27052017Σαβ
Τελ. Ενημέρωση:Παρ, 26 Μαϊ 2017

Δελτίο Τύπου - Βράβευση Ειδικού Σχολείου Πολυγύρου

ATHMIA

 

Δελτίο Τύπου

 Το Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου έλαβε τη διάκριση SilverAward, στην κατηγορία «Δεσμός με την Κοινωνία» Η Τελετή Απονομής των βραβείων EducationBusinessAwards 2017, έλαβε χώρα στον πολυχώρο πολιτισμού Αθηναϊδα, όπου, παρευρέθηκαν 350 εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας από κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Σκοπός, της εν λόγω διοργάνωσης ήταν να αναδειχθούν και να επιβραβευθούν οι βέλτιστες πρακτικές στην καινοτομία στο χώρο της Εκπαίδευσης.

Μερικά από τα προγράμματα που έφεραν το SilverAwardστην πόλη του Πολυγύρου και τίμησαν τις προσπάθειες του εκπαιδευτικού προσωπικού του Ειδικού Σχολείου Πολυγύρου, αφορούν τα παρακάτω:

-«Ημερίδα: Τάσεις και Στάσεις στην Ειδική Αγωγή»,

-«Ευ Ζειν»,

-Καθαρισμός της παραλίας Γερακινής σε συνεργασία με την ΜΚΟ iSea,

-«Καπάκι το καπάκι, παίρνω καροτσάκι», μια πρωτοβουλία του σχολείου μας που αφορά παράλληλα την συλλογή καπακιών με απώτερο σκοπό απόκτηση αναπηρικών αμαξιδίων,

-Συνεργασία με την Δημοτική βιβλιοθήκη Πολυγύρου,

-Συνεργασία  με την Greenpeace και το τελευταίο τους  project«Breakfree»

-«Συμμετοχή σε διαγωνισμούς ζωγραφικής ανάδειξης της πόλης μου», στην Θεσσαλονίκη στους «Φίλους της Νέας Παραλίας» καθώς και στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

-«Μαθαίνω τα παραολυμπιακά αθλήματα στις/ους φίλες/ους μου», σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολυγύρου, όπου οι μαθήτριες και μαθητές μας παίζουν μαζί boccia, sittingvolley, goalball, ρίψη καθιστών.

-«Οι γονείς διαβάζουν, τα παιδιά μαθαίνουν», μια πρωτοβουλία του νηπιαγωγείου όπου, μέσα από το πρόγραμμα libraryforall, δημιουργήθηκε μία βιβλιοθήκη για τα παιδιά του σχολείου.

-«Δενδροφύτευση στον Δήμο Πολυγύρου», όπου οι μαθήτριες και μαθητές μας φύτευσαν σε κεντρική νησίδα του Πολυγύρου φυτά με σκοπό την περιβαλοντολογική ευαισθητοποίηση των κατοίκων.

 

 


Μήνυμα για τη Γιορτή του Πάσχα

pasxa2017

Το μήνυμα της μεγαλύτερης γιορτής της Χριστιανοσύνης είναι στις μέρες μας πιο επίκαιρο από ποτέ. Το Πάσχα είναι μια εμπειρία έντονη, συμβολική, όπου το πένθος και ο θρήνος δίνουν τη θέση τους στη χαρά της Ανάστασης. Το Πάθος του Χριστού, το οποίο οργανικά συνδέεται με την Ανάσταση έχει ένα ευρύτερο λυτρωτικό νόημα. Ο Χριστός δεν παρότρυνε του δικούς του σε κάποια στωική απάθεια, δεν υποσχέθηκε άνετο και ανθόσπαρτο βίο, δεν μας παραμύθησε με αισιόδοξες αοριστολογίες. Ο πόνος, μέσα στο φως της Αναστάσεως απαλύνεται, μεταμορφώνεται. Φέρνει στην επιφάνεια κρυμμένες δυνάμεις αντοχής και ζωτικότητας. Οι χριστιανοί δεν αγνοούμε τη σκληρή πραγματικότητα της ζωής. Γνωρίζουμε όμως επί πλέον, ότι το ανθρώπινο μυστήριο δεν εξαντλείται στις προοπτικές του παρόντος βίου. Ακολουθώντας τον Χριστό πορευόμαστε μέσα στο φως της Ανάστασης σε μια συνεχή ανανέωση. Η Ανάσταση φέρνει ζωοδόχα μηνύματα, φέρνει το μήνυμα του θριάμβου, της αγάπης, της ειρήνης.

Αντλώντας αισιοδοξία και δυνάμεις από την Ανάσταση του Κυρίου που φωτίζει τις ψυχές μας και μας καθοδηγεί καθημερινά, με πνεύμα αγάπης και αλληλεγγύης αυτές τις Άγιες Ημέρες της Χριστιανοσύνης, ας έρθουμε πιο κοντά στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας και ας ευχηθούμε μαζί με την Ανάσταση του Θεανθρώπου να ακολουθήσει η Ανάσταση της Πατρίδας μας. Η Ανάσταση του Χριστού να μας βοηθήσει, ώστε ο Ελληνικός λαός να ξεπεράσει κι εκείνος το δικό του Γολγοθά μέσα σε δύσκολους καιρούς στους οποίους δοκιμάζονται στο μέγιστο οι αντοχές και οι αντιστάσεις του.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                   

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για την Γιορτή της 25ης Μαρτίου

25-Η 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί το πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός στη νεώτερη πορεία του ελληνικού έθνους και κατέδειξε το πραγματικό μεγαλείο ενός ολόκληρου λαού ο οποίος έλαβε την οριστική και αμετάκλητη απόφαση να διεκδικήσει, να απαιτήσει και να κερδίσει την ελευθερία του έναντι οποιουδήποτε κόστους και θυσίας, ακόμα και αν αυτό το κόστος αφορούσε τον θάνατο πολλών. 

Όταν οι λαοί παίρνουν στα χέρια τους την υπόθεση του μέλλοντος τους ακόμη και απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους, αν έχουν το δίκιο με το μέρος τους, πρέπει να έχουν την αυτοπεποίθηση ότι θα κερδίσουν. Με βαθειά πίστη, βαπτισμένοι σε ιδανικά και αρετές που τους όπλιζαν με περίσσιο θάρρος και ακατάλυτη αποφασιστικότητα, οι Έλληνες αν και λίγοι και ανίσχυροι σε σύγκριση με τους πανίσχυρους Τούρκους δυνάστες, ύψωσαν  το λάβαρο της επανάστασης, σε πείσμα όλων των προειδοποιήσεων και συστάσεων από τα μεγάλα Ευρωπαϊκά δώματα για να παραμείνουν φρόνιμοι υποτελείς των Σουλτάνων.

 Ο μεγάλος ξεσηκωμός του 1821 δεν αποτελούσε τυχαίο γεγονός. Ήταν το ξέσπασμα ενός λαού που εμπνεύσθηκε, διεγέρθηκε και κινητοποιήθηκε από τους Έλληνες διαφωτιστές, τους δασκάλους του Γένους, το Ρήγα Βελεστινλή, τον Αδαμάντιο Κοραή, τους Φιλικούς και πολυάριθμους άλλους φωτισμένους Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι του φωτός θέρμαναν τη ψυχή των σκλαβωμένων Ελλήνων και την μπόλιασαν με το φιλελεύθερο ευρωπαϊκό πνεύμα εκείνης της εποχής και τα μηνύματα της γαλλικής επανάστασης για ελευθερία, ισότητα και αδερφοσύνη.  

Αναμφίβολα η 25η Μαρτίου 1821 δεν ήταν μόνο μια ηρωική στιγμή. Ήταν, σε μεγάλο βαθμό, αποτέλεσμα ενός άλλου, σημαντικού αγώνα που προηγήθηκε για αιώνες και στηρίχθηκε πάνω από όλα στην Παιδεία. Γιατί ήταν μέγας αγώνας για το υπόδουλο Έθνος να διατηρήσει τη Γλώσσα, τις παραδόσεις του, την Εθνική του συνείδηση, τη Θρησκεία του. Η διαχρονικότητα αυτού του μηνύματος είναι περισσότερο από πρόδηλη και στις μέρες μας: στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε, μετά από πολυετή οικονομική κρίση, η παιδεία και οι φορείς τηςμπορούν και πρέπει, μέσα από τη γνώση, την εκπαίδευση και την έρευνα, με εξωστρέφεια, καθώς και με το κοινωνικό έργο τους, να προσφέρουν τα κατάλληλα ερείσματα στο έθνος.

Σήμερα, καλούμαστε να αναμετρηθούμε με την ιστορία για ακόμη μια φορά και να εξέλθουμε νικητές. Μπροστά μας βρίσκονται προκλήσεις σε εθνικό, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, προκλήσεις που θέτουν σε απειλή το μέλλον των παιδιών μας. Καθήκον όλων μας είναι να δώσουμε έναν ακόμη πεισματικό και ανυποχώρητο αγώνα, ενωμένοι, με πίστη στις δικές μας δυνάμεις. Το παράδειγμα των ηρώων του Ελληνισμού πρέπει να φωτίσει σαν φάρος τις προσπάθειες μας.

Επίσκεψη Υφυπουργού Παιδείας

yfipoyrgos-17-

Την Τρίτη 7 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Υφυπουργού Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Ζουράρι στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά την επίσκεψή του ο κ. Ζουράρις συνομίλησε με το προσωπικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του και της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Επίσης ανέλυσε ζητήματα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και την πολιτική του Υπουργείου επί των ζητημάτων αυτών. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε δημιουργική συζήτηση με το προσωπικό στα ζητήματα της Εκπαίδευσης.

Μαθητεία στα ΕΠΑ.Λ

1.Τι είναι η Τάξη Μαθητείας;

Είναι ένα προαιρετικό έτος σπουδών, που πραγματοποιείται 1 ημέρα την εβδομάδα στο σχολείο (ΕΠΑΛ/Εργαστηριακό Κέντρο) και 4 ημέρες την εβδομάδα στο χώρο εργασίας.

2. Γιατίνα παρακολουθήσεικάποιος την Τάξη Μαθητείας;

Προετοιμάζει τον νέο απόφοιτο του ΕΠΑΛ για την αγορά εργασίας, προσφέροντάς του εργασιακή εμπειρία και επιπλέον εφόδια. Οι απόφοιτοι του «Μεταλυκειακού Έτους ? Τάξης Μαθητείας»  λαμβάνουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 5, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους.

3. Ποιοι μπορούν να εγγραφούν στο Μεταλυκειακό έτος ? Τάξη Μαθητείας;

Ενήλικες, νέοι και νέες που ικανοποιούν και τα τρία παρακάτω κριτήρια:

α) είναι κάτοχοι απολυτηρίουκαιπτυχίου του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4186/2013 και του Ν. 3475/2006 και

β) βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης και

γ) δεν υπερβαίνουν το 24ο έτος ηλικίας.

4. Πότε και πού μπορεί κάποιος να υποβάλει αίτηση;

Αιτήσεις γίνονται έως τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017 στα ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν Τάξεις Μαθητείας, όπως φαίνεται και στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

Συγκεκριμένα για την Κ. Μακεδονία, η Α? φάση θα πραγματοποιηθεί σε 36 ΕΠΑ.Λ και θα αφορά τις ακόλουθες ειδικότητες:

α) Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, με 66 προσφερόμενες θέσειςσε9 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

β) Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων, με 51 προσφερόμενες θέσειςσε7 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

γ) Τεχνικός Οχημάτων, με 41 προσφερόμενες θέσεις σε 5 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

δ) Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, με 51 προσφερόμενες θέσεις σε 6 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

ε) Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής, με 6 προσφερόμενες θέσεις σε 1 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

στ) Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής, με 43 προσφερόμενες θέσεις σε 5 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

ζ) Βοηθός Νοσηλευτή με 19 προσφερόμενες θέσεις σε 3 ΕΠΑ.Λ. της Κεντρικής Μακεδονίας

https://www.minedu.gov.gr

5. Υπάρχει αμοιβήγια τους μετέχοντες στο πρόγραμμα;

Στο μαθητευόμενο παρέχεται αμοιβή σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο περί αποζημίωσης και ασφάλισης του Οδηγού Υλοποίησης της Τάξης Μαθητείας.  Το ποσοστό αποζημίωσης ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη (22,83?), δηλαδή 17,12?.

6. Οι μαθητευόμενοι έχουν ασφαλιστική κάλυψη;

Οι μαθητευόμενοι από την πρώτη ημέρα μαθητείας ασφαλίζονται στο ΕΦΚΑ και τους παρέχεται ασφαλιστική κάλυψη για όλο το διάστημα μαθητείας, ενώ υπάγονται στην ασφάλιση τόσο του κλάδου παροχών ασθένειας σε είδος, όσο και του κλάδου παροχών ασθένειας σε χρήμα, ο δε χρόνος ασφάλισής τους είναι συντάξιμος.

7. Ποιος έχει την ευθύνη για την υλοποίηση του Προγράμματος;

Την ευθύνη την έχει το ΕΠΑΛ και ο μαθητευόμενος εποπτεύεται από εκπαιδευτικό του σχολείου και στο χώρο εργασίας, αφού επισκέπτεται την επιχείρηση ή τον οργανισμό που έχουν τοποθετηθεί οι μαθητές τουλάχιστον μία φορά τον μήνα  και όποτε παραστεί έκτακτη ανάγκη για επίλυση θεμάτων που αφορούν την εφαρμογή των όρων της σύμβασης.

8. Τι πρόγραμμα ακολουθείται στο Μεταλυκειακό Έτος ?Τάξη Μαθητείας;

Εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) με συνολική διάρκεια του προγράμματος εννέα (9) μήνες και θα περιλαμβάνει: α) μαθητεία με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, με«Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας», διάρκειας είκοσι οκτώ (28) ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο σε τέσσερις (4) ημέρες για 9 μήνες, εξαιρουμένων των εβδομάδων που περιλαμβάνουν επίσημες αργίες και του χρονικού διαστήματος που ο εργοδότης παραμένει κλειστός. και β) μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα, με «Πρόγραμμα εργαστηριακών μαθημάτων της ειδικότητας»συνολικής διάρκειας διακοσίων τριών (203) ωρών, οι οποίες πρέπει να πραγματοποιηθούν απαραίτητα.  Το πρόγραμμα αυτό διδάσκεται μία (1) ημέρα την εβδομάδα για επτά (7) διδακτικές ώρες από εκπαιδευτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σε σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ ή/και σε Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ) αντίστοιχα.

9. Με ποιο/-α  κριτήριο/-α επιλέγονται μεταξύ των υποψηφίων το ποιοι θα φοιτήσουν τελικά στο Μεταλυκειακό έτος ? Τάξη Μαθητείας;

Προηγούνται οι υποψήφιοι που έχουν αποφοιτήσει κατά το πιο πρόσφατο σχολικό έτος έναντι εκείνων παλαιότερων σχολικών ετών. Μεταξύ υποψηφίων που έχουν αποφοιτήσει το ίδιο σχολικό έτος προηγούνται εκείνοι που έχουν υψηλότερο βαθμό Πτυχίου ειδικότητας.

Περιφερειακή  Διεύθυνση

Π/θμιας & Δ/θμιαςΕκπ/σης

Κεντρικής Μακεδονίας

Ημερίδα για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση της ενέργειας-Η αξιοποίηση της ηλιοθερμίας

bioklimatika

Την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 10:00-13:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί ημερίδα για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση της ενέργειας καθώς και με ποιους τρόπους μπορεί να αξιοποιηθεί η ηλιοθερμία. Την ημερίδα διοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με σκοπό να ανιχνευθούν τρόποι εξοικονόμησης της ενέργειας και ταυτόχρονης προστασίας του περιβάλλοντος.

Στην ημερίδα θα εισηγηθούν οι:

Χρυσούλα Αθανασίου, Υπεύθυνη ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου.  «Ενέργεια από τη φύση στην κοινωνία και πάλι πίσω. Η συμβολή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην κατανόηση των ζητημάτων που απορρέουν από τη χρήση της ενέργειας».

Πέτρος Θ. Κωνσταντινίδης, Υπάλληλος Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ. «Επανασχεδιασμός και περιβαλλοντική αναβάθμιση σχολικού χώρου».

Γιάννης Τσιάφης, Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής Α.Π.Θ., Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. «Αποτελέσματα μελετών από τη χρήση της Ηλιοθερμίας» Δημήτρης Κεφαλάς, Ενεργειακός Μηχανολόγος Μηχανικός. «Εφαρμογές της Ηλιοθερμίας».

Κωνσταντίνος Α. Μοράρος, Σύμβουλος Ανάπτυξης. «Χρηματοδότηση της Ηλιοθερμίας».

ΕΝΑΡΞΗ Α΄ ΦΑΣΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ

epal

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με στόχο να προσφέρει στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ μία εναλλακτική και ασφαλή διαδρομή εισόδου στην αγορά εργασίας, υλοποιεί το θεσμό του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας.

Κατά την Α΄ φάση εφαρμογής του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίαςθα δώσειτην ευκαιρία σε 270 κατόχους απολυτηρίου και πτυχίου ΕΠΑ.Λ. να παρακολουθήσουν πρόγραμμα μαθητείας της ειδικότητάς τους. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα ξεκινήσει στις 24 Φεβρουαρίου 2017 και θα ολοκληρωθεί στις 6 Μαρτίου 2017. Σημειώνεται ότι η Α φάση θα πραγματοποιηθεί σε ΕΠΑ.Λ της Περιφέρειαςμας και θα αφορά στις ακόλουθες ειδικότητες:

α) Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών,

β) Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων,

γ) Τεχνικός Οχημάτων,

δ) Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής,

ε) Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής,

στ) Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής, και

η) Βοηθός Νοσηλευτή.

 

 

Το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείαςέχει διάρκεια εννιά (9) μηνών και συνδυάζει 7ωρο  εργαστηριακό μάθημα της ειδικότηταςστο αρμόδιο ΕΠΑ.Λ. ή/και Εργαστηριακό Κέντρο (μία φορά την εβδομάδα) και «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας  Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» 28 ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο σε τέσσερις ημέρες.

Στους μαθητευόμενους παρέχεται αποζημίωση που ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου καιασφαλιστική κάλυψηγια το διάστημα του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας».

Οι απόφοιτοι του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας λαμβάνουν Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.

Για αναλυτικές πληροφορίες σχετικά μετην υλοποίηση και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων της Α΄ φάσης εφαρμογής του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα μας www.kmaked.gr  καθώς και να ενημερωθούν από τα αρμόδια ΕΠΑ.Λ. που συμπεριλαμβάνονται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

 

Κοπή Βασιλόπιτας και εορτασμός των τριών Ιεραρχών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

 

Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου του 2017 πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας η κοπή της Βασιλόπιτας για το νέο έτος και ταυτόχρονα η γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης ευχήθηκε σε μια σύντομη ομιλία του προς το προσωπικό της υπηρεσίας η καινούργια χρονιά να είναι με υγεία και δημιουργικότητα, καθώς κατέθεσε και κάποιες σκέψεις του με αφορμή τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ομιλία για τους Τρεις Ιεράρχες από τον υπεύθυνο Τύπου της Περιφερειακής Εκπαίδευσης κ. Τριαντάφυλλο Σερμέτη. Η γιορτή έληξε με εδέσματα και ευχάριστη ατμόσφαιρα για το προσωπικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

                                                          

Μήνυμα για τους τρεις Ιεράρχες

3ierarxes

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα,οι άνθρωποι των γραμμάτων και  ειδικότερα όσοι εμπλεκόμαστε στη μαθησιακή διαδικασία, δάσκαλοι και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης , τιμάμε τους τρεις μεγάλους αυτούς αγίους,  το Βασίλειο το Μέγα, το Γρηγόριο το Θεολόγο και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο , αναγνωρίζοντας τη σημαντική προσφορά  τους και προβάλλοντάς τους ως διαχρονικά πρότυπα δασκάλων και μαθητών. Και οι τρεις υπήρξαν αξιοθαύμαστοι για πάρα πολλά πράγματα: ως κοινωνικοί εργάτες, ως άνθρωποι της αγάπης, ως αγωνιστές της αλήθειας και της δικαιοσύνης, ως συγγραφείς και ποιητές, ως ασκητές, ως λειτουργοί και ιεράρχες, ως άνθρωποι της υπομονής, της ανεξικακίας και της ανθρωπιάς. Υπήρξαν ανοιχτά μυαλά κι ελεύθεροι άνθρωποι, για αυτό και τα κηρύγματα τους είναι πρωτοποριακά, όχι μόνο για την εποχή τους μα και για τις μέρες μας ακόμα. Αντανακλούν το πραγματικό πνεύμα του Ευαγγελίου , έξω από σκοπιμότητες και αδιάφορα για το αν αυτό αρέσει στο κατεστημένο της εποχής ή ταράζει τα νερά .

Τα κοινωνικά προβλήματα της αδικίας, της εκμετάλλευσης, της υποτίμησης των γυναικών και της δουλείας τους απασχόλησαν  τόσο θεωρητικά όσο και  πρακτικά . «Ποιον, λέει ο πλούσιος, αδικώ κρατώντας τα δικά μου;», «Πες μου, ποια δικά σου;» ερωτά ο Μέγας Βασίλειος. «Από πού, αφού τα πήρες, τα έβαλες στη ζωή σου;». Και συνεχίζει με το παράδειγμα του ανθρώπου που μπαίνει πρώτος στο θέατρο και πιάνει τα διπλανά άδεια καθίσματα και εμποδίζει να καθίσουν αυτοί που μπαίνουν μετά. «Τέτοιοι είναι οι πλούσιοι. Διότι αφού προκαταλάβουν τα κοινά, τα ιδιοποιούνται επειδή πρόλαβαν» (Μ. Βασιλείου, εις το «  Καθελώ μου τας αποθήκας » PG 31, 276 ).

Λέει ο Γρηγόριος: «Η φτώχεια και ο πλούτος, αυτό που ονομάζουμε ελευθερία και δουλεία  και τα παρόμοια, ύστερα υπεισήλθαν στο ανθρώπινο γένος, όπως ακριβώς μερικές κοινές αρρώστιες που ήρθαν μαζί με την κακία, όντας επινοήματά της. Δεν ήταν όμως, λέει (η Γραφή ), έτσι από την αρχή. Εσύ να βλέπεις την πρώτη ισότητα και όχι τη μετέπειτα διαίρεση. Όχι το νόμο του ισχυρού, αλλά του Δημιουργού» (Γρηγορίου θεολόγου περί φιλοπτωχείας PG 35 ,892 A-B). «Δε φρίττεις άνθρωπε, δεν κοκκινίζεις από ντροπή, ονομάζοντας επιτιθέμενο αυτόν που παλεύει για το ψωμί του; Και αυτό είναι έγκλημα της δικής μας ωμότητας. Διότι, επειδή δεν ανεχόμαστε να δίνουμε εύκολα, αναγκάζονται να επινοούν μύριες πονηριές, ώστε να ξεγελάσουν την απανθρωπιά μας και να μαλακώσουν τη σκληρότητά μας. Και μάλιστα επιτιθέμενος είσαι (εσύ), διότι, αν και έρχεσαι συχνά στην εκκλησία και ακούς τα κηρύγματά μου, όμως στην αγορά προτιμάς και το χρυσάφι σου και τις επιθυμίες σου και τις ανθρώπινες φιλίες από τις δικές μου προτροπές» (Ιωάννου Χρυσοστόμου  Εις την προς Ρωμαίους ΙΔ΄ PG 60, 535,536 ) 63 , 176 .

Σε μια εποχή που τα παιδιά μας αναγκάζονται να απομνημονεύουν ξερές γνώσεις αποκομμένες από τη ζωή και τα ενδιαφέροντά τους, χωρίς να έχουν πεισθεί για την αξία τους, εμείς οι δάσκαλοι τείνουμε να μεταβληθούμε, ακούσια ή όχι, σε ψυχρά όργανα εφαρμογής παιδαγωγικών επιλογών. Υπηρετούμε σκοπιμότητες ξένες προς την ολοκλήρωση και την ευτυχία των μαθητών μας,  θυσιάζοντας  συχνά και την προσωπική επαφή μαζί τους, γιατί η κοινωνική αναλγησία  έχει γενικευτεί ανησυχητικά και ο καταναλωτισμός  προβάλλει σαν ύψιστο ιδανικό της ζωής. Άνθρωποι φαύλοι κι εκμεταλλευτές ονομάζονται ευεργέτες  δίνοντας κάτι από αυτά που συνάγουν άδικα κι έτσι εξασφαλίζουν την καταξίωση ακόμα και στον εκκλησιαστικό χώρο, σε μια εποχή που τα κηρύγματα έγιναν πληθωρικά μα κανείς δεν  έχει διάθεση να τα ακούσει γιατί  δεν εμπνέει η προσωπικότητα των κηρύκων. Σε μια εποχή που όλα πια είναι σχετικά και δεν έχουμε σταθερά σημεία αναφοράς που να μας δίνουν ελπίδα, οι τρεις αυτοί μεγάλοι φωστήρες της τρισηλίου θεότητος, ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, στέκονται  μπροστά μας ακέραιοι και σεμνοί, σαν δωρικές κολώνες, αθάνατα πρότυπα πνευματικού κάλλους διασώζοντας  το ανθρώπινο  πρόσωπο σε όλο του το μεγαλείο.

Το παρόν μήνυμα να αναγνωστεί σε όλες τις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς σας.

Ο Περιφερειακός  Διευθυντής  Α/θμιας  &  Β/θμιας  Εκπ/σης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος - Θεολόγος