20092019Παρ
Τελ. Ενημέρωση:Πεμ, 19 Σεπ 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2018-2019

minedu-ereunas

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2018-2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

H Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε., οι Δ/νσεις Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. & Δ.Ε., η Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης, η Δ/νση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, η Δ/νση Φυσικής Αγωγής και η Δ/νση Υποστήριξης Εκπ. Προγραμμάτων & Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ενημερώνουν για τα εξής:

Οι ενδιαφερόμενοι (φορείς, οργανισμοί, υπηρεσίες, ΜΚΟ, Α.Ε.Ι., επιστημονικές ενώσεις, δήμοι, υπουργεία, νοσοκομεία, μουσεία, αθλητικές ομοσπονδίες, κλπ) που υλοποιούν ή επιθυμούν να υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα-δράσεις και μαθητικούς διαγωνισμούς στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης (Π.Ε.) και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Δ.Ε.) (Γενικής, Επαγγελματικής και Ειδικής) για το σχολικό έτος 2018-19, καλούνται να καταθέσουν πλήρη φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση των ανωτέρω δράσεων αποκλειστικά εντός της περιόδου από τη Δευτέρα 2 Απριλίου 2018 έως και την Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018.

Αιτήματα που θα κατατίθενται πέραν της ανωτέρω ημερομηνίας, δεν θα εξετάζονται.

Για πληρέστερη ενημέρωσή τους, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο του ΙΕΠ

http://www.iep.edu.gr/images/IEP/XRISIMA/2017-10-05_prodiagrafes_aksiologisis_ekp_program_drastiriot__ekpaid_ylikou.pdf, όπου ορίζονται η διαδικασία κατάθεσης και οι προδιαγραφές αξιολόγησης αιτημάτων έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων-δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικού υλικού.

Τα αιτήματα κατατίθενται στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις:

 

  • spudonpe@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Προγραμμάτων, Σπουδών & Οργάνωσης Π.Ε.
  • spoudonde@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Προγραμμάτων, Σπουδών & Οργάνωσης Δ.Ε.
  • depek@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης
  • deae@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στην Δ/νση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης
  • physgram@minedu.gov.gr για αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Φυσικής Αγωγής
  • disedu@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Υποστήριξης Εκπ. Προγραμμάτων & Εκπαίδευσης για την Αειφορία

ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση:

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37

15180, ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αιτήματα κοινά που αφορούν παραπάνω από μία Δ/νση (π.χ. Α/θμια και Β/θμια μαζί) θα πρέπει να αποστέλλονται στη Γενική Δ/νση Σπουδών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

genikidiefsp@minedu.gov.gr

Απώτερος στόχος είναι η έγκαιρη έγκριση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μαθητικών διαγωνισμών, ώστε κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, έχοντας συνολική εικόνα, να προβαίνουν στον ετήσιο προγραμματισμό της σχολικής τους μονάδας.

Για τυχόν διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με :

 

 

Α) τη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442247, 210-3443318 και 210-3443605 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση spudonpe@minedu.gov.gr

 

Β) τη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443272 και 210-3442242 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση spoudonde@minedu.gov.gr

 

Γ) τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442212 και 210-3442231 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση depek@minedu.gov.gr

 

Δ) τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442190, 210-3442577 και 210-3442194 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση deae@minedu.gov.gr

 

Ε) τη Δ/νση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443516 και 210-3442753 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση physgram@minedu.gov.gr

 

ΣΤ) τη Δ/νση Υποστήριξης Εκπ. Προγραμμάτων & Εκπαίδευσης για την Αειφορία του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443791 και 210-3442579 στην ηλεκτρονική διεύθυνση disedu@minedu.gov.gr

 

Ζ) τη Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443615 και 210 3442755 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση genikidiefsp@minedu.gov.gr

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

«Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να 'ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του.» Οδυσσέας Ελύτης

Με ποιο διαφορετικό τρόπο θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε τη σημερινή ημέρα στη Ποίηση και στον αγώνα κατά του Ρατσισμού; Καταθέτοντας μερικούς στίχους Ποιητών εμπνευσμένους από τον αγώνα κατά του ρατσισμού που στις ημέρες μας δυστυχώς είναι πιο απαραίτητος από ποτέ. Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση τον επανέφερε ως εφιάλτη. Η Ποίηση είναι εκπληκτική. Και δεν εννοούμε την Ποίηση με τη μεταφορική της σημασία αλλά την πραγματική, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα. Αυτή τη μέρα λοιπόν αξίζει να κινητοποιηθούμε με πολλούς τρόπους για όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Με τη μοναδική πέννα των Ποιητών που ξέρει να μαστιγώνει τη ψυχή και όχι το σώμα, που ξέρει να προλαβαίνει το κακό που έρχεται στην κοινωνία και που ζει και μιλά μέσα από τους στίχους για τη χειρότερη εκδοχή του αποκλεισμού που δεν γνωρίζει σύνορα. Γιατί ο Ποιητής είναι Πολίτης του κόσμου και πιάνει τον σφυγμό μεταλλάσσοντάς τον σε κραυγή που μόνο αυτός ξέρει να χειριστεί. Ξέρει να μαστιγώνει τον κάθε είδους ρατσισμό που άνοιξε τις πόρτες στα στρατόπεδα του Νταχάου, του Άουσβιτς, ακόμη και στους σπαραγμούς του εμφυλίου πολέμου που ακόμη δεν λένε να σταματήσουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Ο ρατσισμός και η διάθεση αποκλεισμού του όποιου άλλου έχει στοιχειώσει κυρίως στις πιο μικρές αυτονόητες καθημερινές συμπεριφορές απέναντι στους διαφορετικούς ανθρώπους. Εκεί είναι που δοκιμάζεται καθημερινά η ανεκτικότητα και η πραγματική ανοχή και αντοχή μας. Εκεί, οι σύγχρονοι Ποιητές έχουν ηθικό χρέος να πάρουν τη σκυτάλη από τους παλαιότερους και να «προστατεύσουν» τους πολίτες. Να τους μάθουν ότι για τη σημερινή κατάσταση που ζουν δεν φταίει ο διπλανός τους που ήρθε να ζητήσει ασφάλεια κι ένα κομμάτι ψωμί, που ζητά πολιτικό άσυλο ως κυνηγημένος από τη πατρίδα του. Γιατί λησμονούμε φαίνεται ότι κάποτε και εμείς και οι οικογένειές μας βρεθήκαμε   κυνηγημένοι σε μια άλλη πατρίδα. Η Ποίηση, στη χώρα που γεννήθηκε δυστυχώς δεν έχει ακόμη τη θέση που της αξίζει. Δεν έχει ανέβει στο βάθρο των αναγνωστών ενώ την ίδια ώρα οι ξένοι έχουν στη πρώτη θέση τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Καββαδία. Στη χώρα μας δυστυχώς καταλαμβάνει την τελευταία θέση των προτιμήσεων των αναγνωστών. Πώς αλήθεια θα πάρει όμως τη θέση της η Ποίηση στο κόσμο του γρήγορου, υλικού, εύκολου πλουτισμού και ορθολογικού τρόπου σκέψης; Η Ποίηση που μιλά πέρα από τις λέξεις αλλά με λέξεις, πέρα από τη μαθηματική της γραμματικής και της λογικής σκέψης αλλά μέσα από αυτή. Είναι αυτή που σου δίνει την ελευθερία να τα χειριστείς όλα αυτά στη μορφή που πραγματικά πρέπει να έχουν τα πράγματα. Που μιλά με τις εικόνες, με τη φαντασία μας, με τη ψυχή και το ασυνείδητό μας. Ποίηση μπορεί να υπάρχει πέρα από ένα χαρτί με λέξεις, μπορεί να υπάρχει στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, στον τρόπο που δημιουργούμε τη ζωή μας. Εμείς οι Έλληνες, που στη χώρα μας είδαν το πρώτο φως ο Όμηρος και η ερωτική Σαπφώ, στην χώρα που γέννησε τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γεώργιο Σεφέρη, τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Κώστα Βάρναλη, τον Κωστή Παλαμά, το Μάνο Ελευθερίου, το Νίκο Καζαντζάκη, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και άλλους πολλούς αναρίθμητους ποιητές και στιχουργούς, επώνυμους και ανώνυμους, πάντα μπορούμε, γνωρίζουμε, αρκεί να θέλουμε να βρίσκουμε εξόδους από τη βαθιά κρίση που μας δημιούργησαν οι δυνατοί του κόσμου. Για την Ποίηση λοιπόν, που δίνει πνοή και για τον ρατσισμό θα πρέπει να εκφράσουμε την ανάγκη μας για συλλογικότητα και αλλαγές στη ζωή μας με μία ποιητική διαμαρτυρία. Θα πρέπει να εκφραστούμε διαμαρτυρόμενοι στις πλατείες και να διαβαστούν ποιήματα δίνοντας παλμό, ορμή και συγκίνηση. Θα πρέπει να βγάλουμε την κραυγή εκείνη ενάντια στον ρατσισμό και την κακομεταχείριση. Να ελευθερωθούμε. Είναι πλέον αναγκαίο να βγει ο κόσμος στους δρόμους και να διαβάσει Ελύτη, Βάρναλη, Μπρεχτ. Τότε ίσως κάποιο μήνυμα σταλεί στην Ευρώπη ότι η Ελλάδα αντιστέκεται.

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν τσιγγάνος.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν Εβραίος.

Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει.»

Μ. Μπρέχτ.

                                                    Ο Περιφερειακός Διευθυντής         

                                                                           Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης

                                                        Κεντρικής Μακεδονίας        

 

                                                     Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                                                       Γεωλόγος-Θεολόγος        

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα Χριστούγεννα

γεννηση

Ποιο νόημα έχει σήμερα η γιορτή των Χριστουγέννων; Τα Χριστούγεννα είναι ακόμα μια χριστιανική γιορτή; Παρατηρώντας τις χριστουγεννιάτικες πρακτικές των αγορών και της κατανάλωσης φαίνεται ότι στην κουλτούρα μας τα Χριστούγεννα είναι ήδη άθεα ή αν προτιμάτε αγνωστικιστικά και σίγουρα βαθιά κοσμικά. Χριστιανικό παρέμεινε μόνο το τελετουργικό που επαναλαμβάνεται, η γιορτή, η οποία, όσο καμιά άλλη, είναι αληθινά «επιβεβλημένη». Επιβεβλημένη από ποιον; Από την οικονομία μας, φυσικά, η οποία, όσο και αν βρίσκεται σε κρίση, παραμένει μια οικονομία της αφθονίας, με φανερή σε όλους την κατανάλωση και τη σπατάλη.Τι σχέση έχει η ταπεινή γέννηση του Θεανθρώπου με όλη αυτή τη λάμψη; Δεν ενδιαφέρει πιθανόν νακατανοήσουμε ότιτο κοσμοσωτήριο γεγονός της ενανθρωπήσης του Υιού και Λόγου του Θεού, που γιορτάζουμε, έχει παμμέγιστη αξία για τη ζωή μας, για την προσωπικότητά μας, για την έννοια άνθρωπος. Προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, για να θεραπεύει τον άνθρωπο από τα τραύματα της πτώσης. Σαρκώθηκε από την Αειπάρθενο Μαρία και το Άγιο Πνεύμα και έγινε τέλειος άνθρωπος, για να θεώσει τον άνθρωπο. Αληθινός Θεός και τέλειος άνθρωπος, ο Θεάνθρωπος Ιησούς, μας σώζει από τις αμαρτίες μας, γιατί είναι ταυτόχρονα και Θεός και άνθρωπος. Δεν μπορούσε να έρθει ο άνθρωπος στο Θεό και με την ενανθρώπηση, ήρθε ο Θεός στον άνθρωπο.

Με την «εκστατική» αγάπη του ο Θεός ενώνεται με το δημιουργό Του και γίνεται ο ίδιος αυτό που δημιούργησε. Άπειρη η συγκατάβαση του Θεού. Συγκατάβαση αγάπης προς τον πεπτωκότα άνθρωπο. Ο Θεός ως άνθρωπος, συνδέει πάλι τον άνθρωπο μαζί Του. Ο Θεάνθρωπος Ιησούς γεφυρώνει την άβυσσο ανάμεσα στον Θεό και στον άνθρωπο, γιατί είναι ταυτόχρονα και Θεός και άνθρωπος. Κατεβαίνει για να ανεβάσει τον άνθρωπο. Σαρκούται για να Θεώσει τον άνθρωπο. Η ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού είναι η υπέρτατη πράξη της αγάπης του Θεού προς τον άνθρωπο. Προσέλαβε την ανθρώπινη φύση, για να τη θεραπεύσει. Η κάθοδος του Θεού στη γη κατέστησε δυνατή την άνοδο του ανθρώπου. Ο Χριστός με την ενανθρώπησή Του μας κάνει ικανούς πλέον να συμμετέχουμε στη θεϊκή δόξα του επουράνιου Πατέρα. Είναι ο σύνδεσμός μας με τον Πατέρα και το σημείο επαφής, επειδή ως άνθρωπος τέλειος, είναι ένα με εμάς τους ανθρώπους και ως Θεός τέλειος είναι ένα με τον Θεό Πατέρα. Έτσι δια μέσου του σαρκωθέντος Ιησού είμαστε ένα με τον Θεό. Η ενανθρώπηση του Θεού άνοιξε το δρόμο για τη θέωση του ανθρώπου. Και η θεϊκή ομοιότητα που καλούμαστε να φθάσουμε, είναι η ομοίωσή μας προς τον Χριστό. Μέσω του Θεανθρώπου Σωτήρος Ιησού, γινόμαστε εμείς οι άνθρωποι, όπως λέγει ο Απόστολος Πέτρος, «κοινωνοί θείας φύσεως», θεοποιούμεθα. Γινόμαστε υιοί του Θεού κατά Χάρη, αφού ο κατά φύση Υιός Του προσέλαβε τη δική μας ανθρώπινη φύση.

Αυτό είναι το νόημα της γιορτής. Νόημα κοσμοσωτήριο, που δείχνει την παμμεγίστη αξία που πήρε ο άνθρωπος και τις άπειρες δωρεές, με τις οποίες προικίστηκε, δια της ενανθρώπησης του Λυτρωτή. Μόνο με πίστη προς τον ενανθρωπήσαντα Λυτρωτή και με αφοσίωση προς την Εκκλησία Του, στην οποία εμπιστεύθηκε το έργο Του, και με υπακοή προς το θείο θέλημά Του, επιτυγχάνουμε τη λύτρωσή μας και τη θέωσή μας.

Χρόνια πολλά σε όλους, υγεία, ειρήνη και προκοπή σε Μαθητές, συναδέλφους Εκπαιδευτικούς και σε όλο το Διοικητικό προσωπικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Συμμετέχοντες στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Θεσσαλονίκη 1917: η Φωτιά που Γέννησε μια Πόλη»

 

perif

 

Ονόματα συμμετεχόντων στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: "Θεσσαλονίκη 1917: η Φωτιά που Γέννησε μια Πόλη"

που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018 και ώρες 14:00-15:00  στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS, αίθουσα «Ν. Οικονόμου»

 

Πιλοτική λειτουργία από 1 Νοεμβρίου 2017 της Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήματος για την έκδοση Πιστοποιητικού Φοίτησης

 

 

xeli2

Από 1η Νοεμβρίου 2017 θα λειτουργήσει πιλοτικά η ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος για την έκδοση Πιστοποιητικού 6ετούς ή 9ετούς Φοίτησης παράλληλα με όλους τους υπόλοιπους τρόπους υποβολής.

Περισσότερες πληροφορίες...

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι