21092017Πεμ
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 19 Σεπ 2017

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα

banner-programmatos

 

ΘΕΜΑ: Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων για την πλήρωση θέσεων επιμόρφωσης σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων ηλικίας 6-15 ετών

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

προσκαλεί

 

Οι επιμορφωτικές συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα Απριλίου-Ιουνίου 2017. Οι ενδιαφερόμενοι/ες πρέπει να πάρουν υπόψη τους ότι η συμμετοχή τους στην επιμόρφωση συνιστά και δέσμευση συμμετοχής στην υλοποίηση εθελοντικώνεκπαιδευτικών δράσεων και εφαρμογής του υλικού, που έχει δημιουργηθεί από τους τρεις συνεργαζόμενους φορείς, στον προσφυγικό πληθυσμό των κέντρων φιλοξενίας των Διαβατών Θεσσαλονίκης και Πολυκάστρου Κιλκίς ή/και σε Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

Την επιμόρφωση διοργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ (www.eled.auth.gr) σε συνεργασία με το Αρχείο Χαρτογραφικής ΚληρονομιάςXαΚ, www.maplibrary.gr) και το Δίκτυο «ΑΛΦΑ» (Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δυτικής Θεσσαλονίκης) που είναι εταίροι στο πρόγραμμα Erasmus+.

 20 πτυχιούχους των παραπάνω Τμημάτων, εφόσον το επιθυμούν, να συμμετέχουν σε διά ζώσης σεμινάρια 44 ωρών που θα υλοποιήσει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος, Erasmus+ 2016, Κey Αction 2, με αριθμό σύμβασης: 2016-1-EL01-KA201-023512, τίτλο: XeniosZeusκαι θέμα: Managing the Refugee and Migrant Flows Through the Development of Educational and Vocational Frames for Children and Adults.

 

Οι ενδιαφερόμενοι/ες καλούνται να υποβάλουν μέχρι την Τετάρτη 19 Απριλίου 2017 αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μαζί με

α. βιογραφικό σημείωμα

β. αντίγραφο/α τίτλου/ων σπουδών (φωτοαντίγραφα)

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης

Οι αιτήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση vchalaza@eled.auth.gr και laspidou@eled.auth.gr 

 

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, θα καλύψει 30 ώρες από το σύνολο των ωρών του προγράμματος επιμόρφωσης. Το πρόγραμμα των 30 ωρών αφορά σε ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τις συνθήκες διαβίωσης στους καταυλισμούς, εμβάθυνση σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με έμφαση στην ομάδα των προσφύγων και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες της, παρουσίαση του Οδηγού Καλωσορίσματος και του Εκπαιδευτικού Υλικού που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του Προγράμματος από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και εξοικείωση με τον τρόπο εφαρμογής του μέσα από βιωματικές δράσεις.

Το Αρχείο Χαρτογραφικής ΚληρονομιάςXαΚ, www.maplibrary.gr) θα καλύψει 4 ώρες από το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «Η χρήση των χαρτών και του χαρτογραφικού υλικού στη εκτός σχολείου εκπαιδευτική διαδικασία για παιδιά και/ή ενήλικες πρόσφυγες». Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματοςοι εκπαιδευτικοί θα έρθουν σε επαφή με το υλικό του Αρχείου Χαρτογραφικής Κληρονομιάς και να δουν τους χάρτες ως πολύτιμο βοηθό στην κατανόηση του γεωχώρου και των σχετικών με τις μεταναστευτικές ροές φαινομένων, αλλά και ως εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη διδασκαλία πρακτικών, πολιτισμικών και άλλων θεμάτων. Επιπλέον θα δοθούν οδηγίες για την οργάνωση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με τη χρήση χαρτών, με σκοπό την εμψύχωση και την έκφραση συναισθημάτων και προσδοκιών που σχετίζονται με το χώρο.

Το Δίκτυο «ΑΛΦΑ» (Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δυτικής Θεσσαλονίκης) θα καλύψει 10 ώρες από το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης, σε δύο πεντάωρες επιμορφωτικές συναντήσεις. Σ? αυτές, οι εκπαιδευτικοί θα εξοικειωθούν με το εκπαιδευτικό υλικό του Δικτύου Άλφα ώστε να είναι σε θέση να το εφαρμόσουν στους νέους πρόσφυγες διευκολύνοντας τη διαδικασία προσαρμογής τους στη νέα πραγματικότητα, με σεβασμό στην προσωπική ιστορία και προέλευσή τους. Το υλικό και οι βιωματικές δράσεις αποβλέπουν στην ανάδειξη των ψυχικών αποθεμάτων των παιδιών, την αίσθηση ελέγχου στη ζωή τους και την πίστη στον εαυτό τους, στην καλλιέργεια αίσθησης ασφάλειας, ομαδικότητας, αμοιβαίας αποδοχής της διαφορετικότητας και της ύπαρξης υποστηρικτικού δικτύου, προκειμένου να συνεχίσουν τη ζωή τους, επενδύοντας σε νέες σχέσεις και πραγματικότητες.


ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

   

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

1ο Σεμινάριο

 

Παρασκευή 28 Απριλίου

  • Εισαγωγή στις επιμορφωτικές δράσεις: ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Δίκτυο ΑΛΦΑ, ΑΧαΚ 
  • 1ο Σεμινάριο Δικτύου ΑΛΦΑ

2ο Σεμινάριο

 

 

Σάββατο 29 Απριλίου

  • 1ο Σεμινάριο ΠΤΔΕ, ΑΠΘ

3ο  Σεμινάριο

 

 

Παρασκευή 12 Μαΐου

  • 2ο Σεμινάριο Δικτύου ΑΛΦΑ

4ο Σεμινάριο

 

Σάββατο 13 Μαΐου

  • 2ο Σεμινάριο ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

5ο Σεμινάριο

 

 

 

Παρασκευή 19 Μαΐου

  •  Σεμινάριο ΑΧαΚ

6ο Σεμινάριο

 

Σάββατο 20 Μαΐου

  • 3ο Σεμινάριο ΠΤΔΕ, ΑΠΘ  
  1.        

7ο Σεμινάριο

 

Παρασκευή 9 Ιουνίου

  • 4ο Σεμινάριο ΠΤΔΕ, ΑΠΘ  

8ο Σεμινάριο

 

Σάββατο 24

Ιουνίου

  • 5ο Σεμινάριο ΠΤΔΕ, ΑΠΘ