27052022Παρ
Τελ. Ενημέρωση:Πεμ, 26 Μαϊ 2022

Διαδικτυακή ενημέρωση για τη Διαπίστευση (Accreditation) Erasmus 2021

Διαπίστευση

 

Σας γνωστοποιούμε ότι την Παρασκευή 08 Οκτωβρίου 2021, στις 18:00 η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θα πραγματοποιήσει διαδικτυακό σεμινάριο προς ενημέρωση των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση Διαπίστευσης (Accreditation) Erasmus 2021 (Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 19-10-2021 και ώρα 13:00, ώρα Ελλάδας).

Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε τους/τις ενδιαφερόμενους/ες να μεταβούν στον παρακάτω σύνδεσμο έως τις 06 Οκτωβρίου 2021 και να υποβάλουν την Ηλεκτρονική Δήλωση Ενδιαφέροντος:https://shorturl.at/tEFK1

Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου (08 Οκτωβρίου 2021, 18:00), παρακαλούμε να συνδεθείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://minedu-secondary.webex.com/meet/ekyza


Erasmus Days 2021

Erasmus Days 2021

Οι φορείς που μετέχουν στο Πρόγραμμα Erasmus+ καλούνται να αναρτήσουν τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιήσουν στο πλαίσιο του εορτασμού των Ημερών Erasmus 2021 (14-16 Oκτωβρίου 2021) στην ιστοσελίδα www.erasmusdays.eu.

Για το 2021, έμφαση θα δοθεί στις εξής θεματικές που αποτυπώνουν τις βασικές προτεραιότητες του νέου Προγράμματος Erasmus+: ένταξη και πολυμορφία (socialinclusion), ψηφιακός μετασχηματισμός/Ψηφιακό Erasmus (digitaltransformation/DigitalErasmus), βιώσιμη ανάπτυξη/πράσινο Erasmus (sustainabledevelopment/GreenErasmus) και συμμετοχή στο Δημοκρατικό βίο/Ενίσχυση της ιδιότητας του Ευρωπαίου Πολίτη (participationindemocraticlife).

Οι εκδηλώσεις δύνανται να πραγματοποιηθούν δια ζώσης, να είναι διαδικτυακές ή μεικτού τύπου, σύμφωνα με τις οδηγίες της Κυβέρνησης σχετικά με τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του COVID-19 εκείνη την περίοδο. Οι φορείς μπορούν επίσης να διοργανώσουν διαγωνισμούς και διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων, διαδικτυακές συζητήσεις, να αναρτήσουν podcasts και σύντομης διάρκειας video (έως 1 λεπτό) από τις εκδηλώσεις τους. Oι φορείς μπορούν να αναρτήσουν μεταξύ άλλων και μαρτυρίες συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα, τηρώντας την αρχή της πολυμορφίας (π.χ. προβολή ιστοριών ΑΜΕΑ, ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα).

Για την προβολή των δράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρακαλούνται οι φορείς να χρησιμοποιήσουν το hastagrasmusdays.

Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για τη Διαπίστευση Erasmus-Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων 2021

Διαπίστευση

Τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021 (10:00-12:00) θα πραγματοποιηθεί από το ΙΚΥ διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για τη Διαπίστευση Erasmus στο πλαίσιο υποβολής αιτήσεων 2021.

Η ημερίδα θα μεταδοθεί απευθείας μέσω του καναλιού του ΙΚΥ στο Youtube, https://www.youtube.com/user/LLPIKY  

Tο σχετικό βίντεο θα είναι διαθέσιμο και μετά το τέλος της εκδήλωσης. Επισυνάπτεται το πρόγραμμα.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν ερωτήσεις/απορίες σχετικά με τη Διαπίστευση έως την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου στον ακόλουθο σύνδεσμο: 

https://forms.gle/Sruvk6AYr41RjmmZ7

Παράταση - Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην eTwinning δράση για το STEM 3.0 για 340 σχολεία

Etwinning-STEM3

 

Παράταση έως την Παρασκευή 1/10 στις 11.59, των δηλώσεων συμμετοχής για την eTwinning δράση για το STEM 3.0.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν αίτηση στο http://courses.etwinning.gr/survey/index.php/822943?lang=el, οι θέσεις για τα κιτ ρομποτικής δεν έχουν καλυφθεί.

Πληροφορίες: http://www.etwinning.gr/news/stem/1095-etwinning-stem-3-0-340

Πρόσκληση Υποβολής προτάσεων Erasmus+ 2021 για τους Τομείς της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ Β' ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Συμπράξεις μικρής κλίμακας

 

Ανακοινώνεται στους ενδιαφερόμενους φορείς ότι είναι πλέον διαθέσιμη η ηλεκτρονική αίτηση για την υποβολή προτάσεων για Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας με καταληκτική ημερομηνία 3 Νοεμβρίου 2021, 13:00 ώρα Ελλάδος (έναρξη σχεδίων 1/3/2022-31/5/2022).

Οι Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας έχουν σχεδιαστεί για να διευρύνουν την πρόσβαση στο Πρόγραμμα Erasmus+ σε μικρούς και νεοεισερχόμενους οργανισμούς και άτομα με λιγότερες ευκαιρίες στους τομείς της σχολικής εκπαίδευσης, της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Με χαμηλότερη κοινοτική επιχορήγηση, μικρότερη διάρκεια και απλούστερες διοικητικές απαιτήσεις, η δράση αυτή αποσκοπεί να προσελκύσει λιγότερο έμπειρους και νεοεισερχόμενους οργανισμούς στο Πρόγραμμα Εrasmus+.
Η δράση χρηματοδοτεί ένα συνδυασμό δραστηριοτήτων με διακρατικό και εθνικό χαρακτήρα, οι οποίες διαθέτουν ωστόσο ευρωπαϊκή διάσταση, παρέχοντας στους οργανισμούς περισσότερα μέσα για να προσεγγίσουν άτομα με λιγότερες ευκαιρίες. Οι Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη δημιουργία και ανάπτυξη διακρατικών δικτύων και την ενίσχυση συνεργειών.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε δείτε:

1. Oδηγός του Προγράμματος 2021, ΕΝ, VERSION 3 σελ. 192 και εξής, https://www.iky.gr/el/eggrafa-eplus/odigos-eplus

2. 10 βήματα για την υποβολή αίτησης, https://www.iky.gr/el/erasmus-plus-key2-action-2/aitiseis-ka1-kainotomia-kales-praktikes

 

Συμπληρωματική ανακοίνωση της ΕΜ/ΙΚΥ για τη Διαπίστευση Erasmus 2021

 

Διαπίστευση2

 

Συμπληρωματική ανακοίνωση της ΕΜ/ΙΚΥ για τη Διαπίστευση Erasmus 2021

Δείτε τη συμπληρωματική Ανακοίνωση της Εθνικής Μονάδας για την πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για Διαπίστευση Erasmus στους Τομείς της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Σχολικής Εκπαίδευσης/2021 με καταληκτική ημερομηνία 19 Οκτωβρίου 2021 στις 12:00 (το μεσημέρι ώρα Βρυξελλών, 13:00 ώρα Ελλάδος).

https://www.iky.gr/.../3738-anakoinosi-sxetika-me-tin...

 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ: https://www.iky.gr/el/erasmusplus/item/2511

 

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην eTwinning δράση για το STEM 3.0 για 340 σχολεία

Etwinning-STEM3

 

O Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης eTwinning σχεδιάζει την συνέχεια της δράσεων STEM 1.0 και STEM 2.0 με το STEM 3.0!


Η eTwinning δράση για το STEM 3.0  θα στηριχθεί στην γλώσσα προγραμματισμού Scratch και θα προμηθεύσει στα σχολεία που θα επιλεγούν ένα από τα παρακάτω κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής:

  • Beebot, για τα νηπιαγωγεία
  • Edison, για τα δημοτικά
  • Arduino, για τα Γυμνάσια και Λύκεια

Παράλληλα θα προμηθεύσει σε επιλεγμένα σχολεία όλων βαθμίδων  3d printers.


Η επιλογή των κατάλληλων σχολείων θα γίνει με κριτήρια eTwinning,  δηλαδή τα eTwinning έργα που έχουν υλοποιηθεί, το ποσοστό των ενεργών εκπαιδευτικών ως eTwinners, οι εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας που έλαβαν κλπ. καθώς και την πρότερη ενασχόλησή τους στο χώρο των Τ.Π.Ε. και οτιδήποτε καινοτόμο στην τεχνολογία.

Η δράση θα υλοποιηθεί συμπληρωματικά με τα on line σεμινάρια που υλοποιεί το eTwinning. Δηλαδή τα σεμινάρια θα υποστηρίξουν με το εκπαιδευτικό υλικό τους την δράση, αλλά θα διοργανωθούν και διαδικτυακά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς σε θέματα STEM, έτσι ώστε να μπορέσουν να εξειδικευτούν στην κοινότητα eTwinning STEM και μέχρι το τέλος της δράσης να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα υποβάλουν αίτηση για εθνική ετικέτα ποιότητας. Παράλληλα τα σχολεία που θα επιλεγούν, μαζί με τα σχολεία των προηγούμενων δράσεων STEM, θα επικοινωνούν, μέσω της Κοινότητας Σχολείων που θα δημιουργηθεί και στόχο έχει το μοίρασμα των εμπειριών και την αλληλοϋποστήριξη.


Μέσω της δράσης θα επιλεχθούν 340 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα: 70 νηπιαγωγεία, 100 δημοτικά, 100 γυμνάσια και 30 λύκεια της ελληνικής επικράτειας που θα παραλάβουν εξοπλισμό ρομποτικής, καθώς και 40 σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης που θα παραλάβουν 3d printers

Η πρόσκληση αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων Αθμιας και Βθμιας εκπαίδευσης.


Ο έλεγχος ότι έχουν υλοποιήσει έργο θα γίνει από τον υπεύθυνο της δράσης  STEM και πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς 2021-2022.  Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα υποβάλλουν αίτηση για εθνική ετικέτα ποιότητας. Η διάδοση της δράσης θα πρέπει να γίνει στο τέλος του σχολικού έτους σε συνεργασία με Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ή/και και άλλους ειδικούς στην παιδαγωγική καινοτομία και STEM. Θα υπάρξει αναφορά στο τέλος της χρονιάς στην ΕΥΥ και παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου μαζί με τον αντίκτυπο στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την ευρύτερη σχολική κοινότητα.


Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης της δράσης eTwinning επιφυλάσσει τα δικαιώματα του εξοπλισμού για διάστημα ενός έτους και μετά μεταφέρεται στο σχολείο. Ο εξοπλισμός μετά το έργο θα παραμείνει στο σχολείο γιατί αυτό είναι το σημείο όπου το eTwinning μπορεί να αποτελέσει ουσιαστική πρόκληση για τη βελτίωση των κινήτρων στα παραπάνω.


Παρατηρήσεις


Τo είδος των κιτ ρομποτικής μπορεί να αλλάξει, αν προκύψουν προβλήματα στην διαδικασία.


Αν δεν υπάρχουν αρκετές αιτήσεις, που καλύπτουν όλα τα κριτήρια, η επιτροπή επιλογής θα μπορεί να επιλέξει σχολεία και με λιγότερα κριτήρια


Θα γίνει προσπάθεια να υπάρχει γεωγραφική κατανομή στα σχολεία, ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των σχολείων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αρκετές αιτήσεις θα επιλεγούν σχολεία που είναι γραμμένα στο eTwinning

Εξοπλισμός


Ο εξοπλισμός που θα λάβουν τα σχολεία είναι:

  • 70 Beebot (Νηπιαγωγείο)
  • 100 Edison (Δημοτικό)
  • 100 Arduino (Γυμνάσιo)
  • 30 Arduino (Λύκειo)


Σε συνέχεια της παραπάνω δράσης, το eTwinning, θα εξοπλίσει 40 επί πλέον σχολεία, όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με 3d printers. Τα κριτήρια επιλογής είναι παρακάτω.


Για την υποστήριξη αυτής της δράσης θα υλοποιηθεί σεμινάριο διάρκειας 3 μηνών με θέμα την αξιοποίηση του 3d printing στην εκπαίδευση. Το σεμινάριο μπορούν να παρακολουθήσουν και εκπαιδευτικοί, τα σχολεία των οποίων έχουν προμηθευτεί 3d printers από προηγούμενες δράσεις του eTwinning.


Κριτήρια επιλογής των σχολείων


Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί από το κάθε σχολείο θα πρέπει να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που αναφέρεται παρακάτω με τη σύμφωνη γνώμη της Δ/νσης σχολικής μονάδας. Με βάση τα παραπάνω, η πρόσκληση απευθύνεται σε 70 νηπιαγωγούς, 100 δασκάλους και καθηγητές ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας, 130 καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (100 Γ/σίων και 30 Λυκείων) όλων των ειδικοτήτων και 40 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.


Προϋποθέσεις συμμετοχής για τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς ανά σχολείο και κατηγορία:


Κριτήρια επιλογής STEM 3.0, κιτ ρομποτικής - 150 σχολεία, eTwinning schools

  • Να έχει Ετικέτα Σχολείου eTwinning τις περιόδους 2021-2022 ή/και 2020-2021 ή/και  2019-2020 ή/και  2018-2019
  • Να μην έχει πάρει κιτ ρομποτικής στις 2 προηγούμενες προσκλήσεις STEM1 και STEM2

 
Κριτήρια επιλογής STEM 3.0, κιτ ρομποτικής - 150 σχολεία, εκτός των eTwinning schools

  • Να μην έχει επιλεγεί  στις 2 προηγούμενες προσκλήσεις STEM1 και STEM2 της δράσης
  • Να υπάρχει τουλάχιστον 1 εκπαιδευτικός του σχολείου που:
  • Να έχει τουλάχιστον 1 ετικέτα ποιότητας σε ένα eTwinning έργο την τελευταία πενταετία
  • Να υπάρχει ενασχόληση με Τ.Π.Ε. και οτιδήποτε καινοτόμο στην τεχνολογία (π.χ. συμμετοχή σε διαγωνισμούς ρομποτικής ή έργα STEM)

 
Κριτήρια επιλογής STEM 3.0, 3d printers - 40 σχολεία

  • Να μην έχει ήδη 3d printer από δράση του eTwinning ή άλλη δράση
  • Να υπάρχει τουλάχιστον 1 εκπαιδευτικός του σχολείου που:
  • Να έχει τουλάχιστον 1 ετικέτα ποιότητας σε ένα eTwinning  έργο την τελευταία πενταετία
  • Να υπάρχει ενασχόληση με Τ.Π.Ε. και οτιδήποτε καινοτόμο στην τεχνολογία (π.χ. συμμετοχή σε διαγωνισμούς ρομποτικής ή έργα STEM)

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα πρέπει:

  • Να εγγράψουν ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning προσανατολισμένο στο STEM με αξιοποίηση του εξοπλισμού, τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας.
  • Να ενημερώνουν την κάρτα έργου σε δίμηνη βάση και
  • Να υποβάλουν αίτηση για Εθνική Ετικέτα Ποιότητας με την ολοκλήρωση του έργου.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί από το κάθε σχολείο θα πρέπει να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που αναφέρεται παρακάτω με τη σύμφωνη γνώμη της Δ/νσης σχολικής μονάδας. Η φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος ενέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης όσον αφορά στα υποβαλλόμενα στοιχεία, ότι είναι αληθή και είναι διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο: http://courses.etwinning.gr/survey/index.php/822943?lang=el


Oι δηλώσεις συμμετοχής θα υποβάλλονται μέχρι και την Τετάρτη 29/09/2021, στις 11.59. Τα ονόματα όσων επιλεγούν θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα: http://www.etwinning.gr


Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες δηλώσεις συμμετοχής στις πιο πάνω κατηγορίες, θα πραγματοποιηθεί ανοικτή διαδικτυακή κλήρωση.

7ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning (19, 20, 21 Νοεμβρίου 2021)

7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

 

Το 7ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning  με θέμα «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» θα πραγματοποιηθεί 19, 20, 21 Νοεμβρίου 2021, διαδικτυακά και θα μεταδοθούν ζωντανά οι συνεδρίες του.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές :  http://www.etwinning.gr/conf2021

 

4η Συνάντηση με Εμπειρογνώμονες - Πρόγραμμα CIRCLE

Skype-20210701-103215 1

Συμμετέχοντες:

  1. Αναστασία Μίγγα, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στο Κέντρο Φιλοξενίας Αλεξάνδρειας - Ημαθίας
  2. Θεοδώρα Παπαμάνου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στις Δομές Φιλοξενίας Ανατολικής Θεσσαλονίκης
  3. Μαρία Βαφειάδου, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE
  4. Χαρίκλεια Τσιριγώτη, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE
  5. Κρυσταλλία Στάικου, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE

Την Πέμπτη 01/07/2021 και ώρα 10 π.μ. πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με τους εμπειρογνώμονες του ευρωπαϊκού προγράμματος CIRCLE. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα παρακάτω:

-          Απολογισμός του προγράμματος CIRCLE

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας ενημέρωσε τους εμπειρογνώμονες ότι κατόπιν έγκρισης αιτήματος παράτασης ? το πρόγραμμα έληξε στα τέλη του Μαΐου. Τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2021 πραγματοποιήθηκε το τελικό συνέδριο για την παρουσίαση των παραγόμενων διαγνωστικών εργαλείων, τον τρόπο αξιοποίησής τους, καθώς και τα αποτελέσματα του έργου, σε εθνικό επίπεδο. Απευθύνονταν, κυρίως, σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στον/ην καθένα/μία που ασχολείται με την εκπαίδευση και ενδιαφέρεται / χρειάζεται να αξιολογήσει την προηγούμενη μάθηση και τις γνώσεις παιδιών προσφύγων και μεταναστών.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των εισηγητών του συνεδρίου, στη χώρα μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εξ αποστάσεως επιμόρφωση (οργάνωση EUROtraining), ενώ η ασύγχρονη επιμόρφωση μέσω της πλατφόρμας COEUSξεπέρασε τους 200 συμμετέχοντες  η υψηλότερη συμμετοχή από όλες τις χώρες του προγράμματος. Παρ όλ αυτά, η επιβολή των περιοριστικών μέτρων λόγω του COVID19, δεν επέτρεψε την πιλοτική εφαρμογή των εργαλείων μέσα στα σχολεία.

Ανάλογα προβλήματα παρατηρήθηκαν και στις υπόλοιπες χώρες  εταίρους εξαιτίας της καραντίνας. Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών έγιναν εξ αποστάσεως  πλην της Πορτογαλίας που πραγματοποίησε και διά ζώσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρήθηκε μεγάλη δυσκολία στην συγκρότηση των τμημάτων. Δυστυχώς, υπήρξε περιορισμένο ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς, λόγω φόρτου εργασίας με την τηλεκπαίδευση. Από την ανατροφοδότηση που είχαμε από τους επιμορφούμενους, τα εργαλεία κρίθηκαν χρήσιμα και βοηθητικά στο έργο των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας μια λεπτομέρεια σχετικά με την αναγραφή της βαθμίδας εκπαίδευσης στο εξώφυλλο π.χ. για παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Θα ήταν προτιμότερο και παιδαγωγικά ορθότερο να αντικατασταθούν με αριθμούς (1, 2, 3) ή γράμματα (Α, Β, Γ), και να αναφέρονται στο επίπεδο γνώσεων του εξεταζόμενου.

-          Μελλοντικές δράσεις διάχυσης του προγράμματος CIRCLE

Στο πλαίσιο της διάχυσης του προγράμματος και της αξιοποίησης των εργαλείων από όσο το δυνατό περισσότερους εκπαιδευτικούς, η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας απέστειλε στο ΥΠΑΙΘ και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όλο το παραγόμενο υλικό προς έγκριση. Σκοπός της διαδικασίας είναι να διευκολυνθεί ο διαμοιρασμός του υλικού σε μεγάλο εύρος σχολικών μονάδων πανελλαδικά και η διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων προς τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται για την αξιοποίησή του. Τα αποτελέσματα της αίτησης αναμένονται το φθινόπωρο του 2021.

Κατόπιν ολοκλήρωσης των ανακοινώσεων, ακολούθησε διάλογος με τους εμπειρογνώμονες. Κάνοντας μια γενική αποτίμηση του προγράμματος κατατέθηκαν οι παρακάτω θέσεις/προτάσεις:

  •     Τα εργαλεία είναι χρήσιμα, καινοτόμα και αποτελεσματικά. Εύκολα στη χρήση και πρακτικά.
  •     Λαμβάνουν υπόψη τους τη σύγχρονη πραγματικότητα (προβλήματα προκλήσεις κοινωνίας και εκπαίδευσης) και συμβάλλουν στην ομαλή είσοδο των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
  •    Προσεγγίζουν και αξιολογούν το επίπεδο των παιδιών σε πολλά γνωστικά αντικείμενα και όχι αποκλειστικά σε γλώσσα και μαθηματικά, όπως είναι τα έως τώρα διαγνωστικά εργαλεία.
  •     Απευθύνονται στα παιδιά μέσα από διαδικασίες ολιστικής προσέγγισης. Σκιαγραφούν όχι μόνο το γνωστικό τους επίπεδο αλλά και το προσωπικό  οικογενειακό τους προφίλ, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να έχει  όσο το δυνατόν  μια πρώτη σφαιρική εικόνα του παιδιού.
  •     Ικανοποιούν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρειάζονται έτοιμα εργαλεία και όχι αίολες θεωρητικές προσεγγίσεις. Ήδη, από κάποιες αναφορές που έχουν γίνει στα σχολεία ευθύνης των εμπειρογνωμόνων, οι εκπαιδευτικοί έχουν εκφράσει θετικά σχόλια και αναμένουν να δουν και στην πράξη την αποτελεσματικότητά τους.
  •      Υπάρχει αισιοδοξία ότι θα δοθεί η έγκριση από το ΥΠΑΙΘ και θα γίνει αβίαστα η διάχυση της χρήσης των εργαλείων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Κλείνοντας την συνάντηση τον λόγο πήραν οι συνεργάτες από την ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας. Ευχαρίστησαν θερμά τους εμπειρογνώμονες για την συνεργασία, ευελπιστώντας ότι θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη του έργου, για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος στα σχολεία ευθύνης τους. Τονίστηκε ότι η επιστημονική επάρκεια και η πολυετής εμπειρία των εμπειρογνωμόνων σχετικά με την εκπαίδευση παιδιών μεταναστών/προσφύγων είχαν σαν αποτέλεσμα οι προτάσεις/παρεμβάσεις τους να είναι άρτιες, ουσιώδεις και καταλυτικές στην εξέλιξη του προγράμματος.
Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι