MinEdu_LogoBlue_AlignCenter_GR

Ανακοίνωση Βαθμολογιών
Πανελλαδικών Εξετάσεων
ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2023
results.it.minedu.gov.gr

Εφαρμογή
Υπολογισμού Μορίων

ΓΕΛ/ΕΠΑΛ 2023
markcalc.it.minedu.gov.gr

«Εγώ, εσύ, εμείς» : Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες σε συνεργασία με την ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

Η υποδοχή των προσφύγων που φτάνουν στη χώρα μας λόγω των πολέμων, των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των εμφύλιων συγκρούσεων είναι ένα ζήτημα που απασχόλησε και θα συνεχίζει να απασχολεί την ελληνική πολιτεία ιδιαίτερα σε μια εποχή κατά την οποία ο αριθμός των αναγκαστικά εκτοπισμένων σε παγκόσμιο επίπεδο είναι πρωτοφανής – πάνω από 100 εκατομμύρια (UNHCR, 2022).

Στο πλαίσιο αυτό, και δεδομένου ότι ο μισός σχεδόν προσφυγικός πληθυσμός είναι παιδιά (UNHCR, 2021), η σχολική ένταξη και εκπαίδευση αυτών αποτελεί προτεραιότητα και, ταυτόχρονα, υποχρέωση του κράτους βάσει των διεθνών συμβάσεων, των ευρωπαϊκών οδηγιών και των εθνικών νόμων [Σύμβαση για το Καθεστώς των Προσφύγων (1951), Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989), Π.Δ. 220/2007 (Άρθρο 9), Π.Δ. 141/2013 (Άρθρο 28), Ν. 4251/2014 (Άρθρο 21), Ν. 4415/2016 (Άρθρο 38), Ν. 4636/2019 (Άρθρο 28), Ν. 4939/2022].

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς και την ανάγκη των εκπαιδευτικών για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών επί του θέματος, προέβη σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες για τη δημιουργία του εκπαιδευτικού προγράμματος “Εγώ, εσύ, εμείς”. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο διακριτά και αλληλένδετα μεταξύ τους μέρη: Μέρος Α. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και Μέρος Β. Δραστηριότητες για την τάξη.

Μέρος Α : Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Στο πρώτο μέρος οι εκπαιδευτικοί καλούνται να μελετήσουν επιμορφωτικό υλικό σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα και τη νομοθεσία που διέπει την πρόσβαση των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το υλικό διατίθεται στην παρούσα ιστοσελίδα, ενώ με την ολοκλήρωση της μελέτης του οι εκπαιδευτικοί έχουν επίσης τη δυνατότητα να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων κλειστού τύπου για την αυτοαξιολόγησή τους.

Μέρος Β : Δραστηριότητες για την τάξη

Στο δεύτερο και πρακτικό μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος προτείνονται ενδεικτικές βιωματικές δραστηριότητες και υλικό με σκοπό την υλοποίησή τους από τους/τις εκπαιδευτικούς στην τάξη. Οι δραστηριότητες είναι κατηγοριοποιημένες ανά ηλικιακή ομάδα των μαθητών/τριών (Νηπιαγωγείο – Μικρές τάξεις Δημοτικού Σχολείου, Μεγάλες τάξεις Δημοτικού Σχολείου και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση). 

Με την ολοκλήρωση του δεύτερου μέρους οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταθέσουν μια σύντομη περιγραφή των δράσεων που υλοποιήθηκαν στη φόρμα υποβολής δράσεων.

 

Επιμορφωτικό υλικό Μέρους Α

UNHCR
Δικαίωμα στην εκπαίδευση
Λεξικό όρων και διαδικασιών

Φόρμα αυτοαξιολόγησης

 

Βιωματικές Δραστηριότητες Μέρους Β

Δραστηριότητες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – νήπια και μικρές τάξεις δημοτικού
Δραστηριότητες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – μεγάλες τάξεις δημοτικού
Δραστηριότητες για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Φόρμα υποβολής δράσεων

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Υλοποίηση Τμήμα Δ’ Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας © 2023-2024