21062021Δευ
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 18 Ιουν 2021

Δελτίο Τύπου

medis Μπορεί η διαπολιτισμική εκπαίδευση να αποτελέσει κατάλληλο μέσο για την κοινωνική ενσωμάτωση παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο;

 

Αυτό το κρίσιμο ερώτημα συζητήθηκε στο Συνέδριο που συνδιοργάνωσαν στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το ΚΜΟΠ-Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας. Συνολικά, πάνω από 300 άτομα παρακολούθησαν τις διήμερες εργασίες του Συνεδρίου, γεγονός που αποδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για το θέμα.

Πανεπιστημιακοί καθηγητές, ειδικοί ερευνητές, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στελέχη ΜΚΟ που υλοποιούν στο πεδίο προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, παρουσίασαν στο κοινό τα πορίσματα των μελετών τους και τις πρακτικές εμπειρίες τους. Κοινή συνισταμένη των εισηγήσεων υπήρξε η διαπίστωση ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση προωθεί την κατανόηση ανάμεσα σε ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες, έχοντας ως επίκεντρο το σεβασμό και την αποδοχή της ετερότητας. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση φαινόμενων όπως ο ρατσισμός και η ξενοφοβία. Παράλληλα, διευκολύνει την ομαλή ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών μαθητών/μαθητριών, αλλά κατ' επέκταση και των οικογενειών τους, στις τοπικές κοινωνίες, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, ειδικά σε μία περίοδο που η σχολική διαρροή παιδιών με προσφυγικό υπόβαθρο αγγίζει σε ορισμένες περιπτώσεις το 75%.

Όπως παρατηρήθηκε μέσα από τις τοποθετήσεις των διαφόρων πάνελ, η αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τέτοια εργαλεία αξιολόγησης αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος CIRCLE και αναμένεται να καλύψουν το υφιστάμενο κενό. Ιδιαιτέρως τονίσθηκε και η σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, η οποία υλοποιείται μέσα από τα εκπαιδευτικά σεμινάρια των προγραμμάτων IntegratED, E-COURSE, με έμφαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν, επίσης, workshops, στα οποία οι συμμετέχοντες-oυσες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο βέλτιστες πρακτικές για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο των προαναφερθέντων προγραμμάτων.

Συνημμένα:
Download this file (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟ.doc)ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟ.doc[ ]28 kB

Δελτίο Τύπου - Συνάντηση στο πλαίσιο του έργου SWPBS

 

Στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020 συνάντηση στο πλαίσιο του έργου SWPBS (School Wide Positive Behavior Support), «Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (ΠροΘεΣυ)».

Το SWPBS είναι ένα έργο που στοχεύει στη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των παιδιών και κατ' επέκταση στη βελτίωση της σχολικής κουλτούρας και μαθησιακής επίδοσης. Η προσέγγιση ΠροΘεΣυ προωθεί το μοντέλο λύσης προβλήματος στη σχολική μονάδα με κυρίαρχο σκεπτικό ότι η ενίσχυση και αύξηση θετικών συμπεριφορών συμβάλλει στην μείωση προβληματικών συμπεριφορών. Η διάρκεια του έργου είναι τριετής με συντονίστρια χώρα την Κύπρο και το Επιστημονικό Ινστιτούτο CARDET και εταίρους τη Φινλανδία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία. Από κάθε χώρα συμμετέχει ένα πανεπιστήμιο και ένας εκπαιδευτικός φορέας. Στην Ελλάδα επιστημονικός υπεύθυνος είναι ο κ. Αθανάσιος Γρηγοριάδης και ομάδα έργου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικός φορέας η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΔΕΚΜ).

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης χαιρέτισε τη συνάντηση και τόνισε το ουσιαστικό παιδαγωγικό και ανταποδοτικό όφελος του έργου, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο εκτελεστικός Δ/ντής του έργου κ. Χαράλαμπος Βρασίδας (Ινστιτούτο CARDET), οι κ.κ. Αθανάσιος Γρηγοριάδης και Θεόδωρος Γούτας, η ομάδα έργου της ΠΔΕΚΜ και οι Διευθυντές-τριες των 30 δημοτικών σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Στο πλαίσιο της συνάντησης έγινε αποτίμηση όλων των εργασιών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής σε οργανωτικό επίπεδο, παρουσιάστηκαν οι δράσεις που θα υλοποιηθούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και κατατέθηκαν προτάσεις για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων κατά την εφαρμογή των δράσεων, τόσο από τα μέλη της ομάδας έργου, όσο και από τους διευθυντές/ντριες των  σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα .


Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι