23022020Κυρ
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 21 Φεβ 2020

«Οι συνάδελφοι προτείνουν?, Προτάσεις διδακτικής των Φιλολογικών Μαθημάτων

«Οι συνάδελφοι προτείνουν?, Προτάσεις διδακτικής των Φιλολογικών Μαθημάτων από εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. Ν. Κιλκίς, ΙV».

Επιμορφωτική ημερίδα κλάδου ΠΕ02 και συναφών κλάδων με β΄ ανάθεση διδασκαλία τη φιλολογικών μαθημάτων

Δευτέρα, 27.06.2011, ώρα 11.00΄π.μ.,

Αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Ε.Π.Α.Λ Κιλκίς.

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Δρ. Όλγα Ν. Δάσιου

Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Κιλκίς

 

Σε ένα ανοιχτό, δημοκρατικό σχολείο, που ως επιδιωκόμενος στόχος και ευκταίο αποτέλεσμα τίθεται το μαθητοκεντρικό, ομαδοκεντρικό μοντέλο στα πλαίσια μιας διαθεματικής -διεπιστημονικής αναζήτησης και κατάκτησης της γνώσης και της κοινωνικοποίησης των μαθητριών και των μαθητών του, θα ήταν σχήμα οξύμωρο αν πρώτοι δεν είχαν λόγο και δεν αποτελούσαν επίκεντρο οι ίδιες οι καθηγήτριες και οι καθηγητές του.

Μέσα από αυτή την οπτική ο ρόλος του/της σχολικής συμβούλου οφείλει να είναι συντονιστικός, ενθαρρυντικός, να αναδεικνύει τις σημαντικές προσπάθειες των συναδέλφων στη διδακτική τους πράξη, να αξιοποιεί τα σπουδαία αποθέματα διδακτικής και παιδαγωγικής εμπειρίας τους που σ? ένα συγκεντρωτικό, αυστηρά προκαθορισμένων προδιαγραφών σχολείο και εκπαιδευτικό σύστημα έμεναν στην αφάνεια.

«Η Σχολική Σύμβουλος είναι για να δίνει λόγο, ευκαιρία για λόγο, για έκφραση, πολύ λιγότερο να «βγάζει λόγο». Μ? αυτό το ευφυολόγημα νικήθηκαν αναστολές και δισταγμοί συναδέλφων και πήραν την ευθύνη, την πρωτοβουλία, την απόφαση να «εκτεθούν» σε ημερίδα για Τρίτη χρονιά εμπρός στο συναδελφικό κοινό και να μας παρουσιάσουν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις   διδακτικής των Φιλολογικών Μαθημάτων σε ημερίδα στο Κιλκίς,  στις   27.06.2011, όπου η συνύπαρξη εκπαιδευτικών γενεών, παιδαγωγικών προσεγγίσεων, διδακτικών μεθοδολογιών, τρόπων προσέγγισης του θέματος και διαφοροποίηση στη χρήση νέων τεχνολογιών ανέδειξαν την πολύτιμη ποικιλία του στελεχιακού δυναμικού, όπου κανείς δεν περισσεύει κι όπου κάθε ένας είναι χρήσιμος με το σημαντικό προσωπικό, επαγγελματικό, επιστημονικό φορτίο του, οι έμπειρες και οι έμπειροι συνάδελφοι με τη δοκιμασμένη μέθοδο της αγάπης ανθρώπων και πραγμάτων και το απαύγασμα της διδακτικής τους πείρας και οι νέες και οι νέοι με την τόλμη στους πειραματισμούς, την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και εκπαιδευτικές μεθόδους, τη δημιουργική φλόγα, τη φιλική προσέγγιση των παιδιών.

Η φετινή ημερίδα είχε κι ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Τη σύνδεση της διδακτικής μεθοδολογίας με τις καινοτόμες δράσεις και τη μέθοδο project στη σύνδεση αυτή. Σ? αυτή την προσπάθεια πολύτιμη υπήρξε η συνεργασία και συμβολή της Τσακμαλή Αντιόπης, Υπεύθυνης Γραφείου Αγωγής Υγείας της Δ.Δ.Ε. Ν. Κιλκίς.

Οι αντιρρήσεις γονιμοποιούν τον εποικοδομητικό διάλογο και αποτελούν πολύτιμο υλικό ζυμώσεων για τις μελλοντικές αποφάσεις και πρακτικές.

Οφείλω να ομολογήσω ότι διδάχτηκα πολλαπλά από αυτές τις ημερίδες όλων αυτών των ετών.

Θερμά Ευχαριστώ στις εισηγήτριες και τους εισηγητές. Ελπίδα μου η πραγμάτωση στο μέλλον παρόμοιων εγχειρημάτων, με τη σκέψη πάντα στο «Μέτρο», ώστε να μην καταστεί από υπερβάλλοντα ζήλο «το καλύτερο εχθρός του καλού».

 

 

 

Συνημμένα:
Download this file (hmerid_ioyn2011.zip)Υλικό Ημερίδας[ ]1966 kB
Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι