29112020Κυρ
Τελ. Ενημέρωση:Τετ, 25 Νοε 2020

Εκδήλωση για τη Συνεργασία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας με Ακαδημίες της Γαλλίας

france-greece-ec

Εκδήλωση για την υπογραφή της Σύμβασης Συνεργασίας μεταξύ Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας και των Ακαδημιών της Μασσαλίας και της Νίκαιας θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 1 Απριλίου στο ΥΜΑ-Θ, στις 2 μ.μ., με στόχο την προώθηση της ανάπτυξης προγραμμάτων εκπαιδευτικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Σκοπός είναι η καθιέρωση κοινού πλαισίου συνεργασίας μεταξύ της ακαδημαϊκής περιφέρειας Προβηγκίας, Άλπεων και Κυανής Ακτής, που αποτελείται από τις Ακαδημίες της Μασσαλίας και της Νίκαιας, και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, για την προώθηση δράσεων εκπαιδευτικής συνεργασίας μέσω της εκμάθησης της γλώσσας και την ανακάλυψη του πολιτισμού στις σχολικές μονάδες των δύο ενδιαφερόμενων μερών.

Στην εκδήλωση θα παραβρεθούν η Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Ελευθερία Χατζηγεωργίου, η οποία θα απευθύνει χαιρετισμό, ο διευθυντής του Γραφείου Πρωθυπουργού, Γ. Αγγελόπουλος, ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, ChristopheChantepy, ο Γενικός Πρόξενος της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη,PhilippeRay, ο Υπεύθυνος της Ακαδημίας Μασσαλίας για τις ευρωπαϊκές και διεθνείς σχέσεις και τη συνεργασία,ChristopheGargot, ο Περιφερειακός Δ/ντής Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης, ο Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης, Philippe Mars? και άλλοι προσκεκλημένοι.

Από το Γραφείου Τύπου

Συνημμένα:
Download this file (ΔΤ - Εκδήλωση στο ΥΜΑΘ.docx)ΔΤ - Εκδήλωση στο ΥΜΑΘ.docx[ ]39 kB

Αποχαιρετιστήρια Επιστολή

FOTO-9-3-2016

Αγαπητές/οι Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, εκλεκτοί συνεργάτες,

Όταν την Μεγάλη Τετάρτη του Απρίλη του 2015 μου προτάθηκε να αναλάβω τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ένιωσα μεγάλη τιμή, αλλά και μεγάλη ευθύνη απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η  Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας από τις μεγαλύτερες και με πολλές ιδιαιτερότητες εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα, που έχει υπό την εποπτεία της 2.500 σχολικές μονάδες, 25.000 χιλιάδες εκπαιδευτικούς και 250.000 μαθητές, είχε σε καθημερινή βάση πολλά και δυσεπίλυτα ζητήματα.  Από την πρώτη στιγμή λοιπόν πίστεψα ότι μόνο μέσα από τη συνεργασία, τις ποιοτικές δράσεις, τις δυναμικές πρωτοβουλίες, τον αμοιβαίο σεβασμό, τη σύνθεση απόψεων και το διάλογο, θα καταφέρναμε να στηρίξουμε την εκπαιδευτική διαδικασία, προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα πολύπλευρο παιδαγωγικό περιβάλλον, αλλά και να αναδείξουμε περισσότερο το ανθρώπινο πρόσωπο της διοίκησης, μακριά από την απόλυτη αριθμητική θεώρηση των πραγμάτων. Πιστεύω ότι η γενικότερη φιλοσοφία της εκπαίδευσης πρέπει να εστιάζει στον μαθητή και στον εκπαιδευτικό, αντιμετωπίζοντας τους, όχι ως ένα ακόμα αριθμό αλλά ως πρόσωπα με ανάγκες τις οποίες οφείλουμε να καλύπτουμε με αμεσότητα και αποτελεσματικότητα.

Με την προσωπική μου προσπάθεια, αλλά και την προσωπική εργασία όλων των συνεργατών μου, διοικητικών και εκπαιδευτικών, καταφέραμε όλοι μαζί να αναπτύξουμε και να διατηρήσουμε, ουσιαστικές και εποικοδομητικές συνεργασίες με φορείς και άτομα τα οποία ενδιαφέρονται πραγματικά και ειλικρινά για την Παιδεία και την Εκπαίδευση στον τόπο μας. Προσπαθήσαμε όλοι μαζί να διαμορφώσουμε το απαραίτητο κλίμα συνεργασίας, τις προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Περιφέρειάς μας. Όλοι μαζί προσπαθήσαμε, την κάθε δυσκολία να την κάνουμε εφαλτήριο για την ανασυγκρότηση των δυνάμεών μας και την ουσιαστική αξιοποίηση κάθε πόρου, ανθρώπινου και μη. Να τη δούμε ως μια ευκαιρία για την ανάπτυξη δικτύων υποστήριξης προκειμένου η εκπαίδευση να αποτελέσει τον κύριο μοχλό ανάκαμψης, ανάπτυξης και προόδου. Η προσπάθειά μας αυτή πιστεύω ότι ήταν ιδιαίτερα παραγωγική σε διάφορα επίπεδα και τομείς της σχολικής ζωής στην Κεντρική Μακεδονία.

 Αισθάνομαι λοιπόν την ανάγκη αλλά και την υποχρέωση, να εκφράσω τις πιο θερμές ευχαριστίες μου, στους Προϊσταμένους  και τους υπαλλήλους της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε όλους τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, τους Προϊσταμένους-Υπευθύνους όλων των υπηρεσιών και των υποστηρικτικών δομών σε επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και σε όλους τους συναδέλφους  και τις συναδέλφιισσές μου και τους  διοικητικούς υπαλλήλους που εργάζονται στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για  όλα αυτά τα χρόνια που πορευτήκαμε μαζί, προσπαθώντας με όλες τις δυνάμεις τους να στηρίξουν το δύσκολο έργο της Περιφέρειας.

Επίσης, με ιδιαίτερο σεβασμό και εκτίμηση, αισθάνομαι την ειλικρινή ανάγκη, να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ και να συγχαρώ τους μάχιμους  Εκπαιδευτικούς, σε κάθε γωνιά της περιφέρειάς μας, οι οποίοι χωρίς καμιά έκπτωση στην άσκηση του ρόλου τους, έχοντας επίγνωση του λειτουργήματος που ασκούν και με επαγγελματική συνείδηση, κατέβαλαν και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να προσφέρουν μια καλύτερη σχολική ζωή, το δυνατόν ομαλότερη και πιο φιλική προς τον μαθητή.

Τέλος, θέλω να ευχηθώ στον νέο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που αναλαμβάνει.

 

Με την ιδιαίτερη εκτίμηση μου προς όλους σας.

 

Παναγιώτης Ανανιάδης

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας 

Μήνυμα για την Γιορτή της 25ης Μαρτίου

article14402 1395724315.w l

Από την ημέρα που ο ελληνικός λαός αποφάσισε να εξεγερθεί και να επαναστατήσει εναντίον των καταπιεστών του πέρασαν 198 χρόνια. Η 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί το πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός στη νεότερη πορεία του ελληνικού έθνους και κατέδειξε το πραγματικό μεγαλείο ενός ολόκληρου λαού, ο οποίος έλαβε την οριστική και αμετάκλητη απόφαση να διεκδικήσει, να απαιτήσει και να κερδίσει την ελευθερία του έναντι οποιουδήποτε κόστους και θυσίας, ακόμα και αν αυτό το κόστος αφορούσε τον θάνατο πολλών. Όταν οι λαοί παίρνουν στα χέρια τους την υπόθεση του μέλλοντος τους ακόμη και απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους, αν έχουν το δίκιο με το μέρος τους, πρέπει να έχουν την αυτοπεποίθηση ότι θα κερδίσουν. Με βαθιά πίστη, βαπτισμένοι σε ιδανικά και αρετές που τους όπλιζαν με περίσσιο θάρρος και ακατάλυτη αποφασιστικότητα, οι Έλληνες, αν και λίγοι και ανίσχυροι σε σύγκριση με τους πανίσχυρους Τούρκους δυνάστες, ύψωσαν το λάβαρο της επανάστασης, σε πείσμα όλων των προειδοποιήσεων και συστάσεων από τα μεγάλα Ευρωπαϊκά κράτη για να παραμείνουν φρόνιμοι και υποτελείς στους Σουλτάνους. Ο μεγάλος ξεσηκωμός του 1821 δεν αποτελούσε τυχαίο γεγονός? ήταν το ξέσπασμα ενός λαού που εμπνεύσθηκε, διεγέρθηκε και κινητοποιήθηκε από τους Έλληνες διαφωτιστές, τους δασκάλους του Γένους, τον Ρήγα Βελεστινλή, τον Αδαμάντιο Κοραή, τους Φιλικούς και πολυάριθμους άλλους φωτισμένους Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι του φωτός θέρμαναν την ψυχή των σκλαβωμένων Ελλήνων και τη μπόλιασαν με το φιλελεύθερο ευρωπαϊκό πνεύμα εκείνης της εποχής και τα μηνύματα της γαλλικής επανάστασης για ελευθερία, ισότητα και αδερφοσύνη.  

Αναμφίβολα η 25η Μαρτίου 1821 δεν ήταν μόνο μια ηρωική στιγμή? ήταν, σε μεγάλο βαθμό, αποτέλεσμα ενός άλλου, σημαντικού αγώνα που προηγήθηκε για αιώνες και στηρίχθηκε πάνω από όλα στην Παιδεία. Γιατί ήταν μέγας αγώνας για το υπόδουλο Έθνος να διατηρήσει τη Γλώσσα, τις παραδόσεις του, την Εθνική του συνείδηση, τη Θρησκεία του. Η διαχρονικότητα αυτού του μηνύματος είναι περισσότερο από πρόδηλη και στις μέρες μας, καθώς στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε, μετά από πολυετή οικονομική κρίση, η παιδεία και οι φορείς της μπορούν και πρέπει, μέσα από τη γνώση, την εκπαίδευση και την έρευνα, με εξωστρέφεια, καθώς και με το κοινωνικό έργο τους, να προσφέρουν τα κατάλληλα ερείσματα στο έθνος.

Σήμερα, καλούμαστε να αναμετρηθούμε με την ιστορία για ακόμη μια φορά και να εξέλθουμε νικητές. Μπροστά μας βρίσκονται προκλήσεις σε εθνικό, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, προκλήσεις που θέτουν σε απειλή το μέλλον των παιδιών μας. Καθήκον όλων μας είναι να δώσουμε έναν ακόμη πεισματικό και ανυποχώρητο αγώνα, ενωμένοι, με πίστη στις δικές μας δυνάμεις. Το παράδειγμα των ηρώων του Ελληνισμού πρέπει να φωτίσει σαν φάρος τις προσπάθειες μας.

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

Screen-Shot-2014-03-21-at-9.16.52-AM-1

« Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να 'ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του.» Οδυσσέας Ελύτης

Με ποιο διαφορετικό τρόπο θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε τη σημερινή ημέρα στη Ποίηση και στον αγώνα κατά του Ρατσισμού; Καταθέτοντας μερικούς στίχους Ποιητών εμπνευσμένους από τον αγώνα κατά του ρατσισμού που στις ημέρες μας δυστυχώς είναι πιο απαραίτητος από ποτέ. Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση τον επανέφερε ως εφιάλτη. Η Ποίηση είναι εκπληκτική. Και δεν εννοούμε την Ποίηση με τη μεταφορική της σημασία αλλά την πραγματική, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα. Αυτή τη μέρα λοιπόν αξίζει να κινητοποιηθούμε με πολλούς τρόπους για όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Με τη μοναδική πέννα των Ποιητών που ξέρει να μαστιγώνει τη ψυχή και όχι το σώμα, που ξέρει να προλαβαίνει το κακό που έρχεται στην κοινωνία και που ζει και μιλά μέσα από τους στίχους για τη χειρότερη εκδοχή του αποκλεισμού που δεν γνωρίζει σύνορα. Γιατί ο Ποιητής είναι Πολίτης του κόσμου και πιάνει τον σφυγμό μεταλλάσσοντάς τον σε κραυγή που μόνο αυτός ξέρει να χειριστεί. Ξέρει να μαστιγώνει τον κάθε είδους ρατσισμό που άνοιξε τις πόρτες στα στρατόπεδα του Νταχάου, του Άουσβιτς, ακόμη και στους σπαραγμούς του εμφυλίου πολέμου που ακόμη δεν λένε να σταματήσουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Ο ρατσισμός και η διάθεση αποκλεισμού του όποιου άλλου έχει στοιχειώσει κυρίως στις πιο μικρές αυτονόητες καθημερινές συμπεριφορές απέναντι στους διαφορετικούς ανθρώπους. Εκεί είναι που δοκιμάζεται καθημερινά η ανεκτικότητα και η πραγματική ανοχή και αντοχή μας. Εκεί, οι σύγχρονοι Ποιητές έχουν ηθικό χρέος να πάρουν τη σκυτάλη από τους παλαιότερους και να «προστατεύσουν» τους πολίτες. Να τους μάθουν ότι για τη σημερινή κατάσταση που ζουν δεν φταίει ο διπλανός τους που ήρθε να ζητήσει ασφάλεια κι ένα κομμάτι ψωμί, που ζητά πολιτικό άσυλο ως κυνηγημένος από τη πατρίδα του. Γιατί λησμονούμε φαίνεται ότι κάποτε και εμείς και οι οικογένειές μας βρεθήκαμε   κυνηγημένοι σε μια άλλη πατρίδα. Η Ποίηση, στη χώρα που γεννήθηκε δυστυχώς δεν έχει ακόμη τη θέση που της αξίζει. Δεν έχει ανέβει στο βάθρο των αναγνωστών ενώ την ίδια ώρα οι ξένοι έχουν στη πρώτη θέση τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Καββαδία.

Στη χώρα μας δυστυχώς καταλαμβάνει την τελευταία θέση των προτιμήσεων των αναγνωστών. Πώς αλήθεια θα πάρει όμως τη θέση της η Ποίηση στο κόσμο του γρήγορου, υλικού, εύκολου πλουτισμού και ορθολογικού τρόπου σκέψης; Η Ποίηση που μιλά πέρα από τις λέξεις αλλά με λέξεις, πέρα από τη μαθηματική της γραμματικής και της λογικής σκέψης αλλά μέσα από αυτή. Είναι αυτή που σου δίνει την ελευθερία να τα χειριστείς όλα αυτά στη μορφή που πραγματικά πρέπει να έχουν τα πράγματα. Που μιλά με τις εικόνες, με τη φαντασία μας, με τη ψυχή και το ασυνείδητό μας. Ποίηση μπορεί να υπάρχει πέρα από ένα χαρτί με λέξεις, μπορεί να υπάρχει στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, στον τρόπο που δημιουργούμε τη ζωή μας. Εμείς οι Έλληνες, που στη χώρα μας είδαν το πρώτο φως ο Όμηρος και η ερωτική Σαπφώ, στην χώρα που γέννησε τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γεώργιο Σεφέρη, τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Κώστα Βάρναλη, τον Κωστή Παλαμά, το Μάνο Ελευθερίου, το Νίκο Καζαντζάκη, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και άλλους πολλούς αναρίθμητους ποιητές και στιχουργούς, επώνυμους και ανώνυμους, πάντα μπορούμε, γνωρίζουμε, αρκεί να θέλουμε να βρίσκουμε εξόδους από τη βαθιά κρίση που μας δημιούργησαν οι δυνατοί του κόσμου. Για την Ποίηση λοιπόν, που δίνει πνοή και για τον ρατσισμό θα πρέπει να εκφράσουμε την ανάγκη μας για συλλογικότητα και αλλαγές στη ζωή μας με μία ποιητική διαμαρτυρία. Θα πρέπει να εκφραστούμε διαμαρτυρόμενοι στις πλατείες και να διαβαστούν ποιήματα δίνοντας παλμό, ορμή και συγκίνηση. Θα πρέπει να βγάλουμε την κραυγή εκείνη ενάντια στον ρατσισμό και την κακομεταχείριση. Να ελευθερωθούμε. Είναι πλέον αναγκαίο να βγει ο κόσμος στους δρόμους και να διαβάσει Ελύτη, Βάρναλη, Μπρεχτ. Τότε ίσως κάποιο μήνυμα σταλεί στην Ευρώπη ότι η Ελλάδα αντιστέκεται.

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν τσιγγάνος.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν Εβραίος.

Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει.»

Μ. Μπρέχτ.

 

                                               Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                            

                                                                         Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης

                                                    Κεντρικής Μακεδονίας        

                                                  Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                                                      Γεωλόγος-Θεολόγος                                                  

Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

 03Bullying-tmagArticle

Τα τελευταία 20 χρόνια έχουν επισυμβεί μεγάλες αλλαγές στην Ευρώπη σε πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Οι αλλαγές αυτές επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό τις συμπεριφορές των ανθρώπων και οι πολιτιστικές αξιακές σχέσεις υπέστησαν σοβαρό πλήγμα. Η απαξίωση των αξιών σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας είχε ως σοβαρή συνέπεια την υποχώρηση της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης και την ανάδυση του ατομισμού ως ύψιστη αξία. Η επικράτηση του ατόμου και η εξυπηρέτησή τους έναντι του συνανθρώπου του είχε ως συνέπεια την αύξηση της βίας και της επιθυμίας για κυριαρχίας έναντι του άλλου. Η βία ως συστατικό δομικό στοιχείο πια των κοινωνιών δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την σχολική ζωή, γιατί και το σχολείο αποτελεί μέρος και μικρο-κοινωνία ενός ευρύτερου συνόλου. Στάσεις και συμπεριφορές οικογενειακής και κοινωνικής βίας μεταφέρθηκαν και στη σχολική ζωή. Μέσα από την πείρα της Ελλάδας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών αποδεικνύεται ότι το φαινόμενο αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατάλληλη βοήθεια, την ενημέρωση και την εκπαίδευση των παιδιών, των δασκάλων, των γονέων και των ειδικών.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας τα προηγούμενα χρόνια έχει εστιάσει ιδιαίτερα στο ζήτημα το σχολικού εκφοβισμού με το Παρατηρητήριο Βίας. Το 2016 διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού. Φέτος 5 έως 7 Απριλίου στο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς διοργανώνει το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού, συνεχίζοντας τις προσπάθειές της για την εξάλειψη του φαινομένου στα σχολεία.

Τα παιδιά είναι το μέλλον της χώρας μας. Επομένως, ο τρόπος που μεγαλώνουν και αυτά που τα επηρεάζουν στην γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη θα έχουν αντίκτυπο στην μελλοντική κοινωνία που χτίζεται. Οφείλουμε, λοιπόν, όλοι ως φορείς και ως πρόσωπα να τα διαφυλάξουμε και να τα φροντίσουμε σε όλα τα επίπεδα.

Εκπαιδευτική δράση κατά του σχολικού εκφοβισμού "stop bullying - start bowling",κάνουμε strike στον σχολικό εκφοβισμό.

perif

 

Δελτίο τύπου

                                                                                                            

Θέμα : Εκπαιδευτική δράση κατά του σχολικού εκφοβισμού   ? stopbullying ? startbowling?,κάνουμε strike στον σχολικό εκφοβισμό.

Με αφορμή την 6η Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο από το Υπουργείο Παιδείας ,έρευνας και θρησκευμάτων ,

την Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2019, στον πολυχώρο Καλαμαριάς (Μητροπολίτου Γρηγορίου Καλλίδου 112), το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Ποτίδαιας σε συνεργασία με :

  • την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
  • τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Ν.Χαλκιδικής
  • τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ειδικής αγωγής του 1ου ΚΕΠΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας
    • 1ο Γυμνάσιο Ν.Μουδανιών
    • 1ο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Δ.Πυλαίας-Χορτιάτη
    • 4ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς

διοργανώνει τουρνουά bowlingμε σύνθημα ¨κάνουμε strikeστον σχολικό εκφοβισμό ¨.

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 10:30 και θα ολοκληρωθεί στις 13:00.

Θα προηγηθεί αναφορά στον σκοπό και τον λόγο της εκδήλωσης και στο τέλος θα γίνει απονομή μεταλλίων φιλίας.

Στη δράση συμμετέχουν σχολεία ειδικής και γενικής εκπαίδευσης , με στόχο μέσω της αποδοχής, του σεβασμού , της συνεργασίας , της αλληλεγγύης και της ισότητας να προαχθεί η σημασία της φιλίας.

Συμμετέχουν :

Θα χαρούμε να μας τιμήσετε με την παρουσία σας.

 

Πληροφορίες :2373042637

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Αρβανίτη Τριανταφυλλιά

Σταματίου Ευτυχία

Δελτίο Τύπου Ενημερωτική Συνάντηση για το Ψηφιακό Οργανόγραμμα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

DSCN9093

Τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, στην οποία συμμετείχαν: η Διευθύντρια της Αυτοτελούς Δ/νσης Διοικητικής, Οικονομικής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης και οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Α΄ Διοικητικών Υποθέσεων και Γ΄ Προσωπικού της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και οι Διαχειριστές Ψηφιακού Οργανογράμματος και οι Διαχειριστές Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας των Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας.

Συζητήθηκαν θέματα που άπτονται του νέου νομικού πλαισίου κινητικότητας και παρουσιάστηκε η διαδικασία συμπλήρωσης του Ψηφιακού Οργανογράμματος και των Ειδικών Περιγραμμάτων Θέσεων εργασίας των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

elliniki glossa 0

Τη γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική. Το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου. Μοναχή έγνοια η γλώσσα μου  στις αμμουδιές του Ομήρου  (Από το Άξιον Εστί Του Οδυσσέα Ελύτη 1911-1996).

«Μήγαρις έχω άλλο στό νού μου, πάρεξ ελευθερία καί γλώσσα;»

Δ. Σολωμός (8 Απριλίου 1798  9 Φεβρουαρίου 1857).

Η αξία της ελληνικής γλώσσας αποτυπώνεται στην ίδια τη δύναμή της. Την ιστορικότητα και διαχρονικότητα. Πρόκειται για μια γλώσσα που μιλιέται αδιαλείπτως εδώ και 40 αιώνες! Επί 28 αιώνες γράφεται με την ίδια γραφή και το ίδιο ελληνικό αλφάβητο, ενώ επί 24 αιώνες γράφεται με την ίδια ορθογραφία.Είναι η γλώσσα μέσω της οποίας μας άφησαν το έργο τους σπουδαίοι φιλόσοφοι, ποιητές και συγγραφείς. Πλάτων, Θουκυδίδης, Αισχύλος, Αριστοφάνης, Ιπποκράτης και τόσοι άλλοι.Είναι η γλώσσα που στοιχειοθέτησε την ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού και που διαχωρίζει όλους τους προελληνικούς από τους μεθελληνικούς πολιτισμούς. Είναι η πλούσια γλώσσα της λογοτεχνίας και η ακριβής γλώσσα της επιστήμης.

Καμία γλώσσα στον κόσμο όσο η ελληνική δεν διακρίνεται από αρτιότητα, πλαστικότητα και άριστη απόδοση όσο και αξιοθαύμαστη ευκρίνεια της ουσίας όλων των δημιουργημάτων του στοχασμού των ανθρώπων. Είναι μία γλώσσα καθαρά αιτιατή και όχι συμβατή, καθόσον εκφράζει πλήρως αυτό το οποίο υποδηλώνει. Με τον τεράστιο πλούτο λεξιλογίου, γραμματικής και συντακτικής δομής κέρδισε επάξια τον τίτλο της μητέρας των γλωσσών. Η ελληνική γλώσσα, όπως ένας ζωντανός οργανισμός, έχει την τάση να εξελίσσεται σταδιακά στο διάβα του χρόνου, να προσαρμόζεται στις ιστορικές, κοινωνικές και πολιτισμικές μεταλλάξεις και να προσδίδει την ιδιαιτερότητα κάθε εποχής. Ποιος άραγε δεν γνωρίζει ότι τα πρώτα λογοτεχνικά αριστουργήματα, που αποκρυπτογραφούν την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση, είναι δείγματα του ελληνικού λόγου και διανόησης; Τα Ομηρικά έπη αποτελούν το απόσταγμα ενός ανώτερου στοχασμού καθώς συνδέονται αρμονικά με τις ποιητικές συλλογές του Δ. Σολωμού, του Κ. Παλαμά, του Γ. Σεφέρη, του Οδ. Ελύτη και τόσων άλλων επιφανών δημιουργών του νεοελληνικού μας πολιτισμού.

Για όλους αυτούς τους λόγους η γνώση και η κατανόηση της γλώσσας θα πρέπει να είναι βασική εκπαιδευτική επιδίωξη. Διότι το πνευματικό επίπεδο ενός λαού δεν είναι άσχετο με το επίπεδο γνώσης της γλώσσας του. Επομένως, η γνώση της γλώσσας αποτελεί και τον όρο επιβίωσης της ελληνικότητάς μας.

 

Ο Περιφερειακός  Διευθυντής                                                                                          

 Α/θμιας & Β/θμιας  Εκπ/σης

    Κεντρικής Μακεδονίας       

 

  Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

        Γεωλόγος-Θεολόγος                                        

Για το περιστατικό του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς

perif

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας όσον αφορά στην όξυνση που προκλήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, καθώς υπήρξε έγγραφη καταγγελία των γονέων του 12χρονου μαθητή, οφείλει να διερευνήσει το περιστατικό για την ακρίβεια των καταγγελιών, με σκοπό να επιλυθεί το ζήτημα προς ωφέλεια όλων όσων εμπλέκονται στο συγκεκριμένο ζήτημα, ώστε να επέλθει η απαραίτητη ηρεμία στο συγκεκριμένο σχολείο, προκειμένου να επιτευχθεί ο κεντρικός στόχος του σχολείου που είναι η μάθηση για όλους τους μαθητές.

 

Δελτίο Τύπου: Για τη διανομή φυλλαδίου για το "Μακεδονικό ζήτημα" σε σχολείο

perif

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας καταδικάζει απερίφραστα τη διανομή φυλλαδίων με ακραίο εθνικιστικό, ρατσιστικό και μισαλλόδοξο περιεχόμενο σχετικά με τη συμφωνία των Πρεσπών και το λεγόμενο «Μακεδονικό ζήτημα», σε 12χρονα παιδιά εν ώρα μαθήματος.

Ο εκπαιδευτικός οφείλει  να είναι αποστασιοποιημένος από την πολιτική συγκυρία να μην δημιουργεί συνθήκες μισαλλοδοξίας, οργής και θυμού στους/στις μαθητές/τριες του, αλλά να δημιουργεί στην τάξη συνθήκες γόνιμης και κριτικής σκέψης, να καλλιεργεί τις πανανθρώπινες αξίες της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών, του αλληλοσεβασμού και
της αποδοχής, να μην παραποιεί την ιστορική αλήθεια ανάλογα με την προσωπική του εκτίμηση και να μην δηλητηριάζει τις ψυχές των παιδιών με καταστροφολογίες.

Το περιστατικό σε Δημοτικό Σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου δασκάλα μοίρασε κείμενο σε μαθητές της που είναι αποτέλεσμα προσωπικών απόψεων της, το θεωρούμε απαράδεκτη ενέργεια που χρήζει πειθαρχικής διερεύνησης.

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι