24072021Σαβ
Τελ. Ενημέρωση:Πεμ, 15 Ιουλ 2021

4η Συνάντηση με Εμπειρογνώμονες - Πρόγραμμα CIRCLE

Skype-20210701-103215 1

Συμμετέχοντες:

  1. Αναστασία Μίγγα, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στο Κέντρο Φιλοξενίας Αλεξάνδρειας - Ημαθίας
  2. Θεοδώρα Παπαμάνου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στις Δομές Φιλοξενίας Ανατολικής Θεσσαλονίκης
  3. Μαρία Βαφειάδου, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE
  4. Χαρίκλεια Τσιριγώτη, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE
  5. Κρυσταλλία Στάικου, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE

Την Πέμπτη 01/07/2021 και ώρα 10 π.μ. πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με τους εμπειρογνώμονες του ευρωπαϊκού προγράμματος CIRCLE. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα παρακάτω:

-          Απολογισμός του προγράμματος CIRCLE

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας ενημέρωσε τους εμπειρογνώμονες ότι κατόπιν έγκρισης αιτήματος παράτασης ? το πρόγραμμα έληξε στα τέλη του Μαΐου. Τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2021 πραγματοποιήθηκε το τελικό συνέδριο για την παρουσίαση των παραγόμενων διαγνωστικών εργαλείων, τον τρόπο αξιοποίησής τους, καθώς και τα αποτελέσματα του έργου, σε εθνικό επίπεδο. Απευθύνονταν, κυρίως, σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στον/ην καθένα/μία που ασχολείται με την εκπαίδευση και ενδιαφέρεται / χρειάζεται να αξιολογήσει την προηγούμενη μάθηση και τις γνώσεις παιδιών προσφύγων και μεταναστών.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των εισηγητών του συνεδρίου, στη χώρα μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εξ αποστάσεως επιμόρφωση (οργάνωση EUROtraining), ενώ η ασύγχρονη επιμόρφωση μέσω της πλατφόρμας COEUSξεπέρασε τους 200 συμμετέχοντες  η υψηλότερη συμμετοχή από όλες τις χώρες του προγράμματος. Παρ όλ αυτά, η επιβολή των περιοριστικών μέτρων λόγω του COVID19, δεν επέτρεψε την πιλοτική εφαρμογή των εργαλείων μέσα στα σχολεία.

Ανάλογα προβλήματα παρατηρήθηκαν και στις υπόλοιπες χώρες  εταίρους εξαιτίας της καραντίνας. Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών έγιναν εξ αποστάσεως  πλην της Πορτογαλίας που πραγματοποίησε και διά ζώσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρήθηκε μεγάλη δυσκολία στην συγκρότηση των τμημάτων. Δυστυχώς, υπήρξε περιορισμένο ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς, λόγω φόρτου εργασίας με την τηλεκπαίδευση. Από την ανατροφοδότηση που είχαμε από τους επιμορφούμενους, τα εργαλεία κρίθηκαν χρήσιμα και βοηθητικά στο έργο των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας μια λεπτομέρεια σχετικά με την αναγραφή της βαθμίδας εκπαίδευσης στο εξώφυλλο π.χ. για παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Θα ήταν προτιμότερο και παιδαγωγικά ορθότερο να αντικατασταθούν με αριθμούς (1, 2, 3) ή γράμματα (Α, Β, Γ), και να αναφέρονται στο επίπεδο γνώσεων του εξεταζόμενου.

-          Μελλοντικές δράσεις διάχυσης του προγράμματος CIRCLE

Στο πλαίσιο της διάχυσης του προγράμματος και της αξιοποίησης των εργαλείων από όσο το δυνατό περισσότερους εκπαιδευτικούς, η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας απέστειλε στο ΥΠΑΙΘ και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όλο το παραγόμενο υλικό προς έγκριση. Σκοπός της διαδικασίας είναι να διευκολυνθεί ο διαμοιρασμός του υλικού σε μεγάλο εύρος σχολικών μονάδων πανελλαδικά και η διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων προς τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται για την αξιοποίησή του. Τα αποτελέσματα της αίτησης αναμένονται το φθινόπωρο του 2021.

Κατόπιν ολοκλήρωσης των ανακοινώσεων, ακολούθησε διάλογος με τους εμπειρογνώμονες. Κάνοντας μια γενική αποτίμηση του προγράμματος κατατέθηκαν οι παρακάτω θέσεις/προτάσεις:

  •     Τα εργαλεία είναι χρήσιμα, καινοτόμα και αποτελεσματικά. Εύκολα στη χρήση και πρακτικά.
  •     Λαμβάνουν υπόψη τους τη σύγχρονη πραγματικότητα (προβλήματα προκλήσεις κοινωνίας και εκπαίδευσης) και συμβάλλουν στην ομαλή είσοδο των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
  •    Προσεγγίζουν και αξιολογούν το επίπεδο των παιδιών σε πολλά γνωστικά αντικείμενα και όχι αποκλειστικά σε γλώσσα και μαθηματικά, όπως είναι τα έως τώρα διαγνωστικά εργαλεία.
  •     Απευθύνονται στα παιδιά μέσα από διαδικασίες ολιστικής προσέγγισης. Σκιαγραφούν όχι μόνο το γνωστικό τους επίπεδο αλλά και το προσωπικό  οικογενειακό τους προφίλ, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να έχει  όσο το δυνατόν  μια πρώτη σφαιρική εικόνα του παιδιού.
  •     Ικανοποιούν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρειάζονται έτοιμα εργαλεία και όχι αίολες θεωρητικές προσεγγίσεις. Ήδη, από κάποιες αναφορές που έχουν γίνει στα σχολεία ευθύνης των εμπειρογνωμόνων, οι εκπαιδευτικοί έχουν εκφράσει θετικά σχόλια και αναμένουν να δουν και στην πράξη την αποτελεσματικότητά τους.
  •      Υπάρχει αισιοδοξία ότι θα δοθεί η έγκριση από το ΥΠΑΙΘ και θα γίνει αβίαστα η διάχυση της χρήσης των εργαλείων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Κλείνοντας την συνάντηση τον λόγο πήραν οι συνεργάτες από την ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας. Ευχαρίστησαν θερμά τους εμπειρογνώμονες για την συνεργασία, ευελπιστώντας ότι θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη του έργου, για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος στα σχολεία ευθύνης τους. Τονίστηκε ότι η επιστημονική επάρκεια και η πολυετής εμπειρία των εμπειρογνωμόνων σχετικά με την εκπαίδευση παιδιών μεταναστών/προσφύγων είχαν σαν αποτέλεσμα οι προτάσεις/παρεμβάσεις τους να είναι άρτιες, ουσιώδεις και καταλυτικές στην εξέλιξη του προγράμματος.
Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι