18112019Δευ
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 15 Νοε 2019

Επιμορφωτικά σεμινάρια Διευθυντών σχολικών μονάδων

XARTHS

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το 1ο-2ο-3ο και 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης διοργανώνουν διήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια με θέμα: «Διεύθυνση Σχολικών Μονάδων: Διοικητικές και Παιδαγωγικές διαστάσεις», τα οποία περιλαμβάνουν τους εξής θεματικούς άξονες:

  • Διαχείριση κρίσεων και σχολικό κλίμα
  • Μοντέλα διοίκησης
  • Αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στη Διοίκηση του σχολείου
  • Μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές  μορφωτικές ανάγκες και ο ρόλος του Διευθυντή

Τα σεμινάρια, τα οποία απευθύνονται στους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένους Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων, καθώς και στους Διευθυντές/ντριες των Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας, θα γίνουν χωριστά για κάθε βαθμίδα και θα πραγματοποιηθούν με ευθύνη των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Η διάρκεια των σεμιναρίων θα είναι συνολικά 8 (οκτώ) διδακτικές ώρες, οι οποίες θα κατανεμηθούν σε δύο απογεύματα, το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτωβρίου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών θα είναι προαιρετική.

Το πρόγραμμα των επιμορφώσεων, ο τρόπος υποβολής των αιτήσεων και ο χώρος διεξαγωγής των σεμιναρίων θα κοινοποιηθούν στις σχολικές μονάδες μέσω των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., παράλληλα με τη σχετική ανάρτηση στις αντίστοιχες ιστοσελίδες.


Δημιουργία Παρατηρητηρίου Διαχείρισης κρίσεων

kentrikh-makedonia
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στην προσπάθειά της να δημιουργήσει δομές πρόληψης και αντιμετώπισης κρίσεων, σε όλα τα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας, αποφάσισε να δημιουργήσει πιλοτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Παρατηρητήριο Διαχείρισης Κρίσεων».

Σκοπός της δημιουργίας του Παρατηρητηρίου είναι:

  • Η ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα κρίσεων και η δυνατότητα διαχείρισής τους.
  • Η προώθηση εξειδικευμένων δράσεων ενημέρωσης και επιμόρφωσης ομάδας εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο, με σκοπό να αποκτήσουν τη δυνατότητα να προλαμβάνουν και να διαχειρίζονται κρίσεις. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα αποτελέσουν τη βάση για τη θεμελίωση και βιωσιμότητα της συγκεκριμένης δομής.
  • Η καταγραφή, η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση σε πρώιμο επίπεδο περιστατικών, τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κρίσεις στα σχολεία.
  • Η συγκρότηση ομάδας εκπαιδευτικών με οριοθετημένους ρόλους για τη διαχείριση κρίσεων και η δημιουργία συγκεκριμένων σχεδίων αντιμετώπισής τους σε κάθε σχολείο.
  • Καλές πρακτικές
  • Εκπαιδευτικό βοηθητικό υλικό
  • Σχέδια δράσεων
  • Ρόλοι υπευθύνων
  • Προτεινόμενες δράσεις
  • Παρουσιάσεις
  • Χρήσιμες ιστοσελίδες

Προς το σκοπό αυτό προτείνεται:

Κάθε σχολική μονάδα, που επιθυμεί να συμμετέχει, καλείται να ορίσει, με απόφαση ΣΔ, μία τριμελή ομάδα (πρόληψης και αντιμετώπισης κρίσεων), αποτελούμενη από το Διευθυντή του σχολείου και δύο εκπαιδευτικούς, με οργανική κατά προτίμηση θέση στο σχολείο, οι οποίοι θα επιμορφωθούν και θα έχουν την ευθύνη συντονισμού και εποπτείας των απαραίτητων ενεργειών για την πρόληψη και τη διαχείριση κρίσεων, τη διοργάνωση δραστηριοτήτων και την άμεση παρέμβαση όπου απαιτείται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Ο ορισμός των ομάδων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως 30 Σεπτεμβρίου 2019 και να ενημερωθεί προς τούτο εγγράφως η Διεύθυνση Εκπαίδευσης, στην οποία η σχολική μονάδα ανήκει.

Κάθε Διεύθυνση ΠΕ και ΔΕ αντίστοιχα να δημιουργήσει μία τριμελή ομάδα ( ομάδα υποστήριξης), η οποία θα αποτελείται από το Διευθυντή Εκπαίδευσης ως Πρόεδρο ή τον αναπληρωτή του, έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου με τον αναπληρωτή του από το αντίστοιχο ΠΕΚΕΣ, που θα ορίζονται με απόφαση του ΠΕΚΕΣ και έναν εκπρόσωπο του ΚΕΣΥ με τον αναπληρωτή του, που θα ορίζονται με απόφαση του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΚΕΣΥ. Η ομάδα αυτή θα έχει ως αντικείμενο την πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων σε δεύτερο επίπεδο και όπου η ομάδα της σχολικής μονάδας δεν δύναται να ανταπεξέλθει επαρκώς. Ειδικότερα, θα έχει την ευθύνη οργάνωσης-ανάπτυξης δράσεων και δραστηριοτήτων, με στόχο την ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση όλων των εμπλεκόμενων στη διαχείριση κρίσεων, καθώς και συνέργειας και συντονισμού φορέων και ενεργειών σε επίπεδο Διεύθυνσης.

Η τριμελής ομάδα θα οργανώσει δίκτυο συνεργαζόμενων φορέων, θεσμοθετημένων ή εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποτελούμενο από μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Συλλόγων Γονέων, της Αστυνομίας, της Εκκλησίας, θεσμικών, κοινωνικών και τοπικών φορέων και οργανισμών, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ΔΕΠ, εισαγγελείς και όποιους άλλους κρίνει αναγκαίους η κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, εξειδικευμένους σε θέματα κρίσεων. Τα μέλη του δικτύου θα παρεμβαίνουν, ανάλογα με την εξειδίκευσή τους το καθένα, όταν καλούνται από τα σχολεία για να διαχειρίζονται κρίσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα από την κείμενη νομοθεσία. Ο ορισμός των ομάδων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως 30 Σεπτεμβρίου 2019 και η συγκρότηση των δικτύων έως 15 Οκτωβρίου.

Αντίστοιχη ομάδα θα λειτουργεί κεντρικά στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ομάδα συντονισμού) με τη συμμετοχή εξειδικευμένων ατόμων στα αντικείμενα κρίσεων και με στόχο την υποστήριξη των σχολείων και Διευθύνσεων, τη διοργάνωση επιμορφώσεων, Συνεδρίων, καθώς και την οργάνωση, το σχεδιασμό και το συντονισμό όλων των ενεργειών και δράσεων σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων σε επίπεδο Περιφέρειας.

Στην Ιστοσελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θα δημιουργηθεί link, από το οποίο θα ενημερώνεται ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα για κάθε προτεινόμενη, από την κεντρική ομάδα, ενέργεια και δράση. Στο ίδιο link θα αναρτώνται:

Θέματα κρίσεων που καλείται να διαχειριστεί κάθε ομάδα, σε κάθε επίπεδο, μπορεί να αποτελούν: η σχολική βία, οι συγκρούσεις, η υγεία, η παροχή πρώτων βοηθειών, οι φυσικές καταστροφές και οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει κρίση στη σχολική μονάδα.

Ως πρώτη δράση θα πραγματοποιηθεί επιμόρφωση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων σε θέματα Υγείας και πρώτων βοηθειών. Πιο συγκεκριμένα, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με τον Ανθρωπιστικό Οργανισμό KIDSAVELIVESκαι την ελληνική Εταιρεία προνοσοκομειακής παρέμβασης θα πραγματοποιήσουν σεμινάρια πρώτων βοηθειών.

Σκοπός των σεμιναρίων είναι η ενημέρωση και εκπαίδευση εκπαιδευτικών στις παρακάτω θεματικές ενότητες:

- Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)

- Χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή (AED)

- Πρώτες βοήθειες σε επείγουσες για τη ζωή καταστάσεις

- Πρόληψη για τραυματισμούς - έλεγχος αιμορραγίας

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν ενεργά, θα βρίσκονται σε θέση:

- να αξιολογήσουν ένα θύμα το οποίο έχει καταρρεύσει

- να καλέσουν ορθά την Υπηρεσία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας

- να καλέσουν όταν απαιτείται τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Επείγουσας Κλήσης (112)

- να ξεκινήσουν έγκαιρα Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ)

- να χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια έναν Αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή (AED)

- να τοποθετήσουν σε πλάγια θέση ασφαλείας ένα αναίσθητο θύμα

- να αντιμετωπίσουν την πνιγμονή ενός θύματος από ξένο σώμα

- να αντιμετωπίσουν ένα θύμα πνιγμού

- να προβλέψουν και να αποφύγουν έναν σοβαρό τραυματισμό

?- να ελέγξουν μία εξωτερική αιμορραγία

Το κάθε σεμινάριο θα διαρκεί τέσσερις ώρες, από 16.00 έως 20.00 και θα πραγματοποιείται σε group των 100-120 ατόμων, σε χώρους που θα οριστούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Οι ημερομηνίες των σεμιναρίων έχουν ως εξής:

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου  για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Ημαθίας

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου  για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Πιερίας

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου  για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Πέλλας

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου     για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Χαλκιδικής

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου   για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Σερρών

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου   για εκπαιδευτικούς ΠΕ και ΔΕ Κιλκίς

Στα σεμινάρια θα συμμετέχουν, προαιρετικά, μόνον οι εκπαιδευτικοί που θα οριστούν ως υπεύθυνοι διαχείρισης κρίσεων κάθε σχολείου. Όσοι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν, θα δηλώσουν συμμετοχή στη Διεύθυνση ΠΕ ή ΔΕ στην οποία ανήκουν, μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα πραγματοποιήσουν οι Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ αντίστοιχα.

Μετά το τέλος των σεμιναρίων πρώτων βοηθειών θα πραγματοποιηθούν σεμινάρια της θεματικής ενότητας σχετικά με τη σχολική βία (Ιανουάριο- Μάρτιο) και της θεματικής ενότητας σχετικά με τις φυσικές καταστροφές (Απρίλιο- Ιούνιο).

 

O Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Αλέξανδρος Κόπτσης

 

 

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Την Παρασκευή 06-09-19, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Αναστασία Γκίκα πραγματοποίησαν επίσκεψη στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να ενημερωθούν από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Αλέξανδρο Κόπτση για την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων της Κεντρικής Μακεδονίας ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, την 11η Σεπτεμβρίου 2019.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε συζητήθηκαν μείζονα θέματα όπως η κάλυψη των κενών των σχολικών μονάδων μετά και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ζητήματα που προέκυψαν με την καταλληλότητα σχολικών κτιρίων, η μεταφορά των μαθητών, καθώς και η εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στο σύνολο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο κ. Κόπτσης ευχαρίστησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την αμεσότητα στην επικοινωνία και την άμεση ανταπόκριση σε όλα τα παρουσιαζόμενα  προβλήματα και τόνισε πως έγιναν υπεράνθρωπες προσπάθειες από τις δυο πλευρές, μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα, για να διασφαλιστεί η ετοιμότητα σχολείων και εκπαιδευτικών λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι. Τόνισε ακόμη πως  ο αριθμός των αποσπάσεων και των αναπληρωτών ξεπέρασε κατά πολύ τον περσινό και αγγίζει τα όρια όλων όσων ζητήθηκαν, ενώ ο αριθμός των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι σχεδόν διπλάσιος από πέρυσι στην Κεντρική Μακεδονία. Ανέπτυξε επίσης στην Υπουργό Παιδείας ένα σύνολο καινοτόμων δράσεων που πρόκειται να εφαρμόσει άμεσα η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης  Κεντρικής Μακεδονίας, όπως το Παρατηρητήριο Διαχείρισης Κρίσεων.

Η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως συνεχάρη τα στελέχη και το προσωπικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα τους, δήλωσε την αμέριστη στήριξη όλων των φορέων του Υ.ΠΑΙ.Θ προς την εκπαιδευτική κοινότητα και υπογράμμισε πως το Υ.ΠΑΙ.Θ θα είναι άγρυπνος αρωγός για να διασφαλίσει την ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων. Τόνισε πως η ηγεσία είναι δίπλα στους μάχιμους εκπαιδευτικούς που υπερβαίνουν εαυτόν, προκειμένου να προσφέρουν στο ελληνικό σχολείο και στους μαθητές.

Ακολούθησε βράβευση μαθητών που συμμετείχαν  και διακρίθηκαν σε μαθητικούς διαγωνισμούς και στη Βαλκανιάδα Φυσικής, που διοργανώθηκε για πρώτη φορά από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Η Υπουργός τόνισε πως το Υ.ΠΑΙ.Θ επιθυμεί να στηρίξει ανάλογες προσπάθειες στο μέλλον, επιδιώκοντας την «αριστεία» με την έννοια της προσπάθειας που καταβάλει το άτομο να ξεπεράσει τον εαυτό του.

Στο τέλος πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας της Ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας και το προσωπικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης, όπου ακούστηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Διευθύνσεις και προτάθηκαν λύσεις αντιμετώπισης.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

04-09-2019-MME

Την Τετάρτη 4/9/2019 ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κόπτσης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου σε εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Ο κ. Κόπτσης αφού ευχαρίστησε τους δημοσιογράφους για την παρουσία τους, ζήτησε τη συνεργασία τους για την ενημέρωση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και των πολιτών γενικότερα για θέματα Παιδείας και Εκπαίδευσης.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης παρουσίασε στην αρχή τους άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε η Περιφερειακή Διεύθυνση για την αντιμετώπιση και επίλυση όλων των προβλημάτων, ώστε να ξεκινήσει απρόσκοπτα η νέα σχολική χρονιά.

Για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Εκπαίδευσης ανέφερε πως αν και του είχαν υποσχεθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος 38 αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ για την απορρόφηση όλων των νηπίων και προνηπίων δεν ήρθε ούτε μία αίθουσα. Τόνισε πως με μία υπεράνθρωπη προσπάθεια και συνεργασία με τους Διευθυντές ΠΕ και ΔΕ κατόρθωσε να απορροφήσει όλα τα προνήπια σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία.

Για τη μεταφορά μαθητών ανέφερε πως μετά από επικοινωνία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία έχει και την ευθύνη μεταφοράς, πήρε τη διαβεβαίωση πως το 97% των αιτούντων μεταφορά θα ικανοποιηθεί διότι έχει γίνει πρόβλεψη από την προηγούμενη χρονιά, ώστε να ικανοποιηθούν και τα νέα προκύπτοντα δρομολόγια.

Για τα κενά εκπαιδευτικών ανέφερε πως μετά το σημαντικότατο αριθμό αποσπάσεων καλύφθηκε σημαντικός αριθμός κενών. Με τις επικείμενες τοποθετήσεις αναπληρωτών δήλωσε πως θα καλυφθεί το 100% των σχολικών μονάδων από εκπαιδευτικούς και όλα τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά.

Για τα βιβλία ανέφερε ότι όλα τα σχολεία τα έχουν παραλάβει

Για το κτιριακό ανέφερε πως, αν και παρουσιάστηκαν πολύ σοβαρά κτιριακά προβλήματα, εντούτοις με συνεχή προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων όλα τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν

Πιο συγκεκριμένα το 1ο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο κρίθηκε ακατάλληλο και μετά από επίπονες προσπάθειες όλα είναι έτοιμα για να μεταστεγαστεί στην παλιά οικοκυρική σχολή,

Το 44ο Δημοτικό κρίθηκε ακατάλληλο και θα μεταστεγαστεί σε όμορο σχολείο.

Στη Χαλκιδική μετά τη θεομηνία παρουσιάστηκαν έντονα προβλήματα σε αρκετά σχολεία. Παρόλα αυτά μετά από επικοινωνία και συνάντηση με τους Διευθυντές των σχολείων και το Δήμαρχο Προποντίδος όλα είναι έτοιμα για να λειτουργήσουν την 11η Σεπτεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια λειτουργίας των σχολείων σε περίπτωση μη αποκατάστασης των ζημιών στο ακέραιο.

Για τις συγχωνεύσεις σχολείων ανέφερε πως μόνο 8 Νηπιαγωγεία (δύο με κτιριακό πρόβλημα, δύο με μεταφορά σε συστεγαζόμενα και 4 με ελάχιστο αριθμό μαθητών) και δύο μονοθέσια Δημοτικά Σχολεία ανεστάλησαν φέτος. Όλα τα υπόλοιπα είχαν ανασταλεί τα προηγούμενα έτη ή δεν είχαν λειτουργήσει ποτέ. Ανέφερε δε πως η κατάσταση αγγίζει τα όρια της εσκεμμένης παραπληροφόρησης.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους στόχους της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας λέγοντας πως ο στόχος είναι διπλός ΔΙΟΙΚΗΣΗ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Όσον αφορά στην Εκπαίδευση ανέφερε πως στόχος είναι να αναβαθμιστεί ποιοτικά η εκπαίδευση με ανθρωπιστική διάσταση. Μια ανθρωπιστική εκπαίδευση που θα δίνει βαρύτητα όχι μόνο στο γνωστικό τομέα αλλά κυρίως στη συγκρότηση άρτιων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Μια εκπαίδευση που θα σβήνει τις διαφορές και μέσα από την εξάλειψή τους θα αναδύει την ανθρώπινη ποιότητα. Μια εκπαίδευση που θα προάγει την υιοθέτηση αξιών  του δικαίου, της ισονομίας, της ελευθερίας, της συνεργασίας, της ανάπτυξης κριτικής και διαλεκτικής σκέψης, της αλληλεγγύης,  της αποδοχής της διαφορετικότητας, της έρευνας.

Στόχος είναι ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, που θα αγκαλιάζει όλους τους μαθητές και θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Στο πλαίσιο αυτό προάγεται και η αριστεία.

Προς το σκοπό αυτό δημιουργούνται στην Κεντρική Μακεδονία

  • Παρατηρητήριο Διαχείρισης Κρίσεων με επέκτασή του σε όλες τις σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας
  • Μοντέλα επιμόρφωσης Διευθυντών και Εκπαιδευτικών
  • Ροή συνεδρίων σε συνεργασία με φορείς (Θρησκευτικά-Διαπολιτισμική εκπαίδευση-Τέχνη και πολιτισμό)
  • Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους
  • Πολλά δίκτυα
  • Πρόγραμμα ασφάλειας στο διαδίκτυο

Παράλληλα δίδεται βαρύτητα και στη διοίκηση με στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη των διοικητικών υπαλλήλων

  • Εφαρμόζεται ΔΟΠ με δείκτες αποτελεσματικότητα και στόχο την       αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και εκπαιδευτικούς..
  • Αναβαθμίζονται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας και χρησιμοποιείται αποκλειστικά η ηλεκτρονική συνεργασία με υπηρεσίες και πολίτες
  • Ενημερώνονται οι πολίτες με sms για κάθε διοικητική ενέργεια
  • Δημιουργούνται ψηφιακοί φάκελοι
  • Εκπονούνται πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα

Συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με το Δήμαρχο Καλαμαριάς κ. Δαρδαμανέλη.

Την Τρίτη 3/09/19, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κόπτσης Αλέξανδρος πραγματοποίησε προγραμματισμένη συνάντηση με το Δήμαρχο Καλαμαριάς κ. Δαρδαμανέλη Γιάννη. Στη συνάντηση παραβρέθηκε η αναπληρώτρια Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Μαρία Κοντολέτα και υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκαν οι τελευταίες απαιτούμενες ενέργειες για την απρόσκοπτη έναρξη όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου την 11η Σεπτεμβρίου και θέματα σχολικής στέγης.

Κατά τη συνάντηση επιδιώχθηκε η εξεύρεση λύσεων σχετικά με την ορθότερη κατανομή όλων των μαθητών των σχολείων του Δήμου Καλαμαριάς.

Επιπλέον, συζητήθηκε η δημιουργία συνθηκών για τη στέγαση όλων των νηπίων και προνηπίων, προκειμένου να εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση την επόμενη σχολική χρονιά χωρίς προβλήματα στο Δήμο Καλαμαριάς.

Επικράτησε κλίμα αισιοδοξίας, απόλυτη ικανοποίηση και υπόσχεση για άμεση και διαρκή συνεργασία.

Δελτίο Τύπου - Συνάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με το Δήμαρχο Προποντίδας

03-09-2019

Την Τρίτη 3/9/2019 ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας συναντήθηκε με το Δήμαρχο Προποντίδας κ. Καρρά, τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής κα Παπανικολάου και τους Διευθυντές Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής με σκοπό να ενημερωθεί για τις ζημιές που έχουν υποστεί τα σχολεία από την καταστροφική θεομηνία της 8ης Ιουλίου και να διαπιστώσει την ετοιμότητά τους για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ο κ. Κόπτσης συνάντησε πρώτα τους Διευθυντές Σχολείων και ενημερώθηκε για τα προβλήματα που παρουσιάζει κάθε σχολείο ξεχωριστά. Ζήτησε από τους Διευθυντές να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες την 11η Σεπτεμβρίου να ανοίξουν και να κάνουν αγιασμό.

Γα να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στη λειτουργία των σχολείων, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής ανακοίνωσαν και ένα εναλλακτικό σχέδιο λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων που παρουσιάζουν προβλήματα, στην περίπτωση που δεν αποκατασταθούν πλήρως οι ζημιές.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής ανακοίνωσε πως όλα τα σχολεία της Χαλκιδικής θα είναι ανοικτά και θα λειτουργούν κανονικά την 11η Σεπτεμβρίου

Στη συνέχεια επισκέφτηκε το Δήμαρχο Προποντίδας με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής. Ενημερώθηκε από το Δήμαρχο για την έκταση των ζημιών και πήρε τη διαβεβαίωσή του ότι έως τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου θα αποκατασταθούν όλες οι ζημιές των σχολείων.

Ο κ. Κόπτσης ευχαρίστησε το Δήμαρχο για τη συνεργασία και οι δύο άντρες συμφώνησαν σε περαιτέρω συνεργασίες.

 

ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

dhmotiko-sxoleio

Αγαπητοί/ές μαθητές/τριες, αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς,

μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά με όνειρα και ελπίδες για χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Σ΄ αυτό το ξεκίνημα η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, μετά από συνεργασία με τις Διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ και τη συνεχή υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να ανοίξουν από την πρώτη ημέρα του σχολικού έτους, την 11η Σεπτεμβρίου, όλες τις σχολικές μονάδες και η πλέον απομακρυσμένη και μικρή και να λειτουργήσουν με τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, με τα βιβλία στη τσάντα κάθε μαθητή, με σχολική αίθουσα για όλους τους μαθητές.

Το μεγάλο όμως στοίχημα είναι η μορφή εκπαίδευσης που θα παρέχουμε στους μαθητές μας. Μια εκπαίδευση που δεν πρέπει να έχει απλά αναπαραγωγικό χαρακτήρα, αλλά να αναδεικνύει τη γνώση μέσα από βιωματικές καταστάσεις, από παραγωγική διαδικασία, από αποκλίνουσα σκέψη.

Μια σύγχρονη εκπαίδευση οφείλει να μην αγνοεί τα βασικά πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία κάθε λαού, ούτε βέβαια να παραμελεί την ανθρωπιστική της διάσταση. Τότε θα αποδεικνύει ότι σέβεται το μαθητή και επενδύει στον άνθρωπο. Ο ρόλος της ανθρωπιστικής διάστασης στην εκπαίδευση είναι καθοριστικός, γιατί νοηματοδοτεί τη σύνδεσή της με τις πανανθρώπινες αξίες του πολιτισμού.

Η ανθρωπιστική εκπαίδευση είναι απόρροια της αγωγής, η οποία σβήνει τις θρησκευτικές, εθνικές, πολιτικές, πολιτιστικές και κοινωνικής προέλευσης διαφορές και μέσα από την εξάλειψή τους αναδύει την ανθρώπινη ποιότητα με χαρακτηριστικά την πνευματική ολοκλήρωση και τη συγκρότηση άρτιας προσωπικότητας.

Για την επίτευξη της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης το σχολείο οφείλει να δώσει έμφαση στη δημιουργία συνθηκών που θα προάγουν την υιοθέτηση των αξιών  του δικαίου, της ισονομίας, της ελευθερίας, της συνεργασίας, της ανάπτυξης κριτικής και διαλεκτικής σκέψης, της αλληλεγγύης,  της αποδοχής της διαφορετικότητας, της έρευνας.

Μία εκπαίδευση που διαπνέεται από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι εκπαίδευση ελεύθερων ατόμων, απλώνει τη λάμψη της μέσα στο χώρο και στο χρόνο, φτάνει την πνευματική ζωή στο κορύφωμά της, γεννά επιστήμη και πολιτισμό.

Με τις σκέψεις αυτές και με τη βεβαιότητα πως το αξιολογότατο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό της Περιφέρειάς μας, οι μαθητές μας και οι γονείς θα δώσετε και αυτή τη σχολική χρονιά, όπως κάθε χρόνο, τον καλύτερο εαυτό σας, σας καλώ όλους να ανταποκριθούμε στο όραμα μιας ανθρωπιστικής εκπαίδευσης που θα προάγει και θα αναβαθμίσει ποιοτικά τον άνθρωπο.

 

Καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη σε όλους

 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης  Κεντρικής Μακεδονίας

 

Αλέξανδρος Κόπτσης

    

Δελτίο Τύπου - Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα

21-8-2019-PERIFER1

 

Την Τετάρτη 21 Αυγούστου 2019 ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κόπτσης επισκέφτηκε τον Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα στο γραφείο του, με σκοπό να τον ενημερώσει για την υπάρχουσα κατάσταση στις σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας και να ανταλλάξουν απόψεις και σκέψεις ώστε να ξεκινήσει χωρίς κανένα πρόβλημα η νέα σχολική χρονιά.

Κατά τη συνάντηση επικράτησε άριστο κλίμα και συζητήθηκαν εκπαιδευτικά θέματα σχετικά με τη σχολική στέγη, τη μεταφορά μαθητών, την επάρκεια προσωπικού και βιβλίων.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού συνεχάρη τον κ. Τζιτζικώστα για την επανεκλογή του, τον διαβεβαίωσε ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε την 11η Σεπτεμβρίου να είναι όλα έτοιμα και όλα τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, ακόμη και τα πιο απομακρυσμένα και μικρά, να ανοίξουν κανονικά με τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, με τα βιβλία στις τσάντες των μαθητών και χωρίς κανένα κτιριακό πρόβλημα.

Ο κ. Κόπτσης ευχαρίστησε τον κ. Τζιτζικώστα για την πολύπλευρη στήριξη και την κάλυψη αναγκών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Ζήτησε δε να υπάρχει συνεχής συνεργασία για το καλό της εκπαίδευσης και των σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας. Τον ενημέρωσε επίσης για την ίδρυση Παρατηρητηρίου Διαχείρισης Κρίσεων που είναι έτοιμη να υλοποιήσει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, με σκοπό την πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων, τη δημιουργία Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και παρουσίασε ένα μοντέλο Επιμόρφωσης Διευθυντών και Εκπαιδευτικών που θα εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο στην Κεντρική Μακεδονία.

Ο κ. Τζιτζικώστας υποσχέθηκε πως η Περιφέρεια θα σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και θα συμβάλλει με κάθε μέσο και καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους στην επιτυχημένη υλοποίηση των δράσεων και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας.

Συζητήθηκαν τέλος τρόποι συνεργασίας σε θέματα πολιτιστικών δράσεων, συνεδρίων, ημερίδων, εκδηλώσεων.

Δελτίο Τύπου Επίσκεψη του Περιφερειακού Διευθυντή στο Υπουργείο Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας Θράκης)

Την Τρίτη 6 Αυγούστου 2019 ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Κόπτσης επισκέπτηκε τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για τα θέματα της Μακεδονίας και της Θράκης, κ. Θεόδωρο Καράογλου στο Διοικητήριο.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα και ο Περιφερειακός Διευθυντής ενημέρωσε τον Υφυπουργό για θέματα της εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Συζητήθηκαν θέματα κτιριακών υποδομών, μεταφοράς μαθητών, λειτουργίας των σχολικών μονάδων από την πρώτη ημέρα χωρίς προβλήματα, καθώς και θέματα συνεργασίας της Περιφερειακής Διεύθυνση Εκπαίδευσης με το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης)

Ο Υφυπουργός άκουσε με μεγάλο ενδιαφέρον τις προτάσεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και υποσχέθηκε πως θα σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης, στοχεύοντας στην αναβάθμιση λειτουργίας των σχολικών μονάδων, καθώς και της ποιότητας εκπαίδευσης.

Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο κ. Καράογλου και ο κ. Κόπτσης συμφώνησαν στην περαιτέρω ανάπτυξη σχέσεων των 2 φορέων με κοινές δράσεις.

Δελτίο Τύπου - Αναστολή Σχολικών Μονάδων Κεντρικής Μακεδονίας

kentrikh-makedonia1

Η Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 204. παρ. 2 του Ν. 4610/2019(ΦΕΚ 70 τ. Α΄)

και έχοντας υπόψη:

  • τις εισηγήσεις των Δ/ντών-ντριών Α/θμιας Εκπ/σης
  • τον αριθμό εγγραφέντων μαθητών
  • τα έτη που είναι ήδη σε αναστολή οι σχολικές μονάδες
  • τη φοίτηση μαθητών σε όμορα σχολεία και την εξασφάλιση της μετακίνησής τους

αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας 31 Δημοτικών Σχολείων και 69 Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2019-2020 από τα οποία

ΑΝΑΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ για πρώτη φορά

2 ΜΟΝΟ μονοθέσια Δημοτικά Σχολεία και

8 ΜΟΝΟ Νηπιαγωγεία

 

Πιο συγκεκριμένα

Από τα 31 ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ που αναστέλλονται:

2 ΜΟΝΟ μονοθέσια Δημοτικά Σχολεία αναστέλλονται για πρώτη φορά, για το επόμενο σχολικό έτος, μετά από αιτήματα γονέων για φοίτηση των παιδιών τους σε πολυδύναμη πλησιέστερη σχολική μονάδα

18 Δημοτικά Σχολεία βρίσκονταν ήδη σε αναστολή από την ίδρυσή τους και επομένως δε λειτούργησαν ποτέ

10 Δημοτικά Σχολεία βρίσκονταν ήδη σε αναστολή από προηγούμενα έτη λόγω πολύ χαμηλότερου, από τον προβλεπόμενο στην κείμενη νομοθεσία, αριθμού μαθητών

1 Δημοτικό Σχολείο βρισκόταν ήδη σε αναστολή λόγω κτιριακού προβλήματος.

 

Από τα 69 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ που αναστέλλονται :

8 ΜΟΝΟ Νηπιαγωγεία αναστέλλονται για πρώτη φορά,για το επόμενο σχολικό έτος, λόγω πολύ χαμηλότερου, από τον προβλεπόμενο στην κείμενη νομοθεσία, αριθμού μαθητών (2 - 3 μαθητές με όριο λειτουργίας 14).

Τα νήπια σε τρία από τα Νηπιαγωγεία αυτά θα απορροφηθούν από τα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία ενώ στα υπόλοιπα πέντε θα απορροφηθούν από τα όμορα Νηπιαγωγεία έχοντας εξασφαλίσει τη δωρεάν μεταφορά τους.

21 Νηπιαγωγεία βρίσκονταν ήδη σε αναστολή από την ίδρυσή τους και επομένως δε λειτούργησαν ποτέ

38 Νηπιαγωγεία βρίσκονταν ήδη σε αναστολή από προηγούμενα έτη λόγω πολύ χαμηλότερου, από τον προβλεπόμενο στην κείμενη νομοθεσία, αριθμού μαθητών

2 Νηπιαγωγεία βρισκόταν ήδη σε αναστολή λόγω κτιριακού προβλήματος

 

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/ θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας λειτουργεί με αποκλειστικό γνώμονα το όφελος, την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης και τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών και της εκπαιδευτικής γενικότερα κοινότητας, μεριμνώντας για τη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς της.

Στόχος και επιδίωξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να ανοίγουν σχολεία και να διατηρούνται τα υφιστάμενα παρά τις μειώσεις μαθητών που παρατηρούνται και αυτό γίνεται πράξη παρά τις αντιξοότητες που παρουσιάζονται.

 

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Αλέξανδρος Κόπτσης

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι