Απολογισμός του Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου: «Σχολείο ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις»
18042024Πεμ
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 18 Ιουλ 2023

Απολογισμός του Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου: «Σχολείο ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις»

 

Δελτίο Τύπου

Απολογισμός του Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου:  «Σχολείο ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις»

 

Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το τριήμερο 4, 5 και 6 Μαΐου 2018, το Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο: «Σχολείο ανοιχτό στις κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις», το οποίο διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την ομάδα έργου του Ευρωπαϊκού της Προγράμματος Erasmus+, Xenios Zeus. Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Αγγελόπουλος και απεύθυνε  χαιρετισμό προς τους σύνεδρους.

Το Συνέδριο κατέδειξε τις ιδιαίτερες συνθήκες του σημερινού σχολείου, τις προκλήσεις και τις προοπτικές που προβάλλουν στο χώρο της εκπαίδευσης και συνέβαλε στον δημόσιο διάλογο για τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα με την ανάδειξη πρακτικών και παρεμβάσεων.

Τρεις (3) κεντρικές ομιλίες, εκατόν έξι (106) προφορικές εισηγήσεις, δύο (2) Στρογγυλές Τράπεζες και επτά (7) βιωματικά εργαστήρια, τα οποία είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι Σύνεδροι στις αίθουσες του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, ήταν το αποτέλεσμα ενός εξαντλητικού προσυνεδριακού διαλόγου με επιστημονικά χαρακτηριστικά.

Τα ερωτήματα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι Σύνεδροι ήταν:  

1. Ποιες είναι οι κοινωνικές και παιδαγωγικές προκλήσεις του σημερινού σχολείου και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ανοικτού σχολείου;

2. Ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές και παιδαγωγικές-διδακτικές παρεμβάσεις μπορούν να αναπτυχθούν στο πλαίσιο προώθησης ενός ανοιχτού σχολείου, ανθρώπινου, δημοκρατικού και ελκυστικού; Ποιες είναι αναγκαίες συνέργειες που πρέπει να αναπτυχθούν για την υπέρβαση δυσκολιών και την αντιμετώπιση των προκλήσεων;

3. Ποιες είναι οι στάσεις και οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το σημερινό σχολείο και ποιες είναι οι αναγκαίες επιμορφωτικές παρεμβάσεις υποστήριξης των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο τόσο της επαγγελματικής τους ανάπτυξης όσο και στη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις νέες εκπαιδευτικές προτεραιότητες;

Οι ιδέες, οι απόψεις, τα ερευνητικά δεδομένα και οι διδακτικές προτάσεις των ακαδημαϊκών, των ερευνητών, των ειδικών επιστημόνων, των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των φοιτητών/φοιτητριών πλημμύρισαν τις αίθουσες του Συνεδρίου και συνέβαλαν σε έναν γόνιμο προβληματισμό σε ζητήματα σχολικής βίας και εκφοβισμού, κοινωνικού αποκλεισμού και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικής της συμπερίληψης και Παιδαγωγικής της σχολικής τάξης. 

Εκδηλώσεις με πολιτιστικά χαρακτηριστικά πλαισίωσαν τις εργασίες του Συνεδρίου (παράσταση θεάτρου σκιών ?Ο καραγκιόζης και το σχολείο όνειρο?, φιγούρες: Παντελής Μπιτζαράκης- Αγγελική Μπιτζαράκη, μουσικό σχήμα από το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, θεατρική παράσταση από τον θεατρικό σύλλογο δασκάλων και νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης ?Διθύραμβος εξ αμάξης", θεατρικό δρώμενο: ?Μονόλογοι από το Αιγαίο", από τους μαθητές/τριες της Β΄ τάξης κατεύθυνσης Θεάτρου-Κινηματογράφου του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων).

Η διοργάνωση ημερίδων, με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών/τριών, θα προσφέρει τις ευκαιρίες να ακουστούν οι απόψεις, οι ανάγκες και οι προτάσεις όλων των παραγόντων οι οποίοι εμπλέκονται στη λειτουργία του σχολείου. 

Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται σε όλους όσους συμμετείχαν και συνετέλεσαν στην επιτυχή έκβαση των εργασιών του συνεδρίου.

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 

5

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι