24072021Σαβ
Τελ. Ενημέρωση:Πεμ, 15 Ιουλ 2021

6o Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού Θεσσαλονίκης - Δελτίο τύπου Nemesis Project

216524177 193187572664770 2908636580551915818 n

Οι μαθητές/τριες των Δ1 και Ε2 τάξεων του 6ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου  Κορδελιού Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα NEMESIS με τις εκπαιδευτικούς Άρτεμις Κεφαλίδου και Κυριακή Ζερβού, για δύο συνεχή έτη (2018-2019 και 2019-2020), σχεδίασαν και προχώρησαν στην υλοποίηση ενός προγράμματος κοινωνικής καινοτομίας/επιχειρηματικότητας, με τίτλο: «Μια ιστορία θα σου πω..».

Το πρόγραμμα «Μια ιστορία θα σου πω» διαμορφώθηκε από τα παιδιά με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους και των συνεργατών του NEMESIS, MΠΟΡΟΥΜΕ  Καμία μερίδα φαγητού χαμένη και STIMMULI for Social Change. Σκοπός της δράσης είναι να δώσει μια απάντηση στη μοναξιά ή την απομόνωση που πολλοί άνθρωποι για διαφορετικούς λόγους μπορεί να βιώνουν σήμερα, ειδικά αυτοί που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους.

Οι μαθητές προσεγγίζουν το θέμα της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής γραφής υπό το πρίσμα του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Γίνονται εθελοντές αναγνώστες σε μικρά παιδία, ηλικιωμένους, αναλφάβητους, ανθρώπους με προβλήματα όρασης κ.ά. Συγγράφουν τις δικές τους ιστορίες με σκοπό να τις μοιραστούν με ανθρώπους έξω από τα στενά όρια του σχολικού περιβάλλοντος, τις εικονογραφούν ή και τις ψηφιοποιούν, εξασκούνται στην δημιουργική και περιπετειώδη αφήγηση, ηχογραφούν παραμύθια. Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την ιδέα και την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς/ μοιράσματος με συνανθρώπους τους έξω από το σχολείο και παράλληλα να καλλιεργηθεί σε αυτά η φιλαναγνωσία και η κριτική σκέψη.

Επιπρόσθετα, τα παιδιά έχουν δημιουργήσει φορητά παγκάκια φιλαναγνωσίας, όπου θα μοιράζονται αυτές τις ιστορίες τους με άλλους ανθρώπους, καθώς και ψηφιακές μακέτες στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Όραμα των μαθητών είναι τα παγκάκια αυτά να βρουν αληθινό χώρο ύπαρξης μέσα σε παιδιατρικές κλινικές νοσοκομείων, ορφανοτροφεία, δημοτικές βιβλιοθήκες, πάρκα και γηροκομεία.

Το σχολικό έτος 2019-2020, στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν την πρώτη ψηφιακή τους αφήγηση με τίτλο «Ανοιχτά Παράθυρα», όπου μέσα από τη χρήση της τεχνολογίας και της φωτογραφίας, «αφηγήθηκαν» την καθημερινότητά τους κρατώντας ανοιχτό ένα παράθυρο στην επικοινωνία μεταξύ τους, αλλά και με τον έξω κόσμο. Η δράση ανοιχτά παράθυρα προβλήθηκε στην εκδήλωση του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct και της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του διαγωνισμού φωτογραφίας "Το ημερολόγιο μιας έγκλειστης πόλης την περίοδο της πανδημίας".

Το σχολικό έτος 2020-2021, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μετακίνηση για τα παγκάκια φιλαναγνωσίας, χάρη στην εφηβική θεατρική ομάδα "Γεια Χαρά" που αποτελείται από αποφοίτους μαθητές/τριες του 6ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού Ελευθερίου-Κορδελιού (του γυμνασίου & λυκείου) και την εμψυχώτρια της ομάδας Αναστασία Θυμιοπούλου, στο πλαίσιο της συμμετοχής της ομάδας στις εκδηλώσεις του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου δια της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού στο 5ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΡΙΝΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ με την παράσταση «Ένα παγκάκι διηγείται». Βίντεο από τη δράση μας μπορείτε να δείτε στο κανάλι μας στο Youtube :

«Μια ιστορία θα σου πω», στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο:
          https://www.youtube.com/channel/UCv2xQe3SFnIXZ2b0INQyA_g

Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν όλες οι απαραίτητες έγγραφες γονικές συναινέσεις για τη βιντεοσκόπηση των δράσεων, και την προβολή των προσώπων και στοιχείων των μαθητών στο διαδίκτυο, με συναίνεση αναπαραγωγής για λόγους διάχυσης της δράσης.

 

Στον ακόλουθο πίνακα αποτυπώνεται η προβολή της δράσης μας από διάφορες διαδικτυακές δημοσιογραφικές ιστοσελίδες στα πλαίσια διάχυσης του προγράμματός μας στην ευρύτερη κοινωνία και ευαισθητοποίησης των πολιτών.

Σχολικό έτος

Aναφορές στα ΜΜΕ

 

2020-21

Αφιέρωμα στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα protothema.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα alfavita.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα palo.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα newsit.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα epiloges.tv

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα inewsgr.com

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα themamagers.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Libre.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Livemedianews.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Politic.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Thestival.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα ditika.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα makthes.gr

 

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?epixeiro.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?makethess.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?bestnews.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?dinamiprosforas.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?apopsi-tora.gr

 

2020-21

Συνέντευξη στην εκπομπή «επτά και βλέπουμε» του Πρακτορείου 104,9 fm (Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων) με την Αναστασία Τελιανίδου & τον Φάνη Γρηγοριάδη.

Ευχαριστούμε από καρδιάς!

Συνημμένα:
Download this file (Δελτίο-τύπου-Nemesis-project .pdf)Δελτίο-τύπου-Nemesis-project .pdf[ ]160 kB

2o Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού - 6η Εικονική Δραστηριότητα Σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών ERASMUS+

2-dim-kol-1024x637

Στα πλαίσια του σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο: «Be the change you want to be που συντονίζει, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού και συμμετέχουν σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε από 7 - 11 Ιουνίου 2021 η 6η Εικονική Δραστηριότητα, η τελευταία του σχεδίου στην οποία συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες.

Το πρόγραμμα αναφέρεται στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και στόχευε στην απόκτηση γνώσεων και εμπειριών με σκοπό να δώσει λύσεις και να εισηγηθεί τρόπους με τους οποίους μπορούν οι μαθητές, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να αποκτήσουν τα εφόδια που χρειάζονται για να διαμορφώσουν το αειφόρο μέλλον που θα τους διασφαλίζει υψηλή ποιότητα ζωής.

Η πανδημία, λόγω COVID19, δεν επέτρεψε τις φυσικές κινητικότητες. Τη δυνατότητα για εικονική κινητικότητα πρόσφερε η Τεχνολογία με την Εξ Αποστάσεως Επικοινωνία μέσω της εφαρμογής ΖΟΟΜ.

Οι δράσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021 με την εικονική τελετή υποδοχής. Μαθητές από όλες τις χώρες παρουσίασαν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχεδίου, τραγούδησαν, ξεναγήθηκαν εικονικά στο σχολείο του Κολινδρού και παρακολούθησαν, βίντεο και παρουσιάσεις δράσεων και εργασιών.

Διασκέδασαν παίζοντας όλοι μαζί (200 μαθητές ταυτόχρονα από τα συνεργαζόμενα σχολεία) παιχνίδια γνώσεων μέσω της εφαρμογής Kahoot και περιηγήθηκαν στην ιστοσελίδα του   σχεδίου μας.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εργάστηκαν σε θεματικές του σχεδίου και επικεντρώθηκαν στην κατάθεση ιδεών και προτάσεων για παρεμβάσεις που μπορεί να γίνουν στα σχολεία έτσι ώστε να μετασχηματιστούν σε αειφόρα.

Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021   με παρουσιάσεις, τραγούδια, ευχές και τον απολογισμό του σχεδίου από τους συντονιστές και τους διευθυντές όλων των σχολείων.

Το πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα για απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Αυτό αποτελεί και το σημαντικότερο όφελος από την υλοποίηση των σχεδίων Erasmus+.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ERASMUS+ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «THE LOVE OF READING» 2Η ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

love-reading

Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα ERASMUS+ με θέμα την φιλαναγνωσία, με τίτλο «Theloveofreading», που έχει 3ετή διάρκεια (2019-2022). Όλο το παραπάνω εγχείρημα βασίστηκε σε ιδέα-πρόταση του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς, που μάλιστα είναι και ο συντονιστής του συγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+. Στα πλαίσια λοιπόν του παραπάνω προγράμματος πραγματοποιήθηκε από 10 έως και 14/5/2021 η 2η Διακρατική Συνάντηση μαθητών και καθηγητών των κρατών-εταίρων(Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος, Ισπανία, Ρουμανία, Τσεχία) , η οποία έγινε διαδικτυακά (λόγω περιορισμών COVID-19) και ολοκληρώθηκε επιτυχώς.

Αυτή τη φορά, οικοδέσποινα χώρα ήταν η Κύπρος( εξ αποστάσεως βέβαια) και όλες οι μαθητικές εργασίες που παρουσιάστηκαν, βασίζονταν στο βιβλίο «Η τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά, το οποίο είχαν διαβάσει όλοι οι συμμετέχοντες στην αγγλική του έκδοση. Κάθε χώρα ασχολήθηκε με διαφορετική πτυχή του βιβλίου( π.χ. χαρακτήρες της ιστορίας, ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο κλπ) την οποία και παρουσίασε τελικά με ευφάνταστους-κατά γενική ομολογία-τρόπους. Στο τέλος, οι μαθητές από όλες τις χώρες συμμετείχαν και στην δημιουργία μιας κοινής αφίσας μέσω εικονογράφησης και κολάζ, που προωθούσε τα μηνύματα του συγκεκριμένου βιβλίου κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.

Οι συνθήκες της εξ αποστάσεως επικοινωνίας ήταν δύσκολες για όλες τις χώρες καθώς δεν υπήρχε η διαπροσωπική ανθρώπινη επαφή. Όλοι όμως έκαναν το καλύτερο δυνατό με τους περιορισμούς που υπάρχουν.

Η επόμενη συνάντηση θα γίνει στην Ιταλία με βάση το βιβλίο «Το Θαύμα» της PalacioR. J.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ C4 ΚΑΙ C5 ΓΕΛ ΧΟΡΤΙΑΤΗ - ERASMUS+ 2018-2021 - PRomotion of Identity, European Culture and Tradition

logo-735x400

Μια εξαιρετική εμπειρία για το σχολείο μας ΓΕΛ Χορτιάτη ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Παρασκευή 23/4/2021 στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 2018-2021 PRomotion of Identity, European Culture and Tradition με κωδικό 2018-1-IT02- KA229-047925_2.

Από τις 29 έως τις 31 Μαρτίου και 20 έως 23 Απριλίου 2021 τριανταεπτά (37) μαθητές και μαθήτριες και δέκα (10) εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία Istituto Istruzione Superiore "E.MEDI" του Leonforte Ιταλίας και Colegiul National "MIHAIEMINESCU" του Petrosani Ρουμανίας συμμετείχαν διαδικτυακά στις εικονικές δραστηριότητες C4 Knowledge and sharing of local Italian cultural heritage, with particular attention on local feast of S. Joseph και C5 Lets continue our meeting in Sicily που διοργανώθηκαν από το Ιταλικό σχολείο.

Κατά τη διάρκεια των επτά αυτών ημερών οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν από την αρχή του προγράμματος, έμαθαν για τα έθιμα και τις τελετουργίες της γιορτής του St.Joseph στο Leonforte, επισκέφτηκαν εικονικά και ξεναγήθηκαν στο ηφαίστειο Etna, την Taormina, το Leonforte, το Μουσείο Liardo, την Aidone, την Piazza Armerina και τη Villa Romana del Casaleτου 4ου αιώνα μ.Χ. με τα διάσημα ψηφιδωτά, συμμετείχαν σε ομάδες εργασίας με θέμα τις κοινές λέξεις μεταξύ ελληνικής, ρουμανικής και ιταλικής γλώσσας, μελέτησαν και τραγούδησαν σικελικά τραγούδια, παρακολούθησαν το παραδοσιακό φεστιβάλ Mandorlo in Fiore στο Agrigento, επισκέφθηκαν την Agira και το εργοστάσιο τροφίμων «Glorioso» στη Nissoria, επισκέφθηκαν κα ξεναγήθηκαν στο γεωπάρκο της UNESCO Rocca di Cerere Geopark (La Terra di Demetra)?στο Palermo, το Assoro και το εργοστάσιο τροφίμων «Mulinello, στις Συρακούσες με τη χαρακτηριστική μπαρόκ αρχιτεκτονική, παρακολούθησαν τις θρησκευτικές παραδόσεις και έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας της Σικελίας και παρουσίασαν κοινά έθιμα του Πάσχα των τριών χωρών, συμμετείχαν σε ομάδες εργασίες με θέμα σικελικές συνταγές και τη σικελική γλώσσα σώματος,  παρακολούθησαν την τελετή λήξης και εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους και τα οφέλη που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Επιπλέον οι Έλληνες μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν μια ιστορική αναδρομή της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και της συμβολής του Φιλελληνισμού για τη δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους (επέτειος 200 ετών) με ιδιαίτερη έμφαση στις επαναστατικές ζυμώσεις που έγιναν στην περιοχή της σημερινής Ρουμανίας, καθώς και στη συμβολή Ιταλών Φιλελλήνων.

Στις εικονικές δραστηριότητες C4 και C5 συμμετείχαν οι Διευθυντής του σχολείου κ.Παπαδόπουλος Δημήτριος και οι εκπαιδευτικοί Μαγγανά Μαρία (υπεύθυνη του προγράμματος), Ντόμπρου Δήμητρα, Δρίτσαρη Χρυσούλα, Κωστατζίκη Ευδοκία-Αστερία, Λαζαρίδου Βασιλεία, Νιζαμίδου Μαρία, Σαλταμάρα Πελαγία, Τζανίδης Ευάγγελος και Τσακίρης Ευστράτιος.

 

 173896338 10225903862243641 2157475976924225336 n  183765645 10226108425837603 1866411805875435373 n
 183781922 10226108458438418 6139004923691021482 n  

 

 

Δελτίο Τύπου 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης - Πρόγραμμα ERASMUS+

7EPAL

Στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «M.E.T.E.C. & C.W.: Meet Europe Through Educational Comicsand Creative Writing» και κωδικό:2019-1-EL01-KA229-062985_1, διεξήχθη η διαδικτυακή κινητικότητα με διοργανώτρια χώρα την Τσεχία, από τη 1/3/2021 έως 8/3/21.

Συντονιστικό σχολείο του προγράμματος είναι το 7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης και συμμετέχουσες χώρες είναι: Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Τσεχία, Λετονία και Τουρκία.

Οι μαθητές του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης που συμμετείχαν στην διαδικτυακή κινητικότητα,  Καρυώτη Αθηνά, Λεωνίδης Ραφαήλ, Ντάσιος Ευάγγελος και Σιάκης Ιωάννης, επιμορφώθηκαν σε θέματα όπως η Δημιουργική Γραφή και η δημιουργία comic με χρήση onlinesoftware.

Οι συμμετέχοντες μαθητές από τις χώρες Εταίρους του Προγράμματος ανέπτυξαν από κοινού και παρουσίασαν στην ολομέλεια μέσω των comic, νεανικούς κοινωνικούς προβληματισμούς.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες αποτελούμενες από όλες τις χώρες εταίρους και είχαν την δυνατότητα μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις δημιουργικής γραφής, να γνωρίσουν τους προβληματισμούς, να μοιραστούν και να ανταλλάξουν τις ανησυχίες των νέων από τις 6 συμμετέχουσες χώρες της Ευρώπης.

Καθ? όλη τη διάρκεια της επιμόρφωσης στη διαδικτυακή κινητικότητα, έγιναν πολιτιστικές παρουσιάσεις όλων των συμμετεχουσών χωρών καθώς και γνωριμίες και ανταλλαγές απόψεων μεταξύ των μαθητών από όλες τις χώρες.

Στο τέλος της κινητικότητας οι μαθητές από όλες τις χώρες παρουσίασαν το έργο που ανέπτυξαν ανά ομάδες και ολοκλήρωσαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, Το παραγόμενο έργο αφορούσε τη δημιουργία comic, βασισμένο στο νεανικό προβληματισμό που τους απασχολεί περισσότερο αυτή την εποχή.

Στην κινητικότητα συμμετείχαν η Διευθύντρια του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, κα Τριανταφύλλου Σοφία, η εκπαιδευτικός Καραμούζη Παναγιώτα υπεύθυνη επικοινωνίας του Προγράμματος και η εκπαιδευτικός Χαραλαμπίδου Ευθυμία

Συνημμένα:
Download this file (Δελτίο Τύπου 7ου ΕΠΑΛ.docx)Δελτίο Τύπου 7ου ΕΠΑΛ.docx[ ]3414 kB

Δελτίο Τύπου συμμετοχών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου Κορδελιού σε προγράμματα Erasmus+KA229

3ods-el-kord

Έχουμε τη χαρά να ανακοινώσουμε πως για τα σχολικά έτη 2020-2022 το σχολείο μας θα εφαρμόσει τρία νέα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό προγραμμάτων σε πέντε, δίνοντας την ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές και μαθήτριες να ωφεληθούν από την όλη διαδικασία.
Τα τρία καινούρια προγράμματα είναι τα εξής:

Περισσότερα Άρθρα...


Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι