώριση, παρά την ομολογουμένως πολυετή και αδικαιολόγητη καθυστέρηση  σε ότι αφορά το ηθικό μέρος, δικαίωσε ηθικά και ιστορικά τον Ποντιακό Ελληνισμό και συνέδεσε το σύγχρονο Ελληνισμό με το παρελθόν του μέσω μιας διαδικασίας συλλογικής μνήμης, δηλαδή αλήθειας.Η ελληνική κοινωνία με πρωταγωνιστές τους ποντιακούς συλλόγους και τα ποντιακής καταγωγής ενεργά της μέλη,  κινήθηκε πολλές φορές πιο μπροστά από τους θεσμούς, διευρύνοντας τη σημασία της αναγνώρισης, περιφρουρώντας ταυτόχρονα την ημέρα μνήμης από κινήσεις και ενέργειες αντίθετες προς το γράμμα και το πνεύμα του νόμου και της ιστορικής πραγματικότητας. 

Η γενοκτονία των Ποντίων  (1916 ? 1923), η οποία έχει διαπιστωμένα πάνω από 353.000 θύματα,  αποτελεί μία ακόμη μεγάλη γενοκτονία του 20ου αιώνα μαζί με την Αρμενική και την Εβραϊκή. Η γενοκτονία των Ποντίων έχει τις ίδιες ηθικές αναλογίες με αυτές των Εβραίων και των Αρμενίων, δυστυχώς όμως αποτελεί τη λιγότερο γνωστή και περισσότερο αγνοημένη από σχετικούς με τέτοια θέματα εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς, και μέχρι πρόσφατα την ίδια την ελληνική πολιτεία και  την ελληνική κοινωνία.Σήμερα, τιμούμε την επέτειο για την μνήμη των μαρτύρων του Ποντιακού Eλληνισμού, με την πεποίθηση ότι σύντομα θα συνεχιστεί η διεκδίκηση των εθνικών δικαιωμάτων του λαού μας, στο πλαίσιο της ειρήνης και των ανθρωπίνων αξιών.

Η διαφύλαξη και η περαιτέρω ανάδειξη και  διεθνοποίηση της ημέρας μνήμης της   γενοκτονίας, η οποία  υπερβαίνει τον Ποντιακό Ελληνισμό και διαπερνά όλη την ελληνική κοινωνία, αποτελεί κυρίαρχο συστατικό στοιχείο των θεσμών και της κοινωνίας που σέβονται την ιστορία και την αλήθεια, δηλαδή τη μνήμη τους.

Η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας. Υποχρέωση όλων μας είναι να την σεβόμαστε και να την μελετάμε. Να την μεταδίδουμε και να μην την ξεχνάμε. Να την προωθούμε και πάνω από όλα να την διεκδικούμε.

Γιατί οι πατρίδες είναι σαν τους ανθρώπους, πεθαίνουν από την στιγμή που αρχίζουμε να τις ξεχνάμε.

 

 

   Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                      

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

      Κεντρικής Μακεδονίας

 

    Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

          Γεωλόγος-Θεολόγος