24042018Τρι
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 24 Απρ 2018

Δικαιολογητικά Μετακίνησης στη Βουλή των Ελλήνων

vouli

Δικαιολογητικά Μετακίνησης στη Βουλή των Ελλήνων

   

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ   ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θεσσαλονίκη, 16-04-2018

 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ

Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

   

Ταχ. Δ/νση:

Λεωφ. Γεωργικής Σχολής 65

 

ΠΡΟΣ

 

Τ.Κ. ? Πόλη:

57001, Θεσσαλονίκη

 

1. Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας

 

Πληροφορίες:

Κουμάνταρη Αναστασία

 

Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 

Τηλέφωνο:

2310 474829

 

2.   Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας

 

Φαξ:

2310 474328

 

Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 

Ιστοσελίδα:

www.kmaked.gr

 

(δια των Διευθύνσεων

 

E-mail:

kmakedpde.@sch.gr

 

Εκπαίδευσης)

 
       

ΘΕΜΑ : Δικαιολογητικά Μετακίνησης στη Βουλή των Ελλήνων

     
  1. 1.Αίτηση Μετακίνησης και Διαβιβαστικό
  2. 2.Πρόσκληση του Προέδρου της Βουλής
  3. 3.Έγκριση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας
  4. 4.Πίνακας Τριμήνου προσκαλούμενων Δημοτικών Σχολείων
  5. 5.Ηλεκτρονική επιβεβαίωση επίσκεψης σχολείου στο Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων
  6. 6.Βεβαίωση προκήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή τουριστικού γραφείου
  7. 7.Το συμφωνητικό με το πρακτορείο, όπου να αναφέρεται και ο αριθμός ταξιδιωτικής ασφάλισης
  8. 8.Πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου αναφέρονται
    1. 1.Προορισμός
    2. 2.Μεταφορικό μέσο
    3. 3.Ημερομηνία μετακίνησης
    4. 4.Ώρα αναχώρησης από το Σχολείο
    5. 5.Ώρα αποχώρησης από τον προορισμό
    6. 6.Ώρα επιστροφής στο Σχολείο
    7. 7.Συνολικός αριθμός μαθητών της τάξης
    8. 8.Αριθμός συμμετεχόντων μαθητών
    9. 9.Υπάρχει το 50% των μαθητών
    10. 10.Αρχηγός
    11. 11.Αναπληρωτής Αρχηγός
    12. 12.Συνοδοί (1/25 μαθητές)
    13. 13.Αναπληρωτές συνοδοί
    14. 14.Βεβαίωση του Διευθυντή ότι παρέλαβε και φυλάσσει στο Σχολείο τις ενυπόγραφες δηλώσεις των γονέων
    15. 15.Αναλυτικό ημερήσιο πρόγραμμα της μετακίνησης
    16. 16.Ονομαστική κατάσταση συμμετεχόντων μαθητών
  9. 9.Αναλυτικό πρόγραμμα αναπλήρωσης διδακτικών ωρών των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών
     
   

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                 


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΕΕΠ) ΠΕ23 ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

eidikiagogi02

 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΕΕΠ) ΠΕ23

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

 

Ανακοίνωση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ) Βορείου Αιγαίου

 

Το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ) Βορείου Αιγαίου σας ανακοινώνει ότι μετά την εξάντληση των οριστικών πινάκων υποψήφιων αναπληρωτών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου, παραμένουν διαθέσιμες δύο (2) θέσεις ΕΕΠ ΠΕ23 (ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ) σε ΕΠΑΛ της Περιφέρειάς μας.

 

Όσοι υποψήφιοι, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί και παραμένουν διαθέσιμοι στους οριστικούς πίνακες άλλων Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας προσλήψεων για το σχολικό έτος 2017-18, ενδιαφέρονται για την κάλυψη των ανωτέρω θέσεων, παρακαλούνται όπως καταθέσουν δήλωση προτίμησης στα παρακάτω λειτουργικά κενά:

 

 

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Σάμου

α/α

Αριθμός θέσεων / Ειδικότητα

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΟ

(ΕΠΑ.Λ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ)

(EΠΑ.Λ. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ)

1.

Μία (1) θέση ΠΕ23

ΜΑΥΡΟΓΕΝΕΙΟ ΕΠΑΛ ΣΑΜΟΥ

-ΜΑΥΡΟΓΕΝΕΙΟ ΕΠΑΛ ΣΑΜΟΥ

-1ο ΕΠΑΛ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΟΥ

-ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ

-1ο ΕΠΑΛ ΕΥΔΗΛΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Χίου

2.

Μία (1) θέση ΠΕ23

1ο ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ ? ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

-1ο ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ - ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

-ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΧΙΟΥ

-1ο ΕΠΑΛ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

-1ο ΕΠΑΛ ΚΑΡΔΑΜΥΛΙΩΝ -ΛΙΒΑΝΕΙΟ

-1ο ΕΠΑΛ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ

 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΕΠ ΠΕ23 στο πλαίσιο της Πράξης ΕΣΠΑ: «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ- Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» με κωδικό MIS 5010706 για τις σχολικές μονάδες της με αρ. Φ25α/20871/Δ4/07-02-2018 Υπ. Απόφασης (ΦΕΚ 478/Β΄) για το σχολικό έτος 2017-2018.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 2251048160, κα Χατζηχαλκιά Μαρία.

 

Ο Κόσμος της Μουσικής, Γνωρίζω - Εκφράζομαι - Δημιουργώ

AFISAOMOSOSTYISMOUSIKIS

 

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης της  Κεντρικής Μακεδονίας  σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σας ενημερώνει ότι την Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018  ξεκινά το Πρόγραμμα Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης ? «Ο Κόσμος της Μουσικής- Γνωρίζω, Εκφράζομαι, Δημιουργώ» στις εγκαταστάσεις του ΟΜΜΘ.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν, εντός του σχολικού ωραρίου και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίων (πιλοτική εφαρμογή) της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και όλης της χώρας.

Κατά την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος θα πραγματοποιείται περιήγηση στους χώρους του Μεγάρου με μουσικά, θεατρικά δρώμενα και εικαστικά εργαστήρια σε συγκεκριμένους σταθμούς εργασιών, ενισχύοντας με βιωματικό τρόπο τη γνωριμία με τον Κόσμο της Μουσικής, τη δημιουργική έκφραση και τη δυνατότητα ανάπτυξης ατομικών και ομαδικών δεξιοτήτων μέσω της Τέχνης. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από τους παρακάτω φορείς, Περιφερειακή Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος για το τρέχον σχολικό έτος είναι από το Μάρτιο ως τον Ιούνιο του 2018, σε καθορισμένες ημερομηνίες που αναγράφονται και επιλέγονται από τα σχολεία στην ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής. Οι σχολικές μονάδες που επιθυμούν να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, στο πλαίσιο των διδακτικών επισκέψεων και επιμορφωτικών δραστηριοτήτων τους, καλούνται να υποβάλλουν ηλεκτρονικά, αίτηση συμμετοχής στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας kmaked.gr Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας των αιτήσεων.

Ο αριθμός των μαθητών/τριών που μπορούν να συμμετέχουν είναι 25-27 άτομα/επίσκεψη.

Ώρα έναρξης: 10:00 π.μ.

Διάρκεια: 2,5 ώρες

Ως συνοδοί καθηγητές μπορούν να συμμετέχουν όλες οι ειδικότητες, προτείνονται όμως ιδιαίτερα οι ειδικότητες Μουσικών ΠΕ16 και Καλλιτεχνικών ΠΕ08, αν διαθέτει η σχολική μονάδα. Η παρουσία των συνοδών κατά την εξέλιξη του προγράμματος είναι υποχρεωτική και θα πρέπει κατά την είσοδό τους στο χώρο του Μεγάρου Μουσικής να προσκομίσουν στη συντονίστρια του προγράμματος ονομαστική κατάσταση συμμετεχόντων μαθητών, υπογεγραμμένη από το Διευθυντή του σχολείου τους.

Επίσης, θα ήταν επιθυμητό για λόγους ανατροφοδότησης του προγράμματος και τη δημιουργία αναμνηστικού λευκώματος, μετά το πέρας της διδακτικής επίσκεψης και την επιστροφή στο σχολείο, να αποστέλλεται στο e-mail: kmakedmegaro@gmail.com επιστολή αποτίμησης (εντυπώσεων) έως 100 λέξεις (5-8 σειρές) από τους συνοδούς εκπαιδευτικούς, ώστε να παραλαμβάνουν και την αναμνηστική βεβαίωση συμμετοχής του σχολείου στο πρόγραμμα.

Σε περίπτωση που δεν γίνει εφικτή η συμμετοχή όλων των σχολείων που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, θα δοθεί προτεραιότητα στη συμμετοχή τους κατά το επόμενο διδακτικό έτος.

Υπεύθυνη επικοινωνίας και συντονίστρια του προγράμματος είναι η κ. Ευαγγελία Βόλνα,

τηλ. κέντρο 2310474810 και e-mail: kmakedmegaro@gmail.com

(Προσοχή. ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ τα στοιχεία επικοινωνίας με το Μέγαρο Μουσικής)

Επισυνάπτονται:

α) έγγραφο ΥΠΠΕΘΦ20.2/222514/Δ2/18-12-2017

β) αφίσα του προγράμματος

γ) κατάσταση συμμετεχόντων μαθητών

Προσκλήσεις Στελέχωσης Γραφείων Νομικής Υποστήριξης ανά την Ελλάδα

SYMBOYLIA

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

perif

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2018-2019

minedu-ereunas

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2018-2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

H Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε., οι Δ/νσεις Σπουδών, Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. & Δ.Ε., η Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης, η Δ/νση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, η Δ/νση Φυσικής Αγωγής και η Δ/νση Υποστήριξης Εκπ. Προγραμμάτων & Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ενημερώνουν για τα εξής:

Οι ενδιαφερόμενοι (φορείς, οργανισμοί, υπηρεσίες, ΜΚΟ, Α.Ε.Ι., επιστημονικές ενώσεις, δήμοι, υπουργεία, νοσοκομεία, μουσεία, αθλητικές ομοσπονδίες, κλπ) που υλοποιούν ή επιθυμούν να υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα-δράσεις και μαθητικούς διαγωνισμούς στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης (Π.Ε.) και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Δ.Ε.) (Γενικής, Επαγγελματικής και Ειδικής) για το σχολικό έτος 2018-19, καλούνται να καταθέσουν πλήρη φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έγκριση των ανωτέρω δράσεων αποκλειστικά εντός της περιόδου από τη Δευτέρα 2 Απριλίου 2018 έως και την Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018.

Αιτήματα που θα κατατίθενται πέραν της ανωτέρω ημερομηνίας, δεν θα εξετάζονται.

Για πληρέστερη ενημέρωσή τους, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο του ΙΕΠ

http://www.iep.edu.gr/images/IEP/XRISIMA/2017-10-05_prodiagrafes_aksiologisis_ekp_program_drastiriot__ekpaid_ylikou.pdf, όπου ορίζονται η διαδικασία κατάθεσης και οι προδιαγραφές αξιολόγησης αιτημάτων έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων-δραστηριοτήτων και εκπαιδευτικού υλικού.

Τα αιτήματα κατατίθενται στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις:

 

  • spudonpe@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Προγραμμάτων, Σπουδών & Οργάνωσης Π.Ε.
  • spoudonde@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Προγραμμάτων, Σπουδών & Οργάνωσης Δ.Ε.
  • depek@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης
  • deae@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στην Δ/νση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης
  • physgram@minedu.gov.gr για αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Φυσικής Αγωγής
  • disedu@minedu.gov.grγια αιτήματα που αφορούν στη Δ/νση Υποστήριξης Εκπ. Προγραμμάτων & Εκπαίδευσης για την Αειφορία

ή ταχυδρομικά στη διεύθυνση:

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 37

15180, ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αιτήματα κοινά που αφορούν παραπάνω από μία Δ/νση (π.χ. Α/θμια και Β/θμια μαζί) θα πρέπει να αποστέλλονται στη Γενική Δ/νση Σπουδών, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

genikidiefsp@minedu.gov.gr

Απώτερος στόχος είναι η έγκαιρη έγκριση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μαθητικών διαγωνισμών, ώστε κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, έχοντας συνολική εικόνα, να προβαίνουν στον ετήσιο προγραμματισμό της σχολικής τους μονάδας.

Για τυχόν διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με :

 

 

Α) τη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442247, 210-3443318 και 210-3443605 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση spudonpe@minedu.gov.gr

 

Β) τη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443272 και 210-3442242 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση spoudonde@minedu.gov.gr

 

Γ) τη Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442212 και 210-3442231 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση depek@minedu.gov.gr

 

Δ) τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3442190, 210-3442577 και 210-3442194 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση deae@minedu.gov.gr

 

Ε) τη Δ/νση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443516 και 210-3442753 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση physgram@minedu.gov.gr

 

ΣΤ) τη Δ/νση Υποστήριξης Εκπ. Προγραμμάτων & Εκπαίδευσης για την Αειφορία του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443791 και 210-3442579 στην ηλεκτρονική διεύθυνση disedu@minedu.gov.gr

 

Ζ) τη Γενική Δ/νση Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του ΥΠΠΕΘ, στα τηλέφωνα 210-3443615 και 210 3442755 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση genikidiefsp@minedu.gov.gr

Συμμετέχοντες στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: «Θεσσαλονίκη 1917: η Φωτιά που Γέννησε μια Πόλη»

 

perif

 

Ονόματα συμμετεχόντων στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο: "Θεσσαλονίκη 1917: η Φωτιά που Γέννησε μια Πόλη"

που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2018 και ώρες 14:00-15:00  στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας NOESIS, αίθουσα «Ν. Οικονόμου»

 

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

«Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να 'ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του.» Οδυσσέας Ελύτης

Με ποιο διαφορετικό τρόπο θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε τη σημερινή ημέρα στη Ποίηση και στον αγώνα κατά του Ρατσισμού; Καταθέτοντας μερικούς στίχους Ποιητών εμπνευσμένους από τον αγώνα κατά του ρατσισμού που στις ημέρες μας δυστυχώς είναι πιο απαραίτητος από ποτέ. Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση τον επανέφερε ως εφιάλτη. Η Ποίηση είναι εκπληκτική. Και δεν εννοούμε την Ποίηση με τη μεταφορική της σημασία αλλά την πραγματική, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα. Αυτή τη μέρα λοιπόν αξίζει να κινητοποιηθούμε με πολλούς τρόπους για όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Με τη μοναδική πέννα των Ποιητών που ξέρει να μαστιγώνει τη ψυχή και όχι το σώμα, που ξέρει να προλαβαίνει το κακό που έρχεται στην κοινωνία και που ζει και μιλά μέσα από τους στίχους για τη χειρότερη εκδοχή του αποκλεισμού που δεν γνωρίζει σύνορα. Γιατί ο Ποιητής είναι Πολίτης του κόσμου και πιάνει τον σφυγμό μεταλλάσσοντάς τον σε κραυγή που μόνο αυτός ξέρει να χειριστεί. Ξέρει να μαστιγώνει τον κάθε είδους ρατσισμό που άνοιξε τις πόρτες στα στρατόπεδα του Νταχάου, του Άουσβιτς, ακόμη και στους σπαραγμούς του εμφυλίου πολέμου που ακόμη δεν λένε να σταματήσουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Ο ρατσισμός και η διάθεση αποκλεισμού του όποιου άλλου έχει στοιχειώσει κυρίως στις πιο μικρές αυτονόητες καθημερινές συμπεριφορές απέναντι στους διαφορετικούς ανθρώπους. Εκεί είναι που δοκιμάζεται καθημερινά η ανεκτικότητα και η πραγματική ανοχή και αντοχή μας. Εκεί, οι σύγχρονοι Ποιητές έχουν ηθικό χρέος να πάρουν τη σκυτάλη από τους παλαιότερους και να «προστατεύσουν» τους πολίτες. Να τους μάθουν ότι για τη σημερινή κατάσταση που ζουν δεν φταίει ο διπλανός τους που ήρθε να ζητήσει ασφάλεια κι ένα κομμάτι ψωμί, που ζητά πολιτικό άσυλο ως κυνηγημένος από τη πατρίδα του. Γιατί λησμονούμε φαίνεται ότι κάποτε και εμείς και οι οικογένειές μας βρεθήκαμε   κυνηγημένοι σε μια άλλη πατρίδα. Η Ποίηση, στη χώρα που γεννήθηκε δυστυχώς δεν έχει ακόμη τη θέση που της αξίζει. Δεν έχει ανέβει στο βάθρο των αναγνωστών ενώ την ίδια ώρα οι ξένοι έχουν στη πρώτη θέση τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Καββαδία. Στη χώρα μας δυστυχώς καταλαμβάνει την τελευταία θέση των προτιμήσεων των αναγνωστών. Πώς αλήθεια θα πάρει όμως τη θέση της η Ποίηση στο κόσμο του γρήγορου, υλικού, εύκολου πλουτισμού και ορθολογικού τρόπου σκέψης; Η Ποίηση που μιλά πέρα από τις λέξεις αλλά με λέξεις, πέρα από τη μαθηματική της γραμματικής και της λογικής σκέψης αλλά μέσα από αυτή. Είναι αυτή που σου δίνει την ελευθερία να τα χειριστείς όλα αυτά στη μορφή που πραγματικά πρέπει να έχουν τα πράγματα. Που μιλά με τις εικόνες, με τη φαντασία μας, με τη ψυχή και το ασυνείδητό μας. Ποίηση μπορεί να υπάρχει πέρα από ένα χαρτί με λέξεις, μπορεί να υπάρχει στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, στον τρόπο που δημιουργούμε τη ζωή μας. Εμείς οι Έλληνες, που στη χώρα μας είδαν το πρώτο φως ο Όμηρος και η ερωτική Σαπφώ, στην χώρα που γέννησε τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γεώργιο Σεφέρη, τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Κώστα Βάρναλη, τον Κωστή Παλαμά, το Μάνο Ελευθερίου, το Νίκο Καζαντζάκη, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και άλλους πολλούς αναρίθμητους ποιητές και στιχουργούς, επώνυμους και ανώνυμους, πάντα μπορούμε, γνωρίζουμε, αρκεί να θέλουμε να βρίσκουμε εξόδους από τη βαθιά κρίση που μας δημιούργησαν οι δυνατοί του κόσμου. Για την Ποίηση λοιπόν, που δίνει πνοή και για τον ρατσισμό θα πρέπει να εκφράσουμε την ανάγκη μας για συλλογικότητα και αλλαγές στη ζωή μας με μία ποιητική διαμαρτυρία. Θα πρέπει να εκφραστούμε διαμαρτυρόμενοι στις πλατείες και να διαβαστούν ποιήματα δίνοντας παλμό, ορμή και συγκίνηση. Θα πρέπει να βγάλουμε την κραυγή εκείνη ενάντια στον ρατσισμό και την κακομεταχείριση. Να ελευθερωθούμε. Είναι πλέον αναγκαίο να βγει ο κόσμος στους δρόμους και να διαβάσει Ελύτη, Βάρναλη, Μπρεχτ. Τότε ίσως κάποιο μήνυμα σταλεί στην Ευρώπη ότι η Ελλάδα αντιστέκεται.

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν τσιγγάνος.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν Εβραίος.

Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει.»

Μ. Μπρέχτ.

                                                    Ο Περιφερειακός Διευθυντής         

                                                                           Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης

                                                        Κεντρικής Μακεδονίας        

 

                                                     Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                                                       Γεωλόγος-Θεολόγος