Λήξη 6ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής
29032024Παρ
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 18 Ιουλ 2023

Λήξη 6ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Χαιρετισμός Περιφερειακού Διευθυντή κ. Καρατάσιο με τον Πρόεδρο των Φίλων Τεχνικού Μουσείου κ. ΚαρτσιώτηΜετά την λήξη του 6ου Μαθητικού Συνεδρίου, της μεγαλύτερης μαθητικής επιστημονικής διοργάνωσης της Κεντρικής Μακεδονίας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους συμμετείχαν σε αυτήν τη διοργάνωση.

Α) Πρώτα από όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που έδωσαν παλμό και χρώμα. Ήταν οι πρωταγωνιστές και μας εξέπληξαν ευχάριστα. Η δημιουργικότητα, η συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα και η εφευρετικότητα ήταν τα κύρια στοιχεία που εξέπεμψαν προς τους επισκέπτες και το κοινό.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αισθάνεται περήφανη για την προσπάθεια τους και την ποιότητα των έργων. Τα παιδιά αυτά είναι η καλύτερη εγγύηση για το ψηφιακό μέλλον της χώρας μας.

Β)Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που είχαν την ευθύνη της επιστημονικής καθοδήγησης των εργασιών. Αξιολόγησαν ένα μεγάλο αριθμό εργασιών μαθητών(περισσότερες από 300) και αφιέρωσαν πολλές ώρες προσωπικής δουλειάς, με κύριο στόχο τη βελτίωση ποιότητας της διοργάνωσης.

 

Πάνω απο 2000 μαθητές παρακολούθησαν τις εργασίες στο συνεδριακό Κέντρο Ν.ΟικονόμουΓ) Ιδιαίτερες ευχαριστίες πρέπει επίσης να δώσουμε και στους εκπαιδευτικούς των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Κεντρικής Μακεδονίας όπως και στους υπόλοιπους συναδέλφους της οργανωτικής επιτροπής. Το προσωπικό αυτό εξυπηρέτησε με ευγένεια και μεράκι όλους τους 3100 μαθητές-σύνεδρους, 430 εκπαιδευτικούς και πολλούς ακόμη επισκέπτες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλοι οι συνάδελφοι έδειξαν επαγγελματισμό και υψηλό αίσθημα ευθύνης, αφού παρόλο τον όγκο του συνεδρίου, οι εργασίες διεξήχθησαν ομαλά και δε σημειώθηκε το παραμικρό μέσα στο τριήμερο ενώ οι μαθητές προσήλθαν, φιλοξενήθηκαν και αποχώρησαν με ασφάλεια.

Δ) Τέλος θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους συνδιοργανωτές του Συνεδρίου, τους Φίλους του Τεχνικού Μουσείου και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ? ΝΟΗΣΙΣ, για την εξαιρετική συνεργασία. Ευχαριστίες επίσης και στους χορηγούς που προσέφεραν αφίσες, banners, συνεδριακό υλικό, και νερά προς τους μαθητές, καθώς και τους χορηγούς επικοινωνίας, το TV100-FM100, τη Livemedia και τη δημοσιογραφική ομάδα του ΙΕΚ Επανομής.

 

 

Κάνοντας μία επισκόπηση στο τριήμερο 8-10 Απριλίου ας θυμηθούμε στιγμές που σημάδεψαν το συνέδριο.
Ηλεκτρονικοί Αυτοματισμοί προστασίας από σεισμούς, οπτικοακουστικό λογισμικό για νοηματική, έξυπνα γιλέκα για ανθρώπους με προβλήματα όρασης, τηλεκατευθυνόμενα ρομπότ που βυθίζονται στο νερό και εξερευνούν, διάσημοι πίνακες ζωγραφικής που αποκτούν κίνηση, βιοκλιματικές κατοικίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια και νέα προγράμματα λογισμικού είναι μερικά από τα σχέδια που υλοποίησαν οι μικροί επιστήμονες, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους.

Στη φετινή διοργάνωση πήρε μέρος για πρώτη φορά με εργασία του, μαθητής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Διαβατών αλλά και ομάδα μαθητών από το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης, που ασχολήθηκε με τον αλγόριθμο Fibonacci.

 

 

Επίσης, παράλληλα τρία θεματικά πάρκα: η Roboland με παρουσίαση ρομποτικών διατάξεων, η Gameland με παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών και τα E-posters με ηλεκτρονικές παρουσιάσεις εργασιών μεταδίδανε το μαθητικό παλμό εκτός του συνεδριακού χώρου. Για όλες αυτές τις εργασίες δόθηκε ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος στο ισόγειο του Νόησις ώστε να παρουσιάσουν τα έργα τους. Ο χώρος αυτός ονομάστηκε Eposter-Show.

 

Αξίζει να εστιάσουμε ενδεικτικά σε κάποιες από αυτές τις εργασίες:


Ένας 24χρονος, έγκλειστος των φυλακών Διαβατών και μαθητής του πρώτου κύκλου μαθημάτων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, δημιούργησε το ηλεκτρονικό παιχνίδι "Φαντομάς", με στόχο να χρησιμοποιείται από τους συμμαθητές του στο ΣΔΕ, για να περνούν δημιουργικά την ώρα τους στα διαλείμματα. Ο ήρωας του παιχνιδιού προσπαθεί να βγει από το λαβύρινθο, προσπερνώντας τα εμπόδια που παρουσιάζονται στα επτά επίπεδα του παιχνιδιού. Η πλατφόρμα που χρησιμοποίησε ήταν το διαδικτυακό εργαλείο "scratch".
Η εργασία αυτή παρουσιάστηκε στο συνέδριο από τον υπεύθυνο καθηγητή του, ενώ μεταδόθηκε και ηχογραφημένο μήνυμα του μαθητή.

 

 

 

 

Μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης κατασκεύασαν ένα γιλέκο που μπορεί να κατευθύνει τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης, σε αντικατάσταση του κλασικού μπαστουνιού. Το πρότυπο αυτό σύστημα αποτελείται από ένα γιλέκο που περιέχει αισθητήρες υπερήχων (ανίχνευση εμποδίων), μία πλακέτα επεξεργαστή εντολών και ένα smartphone (Android). Η πλακέτα ελέγχει τους αισθητήρες και διαβιβάζει τις μετρήσεις τους, μέσω Bluetooth στο smartphone, το οποίο αποκωδικοποιεί τις μετρήσεις σε φωνητικά μηνύματα οδηγιών. Η εργασία αυτή πρόκειται να επεκταθεί του χρόνου σε ακόμη περισσότερες εφαρμογές και εργαλεία βοήθειας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα το φωνητικό μενού, την αξιοποίηση χαρτών- GPS και τη διασύνδεση με πληροφοριακά συστήματα όπως του ΟΑΣΘ, ώστε να διευκολύνονται στις μετακινήσεις τους με τα αστικά.

 

 

 

Μαθητές της Β' τάξης Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Αξιούπολης συμμετείχαν στο πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής Hydrobot του Ιδρύματος Ευγενίδου, στο πλαίσιο του οποίου κατασκεύασαν ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα τύπου ROV (Remotely Operated Vehicle). Το όχημα θα χρησιμοποιηθεί για μετρήσεις ποιοτικών χαρακτηριστικών των νερών του ποταμού Αξιού, καθώς και άλλων υγροτόπων της περιοχής, αφού έχει τη δυνατότητα να επιπλέει ή να καταβυθίζεται μέχρι κάποιο βάθος και να μετρά τη φωτεινότητα, την πίεση, το βάθος και τη θερμοκρασία του νερού. 

Το υδρομπότ περιλαμβάνει μικροελεγκτή με αισθητήρες και σύστημα καταγραφής δεδομένων. Έχει επίσης τη δυνατότητα να συλλέγει φωτογραφίες και βίντεο.
Οι μετρήσεις θα αποτελέσουν συνεισφορά για την ενημέρωση της σχετικής βάσης δεδομένων που διατηρεί το ίδρυμα στα πλαίσια του προγράμματος.

Στο τομέα της τέχνης και του animation, γνωστοί ζωγράφοι, όπως ο Πικάσο και εκπρόσωποι της σύγχρονης τέχνης (Ντάμιεν Χιρς) θα μπορούσαν να δουν την εξέλιξη των έργων τους σε μία δεύτερη ανάγνωση που εμπεριέχει κίνηση. Οι μαθητές του Μουσικού σχολείου Κατερίνης, διασκεύασαν ψηφιακά εικαστικά έργα τέχνης, όπως το «The blind man's Portrait» (1903) του Πικάσο, προσθέτοντας ήχο και νέα αντικείμενα, φτιάχνοντας ένα φανταστικό σενάριο αφαιρετικής σκέψης με κίνηση. Χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία λογισμικού Photoshop και Illustrator για την κατασκευή των γραφικών και του Premier για την δημιουργία του video-animation.

Μαθητές του 2ου ΓΕΛ Γιαννιτσών, χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες της πληροφορικής, κατασκεύασαν ένα βιοκλιματικό σπίτι, το οποίο λειτουργεί με εναλλακτικές μορφές ενέργειας, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση μαθητής του 1ου Γυμνασίου Πανοράματος έφτιαξε το σπίτι του μέλλοντος, πλήρως αυτόνομο από το ηλεκτρικό ρεύμα και το πετρέλαιο. Πρόκειται για το λεγόμενο "παθητικό κτίριο" που τα τελευταία χρόνια κατασκευάζεται ολοένα και περισσότερο στην Ευρώπη, και χρησιμοποιεί φυσικό εναλλάκτη θερμότητας για να διατηρεί σταθερή θερμοκρασία εντός του σπιτιού, χειμώνα και καλοκαίρι.


Σε σχολεία όπως το Γυμνάσιο Μελίκης, Γυμνάσιο και ΓΕΛ Πεντάπολης, που αντιμετώπισαν μεγάλο πρόβλημα μετακίνησης προς το Νόησις, δόθηκε μία έξυπνη λύση ώστε οι μαθητές να παρουσιάσουν τελικά την εργασία τους. Και αυτό έγινε με τη βοήθεια τηλεδιάσκεψης από το χώρο του εργαστηρίου πληροφορικής του κάθε σχολείου.
Ιδιαίτερη έκπληξη ήταν και η Τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την δεύτερη μέρα του Συνεδρίου όταν πραγματοποιήθηκε σύνδεση και συνομιλία με τους μαθητές γυμνασίου από τα νησιά Φερόε στον Ατλαντικό.
Η ομάδα αυτή έχει κατακτήσει πανευρωπαϊκές νίκες στη Ρομποτική και ήταν μία ευκαιρία να δείξουν τα επιτεύγματά τους (ρομπότ) και να συνομιλήσουν με τους μαθητές του Συνεδρίου.
Πρέπει να αναφέρουμε ότι όλες οι δραστηριότητες του τριημέρου μεταδόθηκαν μέσω Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με 2 κανάλια streaming , έχοντας «καταφέρει» 927 συνδέσεις από όλη την Ελλάδα.

Το όμορφο ταξίδι του 6ου Μαθητικού Συνεδρίου ξεκίνησε το πρωί της Τρίτης 8 Απριλίου στο συνεδριακό κέντρο «Ν.Οικονόμου» με τους χαιρετισμούς και την υποστήριξη του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Γεώργιου Καρατάσιου. O Περιφερειακός Διευθυντής αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα της διοργάνωσης και τα πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ενώ στο τέλος δε παρέλειψε να ευχαριστήσει τους συνδιοργανωτές, τον κ.Αθανάσιο Κοντονικολάου εκ μέρους του Νοησις, τον κ. Θεόδωρο Καρτσιώτη εκ μέρους των Φίλων του Τεχνικού Μουσείου και τον εκπαιδευτικό Ηλιάδη Κωνσταντίνο για το συντονισμό της διοργάνωσης.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 10 Απριλίου με αποφώνηση του κ. Ζαχαρία Μανουσαρίδη εκ μέρους των σχολικών συμβούλων Πληροφορικής, του κ. Αντώνιου Τρίμη μέλος των Φίλων Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και του κ. Αθανάσιου Κοντονικολάου, γενικού διευθυντή του Νόησις.

Κλείνοντας τα φώτα του 6ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, είμαστε υποχρεωμένοι να σας προσκαλέσουμε με χαρά στο 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας το οποίο θα διεξαχθεί την άνοιξη του 2015 στο Νόησις.

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι