Δελτία Τύπου
28032024Πεμ
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 18 Ιουλ 2023

Επίσκεψη Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Νομό Χαλκιδικής

Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου του 2015 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον Νομό Χαλκιδικής από τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ζ.Ανανιάδη.
Συναντήθηκε και ενημερώθηκε για εκπαιδευτικά προβλήματα των σχολείων του Δήμου Πολυγύρου με την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα Παπανικολάου, τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κακαμούκα Ανέστη και τους διευθυντές του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ Πολυγύρου..
Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης δόθηκε η ευκαιρία να αφουγκραστεί τα προβλήματα των εκπαιδευτικών του νομού και να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ο κ. Ανανιάδης ενημέρωσε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης καταβάλλει άοκνες προσπάθειες υποστήριξης προς τα σχολεία και έδωσε διαβεβαιώσεις για την στήριξη της λειτουργίας των σχολείων και των υπηρεσιών εκπαίδευσης
Επισκέφθηκε, επίσης, τον Μητροπολίτη Κασσανδρείας π. Νικόδημο και είχε εγκάρδια συνομιλία μαζί του.


Μήνυμα Δ/ντη Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας για την 28η Οκτωβρίου

Δ/ντης Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου του 1940 αποτελεί ορόσημο στην πορεία του Έθνους μας και κατέχει περίοπτη θέση στο βάθρο της συλλογικής μας μνήμης. Πριν από 75 χρόνια οι Έλληνες, με ελάχιστα εφόδια και εξοπλισμό,  μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, ύψωσαν το ανάστημά τους και αντιστάθηκαν στις σιδερόφρακτες ορδές των φασιστών κατακτητών. Σήμερα στεκόμαστε περήφανοι απέναντι στην ιστορία μας και καλούμαστε να αξιοποιήσουμε τα διδάγματα και τις παρακαταθήκες του παρελθόντος, και να σφυρηλατήσουμε την εθνική ενότητα και ομοψυχία του ελληνικού λαού.

Πρόγραμμα συνεργασίας σχολικών μονάδων με το Ραδιοφωνικό Σταθμό Μακεδονίας της ΕΡΤ3

Στα πλαίσια της έναρξης συνεργασίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και του Ραδιοφωνικού Σταθμού Μακεδονίας της ΕΡΤ 3 προτείνεται μια καινοτόμα συνεργασία των σχολείων όλων των Δευτεροβάθμιων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης  Κεντρικής Μακεδονίας με το δημόσιο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα με τον ενημερωτικό σταθμό 102 της ΕΡΤ3.

Στα σχολεία τα διάφορα προγράμματα, δραστηριότητες ή  project που πραγματοποιούνται στη διάρκεια του σχολικού έτους αλλά και διδακτικά αντικείμενα διαφόρων μαθημάτων, περιέχουν θέματα τα οποία θα μπορούσαν κάποιες ομάδες ή και τάξεις μαθητών να προετοιμάσουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να παρουσιαστούν στο δημόσιο ραδιόφωνο. Επίσης, θα μπορούσαν να  αναλάβουν την όλη παραγωγή και παρουσίαση ενός θέματος που τους ενδιαφέρει (π.χ δημοσιογραφική έρευνα, προετοιμασία και παραγωγή ρεπορτάζ, μουσική επιμέλεια, παρουσίαση). Το ενημερωτικό ραδιόφωνο είναι πρόθυμο να συνεισφέρει παραχωρώντας, ενόψει του νέου σχολικού έτους 2015-2016, σε κάθε ενδιαφερόμενη ομάδα μαθητών μια τέτοια εκπομπή στην οποία όλη η προετοιμασία, παραγωγή, επιμέλεια και παρουσίαση θα γίνεται από μαθητές.

Επίσης, θα μπορούσαν να παρουσιαστούν αξιόλογες εργασίες και δραστηριότητες που γίνονται στα πλαίσια των διαφόρων προγραμμάτων, όπως π.χ. προγράμματα αγωγής υγείας, περιβαλλοντικά προγράμματα, πολιτισμικών δραστηριοτήτων, επετειακών εκδηλώσεων, κ.λ.π.

Ο Ραδιοφωνικός Σταθμός Μακεδονίας της ΕΡΤ3 θα παρέχει τον απαιτούμενο ραδιοφωνικό χώρο και την τεχνική υποστήριξη, ώστε να πληροφορηθούν οι πολίτες  το εύρος, το ενδιαφέρον, την αξία και την ευρηματικότητα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε μια εποχή που το δημόσιο σχολείο απαξιώνεται και οι έλληνες εκπαιδευτικοί κατασυκοφαντούνται.

Παρακαλούμε  οι Δευτεροβάθμιες  Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  να ενημερώσετε τα σχολεία ευθύνης σας. Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορούν οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί  να επικοινωνήσουν στο e-mail: makrisalert@gmail.com  είτε τηλεφωνικά στο 2310299407 & 6946656212.

Επίσκεψη Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Νομό Πιερίας

Την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου του 2015 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον Νομό Πιερίας από τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ζ. Ανανιάδη και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Κων/νο Κεραμιδά.

Συναντήθηκαν και ενημερώθηκαν για εκπαιδευτικά προβλήματα της Περιφερειακής Ενότητας με εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς όπως ο αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στην ΑΔΕΔΥ κ. Συμεωνίδης Στάθης και ο πρόεδρος και τα μέλη του συλλόγου γονέων του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης. Επισκέφθηκαν το 1ο ΕΠΑΛ Κατερίνης και το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κατερίνης και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του σχολείου και για τις προτάσεις του δήμου για μεταφορά του εξοπλισμού που είναι χρεωμένος στο Ε.Κ. Διαπιστώθηκε μετά από επίσκεψη στο χώρο φύλαξης του εξοπλισμού η ανάγκη να παραμείνουν τα μηχανήματα στον ίδιο χώρο και έγιναν προτάσεις για την αξιοποίησή τους στην εκπαίδευση μαθητών των ΕΠΑΛ αλλά και του ΙΕΚ. Συναντήθηκαν με το Διευθυντή του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κατερίνης, με συνδικαλιστές της ΕΛΜΕ Κατερίνης και εκπροσώπους του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του ίδιου σχολείου και ενημερώθηκαν για τα προβλήματα στη λειτουργία του
Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Μουσικό σχολείοΚατερίνης και συναντήθηκαν με τον διευθυντή του σχολείου που τους εξέθεσε θέματα για τη λειτουργία του και τις προοπτικές μεταστέγασής του.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στην Περιφερειακή Ενότητα Κατερίνης με την Αντιπεριφερειάρχη κα Σοφία Μαυρίδου στην οποία παρέστησαν και οι δύο Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης κ. Νικόλαος Κραγιόπουλος και κ. Ιωάννης Καζταρίδης αντίστοιχα.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα, παρουσιάστηκαν οι θέσεις και οι προσπάθειες υποστήριξης της περιφέρειας προς τα σχολεία και δόθηκαν διαβεβαιώσεις από την Αντιπεριφερειάρχη για την υποστήριξη της λειτουργίας των σχολείων και των υπηρεσιών εκπαίδευσης.

Επίσκεψη Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Νομό Κιλκίς

Την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου του 2015 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον Νομό Κιλκίς από τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ζ. Ανανιάδη και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Νικόλαο Ακριτίδη.
Συγκεκριμένα επισκέφθηκαν στην πόλη του Κιλκίς τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το 1ο Γενικό Λύκειο και το 1ο ΕΠΑΛ, το ΕΕΕΕΚ Κιλκίς, το 1ο και το 6ο Δημοτικό σχολείο Κιλκίς καθώς επίσης το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γουμένισσας.
Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης δόθηκε η ευκαιρία να ενημερωθεί για τα προβλήματα των εκπαιδευτικών του νομού και να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Συμμετοχή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στον 4ο Διεθνή Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης

Μία ξεχωριστή εμπειρία βίωσαν οι υπάλληλοι της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που συμμετείχαν στον 4ο Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο της Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015.

  Χωρίς να πτοηθούν από τη βροχή, οι συμμετέχοντας κάλυψαν απόσταση 5000 μέτρων μέσα στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης, στέλνοντας το ηχηρό μήνυμα του αθλητισμού, της κοινωνικής προσφοράς και ευθύνης αλλά και της χαράς μέσα από την συμμετοχή σε μία ανεπανάληπτη βραδιά.

Ο 4ος Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης διοργανώθηκε από τον ΜΕΑΣ Τρίτων σε συνεργασία  με το Δήμο Θεσσαλονίκης τελώντας υπό την αιγίδα του ΣΕΓΑΣ και της AIMS.

Τέλος οι δρομείς δώσανε ραντεβού για την ερχόμενη άνοιξη όταν θα πραγματοποιηθεί ο 11ος Διεθνής Μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», στις 3 Απριλίου 2016.

 

Επίσκεψη Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Νομό Σερρών

Την Πέμπτη 1 Οκτωβρίου του 2015 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον Νομό Σερρών  από τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ζ. Ανανιάδη και τον  Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Κων/νο Κεραμιδά. Συγκεκριμένα επισκέφθηκαν στην πόλη των Σερρών το 1ο ΕΠΑΛ, το 1ο Γυμνάσιο, το ΕΚΦΕ, το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων, την Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης  και το ΚΕΔΔΥ Σερρών. Στα γραφεία της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης συναντήθηκαν με τον Δ/ντή  Α/θμιας Εκπ/σης κ. Παπασταμόπουλο, τον Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης κ. Μπουλάκη και με Σχολικούς Συμβούλους του νομού. Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης δόθηκε η ευκαιρία να αφουγκραστεί τα προβλήματα των εκπαιδευτικών του νομού και να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Παράλληλα, ο Περιφερειακός Διευθυντής επισκέφθηκε τον Μητροπολίτη Σερρών-Νιγρίτας π. Θεολόγο  και την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Σερρών κ. Μπιτζίδου Σοφία με τους οποίους συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και τη σχέση της με την κοινωνία.

Ο Π.Σ.Α.Π. στα σχολεία της Θεσσαλονίκης

Στα πλαίσια της εκστρατείας του στα σχολεία όλης της Ελλάδας, για την πρόληψη κι αντιμετώπιση φαινομένων βίας, ρατσισμού, ντόπινγκ και διαφθοράς, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αμειβομένων Ποδοσφαιριστών θα επισκεφθεί, το διήμερο 8-9 Οκτωβρίου, σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης με σκοπό να ενημερωθούν οι μαθητές. Θα πραγματοποιηθούν ομιλίες στα παιδιά από συναδέλφους ποδοσφαιριστές των ομάδων της πόλης και θα διανεμηθεί δωρεάν αθλητικό υλικό στα σχολεία, σύμφωνα με τις ανάγκες τους, όπως και έντυπο ενημερωτικό υλικό και αναμνηστικά επικάρπια με συνθήματα κατά της βίας και του ρατσισμού. 

Η δράση του Π.Σ.Α.Π. οργανώνεται με την άδεια και αρωγή του Υπουργείου Παιδείας και με την αμέριστη υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Αναφορικά με αυτή την πρωτοβουλία επισημαίνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ότι : «Στα πλαίσια της συνεργασίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με φορείς της κοινωνίας, η συμμετοχή και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αμειβομένων Ποδοσφαιριστών ( Π.Σ.Α.Π.), έχει ως σκοπό να ενημερωθεί η  σχολική κοινότητα για τον αθλητισμό και την πρόληψη φαινομένων βίας στους αθλητικούς χώρους. Η συνέργεια αυτή αποτελεί τη συνέχιση της πολιτικής της και του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Ζ. Ανανιάδη για τα ανοικτά σχολεία προς όλη την κοινωνία, με σκοπό την ανύψωση του πολιτισμού και την αλληλεπίδραση με τελικό στόχο τη μάθηση».

Από την πλευρά του ο Περιφερειακός Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας αρμόδιος σε θέματα Παιδείας κ. Βασίλης Ανατολίτης, υποστήριξε σχετικά:«Η Περιφέρεια είναι πάντα αλληλέγγυα με δράσεις που αναδεικνύουν το θετικό πρόσημο του αθλητισμού και την επίδρασή του στην κοινωνία, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά που είναι το μέλλον, το οποίο όλοι ελπίζουμε να είναι καλύτερο».   

 

 

Οι επισκέψεις του Π.Σ.Α.Π. στα σχολεία της Θεσσαλονίκης έχουν προγραμματισθεί ως εξής :

Πέμπτη 8/10/2015

9.00-10.30

4ο-15ο-22ο Δημοτικά Σχολεία Ευόσμου (Θάλειας και Νεμέας)

 

11.00-12.30

11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, 31ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (στο χώρο του 11ου Γυμνασίου, πάροδος Σκουφά, δίπλα στο Θέατρο Γης)   

 

Παρασκευή 9/10/2015 

9.00-10.30

2ο Γυμνάσιο Χαριλάου και 29ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Αναξιμάνδρου  77-79)

 

11.00-12.30

2ο-4ο Γυμνάσιο Τούμπας (Κλεάνθους 30)

 

ΑΠΟ ΤΟΝ Π.Σ.Α.Π./ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χαιρετισμός στην ημερίδα για το Ατομικό Δελτίο Υγείας του Μαθητή στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας και πρόληψης, όπως επίσης και η εμφάνιση εκείνων των δράσεων που προάγουν την υγεία στον γενικό πληθυσμό αποτελούν μια διεθνή πραγματικότητα. Η πρόληψη και η προαγωγή της υγείας αποτελούν πλέον προτεραιότητα καθώς τα περισσότερα προβλήματα υγείας  της εποχής μας είναι αιτιολογικά, συνυφασμένα με το σύγχρονο τρόπο ζωής και με το σύγχρονο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Για να υποστηριχτεί αυτό απαιτούνται συντονισμένες δράσεις ατόμων, ομάδων, ειδικών επαγγελματιών και επιστημόνων προς το σύνολο του πληθυσμού, και ιδιαίτερα μέσα στο σχολείο σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, ώστε οι νέοι άνθρωποι να υιοθετούν συμπεριφορές που προάγουν το ευ ζην. Αποτελεί αναγκαιότητα να γίνει πράξη αυτό που είπε ο Ιπποκράτης ότι «κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν». Η σημαντικότητα του προληπτικού ελέγχου της υγείας των μαθητών, αλλά και η εκπαίδευση τους στις πρώτες βοήθειες, αποσκοπεί στην πρόληψη ατυχημάτων, την ατομική υγιεινή και τη γνωριμία με έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής.

Ταυτόχρονα, απαιτείται να προαχθεί η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας σε πολλαπλά επίπεδα, όπως την θεσμοθέτηση σχολιατρικής υπηρεσίας στα κέντρα υγείας αστικού τύπου  ανά δήμο ή διαμέρισμα  που θα έχουν υπ? ευθύνη τους όλα τα σχολεία της περιοχής. Θα παρακολουθούν την σωστή ανάπτυξη του παιδιού απ? τη προσχολική ηλικία  μέχρι το τέλος της σχολικής τους ζωής. Σε συνεργασία με τον οικογενειακό γιατρό ? ανεξάρτητα από το φορέα ασφάλισης - θα φροντίζουν επίσης μέσα από μια σειρά δωρεάν περιοδικών εξετάσεων να διασφαλίζεται τόσο η σωματική, ψυχική, κοινωνική και πνευματική ανάπτυξη, όσο και η πρόληψη. Θα στελεχώνεται από γιατρούς διαφορετικών ειδικοτήτων (παιδίατρους, ψυχολόγους, οφθαλμίατρους, οδοντίατρους, αθλίατρους κλπ)  για να μπορεί να αντεπεξέλθει με επάρκεια στα καθήκοντά του. Τη δημιουργία ιατρείων σε όλες τις σχολικές μονάδες και τη στελέχωσή τους με νοσηλευτικό προσωπικό. Θα φροντίζει σε συνεργασία με την σχολιατρική υπηρεσία όχι μόνο για την πρόληψη αλλά θα έχει συνολική εικόνα για την υγεία του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Θα ενημερώνει την κάρτα υγείας του μαθητή. Θα μεριμνά μαζί με την σχολιατρική υπηρεσία για την επιμόρφωση  των  εκπαιδευτικών. Θα παρεμβαίνει μαζί με τους επόπτες δημόσιας υγείας για την τήρηση των βασικών κανόνων υγιεινής στη σχολική μονάδα. Σε συνεργασία με την υπηρεσία δημόσιας υγείας,  θα ασκεί υγειονομικό έλεγχο στα κυλικεία και στους χώρους εστίασης των μαθητών. Θα φροντίζει για τον δωρεάν εμβολιασμό όλων των μαθητών  με τα απαραίτητα εμβόλια. Ταυτόχρονα, απαραίτητο κρίνεται η στελέχωση των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς με σκοπό την φροντίδα της ψυχικής υγείας των μαθητών.

Στα πλαίσια αυτά η ημερίδα που πραγματοποιείται σήμερα βοηθάει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της παρεχόμενης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε προληπτικό και αναπτυξιακό επίπεδο και προσδίδει τα ποιοτικά εκείνα χαρακτηριστικά που χρειάζεται  μια κοινωνία προκειμένου να κινείται σε πλαίσια πολιτισμικής ανάπτυξης.

Χαιρετισμός για την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει: «Τούτο διδασκαλίας αρίστης το εν πάσαις ταις παραινέσεσιν εαυτόν παρέχειν τύπον».

Με άλλα λόγια: Αυτό είναι απόδειξη της αρίστης διδασκαλίας, το να παρέχει δηλαδή σε όλες τις παραινέσεις (ο διδάσκαλος) τον εαυτό του ως παράδειγμα.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο Εκπαιδευτικός μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιου στρατοπέδου προσφύγων. Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών δίνει την ευκαιρία να επικεντρωθεί η προσοχή του κόσμου στο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους τους μαθητές παγκοσμίως. Σήμερα γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. Γιορτάζουν οι άνθρωποι, οι επιστήμονες, οι επαγγελματίες που δίνουν καθημερινά την ψυχή τους στο απαιτητικό έργο της εκπαίδευσης της νέας γενιάς. Εκατομμύρια Εκπαιδευτικοί σε όλον τον κόσμο αγωνίζονται αυτή τη στιγμή, και συχνά κάτω από πάρα πολύ αντίξοες συνθήκες, να κάνουν τα σχολεία έναν φιλόξενο χώρο μάθησης και δημιουργικής δραστηριότητας, όπου όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως θα ενθαρρύνονται να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους, μέσα σε περιβάλλον σεβασμού προς την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Ας είμαστε ενωμένοι εμείς, το ελπιδοφόρο παράδειγμα συμβάλλοντας στη διάπλαση των αυριανών πολιτών και κατ? επέκταση, στην ανάπτυξη των κοινωνιών μας. Ας βάλουμε τα δυνατά μας να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον. Λέει ο  Ν. Καζαντζάκης: "Ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες."  Σήμερα, ζούμε στην εποχή όπου οι νέες τεχνολογίες έχουν εισβάλει δυναμικά και πολλαπλασιαστικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κανένα όμως τεχνικό μέσο και ποτέ δεν θα μπορέσει ν? αντικαταστήσει τον/την εκπαιδευτικό.  Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι καλύτερο από τους καθηγητές του. Οι εκπαιδευτικοί  είναι οι θεματοφύλακες της μάθησης. Μεταδίδουν γνώσεις, αξίες και δεξιότητες. Στις καλύτερες περιπτώσεις αξιοποιούν τις ελπίδες και τα ταλέντα των νέων ανθρώπων και τους βοηθούν να εξελιχθούν σε παραγωγικούς πολίτες. Ωστόσο, πολύ συχνά, το έργο των εκπαιδευτικών δεν αναγνωρίζεται, ενώ δεν λαμβάνουν τη στήριξη που τους αξίζει.

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών μας υπενθυμίζει την ευθύνη, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, ιδιαίτερα σε μία περίοδο παγκόσμιας οικονομικής δυσκολίας. Δεν πρέπει να αφήσουμε τους Εκπαιδευτικούς και τα παιδιά να πληρώσουν το κόστος της κρίσης. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τα εκπαιδευτικά μας συστήματα από τις τρέχουσες οικονομικές πιέσεις και τους δημοσιονομικούς περιορισμούς. Πρέπει, επίσης, να διασφαλίσουμε το γεγονός ότι οι Εκπαιδευτικοί είναι καλά προετοιμασμένοι και καλά υποστηριζόμενοι. Χωρίς καταρτισμένους εκπαιδευτικούς δεν μπορεί να υπάρξει ποιοτική εκπαίδευση. Η προϋπηρεσιακή και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας, όπως είναι και οι καλές συνθήκες εργασίας, η ανάλογη αμοιβή και οι επαρκείς ευκαιρίες για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας τους. Οι ίδιοι οι Εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και ευνοϊκού περιβάλλοντος, για την προκοπή των παιδιών. Μπορούν, επίσης, να χρησιμεύσουν ως ισχυρό μοντέλο ανεκτικότητας, πρότυπο καλού πολίτη και αλληλεγγύης στα άτομα που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, έναν ρόλο που ελπίζω ότι όλοι θα ασπαστούν. Στην Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, αποτίω φόρο τιμής στους εκατομμύρια εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι εργάζονται με πάθος για να γαλουχήσουν τους μαθητές τους και των οποίων η επιρροή είναι δυνητικά πολύ μεγάλη. Ας αναγνωρίσουμε ότι επενδύοντας στους εκπαιδευτικούς κάνουμε μια σοφή επένδυση, στην προσπάθειά μας να οικοδομήσουμε ισχυρές οικονομίες, συνεκτική κοινωνία και ένα μέλλον αξιοπρέπειας και ίσων ευκαιριών για όλους.  Απευθύνω  μια σαφή έκκληση προς όλους τους παράγοντες της κοινωνίας να αναγνωρίσουν τον κρίσιμο ρόλο των Εκπαιδευτικών στη μεταμόρφωση της ζωής των  απανταχού εκπαιδευομένων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επιπλέον, μια τέτοια μέρα θα πρέπει όλοι να εστιάσουμε και να προβληματιστούμε στο δύσκολο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο οι εκπαιδευτικοί  εργάζονται και να βρούμε τρόπους για τη βελτίωση της επαγγελματικής τους θέσης και τις συνθήκες εργασίας όλου του προσωπικού της εκπαίδευσης.

Η ενίσχυση του κύρους των Εκπαιδευτικών είναι το ζητούμενο της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας. Αυτό χρειαζόμαστε τώρα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά στην σημερινή  Ελλάδα της κρίσης, όπου οι Έλληνες  Εκπαιδευτικοί, από τους πιο κακοπληρωμένους Δημοσίους Υπαλλήλους που ήταν, κατάντησαν να βρίσκονται στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης. Η οικονομική εξαθλίωση του Έλληνα Εκπαιδευτικού που βιώνουμε στη χώρα μας δεν θα συμβάλλει δυστυχώς καθόλου στην ανάπτυξη κανενός κύρους. Αντίθετα θα τους θέσει   στο περιθώριο, τη στιγμή μάλιστα που η κοινωνία έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ τη συμβολή τους για την ανόρθωση του ηθικού ενός λαού χρεοκοπημένου όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ηθικά και θεσμικά. Ας πάρει λοιπόν από τη μια η κοινωνία θέση, επαναπροσδιορίζοντας  τη στάση της για το ποια είναι τα ζητούμενά της από τον Έλληνα Εκπαιδευτικό και ας προβληματιστούν από  την άλλη οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί  για το νέο ρόλο που τους αναθέτει η ιστορική συγκυρία. Η οικονομική κρίση εκτός από την ανεργία, τη φτώχεια και τη διεύρυνση των ανισοτήτων συνοδεύεται από μειωμένες παροχές υγείας, ανασφάλεια σίτισης, χαμηλή ποιότητα διατροφής και αυξημένη παιδική νοσηρότητα και θνητότητα.  

Οι Έλληνες  Εκπαιδευτικοί  καλούνται να διαχειριστούν την ανθρωπιστική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην ελληνική  κοινωνία και στα ελληνικά σχολεία και να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν τη συνοχή του ελληνικού λαού που τίθεται σε κίνδυνο. Η ελληνική κοινωνία οφείλει όχι μόνο να λάβει θέση αλλά και να στηρίξει την προσπάθεια των Ελλήνων  Εκπαιδευτικών μήπως και καταφέρουμε να σώσουμε τη χαμένη γενιά του Μνημονίου και με αυτή να ζυμώσουμε μια νέα υγιή κοινωνία για τα παιδιά μας.

                                                                                                                                                       Ο Περιφερειακός Διευθυντής   
                                                                                                                              Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
                                                                                   

                                                                                                                                                            Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης 
                                                                                                                                                                 Γεωλόγος-Θεολόγος

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι