25112017Σαβ
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 24 Νοε 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Ενημερωτική Συνάντηση της Ομάδας Διαχείρισης & Παρακολούθησης Εκπ/σης προσφύγων και της Ομάδας Έργου XENIOS ZEUS για το παράγόμενο υλικό στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+, KA2, XENIOS ZEUS

4

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ &

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ

ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΟΥ XENIOS ZEUS 

ΓΙΑ ΤΟ  ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  ERASMUS+, KA2, XENIOS ZEUS

ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ κ. Ν.ΡΑΓΚΟ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ Β.ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΕ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Στις 23-11-2017, στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κλήθηκαν οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Ενημερωτική Συνάντηση με την Ομάδα Διαχείρισης & Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγων του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής με κύριο ομιλητή τον κ. Ν. Ράγκο, Περιφερειακό Συντονιστή Βόρειας Ελλάδας του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, όπου παρουσιάστηκε το παραγόμενο υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, KA2, Xenios Zeus.

Η συνάντηση  πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τους παρακάτω εισηγητές για το παραγόμενο υλικό του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, KA2, Xenios Zeus :

  • από το Παιδαγωγικό Τμήμα, Α.Π.Θ.: κ. Ξεφτέρη, κ. Μιχάλογλου
  • από το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Α.Π.Θ.: κ. Τακούδα
  • από το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: κ. Ντίνας
  • από το Δίκτυο «Άλφα»: κ. Σπυροπούλου,
  • από το Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς: κ. Παζαρλή, κ. Πλούτογλου


Μήνυμα Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την Επέτειο του Πολυτεχνείου

polytexneio16

Σαράντα τέσσερα χρόνια τώρα υπάρχει ένα  αίτημα σε εκκρεμότητα.Ψωμί-παιδεία-ελευθερία. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου είναι ένα ιστορικό γεγονός που σημάδεψε ποικιλότροπα την ελληνική κοινωνία. Συνέβη μια ορισμένη στιγμή της νεοελληνικής εξέλιξης, εξέφρασε κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες που διαστρέφονταν ή καταπιέζονταν, είχε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Ιστορικό προϊόν των ειδικών συνθηκών της περιόδου εκείνης, είχε ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα που καθορίστηκε από τους στόχους και τα οράματα που κίνησαν τους πρωταγωνιστές στο στίβο της άμεσης αντιπαράθεσης με το στρατιωτικο-φασιστικό καθεστώς.

Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά, σε αντίθεση με όλες τις εύκολες οπτικές της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, μια τοποθέτηση που θα ήθελε να σέβεται την ιστορία οφείλει να κινηθεί στην αποκατάσταση  της ιστορικότητας του Πολυτεχνείου, διαλύοντας την πραγματικότητα των παραστάσεων και των φαινομένων που έχουν δημιουργήσει για αυτό, όσοι το αρνήθηκαν και το αρνούνται. Δηλαδή, να εξετάσει την αλήθεια των διακηρύξεων περί «δικαίωσης», περί «επανάληψης» ή περί «συνέχισης» του αγώνα. Η διαστρέβλωση του νοήματος του Πολυτεχνείου με τις γιορτές καρικατούρες  έχει συγκεκριμένη στόχευση. Όταν αναφέρονται  στη γενιά του Πολυτεχνείου, όποιοι  το κάνουν, αναφέρονται συνήθως στους επώνυμους, ή σε ένα στρώμα φοιτητών που πέρασε στα κόμματα,μικρά ή μεγάλα, και σήμερα βρίσκονται στο επίκεντρο διάφορων επαγγελματικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.Πρόκειται για μια βολική αναφορά γιατί αναπαράγει την εικόνα του «συστήματος» που όλα τα ενσωματώνει. Σύμφωνα,όμως, με έρευνα που πραγματοποιήθηκε, μόνο το 2,26% από αυτούς που συμμετείχαν στο Πολυτεχνείο ενσωματώθηκε σε κόμματα ή έγινε επώνυμος. Το πνεύμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, είναι αυτό που θα ονομάζαμε το ξεπέρασμα κάθε είδους  φόβου.

Ήταν χούντα, τα πολυβόλα κροτάλιζαν, τα κρατητήρια είχαν μεταβληθεί σε μακελειά, το επαγγελματικό μέλλον κρεμιόταν στο τσιγκέλι, όμως ο πόθος για την ελευθερία και την εθνική ανεξαρτησία από τη μια και το πνεύμα  της συλλογικότητας από την άλλη δημιούργησαν ένα γεγονός που θα στέκεται πάντα ψηλά στη νεοελληνική ιστορία. Πρόκειται για αυτό που ονομάζουμε μαζικό ηρωισμό και διάθεση θυσίας, που διαλύει τα πολλά «εγώ» και δημιουργεί ένα μεγάλο «εμείς» έτοιμο να πυρπολήσει και να πυρποληθεί για ένα μεγάλο σκοπό.Το έχουμε ανάγκη σήμερα αυτό το πνεύμα της θυσίας, αυτή την αποκοτιά που οδηγεί στο συλλογικό αγώνα. Κατανοούμε τα προβλήματα, τη θλίψη, την απογοήτευση, όμως ο ατομισμός δεν είναι λύση. Η νεολαία που βρέθηκε στην προφυλακή του λαϊκού αγώνα το 1973, πρέπει και μπορεί να γίνει ξανά στις σημερινές συνθήκες, αποφασιστικός και αδούλωτος προμαχώνας της λαϊκής αντίστασης. Ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, που θέλει τη νέα γενιά υποταγμένη και εξανδραποδισμένη, που σπρώχνει τον ανθό της ελληνικής κοινωνίας, τη νεολαία, στη μετανάστευση, στη ζωή χωρίς δικαιώματα, χωρίς παρόν και δίχως μέλλον. Το καθεστώς της εξάρτησης και της υποτέλειας, που οδήγησε την Ελλάδα στη ζοφερή επταετία της στρατιωτικο-φασιστικής δικτατορίας,σήμερα επισωρεύει στις πλάτες του λαού νέα μεγάλα δεινά.Τα τελευταία χρόνια διανύουμε και πάλι κρίσιμες στιγμές  και ο ελληνικός λαός καλείται ο ίδιος πια να επαναπροσδιορίσει τις έννοιες «δημοκρατία» και «ελευθερία».Απαιτείται αγώνας! Στον αγώνα αυτόν  θα κληθούν προνομιακές ψυχές να οδηγήσουν τη χώρα σε ένα «ξέφωτο». Μόνο με ουσιαστική  πατριωτική συνείδηση θα οδηγηθούμε στην εθνική ανεξαρτησία από τις ξένες δυνάμεις.Το παλιό πεθαίνει, το καινούριο δεν έχει γεννηθεί ακόμα. Είναι ευθύνη μας να είμαστε σε εγρήγορση.

Παρακαλούμε το παρόν μήνυμα να διαβαστεί σε όλες τις Σχολικές Μονάδες.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για την επέτειο της 30ης Οκτωβρίου 1944

thess-apeleyth-11446038447

Εβδομήντα τρια χρόνια συμπληρώνονται εφέτος από την απελευθέρωση της  Θεσσαλονίκης  από τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής. Η Θεσσαλονίκη θα γιορτάσει επισήμως την απελευθέρωσή της από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής από τον ΕΑΜ-ΕΛΛΑΣ. Η 30η Οκτωβρίου 1944 καταγράφεται στη σύγχρονη ελληνική ιστορία αλλά και σε τοπικό επίπεδο ως ημέρα ένδοξη, ορόσημο για τους ηρωικούς αγώνες του λαού μας για ελευθερία. Είναι μια ημέρα ιστορική, που τείνουμε να λησμονούμε. Μια επέτειος πολύ σημαντική για τη δημοκρατία μας, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την πνευματική ανάπτυξη. Οι  λαοί της Ευρώπης γιορτάζουν τη συντριβή του φασισμού και του ναζισμού και τον τερματισμό των αιματηρών εχθροπραξιών.

Τα μηνύματα της λαμπρής απελευθέρωσης της πόλης παραμένουν επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε. Ο λαός της πόλης αντιστάθηκε στο φασισμό με σκοπό την ελευθέρωσή του για την προκοπή του τόπου. Αποτέλεσμα αυτού και ορόσημο αποτελεί η μέρα αυτή  ως υπόδειγμα για τους νέους σημερινούς αγώνες για την απελευθέρωση της πατρίδας μας από τη μέγγενη συμφερόντων που την επιβουλεύονται.

Απολογισμός Ημερίδας με θέμα «Συνάντηση και Συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους Ειδικούς Ψυχικής Υγείας»

Την Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησε ημερίδα με θέμα «Συνάντηση και Συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους Ειδικούς Ψυχικής Υγείας» σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας «ΠροςΟψη», στο Αμφιθέατρο του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας NOESIS.

  Στην ημερίδα παραβρέθηκε ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας  κ. Ανανιάδης, ο οποίος στον χαιρετισμό του τόνισε την ανάγκη, ο σύγχρονος εκπαιδευτικός να κατέχει γνώσεις και δεξιότητες, να γνωρίζει στρατηγικές και τεχνικές, ώστε να είναι ικανός να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τα προβλήματα συμπεριφοράς που παρουσιάζονται στην τάξη. Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων αποτελεί προϋπόθεση για την ομαλή ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση των μαθητών Στο πλαίσιο αυτό η παρουσία  παιδοψυχιάτρων και η διεπιστημονικότητα των εισηγητών προσπαθεί να εμπνεύσει και να βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς στον χώρο της εκπαίδευσης.

Επιπλέον, χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Νικόλαος Ακριτίδης, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο κεντρικός ομιλητής κ. Λάππας Αλέξιος (Ψυχίατρος Παιδιών, Εφήβων και Οικογενειών) κάλυψε με ζωντανό και βιωματικό τρόπο το θέμα της «Προκλητικής Συμπεριφοράς του Μαθητή: Κατανόηση και Αναγνώριση, Τεχνικές και Ανέλιξη».

Στην 1η Επιστημονική Τράπεζα, αξιοποιώντας την εμπειρία των ψυχοθεραπευτών , η κ. Ελίνα Κόντζογλου (Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια και συνεργάτης του Παιδικού Χωριού στο Φίλυρο) ανέπτυξε το θέμα της «Σχολικής Άρνησης» δίνοντας τη σκυτάλη στην κ. Νίκη Δράγου (Ιατρός- Υπαρξιακή και Συστηματική Ψυχοθεραπεύτρια) η οποία μίλησε για τη «Βία στο Σχολείο». Η ενότητα έκλεισε με την κ. Κασσιανή Φελέκη (Ψυχίατρος Ενηλίκων -Ψυχαναλύτρια και Διδάσκουσα  της Βορειοελλαδικής Ψυχαναλυτικής Εταιρείας) με θέμα της εισήγησής της «Φροντίζομαι για να Φροντίσω: Αναγνώριση και Παρέμβαση για την Επαγγελματική Ψυχοσυναισθηματική Κόπωση»

Στη 2η Επιστημονική Τράπεζα, Αξιοποιώντας τις Παιδοψυχιατρικές Υπηρεσίες, η κ. Λίλιαν Αθανασοπούλου ( Παιδοψυχίατρος και Υπεύθυνη Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου Γ.Ν.Θ. «Γ.ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ»,  Τ.Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης) μίλησε για το «Παιδί και Έφηβος στο σχολείο: Από τις φυσιολογικές εκφάνσεις? στις συμπεριφορές που προβληματίζουν. Μια απόπειρα μεταφοράς  προβληματισμών από την κλινική εμπειρία στη σχολική κοινότητα και οι δυνατότητες του εκπαιδευτικού»

Την Ημερίδα παρακολούθησαν Διευθυντές και εκπαιδευτικοί των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης για την Σχολική Βία και Εκφοβισμό.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cr2A-zHvi1E&t=66

Μήνυμα για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου

xoros28

Πέρασαν 77 χρόνια μετά τη γνωστή στιχομυθία του Ιωάννη Μεταξά και του Ιταλού πρέσβη, εκείνες τις πρώτες ώρες της 28ης Οκτωβρίου του '40 με το μήνυμα της άρνησης, της μη υποταγής  να παραμένει αρκετά επίκαιρο αλλά πιο δύσκολο από πότε να υποστηριχτεί. Πριν από 77 χρόνια οι Έλληνες, με ελάχιστα εφόδια και εξοπλισμό, μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες πολιτικές, οικονομικές και καιρικές           συνθήκες, ύψωσαν το ανάστημά τους και αντιστάθηκαν στις σιδερόφρακτες ορδές των φασιστών κατακτητών.

Σήμερα στεκόμαστε περήφανοι απέναντι στην ιστορία μας και καλούμαστε να αξιοποιήσουμε τα διδάγματα και τις παρακαταθήκες του παρελθόντος, να σφυρηλατήσουμε την εθνική ενότητα και την ομοψυχία του ελληνικού λαού. Να αναδείξουμε και πάλι τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη, την ανιδιοτέλεια και τη φιλοπατρία σε θεμελιακές αξίες της κοινωνίας μας. Σε μια περίοδο γενικευμένης κρίσης την οποία βιώνουμε όλοι, καθώς υποβαθμίζει ολοένα και περισσότερο το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και ιδιαίτερα των οικονομικά ασθενέστερων, έχουμε χρέος να αγωνιστούμε ακόμη πιο αποφασιστικά. Οι απειλές είναι σήμερα περισσότερο δυσδιάκριτες από τότε. Ο αγώνας μας  πρέπει να είναι αγώνας ενάντια στην ηθική κατάπτωση και την έκπτωση των αξιών, ενάντια στην ιδιοτέλεια και την αναξιοκρατία, που υπονομεύουν κάθε ευοίωνη προοπτική.

Καλούμαστε να πούμε τα μεγάλα ΟΧΙ στην ευτέλεια της ζωής μας, στην αποικιοποίηση του τόπου μας και στην υποταγή των οικονομικών συμφερόντων. Το ΟΧΙ του 1940 ας γίνει οδηγός μας, να ανάψει ξανά η φλόγα μέσα μας για την ελευθερία και την εθνική μας κυριαρχία.

Τιμή και δόξα στους πεσόντες και αγωνιστές ήρωες του έπους του 40! 

Επίσκεψη Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας

 

Την Παρασκευή στις 13 Οκτωβρίου 2017 επισκέφθηκε την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γ. Αγγελόπουλος. Τον υποδέχθηκε στο γραφείο του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Π. Ανανιάδης και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του με τη συμμετοχή του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Ν. Ακριτίδη.Επίσης στη σύσκεψη συμμετείχαν η Διευθύντρια Διοικητικού Προσωπικού κ. Ε. Χατζηπέτρου, η Προϊστάμενη του Οικονομικού Τμήματος κ. Β. Βυτανιώτη και η Προϊστάμενη Διοικητικού Προσωπικού κ. Μ. Σωτηράκη. Στη συνάντηση έγινε ενημέρωση από τον κ. Αγγελόπουλο για τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την Παιδεία που πρόκειται να λάβει χώρα το επόμενο χρονικό διάστημα και για διάφορα ζητήματα που άπτονται των εκπαιδευτικών θεμάτων. Τονίστηκε από τον κ. Αγγελόπουλο ότι το ΥΠΠΕΘ όπου διαπιστώνει δυσλειτουργίες και προβλήματα βρίσκεται σε ετοιμότητα για να τα επιλύσει, προκειμένου να διασφαλίσει τηνεύρυθμη λειτουργία στη διοίκηση της εκπαίδευσης και κατ΄επέκτασιν στη σχολική κοινότητα.

Ενημερωτική συνάντηση Σχολικών Συμβούλων στο ΝΟΗΣΙΣ

Την Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση στο NOESIS προς τους Σχολικούς Συμβούλους Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης  Κεντρικής Μακεδονίας .

Ο  Γενικός Διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ, κ Θανάσης Κοντονικολάου  καλωσόρισε τους Σχολικούς Συμβούλους, τονίζοντας την σημασία του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας  για τη μαθητική κοινότητα. Παράλληλα ενημέρωσε για τις καινοτομίες που θα παρουσιαστούν στους  χώρους του ΝΟΗΣΙΣ κατά την σχολική χρονιά 2017-18.

Στην συνέχεια ο  Διευθυντής  Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Παραγωγών κ. Βασίλης Μάτσος παρουσίασε εφαρμογές της Digital Media, ενώ η κ. Μαρία Καρνέζου, υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΝΟΗΣΙΣ, ενημέρωσε για τις νέες ταινίες στο Πλανητάριο, το Κοσμοθέατρο, τον Προσομοιωτή,  την νέα περιοδική έκθεση Tesla, καθώς και νέα εκπαιδευτικά προγράμματα. Το νέο πρόγραμμα υπάρχει ήδη αναρτημένο στο σύνδεσμο:

 http://www.noesis.edu.gr/wp-content/uploads/2014/07/INFO2017-2018.pdf

Στο τέλος της εκδήλωσης, έγινε ελεύθερη προβολή για τους σχολικούς συμβούλους, της νέας ταινίας στο Πλανητάριο,  με τίτλο «Δύο μικρά κομμάτια από γυαλί. Η εκπληκτική εφεύρεση του τηλεσκοπίου».

Τηλεδιάσκεψη Διευθυντών Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

tilediaskepsi-20-10-17

Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης, μεταξύ του Περιφερειακού Διευθυντή κ. Ανανιάδη Παναγιώτη, των προισταμένων κ. Ακριτίδη Νικόλαο , Συργιάνη Μαρία και των 16 Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Στην τηλεδιάσκεψη, συζητήθηκαν  προβλήματα των διευθύνσεων, θέματα που σχετίζονται με την ειδική αγωγή, την πλατφόρμα Myschool , τα κενά πλεονάσματα εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων στις κατά τόπους διευθύνσεις, την εκπαίδευση προσφύγων,  κτλ.

Παρουσιάστηκαν προτάσεις  για την βελτίωση  λειτουργίας  διευθύνσεων και καλύτερης συνεργασίας  με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

Τέλος ο Περιφερειακός Διευθυντής αναφέρθηκε στην σημασία των ψηφιακών εφαρμογών στις υπηρεσίες της Περιφέρειας  και το χρονοδιάγραμμα μελλοντικής εφαρμογής τους, από υπαλλήλους, διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους κτλ.  

Απόφαση Λειτουργίας Τμημάτων στο Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας - Β΄ Φάση στην ΠΔΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Συνημμένα:
Download this file (24311 ΩΓ2Ω4653ΠΣ-ΒΦΕ.pdf)24311 ΩΓ2Ω4653ΠΣ-ΒΦΕ.pdf[ ]896 kB

Όλα ρολόι, κύριε Γενικέ...

10 Οκτωβρίου 2016. Άνοιγμα του πρώτου σχολείου για τα προσφυγόπουλα.

Εκείνη τη μέρα «όλα πήγαν ρολόι», όπως έλεγε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Γιάννης Παντής.

Η αγαπημένη του φράση, είτε όλα πήγαιναν καλά, είτε όχι, αποφορτίζοντας το βαρύ κλίμα με το ανατρεπτικό του χιούμορ. Μόνο το ύφος άλλαζε και ο τόνος της φωνής του. Άλλοτε χαρούμενος, άλλοτε εμψυχωτικός και άλλοτε σκεπτικός κι αγχωμένος. Με αυτό το διεισδυτικό βλέμμα κάτω από τα γυαλιά. Πάντα με αμεσότητα και χωρίς περιστροφές. Πάντα με πάθος. Το ίδιο πάθος που ζήταγε κι από εμάς, την Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ. Πάθος και ψυχή για αυτό που μας κάλεσε να υλοποιήσουμε.

Μέσα σε ελάχιστο διάστημα για τα διοικητικά δεδομένα, ο Γιάννης Παντής έφτιαξε μία Ομάδα και έστησε διοικητικούς μηχανισμούς έτσι ώστε να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στην τυπική εκπαίδευση όλα τα παιδιά των προσφύγων. Ικανός να κάνει τους πάντες συμμάχους σε έναν κοινό σκοπό, κινητοποίησε ακαδημαϊκούς, ακτιβιστές, διοικητικούς, συνομίλησε με Διεθνείς Οργανισμούς για να συμβεί το «Ελληνικό παράδοξο», όπως το χαρακτήριζε, λέγοντας ότι : «Ενώ η προσφυγική κρίση δοκιμάζει τα όρια της εξασθενημένης οικονομίας στην Ελλάδα, το ΥΠΠΕΘ τηρεί τη δέσμευση της χώρας στο θεμελιώδες και οικουμενικό δικαίωμα στην Εκπαίδευση κάνοντας την Εκπαίδευση προσβάσιμη και διαθέσιμη για τα παιδιά πρόσφυγες».

Ως Γενικός Γραμματέας, ο Γιάννης Παντής ανέδειξε με τη στάση του την ουσιαστική διάσταση της δημόσιας διοίκησης, την εξυπηρέτηση του δημόσιου καλού. Την έννοια της δημόσιας διοίκησης που δεν είναι κάτι «άκαμπτο» και «απρόσωπο». Που αποκτά κοινωνικό πρόσημο όταν εργάζεται για τον άνθρωπο, για τα αυτονόητα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως αυτό της εκπαίδευσης.

Τον ευχαριστούμε,  γιατί το πάθος του ήταν μεταδοτικό και μας έδωσε τα φτερά να κάνουμε τη δουλειά μας με δύναμη και έμπνευση, παρά τις δυσκολίες και τις «αγκυλώσεις» που συχνά συναντήσαμε.

Ένα χρόνο μετά το άνοιγμα του πρώτου σχολείου για τα προσφυγόπουλα, την ίδια ημέρα, 10 Οκτωβρίου, ο αγαπημένος μας Γενικός φεύγει από τη ζωή, υπενθυμίζοντας ίσως, εκείνο που μας κληροδότησε.

Φέτος Γενικέ, ακόμα κι αν δεν πρόλαβες να το δεις, εμείς συνεχίζουμε αυτό που χάρη σε εσένα ξεκινήσαμε. Ναι, τα προσφυγόπουλα θα φοιτήσουν και πάλι στο σχολείο.

Όλα ρολόι κύριε Γενικέ. Θα μας λείψετε.  

 

Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ.