21112017Τρι
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 17 Νοε 2017

Χαιρετισμός Περιφερειακού Διευθυντή


Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Χριστός Ανέστη!

Με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων μου ως Περιφερειακός  Διευθυντής Εκπαίδευσης, θα ήθελα με  το  σύντομο αυτό χαιρετισμό να ανοίξω μεταξύ μας μια σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας.

Αν και κατά τη γνώμη μου, θα ήταν απαραίτητη μία γνωριμία με τον καθένα σας προσωπικά, όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι εκ των πραγμάτων πολύ δύσκολο. Έτσι, έστω και με αυτόν τον τυπικό τρόπο, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μερικές σκέψεις και στόχους, που  θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε από κοινού.

Πρώτα απ' όλα ένα σχολείο για όλους. Ένα σχολείο ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά,  και ίσως επιπλέον ευκαιριών, για τα παιδιά που ξεκινούν από χαμηλότερη αφετηρία.

Ένας άλλος στόχος  είναι το ανοιχτό στην κοινωνία σχολείο, όπου μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί θα εργαζόμαστε για την επίτευξη ενός ρεαλιστικού οράματος. Το σχολείο ως κέντρο πολιτισμού για τη γειτονιά, δημιουργικής αναψυχής για τα παιδιά, επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς.

Για να λειτουργήσουμε όμως ως ζωντανό  κύτταρο της κοινωνίας, χρειάζεται τα σχολεία μας να  εξασφαλίσουν τη δική τους εσωτερική οργάνωση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η αυτοεκτίμηση,  ο αμοιβαίος  σεβασμός της  προσωπικότητας  και  η  αλληλοκατανόηση   των  επικοινωνούντων μελών μέσα  στο  σχολείο  είναι  απαραίτητα  στοιχεία  της  εδραίωσης  των ανθρωπίνων σχέσεων και της δημιουργίας κλίματος συνεργασίας.

Για να οδηγηθούμε όμως στο αποτέλεσμα αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι απαραίτητο ο καθένας από εμάς να μπορεί να είναι ο εαυτός του, να αισθάνεται σημαντικός με τις ιδιαίτερες και μοναδικές ικανότητές του, και αυτές τις ικανότητες να τις διαθέτει στην υπηρεσία του συνόλου που απαρτίζει την εκπαιδευτική κοινότητα.

Πάντοτε πίστευα και πιστεύω ότι ευτυχισμένοι δάσκαλοι και καθηγητές δημιουργούν ευτυχισμένους και δημιουργικούς μαθητές. Αυτό προϋποθέτει ένα ευνοϊκό παιδαγωγικό περιβάλλον, όπου ο καθένας αισθάνεται ότι μπορεί να εκφράσει τις ιδέες τους, ότι οι δυνατότητές του αναγνωρίζονται και ότι τα τυχόν προβλήματα αντιμετωπίζονται με εποικοδομητικό τρόπο. Η χαρά και η πραγματική  θέληση με την οποία εργάζονται  μαθητές και εκπαιδευτικοί, χωρίς εξωτερικές πιέσεις, η αίσθηση έμπνευσης και αισιοδοξίας είναι χαρακτηριστικά ενός σχολείου με κουλτούρα επικοινωνίας και θετικό κλίμα, ενός σχολείου που εστιάζει στη λύση των προβλημάτων μάλλον, παρά στο τι δεν είναι εφικτό να γίνει.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Το παιδαγωγικό και διοικητικό έργο που από τη θέση αυτή καλούμαι να πραγματώσω, για να μπορέσει να είναι επιτυχές και να συμβάλλει στην πορεία της εκπαίδευσης, προϋποθέτει την καλή συνεργασία όλων μας.

Σας καλώ λοιπόν να συνεχίσουμε αυτή τη δύσκολη, αλλά τόσο όμορφη προσπάθεια για μια Παιδεία με ανθρώπινο πρόσωπο, που θα δίνει αξία στη μοναδικότητα του κάθε εκπαιδευτικού και μαθητή.

Μέσα από την πολυετή υπηρεσιακή μου διαδρομή και όπως άλλωστε όλοι θα γνωρίζετε από τη δική σας εμπειρία, τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι πολλαπλά, ποικιλόμορφα και απλώνονται σε πολλά επίπεδα Γι' αυτό το λόγο, θα προσπαθήσουμε να λύσουμε κάποια από αυτά, ζητώντας και τη δική σας υποστήριξη. Προσωπικά, θα είμαι δίπλα σας και πάντα διαθέσιμος να ακούσω προτάσεις που προάγουν το δημιουργικό και με φαντασία σχολείο.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, η ψυχή των παιδιών, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, διψάει για Γράμματα, η ψυχή των ανθρώπων αναζητάει την Παιδεία και ο τόπος μας χρειάζεται μαθητές πεπαιδευμένους, που να επιδιώκουν το «ευ ζην» και όχι μόνο «το ζην».

Κλείνοντας, σας αφιερώνω τα παρακάτω λόγια του Οδυσσέα Ελύτη:
«μετά τρεις χιλιάδες χρόνια ο ίδιος λαός, στην ίδια γη, εξακολουθεί να ομιλεί την ίδια γλώσσα και ο ολιγότερο εγγράμματος εξακολουθεί να λέει τον ουρανό, ουρανό, και τη θάλασσα, θάλασσα».

Εύχομαι με το καλό να ολοκληρωθεί και η φετινή σχολική χρονιά. Καλή επιτυχία στους μαθητές και στις μαθήτριές μας! Καλό κουράγιο και δύναμη σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

 

 

 Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

  Γεωλόγος - Θεολόγος  

 

Συνημμένα:
Download this file (biografiko.pdf)ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ[ ]246 kB
Download this file (XAIRETISMOS-C.pdf)Χαιρετισμός[ ]72 kB