Aπολογισμός 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Aπολογισμός 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

 175903211 1957437277755237 1624742187604946032 n

Το απόγευμα της Παρασκευής 23 Απριλίου 2021 έπεσε η αυλαία του 13ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκε διαδικτυακά και όλες οι εργασίες παρουσιάστηκαν εξ αποστάσεως. Το συνέδριο ήταν ένα τετραήμερο ταξίδι στην μαθητική καινοτομία και δημιουργία και μας μετέφερε σε 100 ψηφιακές τάξεις σχολικών μονάδων μέσω τηλεδιασκέψεων. Οι πλατφόρμες Webex, Zoom, Teams, Google Meet αποτέλεσαν τις γέφυρες επικοινωνίας και έκφρασης των μαθητών μας.


Παρά την πανδημία, η εκπαιδευτική κοινότητα δεν έμεινε άπραγη και συμμετείχε μαζικά στο κάλεσμα της διοργάνωσης. Οι φετινοί αριθμοί ήταν εντυπωσιακοί παρότι τα σχολεία μας έμειναν κλειστά για αρκετούς μήνες. 900 μαθητές σύνεδροι και 180 επιβλέποντες εκπαιδευτικοί από 80 σχολικές μονάδες, 32 συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, τεχνικοί, ηχολήπτες, ραδιοφωνικοί παραγωγοί, προσωπικό από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ ένωσαν τις δυνάμεις τους για την επιτυχία του συνεδρίου. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το συνέδριο παρακολούθησαν ζωντανά χιλιάδες μαθητές από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι «επισκέφτηκαν διαδικτυακά» τις 12 συνεδρίες μέσα στο τετραήμερο 20-23 Απριλίου μέσω του καναλιού Youtube και της Υπηρεσίας Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Η έναρξη του συνεδρίου έκρυβε μία τηλεδιάσκεψη με πάνελ συμμετοχής 2 υπουργείων. Ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής κ. Θωμάς Μπαχαράκης και ο Γενικός Γραμματέας του Ιδρύματος Νόησις κ. Αναστάσιος Μολοχίδης υποδέχτηκαν ως οικοδεσπότες τους προσκεκλημένους, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς της Εκπαίδευσης στο συνέδριο, αναφέρθηκαν στην σημασία του συνεδρίου για την εκπαιδευτική κοινότητα υπογραμμίζοντας την άριστη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.


O Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Δήμας αναφέρθηκε στη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας δηλώνοντας το θαυμασμό του για τη μαθητική καινοτομία, ενώ προέτρεψε τα παιδιά να ονειρεύονται και να δημιουργούν. Στην συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης υπογράμμισε πως μέσα από τη διοργάνωση ενός τέτοιου συνεδρίου αναδεικνύονται οι ικανότητες και οι δεξιότητες των μαθητών και προσφέρεται στα παιδιά η πολύτιμη εμπειρία να ζήσουν από κοντά ένα επιστημονικό συνέδριο. Είναι το όραμα ενός σχολείου της δημιουργίας όπου οι μαθητές συμμετέχουν και αποκτούν βιώματα μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία. Ο κ Κόπτσης ευχήθηκε να συνεχιστεί το Συνέδριο και στο μέλλον, να εμπλουτιστεί και να ανανεωθεί τα επόμενα χρόνια, τονίζοντας τη σπουδαιότητά του για την εκπαιδευτική κοινότητα. Ακολούθως, το λόγο πήρε ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Αθανάσιος Κυριαζής που αναφέρθηκε στον όγκο ερευνητικών εργασιών που υποβλήθηκαν από τους μαθητές σε δύσκολες εποχές πανδημίας και στάθηκε στον αξιοζήλευτο ζήλο των παιδιών, το καινοτόμο πνεύμα και συνεργατικότητά τους, αρετές που θα τους βοηθήσουν στη σταδιοδρομία τους ως πολίτες του 21ου αιώνα. Στην ομιλία του ο κ. Μολοχίδης ,ως Γενικός Γραμματέας του ΔΣ του ΝΟΗΣΙΣ, τόνισε ότι είναι αδύνατον η πανδημία να εμποδίσει τη δημιουργικότητα των μαθητών σε δράσεις δεξιοτήτων και ψηφιακών τεχνολογιών ενώ καλωσόρισε του μαθητές συνέδρους και εκπαιδευτικούς στη διοργάνωση. Τέλος έκανε αναφορά για τη πρώτη συμμετοχή εργασιών μαθητών από το Ζωγράφειο Σχολείο Κωνσταντινούπολης.


Την έναρξη του Συνεδρίου κήρυξε ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Θωμάς Μπαχαράκης, τονίζοντας ότι το συνέδριο αποτελεί ένα σημαντικό θεσμό που έχει αγκαλιάσει η εκπαιδευτική κοινότητα, αναφέρθηκε στο πολλαπλό παιδαγωγικό όφελος που αποκομίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί από τη δράση τους. Στο τέλος ο κ. Μπαχαράκης ευχαρίστησε μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν ενεργά στο συνέδριο, συμβάλλοντας στην εκπαιδευτική αναβάθμιση του σχολείου και ευρύτερα της περιφέρειας ενώ δε παρέλειψε να ευχαριστήσει και τους συνδιοργανωτές για την πολύτιμη συνεισφορά τους. Η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου κ. Τζελέπη αναφέρθηκε στο υψηλό επίπεδο έργων των μαθητών και εξέφρασε την επιθυμία, οι εταιρείες πληροφορικής να έρθουν να δουν και να πάρουν ιδέες από τις εργασίες των μαθητών.


Από την έναρξη δε μπορούσαν να λείπουν οι πρωταγωνιστές του συνεδρίου: Μαθητές και εκπαιδευτικοί από Λύκεια των Σερρών εκπροσώπησαν την μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα, μίλησαν στο πάνελ για την εμπειρία τους και μεταδώσανε σε όλους, τον παλμό τους. Τέλος χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος του σωματείου Φίλων του ΝΟΗΣΙΣ κ. Γεώργιος Βλαχογιάννης τονίζοντας ότι το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής θεωρείται η κορυφαία εκδήλωση του σωματείου στην οποία συμμετέχουν όλα αυτά τα χρόνια ως συνδιοργανωτές.


Το 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής αποτέλεσε τόπο συνάντησης και δικτύωσης νέων επιστημόνων από την μαθητική κοινότητα μέσα στο τετραήμερο 20 με 23 Απριλίου 2021. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι για τις συμμετοχές των 900 περίπου μαθητών υπήρξε έγγραφη γονική συναίνεση, ώστε να εμφανιστούν και παρουσιάσουν τις εργασίες τους διαδικτυακά.

Συστημα εξαερισμου2


Ομάδες μαθητών - εισηγητών παρουσίασαν πρωτοποριακές προτάσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Είδαμε αυτόματα συστήματα εξαερισμού σχολικών αιθουσών, εφαρμογές ηλεκτρονικής καταγραφής χώρων για συνωστισμό, σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, όπου ανιχνεύονται άτομα που δε φοράνε μάσκα. Επιπλέον, παρουσιάστηκε κατασκευή που διοχετεύει αντισηπτικό στα χέρια των μαθητών.

Ομάδες μαθητών αφιέρωσαν τις ερευνητικές τους εργασίες στον άνθρωπο, κατασκευάζοντας ρομπότ βοηθούς σε άτομα με αυτισμό, εφαρμογές κινητών για άτομα με μειωμένη όραση που τους διευκολύνουν στη μετακίνηση καθώς και στην αναγνώριση χρωμάτων. Είδαμε εφαρμογές που βοηθούν άτομα ΑΜΕΑ στην εύρεση θέσης για παρκάρισμα, ενώ άλλοι μαθητές κατασκεύασαν έναν ηλεκτρονικό «βοηθό ανάγνωσης» για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Τέλος, ένας «αμφίδρομος» εκτυπωτής Braille κατασκευασμένος από παιδιά είχε ως στόχο την χρήση από άτομα με ολική απώλεια όρασης.

       ΕΡΓΑ-ΠΑΙΣ

Η προστασία του περιβάλλοντος και η υγεία ήταν και φέτος σημαντικό θέμα των μαθητών. Ένα σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιάς με χρήση Drone φιλοδοξούσε να επιτηρεί αποτελεσματικά ένα δάσος. Εφαρμογές και παιχνίδια κατασκευάστηκαν για την ευαισθητοποίηση των παιδιών στην περιβαλλοντική αγωγή, ενώ ένας σεισμογράφος - γεώφωνο δημιουργήθηκε από μαθητές για τη μέτρηση των σεισμικών κυμάτων. Επίσης παρουσιάστηκαν 2 μετεωρολογικοί σταθμοί μαθητών για συλλογή και επεξεργασία χρήσιμων μετεωρολογικών και ατμοσφαιρικών δεδομένων του σχολείου.
Η φετινή επέτειος από τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 είχε σαν αποτέλεσμα πλήθος μαθητών να εμπνευστεί και να παρουσιάσει ιστότοπους με θέματα ιδιαίτερης ιστορικής σημασίας και παιχνίδια γνώσεων με αντικείμενο την επανάσταση.
Ένας αριθμός από έρευνες  δημοσκοπήσεις και μελέτες αξιολογήσανε τις επιδράσεις της πανδημίας, της τηλεεκπαίδευσης και της προστασίας τους περιβάλλοντος και αποτέλεσαν θέματα προς συζήτηση.

ΕΡΓΑ-ESCAPE  ΕΡΓΑ-ANTISIIPSIA


Δεκάδες άλλες σημαντικές εργασίες παρουσιάστηκαν μέσα στο τετραήμερο του συνεδρίου: εφαρμογές για ένα έξυπνο σπίτι, εφαρμογές για τη βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου και των εγκαταστάσεων, έργα κόμικ, μουσικής, animation, προτάσεις για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, συσκευές που βοηθούν στις δουλειές του σπιτιού κτλ
Η ευρηματικότητα των μαθητών μας εντυπωσίασε για άλλη μία χρονιά. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά και φυσικά στους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους, που ενέπνευσαν και υποστήριξαν την προσπάθεια των μαθητών. Σημαντικός ο ρόλος των 32 Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίοι αξιολόγησαν το σύνολο των εργασιών μέσω τηλεδιάσκεψης και συζήτησαν με τους μαθητές για τα projects τους.

Την Παρασκευή 23 Απριλίου, κατά την τελετή λήξης του συνεδρίου, ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Μπαχαράκης καθώς και ο Γενικός Διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ κ. Κοντονικολάου συνδέθηκαν με το δωμάτιο τηλεδιασκέψεων του συνεδρίου, όπου τους περίμενε μια Press Conference από τη Δημοσιογραφική Ομάδα του Γενικού Λυκείου Αγίου Αθανασίου.

Οι μαθητές απήυθυναν ερωτήσεις προς τους 2 συνδιοργανωτές, οι οποίες δεν επικεντρώθηκαν μόνο στη διοργάνωση αλλά και στην τηλεεκπαίδευση και σε πληθώρα εκπαιδευτικών θεμάτων. Ο κ. Μπαχαράκης και ο κ. Κοντονικολάου απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών και εντυπωσιάστηκαν από τον παλμό της Μαθητικής Δημοσιογραφικής Ομάδας. Τελειώνοντας την συνέντευξη τύπου ανανέωσαν το ραντεβού για μία ζωντανή συνέντευξη δια ζώσης στο σχολείο όταν θα το επιτρέπουν οι συνθήκες.


Στο πλαίσιο παράλληλων δράσεων του συνεδρίου, είναι σημαντικό να αναφέρουμε την επιτυχημένη διοργάνωση επιμορφωτικών διαδικτυακών σεμιναρίων σε συνεργασία με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου πληροφορικής, με θέματα όπως η Κυβερνοασφάλεια, η Ρομποτική με Arduino και η 3D Πλατφόρμα Παιχνιδιών Unity. Συνολικά 124 εκπαιδευτικοί παρακολουθήσαν τα παραπάνω σεμινάρια με εισηγητές, τον κ. Βασιλικό Πέτρο, τον κ. Λύτσιο Δημήτριο και τον κ. Τουκίλογλου Παύλο, καθηγητές ΠΕ86, τους οποίους ευχαριστούμε για την εξαιρετική συμμετοχή τους.

Κλείνοντας η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θα ήθελε να ευχαριστήσει για μία ακόμα φορά :

1) Τους Μαθητές και τους Εκπαιδευτικούς που αποτέλεσαν την κινητήρια δύναμη του συνεδρίου. Το πάθος και η δημιουργικότητά τους υπερνίκησαν για άλλη μια χρονιά τις αντίξοες συνθήκες, δίνοντας μία ελπίδα για το μέλλον μίας Ελλάδας που ονειρευόμαστε.

2) Τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής, Αλεξούδα Γεωργία, Εφόπουλο Βασίλη, Μπαμπαλώνα Ελένη, Τζελέπη Σοφία που είχαν την ευθύνη της επιστημονικής καθοδήγησης των εργασιών και τον συντονισμό των προεδρείων, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας όπως επίσης και τους πρώην σχολικούς συμβούλους πληροφορικής που συνεισέφεραν από όλες τις θέσεις στην επιτυχή διοργάνωση του συνεδρίου. Πάνω από 30 συντονιστές των 4 ΠΕΚΕΣ της Κεντρικής Μακεδονίας έδωσαν το επιστημονικό κύρος στην αξιολόγηση των έργων. Η συνεισφορά όλων ήταν ανεκτίμητη.

3) Τον υπεύθυνο τεχνικής υλοποίησης του συνεδρίου, κ. Κώστα Ηλιάδη για την οργάνωση και το συντονισμό όλης της διοργάνωσης καθώς και των παράλληλων δράσεων του Συνεδρίου Πληροφορικής.

4) Την ομάδα Ηλεκτρονικής Γραμματειακής Υποστήριξης του Συνεδρίου με τις εκπαιδευτικούς της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας κ. Ελληνίδου Στέλλα,  Πρασσά Χρύσα καθώς και τις κ. Ελισάβετ Κωνσταντίνου ? Κλαίρη Γρηγορούδη από το ΝΟΗΣΙΣ που με ευγένεια και υπομονή εξυπηρέτησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς.

5) Τους συνδιοργανωτές του Συνεδρίου, το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, για τη ζεστή φιλοξενία τους, με επικεφαλής τον Πρόεδρο Δ.Σ. κ. Σιγάλα, τον Γενικό Γραμματέα κ. Μολοχίδη, το μέλος Δ.Σ. κ. Πάχτα, τον Γενικό Διευθυντή κ. Κοντονικολάου και τον Διευθυντή Έρευνας κ. Μάτσο καθώς και τον πρόεδρο του Σωματείου, Φίλοι του ΝΟΗΣΙΣ κ. Βλαχογιάννη. Μεγάλες ευχαριστίες και σε όλο το προσωπικό του Ιδρύματος που ήταν κάθε στιγμή κοντά στη διοργάνωση. Χωρίς αυτούς το συνέδριο θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί.

6) Τις ομάδες streaming, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών παραγωγών. Ο τετραήμερος τηλεοπτικός μαραθώνιος είχε πολύτιμο αρωγό, τον εκπαιδευτικό Δημήτριο Κουκλιάτη από το Εσπερινό Επαγγελματικό Λυκειο και ΕΚ Ευόσμου που μαζί με τον Ιωάννη Καρατσομπάνη ήταν οι τεχνικοί ζωντανής μετάδοσης Ροής. Μαζί τους ο Νίκος Καρκαλιάνης από το ΝΟΗΣΙΣ ο οποίος επιμελήθηκε το ηλεκτρονικό μοντάζ του υλικού καθώς και την ευθύνη ραδιοφωνικής μετάδοσης. Ο ραδιοφωνικός μαραθώνιος είχε την ομάδα των εκπαιδευτικών Φούντα Βάλια, Ελληνίδου Στέλλα και Πρασσά Χρύσα που συντόνισαν δεκάδες online συνεντεύξεις με τις ψηφιακές τάξεις των σχολείων, δίνοντας έτσι ιδιαίτερο χρώμα και στο φετινό συνέδριο.

7) Τις 2 εταιρείες Oracle και ΕΛΠΕ για την πολύτιμη συνεισφορά τους τα τελευταία χρόνια, σε τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, ώστε να υλοποιηθεί υλικοτεχνικά η διοργάνωση.

8) Τον χορηγό επικοινωνίας EΡΤ, για την δημοσιογραφική υποστήριξη και συνεργασία. H EΡΤ3 και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί 102FM, 95,8FM , ΕΡΤ Σερρών, ήταν αρωγοί στην τηλεοπτική και ραδιοφωνική διάχυση των εργασιών του συνεδρίου.

9) Επίσης τον μουσικό Γεώργιο Φωκά για το μουσικό κομμάτι που «έντυσε» τη διοργάνωση, μουσική που επιμελήθηκε για το ΝΟΗΣΙΣ και τους μαθητές.

10) Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ένθερμη υποστήριξη τους και την Διεύθυνση Σπουδών του ΥΠΑΙΘ για την άριστη συνεργασία.

Αποχαιρετώντας το 13ο Διαδικτυακό Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, κλείνουμε με μια ευχή.

Το 14ο Συνέδριο να μας βρει όλους από κοντά - δια ζώσης στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ, την Άνοιξη του 2022.

 

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι