29112020Κυρ
Τελ. Ενημέρωση:Τετ, 25 Νοε 2020

Μήνυμα για τους τρεις Ιεράρχες

3ierarxes

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα, οι άνθρωποι των γραμμάτων και ειδικότερα όσοι εμπλεκόμαστε στη μαθησιακή διαδικασία, δάσκαλοι και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τιμάμε τους τρεις μεγάλους αυτούς αγίους, το Βασίλειο το Μέγα, το Γρηγόριο το Θεολόγο και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο, αναγνωρίζοντας τη σημαντική προσφορά τους και προβάλλοντάς τους σα διαχρονικά πρότυπα δασκάλων και μαθητών. Και οι τρεις υπήρξαν αξιοθαύμαστοι για πάρα πολλά πράγματα. Σαν κοινωνικοί εργάτες, σαν άνθρωποι της αγάπης, σαν αγωνιστές της αλήθειας και της δικαιοσύνης, σαν συγγραφείς και ποιητές, σαν ασκητές, σαν λειτουργοί και ιεράρχες, σαν άνθρωποι της υπομονής, της ανεξικακίας και της ανθρωπιάς. Υπήρξαν ανοιχτά μυαλά κι ελεύθεροι άνθρωποι, για αυτό και τα κηρύγματα τους είναι πρωτοποριακά, όχι μόνο για την εποχή τους μα και για τις μέρες μας ακόμα. Αντανακλούν το πραγματικό πνεύμα του Ευαγγελίου, έξω από σκοπιμότητες και αδιάφορα για το αν αυτό αρέσει στο κατεστημένο της εποχής ή ταράζει τα νερά.

Τα κοινωνικά προβλήματα της αδικίας, της εκμετάλλευσης, της υποτίμησης των γυναικών και της δουλείας τους απασχόλησαν τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά. «Ποιον, λέει ο πλούσιος, αδικώ κρατώντας τα δικά μου;», «Πες μου, ποια δικά σου;» ερωτά ο Μέγας Βασίλειος. «Από πού, αφού τα πήρες, τα έβαλες στη ζωή σου;» Και συνεχίζει με το παράδειγμα του ανθρώπου που μπαίνει πρώτος στο θέατρο και πιάνει τα διπλανά άδεια καθίσματα και εμποδίζει να καθίσουν αυτοί που μπαίνουν μετά. «Τέτοιοι είναι οι πλούσιοι. Διότι αφού προκαταλάβουν τα κοινά, τα ιδιοποιούνται επειδή πρόλαβαν» (Μ. Βασιλείου, εις το « Καθελώ μου τας αποθήκας» PG 31, 276 ).

Λέει ο Γρηγόριος: «Η φτώχεια και ο πλούτος, αυτό που ονομάζουμε ελευθερία και δουλεία, και τα παρόμοια, ύστερα υπεισήλθαν στο ανθρώπινο γένος, όπως ακριβώς μερικές κοινές αρρώστιες που ήρθαν μαζί με την κακία, όντας επινοήματά της. Δεν ήταν όμως, λέει (η Γραφή ), έτσι από την αρχή. Εσύ να βλέπεις την πρώτη ισότητα και όχι τη μετέπειτα διαίρεση. Όχι το νόμο του ισχυρού, αλλά του Δημιουργού» (Γρηγορίου θεολόγου περί φιλοπτωχείας PG 35 ,892 A-B). «Δε φρίττεις άνθρωπε, δεν κοκκινίζεις από ντροπή, ονομάζοντας επιτιθέμενο αυτόν που παλεύει για το ψωμί του; Και αυτό είναι έγκλημα της δικής μας ωμότητας. Διότι, επειδή δεν ανεχόμαστε να δίνουμε εύκολα, αναγκάζονται να επινοούν μύριες πονηριές , ώστε να ξεγελάσουν την απανθρωπιά μας και να μαλακώσουν τη σκληρότητά μας. Και μάλιστα επιτιθέμενος είσαι (εσύ), διότι, αν και έρχεσαι συχνά στην εκκλησία και ακούς τα κηρύγματά μου, όμως στην αγορά προτιμάς και το χρυσάφι σου και τις επιθυμίες σου και τις ανθρώπινες φιλίες από τις δικές μου προτροπές» (Ιωάννου Χρυσοστόμου Εις την προς Ρωμαίους ΙΔ΄ PG 60, 535,536 ) 63, 176 .

Σε μια εποχή που τα παιδιά μας αναγκάζονται να απομνημονεύουν ξερές γνώσεις αποκομμένες από τη ζωή και τα ενδιαφέροντά τους, χωρίς να έχουν πεισθεί για την αξία τους, και εμείς οι δάσκαλοι τείνουμε να μεταβληθούμε, ακούσια ή όχι, σε ψυχρά όργανα εφαρμογής παιδαγωγικών επιλογών. Υπηρετούμε σκοπιμότητες ξένες προς την ολοκλήρωση και την ευτυχία των μαθητών μας, θυσιάζοντας συχνά και την προσωπική επαφή μαζί τους, γιατί η κοινωνική αναλγησία έχει γενικευτεί ανησυχητικά, ο καταναλωτισμός προβάλλει σαν ύψιστο ιδανικό της ζωής. Άνθρωποι φαύλοι κι εκμεταλλευτές ονομάζονται ευεργέτες δίνοντας κάτι από αυτά που συνάγουν άδικα κι έτσι εξασφαλίζουν την καταξίωση ακόμα και στον εκκλησιαστικό χώρο, σε μια εποχή που τα κηρύγματα έγιναν πληθωρικά μα κανείς δεν έχει διάθεση να τα ακούσει γιατί δεν εμπνέει η προσωπικότητα των κηρύκων. Σε μια εποχή που δεν έχουμε πού να στρέψουμε τα μάτια μας για να γλιτώσουμε την απόγνωση, οι τρεις αυτοί μεγάλοι φωστήρες της τρισηλίου θεότητος, ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, στέκονται μπροστά μας ακέραιοι και σεμνοί, σαν δωρικές κολώνες, αθάνατα πρότυπα πνευματικού κάλλους διασώζοντας το ανθρώπινο πρόσωπο σε όλο του το μεγαλείο.

Το παρόν μήνυμα να αναγνωστεί σε όλες τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς σας.


Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα Χριστούγεννα

agianyxta

Ποιο νόημα έχει σήμερα η γιορτή των Χριστουγέννων; Τα Χριστούγεννα είναι ακόμα μια χριστιανική γιορτή; Παρατηρώντας τις χριστουγεννιάτικες πρακτικές των αγορών και της κατανάλωσης φαίνεται ότι στην κουλτούρα μας τα Χριστούγεννα είναι ήδη άθεα ή αν προτιμάτε αγνωστικιστικά και σίγουρα βαθιά κοσμικά. Χριστιανικό παρέμεινε μόνο το τελετουργικό που επαναλαμβάνεται, η γιορτή, η οποία, όσο καμιά άλλη, είναι αληθινά «επιβεβλημένη». Επιβεβλημένη από ποιον; Από την οικονομία μας, φυσικά, η οποία, όσο και αν βρίσκεται σε κρίση, παραμένει μια οικονομία της αφθονίας, με φανερή σε όλους την κατανάλωση και τη σπατάλη. Τι σχέση έχει η ταπεινή γέννηση του Θεανθρώπου με όλη αυτή τη λάμψη; Δεν ενδιαφέρει πιθανόν να κατανοήσουμε ότι το κοσμοσωτήριο γεγονός της ενανθρωπήσης του Υιού και Λόγου του Θεού, που γιορτάζουμε, έχει παμμέγιστη αξία για τη ζωή μας, για την προσωπικότητά μας, για την έννοια άνθρωπος. Προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, για να θεραπεύσει τον άνθρωπο από τα τραύματα της πτώσης. Σαρκώθηκε από την Αειπάρθενο Μαρία και το Άγιο Πνεύμα και έγινε τέλειος άνθρωπος, για να θεώσει τον άνθρωπο. Αληθινός Θεός και τέλειος άνθρωπος, ο Θεάνθρωπος Ιησούς, μας σώζει από τις αμαρτίες μας, γιατί είναι ταυτόχρονα και Θεός και άνθρωπος. Δεν μπορούσε να έρθει ο άνθρωπος στο Θεό και με την ενανθρώπηση, ήρθε ο Θεός στον άνθρωπο.


Τα Χριστούγεννα είναι η νίκη και ταυτόχρονα η ήττα του Χριστιανισμού. Νίκη γιατί μπόλιασαν τον κόσμο με το Ευαγγέλιο της Αγάπης και ήττα γιατί το Ευαγγέλιο της Αγάπης νοθεύτηκε σε τέτοιο βαθμό, ώστε οι περισσότεροι Χριστιανοί να πιστεύουν ότι μπορούν να γίνουν τα πάντα καινά, χωρίς να τρωθούν οι μηχανισμοί που σπέρνουν την ανισότητα και τον θάνατο, δηλαδή χωρίς να χάσουν τη βολή τους. Η ιδεολογικοποίηση του Ευαγγελίου και η προσαρμογή ή και παραποίηση των λόγων του Χριστού κατά τη βόλεψή μας οδηγεί στην αδικία των συνανθρώπων μας. Ο ρατσισμός, ο εθνοφυλετισμός, η εξουσιαστικότητα και η κυριαρχικότητα έναντι των συνανθρώπων μας, αλλά και η δικαιολόγηση του πλούτου, αποτελούν τα μεγαλύτερα αμαρτήματα των Χριστιανών που τα υποστηρίζουν. Στην Χριστιανική ιστορία το υπόλειμμα ήταν αυτό που κρατούσε την φλόγα του Χριστιανισμού ζωντανή.


Χρόνια πολλά σε όλους, υγεία, ειρήνη και προκοπή σε Μαθητές, συναδέλφους Εκπαιδευτικούς και σε όλο το Διοικητικό προσωπικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Επίσκεψη του Ακόλουθου Εκπαιδευτικής Συνεργασίας της Γαλλικής Πρεσβείας

galliki-antiprosopeia

Την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018 επισκέφτηκε την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ο κ. Pierre-Yves Turellier, Ακόλουθος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας της Γαλλικής Πρεσβείας, συνοδεία της κ. Ιωάννας Οικονόμου, Υπεύθυνης του Τμήματος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου και της κ. Αγγελικής Κωφίδου, Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Γαλλικής Γλώσσας. Την Γαλλική αντιπροσωπία υποδέχθηκαν ο κ. Παναγιώτης Ανανιάδης, Περιφερειακός Διευθυντής Α?/θμιας & Β?/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, και η κ. Κρυσταλλία Στάικου Αν. Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. Η συνάντηση εξελίχθηκε μέσα σε πολύ φιλικό και συνεργατικό κλίμα, ενώ οι παρευρισκόμενοι συζήτησαν για τις ομοιότητες και τις διαφορές των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων (γαλλικού & ελληνικού). Τέθηκε το θέμα της ενημέρωσης γονέων και μαθητών/τριών για τις δυνατότητες εκμάθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας κατά την Δ? δημοτικού, ενώ παράλληλα συζητήθηκε η υπογραφή του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ των δύο Εκπαιδευτικών Περιφερειών της Νίκαιας- Μασσαλίας και της Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία αναμένεται αρχές Απριλίου 2019.

 

Στέγαση του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ημαθίας

3opekes-synantisi

Την Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ανανιάδη με τον Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας κ. Κώστα Καλαϊτζίδη και τον Δήμαρχο Βέροιας κ. Κωνσταντίνο Βοργιαζίδη. Παραβρέθηκαν, επίσης, η Περιφερειακή Σύμβουλος Ημαθίας κα Νίκη Καρατζιούλα, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Γεώργιος Σοφιανίδης και ο Οργανωτικός Συντονιστής Εκπαίδευσης Ημαθίας κ. Νίκος Γραίκος.

Στη σύσκεψη, που έγινε στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη, συζητήθηκε το θέμα της στέγασης του 3ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού με έδρα τη Βέροια. Με την ευκαιρία, ο Περιφερειακός Διευθυντής επισκέφτηκε με τον Αντιπεριφερειάρχη τον χώρο που παραχωρεί η Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας.

Μετά από αυτή τη συνάντηση είναι βέβαιο ότι το ΠΕ.Κ.Ε.Σ Ημαθίας θα στεγαστεί στον πιο κατάλληλο χώρο ώστε να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας.

Μήνυμα Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την Επέτειο του Πολυτεχνείου

politexneio17

Σαράντα πέντε χρόνια τώρα υπάρχει ένα αίτημα σε εκκρεμότητα. Ψωμί-παιδεία-ελευθερία. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου είναι ένα ιστορικό γεγονός που σημάδεψε ποικιλότροπα την ελληνική κοινωνία. Συνέβη μια ορισμένη στιγμή της νεοελληνικής εξέλιξης, εξέφρασε κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες που διαστρέφονταν ή καταπιέζονταν, είχε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Ιστορικό προϊόν των ειδικών συνθηκών της περιόδου εκείνης, είχε ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα που καθορίστηκε από τους στόχους και τα οράματα που κίνησαν τους πρωταγωνιστές στο στίβο της άμεσης αντιπαράθεσης με το στρατιωτικο-φασιστικό καθεστώς.

Σαράντα πέντε χρόνια μετά, σε αντίθεση με όλες τις εύκολες οπτικές της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, μια τοποθέτηση που θα ήθελε να σέβεται την ιστορία οφείλει να κινηθεί στην αποκατάσταση της ιστορικότητας του Πολυτεχνείου, διαλύοντας την πραγματικότητα των παραστάσεων και των φαινομένων που έχουν δημιουργήσει για αυτό, όσοι το αρνήθηκαν και το αρνούνται. Δηλαδή, να εξετάσει την αλήθεια των διακηρύξεων περί «δικαίωσης», περί «επανάληψης» ή περί «συνέχισης» του αγώνα. Η διαστρέβλωση του νοήματος του Πολυτεχνείου με τις γιορτές καρικατούρες έχει συγκεκριμένη στόχευση. Όταν αναφέρονται στη γενιά του Πολυτεχνείου, όποιοι το κάνουν, αναφέρονται συνήθως στους επώνυμους, ή σε ένα στρώμα φοιτητών που πέρασε στα κόμματα, μικρά ή μεγάλα, και σήμερα βρίσκονται στο επίκεντρο διάφορων επαγγελματικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. Πρόκειται για μια βολική αναφορά γιατί αναπαράγει την εικόνα του «συστήματος» που όλα τα ενσωματώνει. Σύμφωνα, όμως, με έρευνα που πραγματοποιήθηκε, μόνο το 2,26% από αυτούς που συμμετείχαν στο Πολυτεχνείο ενσωματώθηκε σε κόμματα ή έγινε επώνυμος. Το πνεύμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, είναι αυτό που θα ονομάζαμε το ξεπέρασμα κάθε είδους  φόβου.

Ήταν χούντα, τα πολυβόλα κροτάλιζαν, τα κρατητήρια είχαν μεταβληθεί σε μακελειά, το επαγγελματικό μέλλον κρεμιόταν στο τσιγκέλι, όμως ο πόθος για την ελευθερία και την εθνική ανεξαρτησία από τη μια και το πνεύμα  της συλλογικότητας από την άλλη δημιούργησαν ένα γεγονός που θα στέκεται πάντα ψηλά στη νεοελληνική ιστορία. Πρόκειται για αυτό που ονομάζουμε μαζικό ηρωισμό και διάθεση θυσίας, που διαλύει τα πολλά «εγώ» και δημιουργεί ένα μεγάλο «εμείς» έτοιμο να πυρπολήσει και να πυρποληθεί για ένα μεγάλο σκοπό. Το έχουμε ανάγκη σήμερα αυτό το πνεύμα της θυσίας, αυτή την αποκοτιά που οδηγεί στο συλλογικό αγώνα. Κατανοούμε τα προβλήματα, τη θλίψη, την απογοήτευση, όμως ο ατομισμός δεν είναι λύση. Η νεολαία που βρέθηκε στην προφυλακή του λαϊκού αγώνα το 1973, πρέπει και μπορεί να γίνει ξανά στις σημερινές συνθήκες, αποφασιστικός και αδούλωτος προμαχώνας της λαϊκής αντίστασης. Ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, που θέλει τη νέα γενιά υποταγμένη και εξανδραποδισμένη, που σπρώχνει τον ανθό της ελληνικής κοινωνίας, τη νεολαία, στη μετανάστευση, στη ζωή χωρίς δικαιώματα, χωρίς παρόν και δίχως μέλλον.

Το καθεστώς της εξάρτησης και της υποτέλειας, που οδήγησε την Ελλάδα στη ζοφερή επταετία της στρατιωτικο-φασιστικής δικτατορίας, σήμερα επισωρεύει στις πλάτες του λαού νέα μεγάλα δεινά. Τα τελευταία χρόνια διανύουμε και πάλι κρίσιμες στιγμές και ο ελληνικός λαός καλείται ο ίδιος πια να επαναπροσδιορίσει τις έννοιες «δημοκρατία» και «ελευθερία». Απαιτείται αγώνας! Στον αγώνα αυτόν θα κληθούν προνομιακές ψυχές να οδηγήσουν τη χώρα σε ένα «ξέφωτο». Μόνο με ουσιαστική πατριωτική συνείδηση θα οδηγηθούμε στην εθνική ανεξαρτησία από τις ξένες δυνάμεις. Το παλιό πεθαίνει, το καινούριο δεν έχει γεννηθεί ακόμα. Είναι ευθύνη μας να είμαστε σε εγρήγορση.

Παρακαλούμε το παρόν μήνυμα να διαβαστεί σε όλες τις Σχολικές Μονάδες.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

 

Μήνυμα για την επέτειο της 30ης Οκτωβρίου

thess apel-1021x580

Εβδομήντα τέσσερα χρόνια συμπληρώνονται εφέτος από την απελευθέρωση της  Θεσσαλονίκης  από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής. Η Θεσσαλονίκη θα γιορτάσει επισήμως την απελευθέρωσή της από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής από τον ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Η 30η Οκτωβρίου 1944 καταγράφεται στη σύγχρονη ελληνική ιστορία αλλά και σε τοπικό επίπεδο ως ημέρα ένδοξη, ορόσημο για τους ηρωικούς αγώνες του λαού μας για ελευθερία. Είναι μια ημέρα ιστορική, που τείνουμε να λησμονούμε. Μια επέτειος πολύ σημαντική για τη δημοκρατία μας, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την πνευματική ανάπτυξη. Οι  λαοί της Ευρώπης γιορτάζουν τη συντριβή του φασισμού και του ναζισμού και τον τερματισμό των αιματηρών εχθροπραξιών.

Τα μηνύματα της λαμπρής απελευθέρωσης της πόλης παραμένουν επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε. Ο λαός της πόλης αντιστάθηκε στο φασισμό με σκοπό την ελευθέρωσή του για την προκοπή του τόπου. Αποτέλεσμα αυτού και ορόσημο αποτελεί η μέρα αυτή  ως υπόδειγμα για τους νέους σημερινούς αγώνες για την απελευθέρωση της πατρίδας μας από τη μέγγενη συμφερόντων που την επιβουλεύονται

Μήνυμα για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου

 apoxairetismos

Πέρασαν 78 χρόνια μετά τη γνωστή στιχομυθία του Ιωάννη Μεταξά και του Ιταλού πρέσβη, εκείνες τις πρώτες ώρες της 28ης Οκτωβρίου του '40 με το μήνυμα της άρνησης, της μη υποταγής να παραμένει αρκετά επίκαιρο αλλά πιο δύσκολο από ποτέ να υποστηριχτεί. Πριν από 77 χρόνια οι Έλληνες, με ελάχιστα εφόδια και εξοπλισμό, μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες πολιτικές, οικονομικές και καιρικές           συνθήκες, ύψωσαν το ανάστημά τους και αντιστάθηκαν στις σιδερόφρακτες ορδές των φασιστών κατακτητών.

Σήμερα στεκόμαστε περήφανοι απέναντι στην ιστορία μας και καλούμαστε να αξιοποιήσουμε τα διδάγματα και τις παρακαταθήκες του παρελθόντος, να σφυρηλατήσουμε την εθνική ενότητα και την ομοψυχία του ελληνικού λαού. Να αναδείξουμε και πάλι τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη, την ανιδιοτέλεια και τη φιλοπατρία σε θεμελιακές αξίες της κοινωνίας μας. Σε μια περίοδο γενικευμένης κρίσης την οποία βιώνουμε όλοι, καθώς υποβαθμίζει ολοένα και περισσότερο το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και ιδιαίτερα των οικονομικά ασθενέστερων, έχουμε χρέος να αγωνιστούμε ακόμη πιο αποφασιστικά. Οι απειλές είναι σήμερα περισσότερο δυσδιάκριτες από τότε. Ο αγώνας μας πρέπει να είναι αγώνας ενάντια στην ηθική κατάπτωση και την έκπτωση των αξιών, ενάντια στην ιδιοτέλεια και την αναξιοκρατία, που υπονομεύουν κάθε ευοίωνη προοπτική.

Καλούμαστε να πούμε τα μεγάλα ΟΧΙ στην ευτέλεια της ζωής μας, στην αποικιοποίηση του τόπου μας και στην υποταγή των οικονομικών συμφερόντων. Το ΟΧΙ του 1940 ας γίνει οδηγός μας, να ανάψει ξανά η φλόγα μέσα μας για την ελευθερία και την εθνική μας κυριαρχία.

Τιμή και δόξα στους πεσόντες και αγωνιστές ήρωες του έπους του ?40!

Πρόγραμμα Αθλούμαι - Συμμετέχω - Εκφράζομαι στο Εθνικό Καυτανζόγλειο Στάδιο

kafta00

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της  Κεντρικής Μακεδονίας  ανακοινώνει ότι το Πρόγραμμα Αθλούμαι - Συμμετέχω - Εκφράζομαι στο Εθνικό Καυτανζόγλειο Στάδιο ξεκινάει την Πέμπτη 01-11-2018 και θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 31-05-2018.

Οι μαθητές/τριες που θα επισκέπτονται το Εθνικό Καυτανζόγλειο Στάδιο, θα ξεναγούνται στους χώρους του και θα ενημερώνονται μέσω προβολής μικρής διάρκειας ταινίας, για την ιστορία του Σταδίου και της πόλης, καθώς και για τα αθλητικά γεγονότα εντός του Σταδίου.

θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να συμμετέχουν σε αθλήματα όπως: Ποδόσφαιρο (Ποδόσφαιρο για Όλους), Καλαθοσφαίριση, Πετοσφαίριση (πρόγραμμα Παίζω Βόλεϊ), Χειροσφαίριση, Κλασικός Αθλητισμός (kidsAthletics), Πολεμικές Τέχνες(Ταε κβο ντο), πάλη, Ξιφασκία, Αντισφαίριση, Αντιπτέριση, Μοντέρνο Πένταθλο, Παραολυμπιακά Αθλήματα, Ποδηλασία, Κωπηλασία, Παιδαγωγικά παιχνίδια και Μουσικοκινητική Αγωγή. Μέσα από τις δράσεις αυτές οι μαθητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν καλύτερα τον εαυτό τους, να πάρουν πρωτοβουλίες και να ενισχύσουν τη δημιουργική έκφραση, καθώς και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Θα ασχοληθούν με Πολιτιστικές δράσεις:

1.Εικαστικές απεικονίσεις-κατασκευές

2.Δραματοποίηση και Αυτοσχεδιασμός με αναφορά στον αθλητισμό και τα αναγραφόμενα αθλήματα

3.Σύνδεση αθλητισμού με τον Λόγο και την Τέχνη (λ.χ. πεζογραφία, ποίηση, θέατρο, φιλοσοφία αθλημάτων κ.α.)

4.Αθλητισμός και Μουσική.

Οι πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δράσεις του αθλητικού προγράμματος σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται από τη Μαρία Τζώγα, φιλόλογο, με τη συνεργασία και συμμετοχή του ΚΘΒΕ, του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. και του Τμ. Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.

Υπεύθυνοι των αθλητικών δράσεων του προγράμματος είναι οι: Δημήτρης Τσιγαρίδας και Θανάσης Θεοδοσίου, με την συνεργασία πιστοποιημένων προπονητών των Ομοσπονδιών των αθλημάτων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα.

Τονίζεται ότι η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τους/τις μαθητές/τριες πέραν της μετακίνησής τους σε αυτό, την οποία αναλαμβάνει η Διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας.

Το πρόγραμμα θα έχει μόνιμη ιατρική υποστήριξη και χρήση του ιατρείου του Εθνικού Καυτανζόγλειου Σταδίου.

Χαιρετισμός για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών

mathitis

O Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει: «Τούτο διδασκαλίας αρίστης το εν πάσαις ταις παραινέσεσιν εαυτόν παρέχειν τύπον».

Με άλλα λόγια: Αυτό είναι απόδειξη της αρίστης διδασκαλίας, το να παρέχει δηλαδή σε όλες τις παραινέσεις (ο διδάσκαλος) τον εαυτό του ως παράδειγμα.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο Εκπαιδευτικός μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων. Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών δίνει την ευκαιρία να επικεντρωθεί η προσοχή του κόσμου στο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους τους μαθητές παγκοσμίως. Σήμερα γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. Γιορτάζουν οι άνθρωποι, οι επιστήμονες, οι επαγγελματίες που δίνουν καθημερινά την ψυχή τους στο απαιτητικό έργο της εκπαίδευσης της νέας γενιάς. Εκατομμύρια Εκπαιδευτικοί σε όλον τον κόσμο αγωνίζονται αυτή τη στιγμή, και συχνά κάτω από πάρα πολύ αντίξοες συνθήκες, να κάνουν τα σχολεία έναν φιλόξενο χώρο μάθησης και δημιουργικής δραστηριότητας, όπου όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως θα ενθαρρύνονται να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους, μέσα σε περιβάλλον σεβασμού προς την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Ενωμένοι ας είμαστε το ελπιδοφόρο παράδειγμα συμβάλλοντας στη διάπλαση των αυριανών πολιτών, και κατά επέκταση, στην ανάπτυξη των κοινωνιών μας. Ας βάλουμε τα δυνατά μας να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον. Λέει ο Ν. Καζαντζάκης: "Ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες." Σήμερα, ζούμε στην εποχή όπου οι νέες τεχνολογίες έχουν εισβάλλει δυναμικά και πολλαπλασιαστικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κανένα όμως τεχνικό μέσο και ποτέ δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει τον/την εκπαιδευτικό. Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι καλύτερο από τους καθηγητές και τους δασκάλους του. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι θεματοφύλακες της μάθησης. Μεταδίδουν γνώσεις, αξίες και δεξιότητες. Στις καλύτερες περιπτώσεις αξιοποιούν τις ελπίδες και τα ταλέντα των νέων ανθρώπων και τους βοηθούν να εξελιχθούν σε παραγωγικούς πολίτες. Ωστόσο, πολύ συχνά, το έργο των εκπαιδευτικών δεν αναγνωρίζεται, ενώ δεν λαμβάνουν τη στήριξη που τους αξίζει. Τα τελευταία χρόνια καταβάλλεται από την Πολιτεία κάθε δυνατή προσπάθεια στήριξης του Εκπαιδευτικού και του έργου του. Στο πλαίσιο αυτό κινείται και η προσπάθεια αλλαγής της δομής της Εκπαίδευσης με τη δημιουργία των ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ, κ.λπ, που η δημιουργία τους αποσκοπεί στην καλύτερη λειτουργία της Εκπαίδευσης και κατά συνέπεια των ίδιων των Εκπαιδευτικών.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών μας υπενθυμίζει την ευθύνη, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, ιδιαίτερα σε μία περίοδο παγκόσμιας οικονομικής δυσκολίας. Δεν πρέπει να αφήσουμε τους Εκπαιδευτικούς και τα παιδιά να πληρώσουν το κόστος της κρίσης. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τα εκπαιδευτικά μας συστήματα από τις τρέχουσες οικονομικές πιέσεις και τους δημοσιονομικούς περιορισμούς. Πρέπει, επίσης, να διασφαλίσουμε το γεγονός ότι οι Εκπαιδευτικοί είναι καλά προετοιμασμένοι και καλά υποστηριζόμενοι. Χωρίς καταρτισμένους εκπαιδευτικούς δεν μπορεί να υπάρξει ποιοτική εκπαίδευση. Η προϋπηρεσιακή και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας, όπως είναι και οι καλές συνθήκες εργασίας, η ανάλογη αμοιβή και οι επαρκείς ευκαιρίες για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας τους. Οι ίδιοι οι Εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και ευνοϊκού περιβάλλοντος, για την προκοπή των παιδιών. Μπορούν, επίσης, να χρησιμεύσουν ως ισχυρό μοντέλο ανεκτικότητας, πρότυπο καλού πολίτη και αλληλεγγύης στα άτομα που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, έναν ρόλο που ελπίζω ότι όλοι θα ασπαστούν. Στην Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, αποτίω φόρο τιμής στους εκατομμύρια εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι εργάζονται με πάθος για να γαλουχήσουν τους μαθητές τους και των οποίων η επιρροή είναι δυνητικά πολύ μεγάλη. Ας αναγνωρίσουμε ότι επενδύοντας στους Εκπαιδευτικούς κάνουμε μια σοφή επένδυση, στην προσπάθειά μας να οικοδομήσουμε ισχυρές οικονομίες, συνεκτική κοινωνία και ένα μέλλον αξιοπρέπειας και ίσων ευκαιριών για όλους. Απευθύνω μια σαφή έκκληση προς όλους τους παράγοντες της κοινωνίας να αναγνωρίσουν τον κρίσιμο ρόλο των Εκπαιδευτικών στη μεταμόρφωση της ζωής των απανταχού εκπαιδευομένων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επιπλέον, μια τέτοια μέρα θα πρέπει όλοι να εστιάσουμε και να προβληματιστούμε στο δύσκολο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο οι Εκπαιδευτικοί εργάζονται και να βρούμε τρόπους για τη βελτίωση της επαγγελματικής τους θέσης και τις συνθήκες εργασίας όλου του προσωπικού της εκπαίδευσης. Η ενίσχυση του κύρους των Εκπαιδευτικών είναι το ζητούμενο της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας. Αυτό χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης, όπου οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί, από τους πιο κακοπληρωμένους Δημοσίους Υπαλλήλους που ήταν, κατάντησαν να βρίσκονται στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης. Η οικονομική εξαθλίωση του Έλληνα Εκπαιδευτικού που βιώνουμε στη χώρα μας δεν θα συμβάλλει δυστυχώς καθόλου στην ανάπτυξη κανενός κύρους. Αντίθετα θα τους θέσει στο περιθώριο, τη στιγμή μάλιστα που η κοινωνία έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ τη συμβολή τους για την ανόρθωση του ηθικού ενός λαού που ζεί σε ένα κράτος χρεοκοπημένο όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ηθικά και θεσμικά. Ας πάρει λοιπόν από τη μια η κοινωνία θέση, επαναπροσδιορίζοντας τη στάση της για το ποια είναι τα ζητούμενά της από τον Έλληνα Εκπαιδευτικό και ας προβληματιστούν από την άλλη οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί για το νέο ρόλο που τους αναθέτει η ιστορική συγκυρία. Η οικονομική κρίση εκτός από την ανεργία, τη φτώχεια και τη διεύρυνση των ανισοτήτων συνοδεύεται από μειωμένες παροχές υγείας, ανασφάλεια σίτισης, χαμηλή ποιότητα διατροφής και αυξημένη παιδική νοσηρότητα και θνητότητα. Οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί καλούνται να διαχειριστούν την ανθρωπιστική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελληνική κοινωνία και στα ελληνικά σχολεία και να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν τη συνοχή του ελληνικού λαού που τίθεται σε κίνδυνο. Η ελληνική κοινωνία οφείλει όχι μόνο να λάβει θέση αλλά και να στηρίξει την προσπάθεια των Ελλήνων Εκπαιδευτικών μήπως και καταφέρουμε να εμπνεύσουμε τη νέα γενιά σε αξίες και ιδεώδη που θα αποτελέσουν τα όπλα τους για να ζυμώσουν μια νέα υγιή κοινωνία.

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι