01122021Τετ
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 30 Νοε 2021

2o Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού - 6η Εικονική Δραστηριότητα Σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών ERASMUS+

2-dim-kol-1024x637

Στα πλαίσια του σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο: «Be the change you want to be που συντονίζει, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού και συμμετέχουν σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε από 7 - 11 Ιουνίου 2021 η 6η Εικονική Δραστηριότητα, η τελευταία του σχεδίου στην οποία συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες.

Το πρόγραμμα αναφέρεται στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και στόχευε στην απόκτηση γνώσεων και εμπειριών με σκοπό να δώσει λύσεις και να εισηγηθεί τρόπους με τους οποίους μπορούν οι μαθητές, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να αποκτήσουν τα εφόδια που χρειάζονται για να διαμορφώσουν το αειφόρο μέλλον που θα τους διασφαλίζει υψηλή ποιότητα ζωής.

Η πανδημία, λόγω COVID19, δεν επέτρεψε τις φυσικές κινητικότητες. Τη δυνατότητα για εικονική κινητικότητα πρόσφερε η Τεχνολογία με την Εξ Αποστάσεως Επικοινωνία μέσω της εφαρμογής ΖΟΟΜ.

Οι δράσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021 με την εικονική τελετή υποδοχής. Μαθητές από όλες τις χώρες παρουσίασαν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχεδίου, τραγούδησαν, ξεναγήθηκαν εικονικά στο σχολείο του Κολινδρού και παρακολούθησαν, βίντεο και παρουσιάσεις δράσεων και εργασιών.

Διασκέδασαν παίζοντας όλοι μαζί (200 μαθητές ταυτόχρονα από τα συνεργαζόμενα σχολεία) παιχνίδια γνώσεων μέσω της εφαρμογής Kahoot και περιηγήθηκαν στην ιστοσελίδα του   σχεδίου μας.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εργάστηκαν σε θεματικές του σχεδίου και επικεντρώθηκαν στην κατάθεση ιδεών και προτάσεων για παρεμβάσεις που μπορεί να γίνουν στα σχολεία έτσι ώστε να μετασχηματιστούν σε αειφόρα.

Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021   με παρουσιάσεις, τραγούδια, ευχές και τον απολογισμό του σχεδίου από τους συντονιστές και τους διευθυντές όλων των σχολείων.

Το πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα για απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Αυτό αποτελεί και το σημαντικότερο όφελος από την υλοποίηση των σχεδίων Erasmus+.


Διαδικτυακή Ημερίδα Διάχυσης Δράσεων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Nemesis της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

 Day-Event by the Regional Directorate of Central

Την Τετάρτη 23 Ιουνίου και ώρα 11.00 θα πραγματοποιηθεί η Διαδικτυακή Ημερίδα Διάχυσης Δράσεων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Nemesisτης ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Nemesisσυμμετέχουν από την Ελλάδα οι σχολικές μονάδες: 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, 3ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Δημοτικό Σχολείο Ολύνθου, Δημοτικό Σχολείο Κλειδίου Ημαθίας, Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας και το Διαπολιτισμικό Λύκειο Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Στο ίδιο έργο συμμετέχουν οι σχολικές μονάδες του εξωτερικού: HerringthorpeJuniorSchoolαπό την Αγγλία, CeipLosAlbaresαπό την Ισπανία, AgrupamentodeEscolasdaMaia από την Πορτογαλία και το Ecole ?l?mentaire du Care? από την Γαλλία.

Στην διαδικτυακή Ημερίδα θα παρουσιαστούν - μέσω τηλεδιάσκεψης ? έργα που υλοποιήθηκαν από τα σχολεία κατά την διάρκεια του Ευρωπαϊκού προγράμματος. Το πρόγραμμα της ημερίδας θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας ( www.kmaked.gr) ενώ θα υπάρχει σχετικό link για παρακολούθηση της εκδήλωσης μέσω καναλιού Youtubeτης Περιφέρειας Εκπαίδευσης: https://www.youtube.com/watch?v=K24A0vl6Vzk .

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα NEMESIS σχεδιάζει, αναπτύσσει και αξιολογεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο για την απόκτηση ικανοτήτων από του μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την Κοινωνική Καινοτομία.

Αυτή η δράση θα επιτρέψει στους μαθητές να γίνουν δημιουργικοί, κοινωνικοί στοχαστές και να αναπτύξουν επιχειρηματική νοοτροπία ώστε να γίνουν κοινωνικοί μετασχηματιστές σε έναν κόσμο όπου οι ανισότητες, η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός εξακολουθούν να είναι έκδηλα. Το μοντέλο NEMESIS βασίζεται σε ένα συνδυασμό καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων και μοντέλων μάθησης, ανοικτών τεχνολογιών και συμμετοχικών συμπράξεων και διαδικασιών.

Δημιουργεί, επίσης, γέφυρες μεταξύ των μαθησιακών κοινοτήτων και των αυθεντικών εμπειριών κοινωνικής καινοτομίας με τη δημιουργία μιας πανευρωπαϊκής κοινότητας κοινωνικής καινοτομίας από επαγγελματίες που είναι έτοιμοι να αλληλοεπιδρούν με τους μαθητές, διευκολύνοντας τη διεπιστημονική και τη διαγενειακή μάθηση. Επιπλέον και με στόχο να ενισχύσει τις δυνατότητές της κοινωνικής ενσυναίσθησης και ευθύνης, να κλιμακωθεί και να υιοθετηθεί από εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλη την Ευρώπη, η δράση αναπτύσσει μια πλατφόρμα ανοιχτής μάθησης για την κοινωνική καινοτομία ώστε να παρέχει πρόσβαση σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά μοντέλα και πόρους για όλους, με έμφαση σε όσους προέρχονται από μειονεκτικά περιβάλλοντα.

Το NEMESIS εφαρμόστηκε δοκιμαστικά στην Ελλάδα, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Πορτογαλία εμπλέκοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη στη συν-δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων, τη συλλογική μάθηση μέσω της ανάπτυξης σχεδίων καθώς και της ψηφιακής αφήγησης όπως επίσης και της ανάπτυξης διαδικτυακών κοινοτήτων μάθησης και ανταλλαγής γνώσεων. Με αυτό τον τρόπο, το έργο οικοδομεί ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό μοντέλο που θα ενεργεί ως καταλύτης στην πανευρωπαϊκή καινοτόμο εκπαίδευση βασισμένη στις δεξιότητες, η οποία αναμένεται να βελτιώσει τις τρέχουσες πρακτικές διδασκαλίας και εκμάθησης και να οδηγήσει το πάθος των μαθητών για βιώσιμη κοινωνική αλλαγή.

NEMESIS Film Festival

Captura-de-pantalla-2021-05-10-a-las-18.09.17

On June, 24th NEMESIS will be celebrating its Film Festival: a digital event to share experiences, learnings, ideas, and reflections around the Co-Creation Labs produced by schools across Europe.

https://www.youtube.com/watch?v=p2ytKxfjMag

Complete Programme

 Schedule  Title Description
9:30 ? 10:00  Welcome! Dr. Aristidis Protopsaltis (Innovation in Learning Institute, FAU; NEMESIS coordinator) and Ms. Hinano Spreafico (Project Adviser at REA) will deliver a welcome note. Welcome by Thomas Baharakis of Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Central Macedonia (KMAKEDPDE) and Emer Beamer (She/Her). Learning Lead, Designathon Works. Ashoka Fellow. NEMESIS Advisory Board Member
10:00-10:30 Keynote presentation The Role of the School as a Hub of Innovation in Local Communities. Dr. Sofoklis A. Sotiriou. Head of R&D Department, Ellinogermaniki Agogi. Coordinator of the H2020 Project Open Schools for Open Societies
 10:30 ? 11:00 Willow Tree Academy (UK)  Willow Tree Academy and its surrounding communities of students, teachers, and social innovation practitioners will present learnings, experiences, and digital stories from their Co-Creation Labs.
 11:00 ? 11:20 ESHA (Netherlands)  European School Heads Association, the Dutch schools, and its surrounding communities of students, teachers, and social innovation practitioners will present learnings, experiences, and digital stories from their Co-Creation Labs.
 11:20 ? 11:35 Round Table  Willow Tree Academy and European School Heads Association will reflect on the possibilities of social innovation to transform the way schools function.
 11:35 ? 11:45 Break  
 11:45 ? 12:05  Los Albares (Spain)  Los Albares and its surrounding communities of students, teachers, and social innovation practitioners will present learnings, experiences, and digital stories from their Co-Creation Labs.
 12:05 ? 12:25  KMAKEDPDE (Greece)  The Regional Directorate of Primary and Secondary Education of Central Macedonia and its surrounding communities of students, teachers, and social innovation practitioners will present learnings, experiences, and digital stories from their Co-Creation Labs.
 12:25 ? 12:40 Round Table  Q&A session where Los Albares and KMAKEDPDE representatives will give broader context and introduce other ideas, tools, and experiences related to the project.
 12:40 ? 14:50  Lunch break!  
14:50 ? 15:00 Welcome back Take a coffee!
15:00 ? 15:20 Les T?tes de l?Art (France) Les T?tes de l?Art, the French schools, and its surrounding communities of students, teachers, and social innovation practitioners will present learnings, experiences, and digital stories from their Co-Creation Labs.
 15:20 ? 15:40 AEMaia (Portugal)  Agrupamento de Escolas da Maia, and its surrounding communities of students, teachers, and social innovation practitioners will present learnings, experiences, and digital stories from their Co-Creation Labs.
15:40 ? 15:55 Round Table Q&A session where Les T?tes de l?Art and AEMaia representatives will give broader context and introduce other ideas, tools, and experiences related to the project.
15:55 ? 16:30 Wrapping up  A whole day of learnings and ideas, this sessions will summarize main learnings.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ERASMUS+ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «THE LOVE OF READING» 2Η ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

love-reading

Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα ERASMUS+ με θέμα την φιλαναγνωσία, με τίτλο «Theloveofreading», που έχει 3ετή διάρκεια (2019-2022). Όλο το παραπάνω εγχείρημα βασίστηκε σε ιδέα-πρόταση του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς, που μάλιστα είναι και ο συντονιστής του συγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+. Στα πλαίσια λοιπόν του παραπάνω προγράμματος πραγματοποιήθηκε από 10 έως και 14/5/2021 η 2η Διακρατική Συνάντηση μαθητών και καθηγητών των κρατών-εταίρων(Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος, Ισπανία, Ρουμανία, Τσεχία) , η οποία έγινε διαδικτυακά (λόγω περιορισμών COVID-19) και ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

Αυτή τη φορά, οικοδέσποινα χώρα ήταν η Κύπρος( εξ αποστάσεως βέβαια) και όλες οι μαθητικές εργασίες που παρουσιάστηκαν, βασίζονταν στο βιβλίο «Η τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά, το οποίο είχαν διαβάσει όλοι οι συμμετέχοντες στην αγγλική του έκδοση. Κάθε χώρα ασχολήθηκε με διαφορετική πτυχή του βιβλίου( π.χ. χαρακτήρες της ιστορίας, ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο κλπ) την οποία και παρουσίασε τελικά με ευφάνταστους-κατά γενική ομολογία-τρόπους. Στο τέλος, οι μαθητές από όλες τις χώρες συμμετείχαν και στην δημιουργία μιας κοινής αφίσας μέσω εικονογράφησης και κολάζ, που προωθούσε τα μηνύματα του συγκεκριμένου βιβλίου κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.

Οι συνθήκες της εξ αποστάσεως επικοινωνίας ήταν δύσκολες για όλες τις χώρες καθώς δεν υπήρχε η διαπροσωπική ανθρώπινη επαφή. Όλοι όμως έκαναν το καλύτερο δυνατό με τους περιορισμούς που υπάρχουν.

Η επόμενη συνάντηση θα γίνει στην Ιταλία με βάση το βιβλίο «Το Θαύμα» της PalacioR. J.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ C4 ΚΑΙ C5 ΓΕΛ ΧΟΡΤΙΑΤΗ - ERASMUS+ 2018-2021 - PRomotion of Identity, European Culture and Tradition

logo-735x400

Μια εξαιρετική εμπειρία για το σχολείο μας ΓΕΛ Χορτιάτη ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Παρασκευή 23/4/2021 στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 2018-2021 PRomotion of Identity, European Culture and Tradition με κωδικό 2018-1-IT02- KA229-047925_2.

Από τις 29 έως τις 31 Μαρτίου και 20 έως 23 Απριλίου 2021 τριανταεπτά (37) μαθητές και μαθήτριες και δέκα (10) εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία Istituto Istruzione Superiore "E.MEDI" του Leonforte Ιταλίας και Colegiul National "MIHAIEMINESCU" του Petrosani Ρουμανίας συμμετείχαν διαδικτυακά στις εικονικές δραστηριότητες C4 Knowledge and sharing of local Italian cultural heritage, with particular attention on local feast of S. Joseph και C5 Lets continue our meeting in Sicily που διοργανώθηκαν από το Ιταλικό σχολείο.

Κατά τη διάρκεια των επτά αυτών ημερών οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν από την αρχή του προγράμματος, έμαθαν για τα έθιμα και τις τελετουργίες της γιορτής του St.Joseph στο Leonforte, επισκέφτηκαν εικονικά και ξεναγήθηκαν στο ηφαίστειο Etna, την Taormina, το Leonforte, το Μουσείο Liardo, την Aidone, την Piazza Armerina και τη Villa Romana del Casaleτου 4ου αιώνα μ.Χ. με τα διάσημα ψηφιδωτά, συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας με θέμα τις κοινές λέξεις μεταξύ ελληνικής, ρουμανικής και ιταλικής γλώσσας, μελέτησαν και τραγούδησαν σικελικά τραγούδια, παρακολούθησαν το παραδοσιακό φεστιβάλ Mandorlo in Fiore στο Agrigento, επισκέφθηκαν την Agira και το εργοστάσιο τροφίμων «Glorioso» στη Nissoria, επισκέφθηκαν κα ξεναγήθηκαν στο γεωπάρκο της UNESCO Rocca di Cerere Geopark (La Terra di Demetra)?στο Palermo, το Assoro και το εργοστάσιο τροφίμων «Mulinello, στις Συρακούσες με τη χαρακτηριστική μπαρόκ αρχιτεκτονική, παρακολούθησαν τις θρησκευτικές παραδόσεις και έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας της Σικελίας και παρουσίασαν κοινά έθιμα του Πάσχα των τριών χωρών, συμμετείχαν σε ομάδες εργασίες με θέμα σικελικές συνταγές και τη σικελική γλώσσα σώματος,  παρακολούθησαν την τελετή λήξης και εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους και τα οφέλη που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Επιπλέον οι Έλληνες μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν μια ιστορική αναδρομή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και της συμβολής του Φιλελληνισμού για τη δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους (επέτειος 200 ετών) με ιδιαίτερη έμφαση στις επαναστατικές ζυμώσεις που έγιναν στην περιοχή της σημερινής Ρουμανίας, καθώς και στη συμβολή Ιταλών Φιλελλήνων.

Στις εικονικές δραστηριότητες C4 και C5 συμμετείχαν οι Διευθυντής του σχολείου κ.Παπαδόπουλος Δημήτριος και οι εκπαιδευτικοί Μαγγανά Μαρία (υπεύθυνη του προγράμματος), Ντόμπρου Δήμητρα, Δρίτσαρη Χρυσούλα, Κωστατζίκη Ευδοκία-Αστερία, Λαζαρίδου Βασιλεία, Νιζαμίδου Μαρία, Σαλταμάρα Πελαγία, Τζανίδης Ευάγγελος και Τσακίρης Ευστράτιος.

 

 173896338 10225903862243641 2157475976924225336 n  183765645 10226108425837603 1866411805875435373 n
 183781922 10226108458438418 6139004923691021482 n  

 

 

Δελτίο Τύπου 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης - Πρόγραμμα ERASMUS+

7EPAL

Στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «M.E.T.E.C. & C.W.: Meet Europe Through Educational Comicsand Creative Writing» και κωδικό:2019-1-EL01-KA229-062985_1, διεξήχθη η διαδικτυακή κινητικότητα με διοργανώτρια χώρα την Τσεχία, από τη 1/3/2021 έως 8/3/21.

Συντονιστικό σχολείο του προγράμματος είναι το 7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης και συμμετέχουσες χώρες είναι: Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Τσεχία, Λετονία και Τουρκία.

Οι μαθητές του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης που συμμετείχαν στην διαδικτυακή κινητικότητα,  Καρυώτη Αθηνά, Λεωνίδης Ραφαήλ, Ντάσιος Ευάγγελος και Σιάκης Ιωάννης, επιμορφώθηκαν σε θέματα όπως η Δημιουργική Γραφή και η δημιουργία comic με χρήση onlinesoftware.

Οι συμμετέχοντες μαθητές από τις χώρες Εταίρους του Προγράμματος ανέπτυξαν από κοινού και παρουσίασαν στην ολομέλεια μέσω των comic, νεανικούς κοινωνικούς προβληματισμούς.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες αποτελούμενες από όλες τις χώρες εταίρους και είχαν την δυνατότητα μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις δημιουργικής γραφής, να γνωρίσουν τους προβληματισμούς, να μοιραστούν και να ανταλλάξουν τις ανησυχίες των νέων από τις 6 συμμετέχουσες χώρες της Ευρώπης.

Καθ? όλη τη διάρκεια της επιμόρφωσης στη διαδικτυακή κινητικότητα, έγιναν πολιτιστικές παρουσιάσεις όλων των συμμετεχουσών χωρών καθώς και γνωριμίες και ανταλλαγές απόψεων μεταξύ των μαθητών από όλες τις χώρες.

Στο τέλος της κινητικότητας οι μαθητές από όλες τις χώρες παρουσίασαν το έργο που ανέπτυξαν ανά ομάδες και ολοκλήρωσαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, Το παραγόμενο έργο αφορούσε τη δημιουργία comic, βασισμένο στο νεανικό προβληματισμό που τους απασχολεί περισσότερο αυτή την εποχή.

Στην κινητικότητα συμμετείχαν η Διευθύντρια του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, κα Τριανταφύλλου Σοφία, η εκπαιδευτικός Καραμούζη Παναγιώτα υπεύθυνη επικοινωνίας του Προγράμματος και η εκπαιδευτικός Χαραλαμπίδου Ευθυμία

Συνημμένα:
Download this file (Δελτίο Τύπου 7ου ΕΠΑΛ.docx)Δελτίο Τύπου 7ου ΕΠΑΛ.docx[ ]3414 kB

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι