Λήξη 5oυ Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Λήξη 5oυ Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Περισσότεροι από 4.000 μαθητές και μαθήτριες εντυπωσίασαν με την πρωτοτυπία, την ευρηματικότητα και την ποιότητα των 353 έργων που παρουσίασαν στο πλαίσιο του 5ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν στις 24 και 25 Απριλίου 2013 στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.


«Οι εργασίες αποκαλύπτουν τη δυναμική του ελληνικού σχολείου, το μεράκι των δασκάλων, την εφευρετικότητα των μαθητών μας», είπε ο Περιφερειακός Διευθυντής κ. Γεώργιος Δ. Καρατάσιος, απευθυνόμενος στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που πλημμύρισαν τους συνεδριακούς και εκθεσιακούς χώρους του ¨ΝΟΗΣΙΣ¨, κατά την έναρξη των εργασιών την Τετάρτη 24 Απριλίου.

«Τα έργα που παρουσιάστηκαν μας εντυπωσιάζουν με την τεχνική αρτιότητα της κατασκευής τους, αλλά και με την κοινωνική ευαισθησία που αποτυπώνουν στην επιλογή των επιμέρους θεμάτων». Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, προσπαθεί να βελτιώσει τη σχολική καθημερινότητα και, κυρίως, να δημιουργήσει τις συνθήκες που ενθαρρύνουν κάθε καλή πρωτοβουλία». Ο κ. Καρατάσιος αναφερόμενος στους σκοπούς του Συνεδρίου συνέδεσε τις διδακτικές και παιδαγωγικές εφαρμογές που επιχειρούνται σήμερα στα σχολεία με τα μακροπρόθεσμα παιδαγωγικά οφέλη της μεγάλης αυτής διασχολικής επιστημονικής συνάντησης της Κεντρικής Μακεδονίας.

 

«Γενικός σκοπός της πρωτοβουλίας μας είναι η ενασχόληση των μαθητών και μαθητριών με μία εργασία
επιστημονικών απαιτήσεων, η συμμετοχή τους σε ένα συνέδριο υψηλών προδιαγραφών, η ενίσχυση των προσπαθειών διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης, όπως, επίσης, η βιωματική εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών».
Συνοψίζοντας τις καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης αναφέρθηκε στη μακρά προσυνεδριακή διαδρομή στους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, στην ευρεία τεχνολογική κάλυψη όλων των εκδηλώσεων, στην ηλεκτρονική ανάρτηση των εργασιών με τη χρήση e-poster, στην παραγωγή ψηφιακού δίσκου με το παραγόμενο υλικό, καθώς και στη πρωτότυπη έκθεση με εφαρμογές αυτοματισμού (robot) και λογισμικά παιχνιδιών.

Ο κ. Καρατάσιος απέδωσε την επιτυχία του Συνεδρίου στην στήριξη που παρείχε ανιδιοτελώς η εκπαιδευτική κοινότητα της Κεντρικής Μακεδονίας και εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς όλους, όσοι συνέβαλαν στη διοργάνωση: στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού για τη χορήγηση της αιγίδας και την αποδοχή των στόχων του Συνεδρίου, στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς, στους Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, κ. Ν. Ακριτίδη και κ. Ευαγγελία Ψυχογυιού, στους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, στο δυναμικό των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και στους πολυάριθμους ακόμη συνεργάτες που πήραν μέρος.

Κατά την έναρξη, ο Περιφερειακός Διευθυντής απηύθυνε ευχαριστίες προς τον εκπρόσωπο του Παναγιωτάτου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, κ. Άνθιμου, του Υπουργού Μακεδονίας Θράκης, κ. Θεόδωρου Καράογλου, και των αρχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση.

Ως τους σημαντικούς οργανωτικούς εταίρους του Συνεδρίου, χαιρέτισε ο κ. Καρατάσιος τον Πρόεδρο Δ.Σ. του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας - ΝΟΗΣΙΣ, πρύτανη, κ. Ιωάννη Μυλόπουλο, και τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και του Σωματείου «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης», κ. Θεόδωρο Καρτσιώτη, στη συνεισφορά του οποίου για την εξέλιξη και την εδραίωση του θεσμού, αναφέρθηκε με θερμά λόγια. Ιδιαίτερη μνεία έκανε, επίσης, στην καθοριστική συμβολή της τ. Σχολικής Συμβούλου, κ. Δήμητρας Ανανίδου και του Οργανωτικού Γραμματέα του Συνεδρίου, κ. Ιωάννη Παπαευσταθίου.

Υπενθυμίζεται ότι στην αρχική φάση της διασχολικής αυτής συνάντησης, που ξεκίνησε σε όλους τους Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας από τον Φεβρουάριο του 2013, πήραν μέρος συνολικά 4.000 μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υποβάλλοντας στις τοπικές οργανωτικές και επιστημονικές επιτροπές 353 εργασίες, με την ενεργό υποστήριξη 534 εκπαιδευτικών από 275 σχολεία. Από αυτές τις εργασίες, 141 επελέγησαν από την κεντρική οργανωτική επιτροπή και παρουσιάστηκαν στην τελική συνεδριακή εκδήλωση της Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή 1.827 μαθητών και μαθητριών.
Ως προς τη μορφή, πρόκειται για απλές παρουσιάσεις, ψηφιακά έντυπα, μαθητικές ιστοσελίδες, εκπαιδευτική ρομποτική, αρχαία ελληνική τεχνολογία, μαθητικά blogs, δημιουργία κινουμένων σχεδίων, ηλεκτρονικές πλατφόρμες, κτλ.
Φέτος, εκτός από τις συμβατικές εργασίες, υπήρχε και ένας αριθμός έργων σε μορφή e-posters, τα οποία προβλήθηκαν σε ειδικά διαμορφωμένο stand στον πρώτο όροφο του ΝΟΗΣΙΣ. Παράλληλα, προβλήθηκαν και μέσω του προγράμματος e-poster Show, σε μια ειδικά διαμορφωμένη κερκίδα στο ισόγειο του κτηρίου.
Στον ίδιο χώρο οργανώθηκαν και δύο θεματικές εκθέσεις, η Παιχνιδοχώρα και το Robo-Land, που έδωσαν ένα ξεχωριστό χρώμα στο Συνέδριο συνιστώντας μια ιδιαίτερη διάστασή του. H Παιχνιδοχώρα ήταν μια ειδική θεματική, με λογισμικά παιχνιδιών κατασκευασμένων από τους μαθητές και τις μαθήτριες, οι οποίοι μας καλούσαν «να παίξουμε μαζί τους».
Το Robo-Land περιελάμβανε επιλεγμένες εργασίες μαθητών και μαθητριών στον τομέα της ρομποτικής και των αυτοματισμών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επέδειξαν τις ρομποτικές κατασκευές τους και συνέβαλαν στην εξοικείωση του κοινού με την ιδιαίτερη αυτή τεχνολογία.
Το Συνέδριο μεταδόθηκε δικτυακά μέσω της ιστοσελίδας www.math-syn-pli.gr και κατά τις δύο μέρες της διεξαγωγής του. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της Εκκλησίας, των πολιτειακών αρχών, της τοπικής αυτοδιοίκησης και της πανεπιστημιακής κοινότητας.

 

Επιμέλεια
Αμαλία Καραμήτρου

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι