29062022Τετ
Τελ. Ενημέρωση:Τετ, 29 Ιουν 2022

Μαζική Αναγγελία Πρόσληψης Αναπληρωτών μέσω XML της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

ergani
Μαζική Αναγγελία Πρόσληψης Αναπληρωτών μέσω XML της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας
(Ανακοινοποίηση Αρχείου 03-09-2021 ως προς το βοηθητικό πίνακα Φύλο στο Excel που περιείχε ανάποδα τις τιμές)
 
Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας προχώρησε φέτος στη μαζική Αναγγελία Πρόσληψης (Έντυπο Ε3) Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με τη χρήση αρχείου XML για τη μαζική εισαγωγή των ζητούμενων στοιχείων. Η εν λόγω διαδικασία διακρίνεται σε δύο (2) βασικά μέρη:α) τη Συγκέντρωση των δεδομένων και β) τη μετατροπή των συγκεντρωθέντων δεδομένων σε αρχείο XML κατάλληλο για την εισαγωγή τους στην εφαρμογή ΕΡΓΑΝΗ. 
 
α) Συγκέντρωση Δεδομένων μέσω ηλεκτρονική Φόρμας
Αρχικά η συγκέντρωση των στοιχείων των αναπληρωτών πραγματοποιήθηκε με τη χρήση μιας προσαρμοσμένης φόρμας στην εφαρμογή Φόρμες ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας (https://formskmaked.sch.gr/site/) που αναπτύχθηκε και συντηρείται από το Τμήμα Δ' Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών της υπηρεσίας. Η εν λόγω συγκέντρωση των ζητούμενων στοιχείων θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με οποιοδήποτε άλλο εργαλείο & δόκιμο τρόπο που δύναται να δημιουργεί ηλεκτρονικές φόρμες προς συμπλήρωση από τους ενδιαφερόμενους και να συγκεντρώνει τα στοιχεία σε ηλεκτρονική μορφή (π.χ. με τη χρήση προσαρμοσμένης φόρμας Google Forms).
 
β) Μετατροπή Δεδομένων σε αρχείο μορφότυπου XML 
Για τη μετατροπή των δεδομένων σε αρχείο μορφότυπου XML απαιτούνται οι κάτωθι ενέργειες:
  • Αποσυμπίεση των συνημμένων αρχείων σε έναν φάκελο τοπικά στον υπολογιστή σας. 
  • Το αρχειο schema.xsd το χρησιμοποιείτε για να δείτε τι απαιτείται σε επίπεδο πεδίων από το σύστημα Εργάνη. Παραθέτω και δειγματοληπτικό αρχείο XML προς βοήθεια σας (sample.xml),
  • Ανοίγετε το αρχείο Excel ΕργανηXMLImport.xlsx 
  • Ενεργοποίηση της κύριας καρτέλας Προγραμματιστής (Developer) από το Αρχείο-> Επιλογές-> Προσαρμογή Κορδέλας-> Τσεκάρετε την επιλογή Προγραμματιστής.
  • Μεταφέρετε τα δεδομένα σας με αντιγραφή-επικόλληση στις αντίστοιχες στήλες μόνο στο Φύλλο Εργασίας 1. raw 
  • Στο Φύλλο Εργασίας 2. processing διακρίνουμε στήλες 4 χρωμάτων:
    α) Λευκό:
    τις αφήνετε κενές - δεν είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση τους  

    β) Μπλε: σταθερές τιμές για όλες τις εγγραφές. Θα πρέπει να συμπληρώσετε την αντίστοιχη τιμή του εκάστοτε πεδίου στην 1η γραμμή και κατόπιν να την αντιγράψετε σε όλα τις εγγραφές παρακάτω.
    γ) Πράσινο: η τιμή λαμβάνεται αυτούσια από κελί του Φύλλου Εργασίας 1. raw με τύπο. ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην πειράξετε τον τύπο του κελιού. 
    δ) Πορτοκαλί: η τιμή τροποποιείται με τη βοήθεια των Βοηθητικών Πινάκων (πορτοκαλί φύλλα εργασίας)
  • Ουσιταστικά στο Φύλλο Εργασίας 2. processing έχετε να τροποποιήσετε την 1η γραμμή από τις Μπλε στήλες οπωσδήποτε και να αντιγράψετε κατόπιν την 1η γραμμή σε όλες τις εγγραφές παρακάτω. 
  • Στο Φύλλο Εργασίας 3. XMLExport δεν κάνετε απολύτως τίποτα παρά μόνο προσαρμόζετε το μέγεθος τού πίνακα δεδομένων προς εξαγωγή (σέρνοντας το τελευταίο τέρμα κάτω δεξιά βελάκι του χρωματισμένου πίνακα).
  • Επιλέγετε από την καρτέλα Προγραμματιστής  -> XML -> Export και αποθηκεύετε το σχετικό αρχείο XML.
  • Επικυρώστε το παραγόμενο αρχείου XML με τη δωρεάν χρήση του εργαλείου https://www.freeformatter.com/xml-validator-xsd.html χρησιμοποιώντας και το συνοδευτικό αρχείο τύπου XSD (schema.xsd) πριν να αναρτήσετε στην πλατφόρμα οπότε και πρέπει να λάβετε το μήνυμα: The XML document is valid.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Ανεβάζετε το αρχείο XML στο σύστημα Εργάνη MONO για προσωρινή αποθήκευση και όχι για τελική υποβολή. Ελέγχετε διεξοδικά όλα τα στοιχεία πριν την οριστική υποβολή!
Διευκρινίσεις:
  • Η ως άνω διαδικασία έτρεξε σε Microsoft Office 2019 και επιφυλασσόμεθα για τη λειτουργία της σε άλλες εκδόσεις του Office.  
  • Συμπληρώθηκαν στo XML τα απολύτως απαραίτητα πεδία και μόνο. 
  • Ως Δελτίο Ταυτότητας είχαμε Αστυνομική Ταυτότητα ενώ μπορεί να είναι Διαβατήριο κ.α. οπότε προσαρμόστε αναλόγως.  
  • Ο πίνακας εξάγει 257 γραμμές δηλαδή όσες είναι και oi χρωματισμένες γραμμές οπότε προσαρμόστε το μέγεθος εξαγωγής βάσει των δικών σας δεδομένων αναλόγως.  
  • Σε περίπτωση που δεν σας εμφανίζει την επιλογή Εξαγωγή στην καρτέλα Προγραμματιστή εκκινήστε το Excel σε Safe Mode. 
Τμήμα Δ' Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών
Περιφερειακή Διεύθυνση Α/Θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού - 28η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

covid-19

Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού - 28η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Συνημμένα:
Download this file (28η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ COVID.pdf)28η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ COVID.pdf[ ]1976 kB

Δελτίο Τύπου - Ενημερωτική Διαδικτυακή συνάντηση για Νομικά Θέματα Εκπαίδευσης

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης πραγματοποίησε ενημερωτική διαδικτυακή ημερίδα με θέμα: «Απρόοπτες Περιστάσεις: Νομικά Ζητήματα της Εκπαίδευσης στον καιρό του Covid-19», την Πέμπτη 18 Ιουνίου.

Η ημερίδα, που προσέλκυσε κόσμο από την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και γονείς, πραγματεύτηκε πληθώρα θεμάτων όπως: Πειθαρχικό Δίκαιο, Σχολικές Εκδρομές, Οικογένεια και Άδειες Ειδικού Σκοπού και Εγγραφές στις σχολικές μονάδες. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο καθηγητής ΑΠΘ κ. Ιωάννης Ιγγλεζάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στην Εκπαίδευση. Τη διαδικτυακή συνάντηση χαιρέτισε η Γενική Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κα Αναστασία Γκίκα, η οποία εξήρε τις καινοτόμες πρωτοβουλίες της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας και δήλωσε την αμέριστη στήριξη και τη συνεργασία του ΥΠΑΙΘ με την ΠΔΕ.

Η ημερίδα μεταδόθηκε διαδικτυακά μέσω livestreaming από το κανάλι  της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης :

www.webtv.kmaked.eu

και θα παραμείνει αναρτημένη για να είναι στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η ΠΔΕ θα ήθελε να ευχαριστήσει δημοσίως την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και την κα Φουνταλή Σοφία για την κάλυψη της εκδήλωσης με την παροχή διερμηνείας.

 

Μήνυμα για την 25η Μαρτίου

          ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
           ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

kryfo-sxoleio

Αγαπητοί/ές εκπαιδευτικοί,
αγαπητοί μαθητές/ριες,
αγαπητοί γονείς,
η 25η Μαρτίου είναι εθνική και θρησκευτική γιορτή.

Ο απανταχού ελληνισμός τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Τιμά τους ήρωες του 21, οι οποίοι με βαθιά πίστη στις αξίες και τα ιδανικά της Ελλάδας θυσιάστηκαν για το μέλλον του Έθνους, για το μέλλον μας.
Παράλληλα, τιμούμε την ορθόδοξη πίστη, γιορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού, ενός αισιόδοξου και ελπιδοφόρου μηνύματος.

Χρέος μας να διατηρήσουμε και να ενδυναμώσουμε το διαχρονικό μήνυμα των προγόνων μας, το μήνυμα πως ακόμα και ο πιο δύσκολος στόχος μπορεί να επιτευχθεί με όραμα, αποφασιστικότητα, προσπάθεια, αγώνα και ομόνοια. Φέτος, περισσότερο από ποτέ, που η χώρα μας και ο πλανήτης ολόκληρος δοκιμάζεται, οφείλουμε να διαφυλάξουμε αυτό το μήνυμα.
Τιμούμε, επίσης σήμερα, όλους τους σύγχρονους ήρωες, τις γυναίκες και τους άνδρες που αγωνίζονται με σθένος και σεβασμό, κάτω από δύσκολες και αντίξοες συνθήκες.

Αγαπημένοι μας μαθητές, αγαπητοί εκπαιδευτικοί και γονείς, με ψυχραιμία, με πίστη, με δύναμη και ενωμένοι ας εμπνευστούμε από το παράδειγμα των προγόνων μας και αυτό να το αποδείξουμε εμπράκτως.

 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής

    Αλέξανδρος Κόπτσης

Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την 6η Μαρτίου, πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

ypaith

Κλείνουμε την πόρτα στη βία

Aγαπητά μας παιδιά,

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Το σχολείο κλείνει την πόρτα στο φόβο και στη βία. Ανοίγουμε μια μεγάλη αγκαλιά αλληλεγγύης , σεβασμού , φιλίας , στήριξης και ευγενούς άμιλλας. Η μαθητική ζωή είναι μια συναρπαστική διαδρομή γνώσης , εξέλιξης και ολοκλήρωσης , που περνά μέσα από δυνατές σχέσεις κατανόησης και στήριξης . Μαθαίνουμε να μοιραζόμαστε και να στηριζόμαστε. Σε αυτή τη διαδρομή κάθε αντιπαλότητα που εκδηλώνεται μα τρόπο επιθετικό και βίαιο δεν έχει θέση. Έχουμε χρέος όλοι μαζί να υψώσουμε ένα τοίχος σε κάθε συμπεριφορά που απομονώνει, πληγώνει και τραυματίζει παιδιά μέσα στο σχολείο, Να ανοίξουμε τα αυτιά μας και να ακούσουμε τον ψίθυρο , από την κραυγή του φόβου όσων δεν τολμούν να μιλήσουν .Έχουμε όμως και την ευθύνη να εντοπίσουμε και να αποτρέψουμε την επιθετικότητα όσων τολμούν να υπερβούν τα όρια. Όλες οι όψεις ενός προβλήματος απαιτούν εγρήγορση και συνεργασία όλης της σχολικής κοινότητας.

Η σημερινή ημέρα δεν είναι ημέρα μόνο εκδηλώσεων είναι ημέρα χρέους και ευθύνης Είναι μια ημέρα συμμετοχής με ιδέες και καλές πρακτικές που θα ωφελήσουν τη σχολική κοινότητα για όλη τη σχολική χρονιά.

Το φαινόμενο της σχολικής βίας δεν είναι καινούργιο. Είναι ένα χρόνιο και νοσηρό φαινόμενο το οποίο διαταράσσει την παιδαγωγική διαδικασία στον πυρήνα της. Περιστατικά μέσα στα σχολεία υπογραμμίζουν ακόμα εντονότερα την ανάγκη άμεσης δράσης.

Γνωρίζουμε καλά ότι το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί με τρόπο μαγικό, αλλά και πιστεύουμε βαθιά ότι θα πρέπει να εκτοπιστεί από τα σχολεία μας. Γι? αυτό προωθούμε ένα συνολικό σχέδιο δράσης απέναντι σε κάθε εκδήλωση εκφοβισμού και βίας στο σχολικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα:

1. Ανταλλάσουμε εμπειρία με χώρες που εφάρμοσαν επιτυχημένες στρατηγικές αντιμετώπισης του εκφοβισμού και της βίας στα σχολεία όπως η Νορβηγία, η Ισπανία, η Φινλανδία, και είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τις βέλτιστες σχετικές πρακτικές, προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα και ανάγκες.

2. Εισάγουμε πιλοτικά ήδη από το νέο σχολικό έτος νέες θεματικές ενότητες στα σχολεία, που θα δίνουν έμφαση στον σεβασμό της προσωπικότητας του ατόμου, θα προάγουν την κριτική σκέψη, θα δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να εργάζονται σε ομάδες και θα καλλιεργούν στάσεις και συμπεριφορά έτσι ώστε να επιλέγουν να επιλύουν τις διαφορές τους μακριά από πρακτικές απειλής ή βίας.

3. Συντάσσουμε τη διακήρυξη του σχολείου ενάντια στη βία, με δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας: πλέον κάθε παράγοντας της σχολικής ζωής θα γνωρίζει τον ρόλο του ως προς την αντιμετώπιση του φαινομένου.

4. Συστήνουμε επιτροπή ενάντια στον εκφοβισμό και στην ενδοσχολική βία με κύριο μέλημα την ασφάλεια και προστασία των μαθητών μας. Γινόμαστε μια εθνική ομάδα δράσης με στόχο να βελτιώσουμε το κλίμα σε όλα τα σχολεία.

5. Σχεδιάζουμε ξανά το πλαίσιο ποινών με ένα δίκαιο και συνεκτικό τρόπο αλλά επιβραβεύουμε την προσπάθεια βελτίωσης της συμπεριφοράς μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

6. Θέλουμε την ανοιχτή γραμμή με τους γονείς, την έγκαιρη ενημέρωση για τους κανόνες αλλά και την συχνή επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών.

7. Ενθαρρύνουμε τη διοργάνωση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του Διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας, των προσβολών και του εκφοβισμού που συμβαίνει μέσω αυτού (cyber bullying) καθώς και της σωστής χρήσης των social media.

8. Προτείνουμε τον διαμεσολαβητή  συμμαθητή με ρόλο συμφιλιωτή μέσα από την πιλοτική εφαρμογή αντίστοιχων προγραμμάτων που ήδη εφαρμόζονται σε σχολεία της χώρας μας.

10. Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δρομολογούμε την επικαιροποίηση του σχετικού υλικού που δίνεται στους μαθητές μας, με ειδική προσαρμογή για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, με έμφαση στο ανανεωμένο πλέον ψηφιακό υλικό

11. Εισάγουμε τον θεσμό του «δασκάλου συμβούλου εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού.

12. Σχεδιάζουμε προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας για πρόληψη και αποτροπή του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας.

13. Αυξάνουμε τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών

Το πλέγμα αυτών των μέτρων είναι η αρχή μιας συνεχούς διαδικασίας αντιμετώπισης του φαινομένου στην οποία δεν χωρά επανάπαυση. Είμαστε όμως πεπεισμένοι ότι αποτελούν μία συνεκτική και αποτελεσματική στρατηγική, της οποίας τα αποτελέσματα θα φανούν σύντομα. Κάθε ένα από τα παραπάνω μέτρα μετά από ένα ικανό χρονικό διάστημα εφαρμογής θα αξιολογηθεί, και όσα μέτρα απέδωσαν θα ενδυναμωθούν και θα επεκταθούν, ενώ όσα κριθεί ότι δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα θα αντικατασταθούν από άλλα αποτελεσματικότερα. Σ' αυτή την προσπάθεια θα χρειαστούμε τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις σας.

Σε συνεχή επαφή με τα σχολεία και την κοινωνία, και σε συμμαχία με τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς μας τους οποίους εμπιστευόμαστε, θέλουμε να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον σε όλες τις σχολικές μονάδες και για όλους τους μαθητές.

Είναι οι εκπαιδευτικοί μας αυτοί που έχουν την ξεχωριστή «υποχρέωση», αλλά κυρίως ευκαιρία να καλλιεργούν αυτό το περιβάλλον όπου η γνώση και η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών θα απελευθερώσει τις δυνάμεις τους και θα τους δώσει και στο στάδιο της ενήλικης ζωής τις ευκαιρίες να ξεδιπλώσουν την δυναμική και την δημιουργικότητά τους. Ένα περιβάλλον που θα βοηθάει τα παιδιά να χτίσουν υγιείς και δυνατές σχέσεις φιλίας με τους συμμαθητές τους. Να μιλάνε γι αυτά που τους προβληματίζουν ή τους φοβίζουν. Ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από κάθε σκιά φόβου και βίας.

Δεν εφησυχάζουμε και δεν ανησυχούμε περισσότερο, βάζουμε την πρόληψη και την αποτροπή στην πρώτη γραμμή της δράσης μας.

Οφείλουμε να το καταφέρουμε, και με σχέδιο και επιμονή, θα το καταφέρουμε.

 

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ


Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι