24072021Σαβ
Τελ. Ενημέρωση:Πεμ, 15 Ιουλ 2021

6o Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού Θεσσαλονίκης - Δελτίο τύπου Nemesis Project

216524177 193187572664770 2908636580551915818 n

Οι μαθητές/τριες των Δ1 και Ε2 τάξεων του 6ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου  Κορδελιού Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα NEMESIS με τις εκπαιδευτικούς Άρτεμις Κεφαλίδου και Κυριακή Ζερβού, για δύο συνεχή έτη (2018-2019 και 2019-2020), σχεδίασαν και προχώρησαν στην υλοποίηση ενός προγράμματος κοινωνικής καινοτομίας/επιχειρηματικότητας, με τίτλο: «Μια ιστορία θα σου πω..».

Το πρόγραμμα «Μια ιστορία θα σου πω» διαμορφώθηκε από τα παιδιά με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους και των συνεργατών του NEMESIS, MΠΟΡΟΥΜΕ  Καμία μερίδα φαγητού χαμένη και STIMMULI for Social Change. Σκοπός της δράσης είναι να δώσει μια απάντηση στη μοναξιά ή την απομόνωση που πολλοί άνθρωποι για διαφορετικούς λόγους μπορεί να βιώνουν σήμερα, ειδικά αυτοί που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους.

Οι μαθητές προσεγγίζουν το θέμα της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής γραφής υπό το πρίσμα του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Γίνονται εθελοντές αναγνώστες σε μικρά παιδία, ηλικιωμένους, αναλφάβητους, ανθρώπους με προβλήματα όρασης κ.ά. Συγγράφουν τις δικές τους ιστορίες με σκοπό να τις μοιραστούν με ανθρώπους έξω από τα στενά όρια του σχολικού περιβάλλοντος, τις εικονογραφούν ή και τις ψηφιοποιούν, εξασκούνται στην δημιουργική και περιπετειώδη αφήγηση, ηχογραφούν παραμύθια. Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την ιδέα και την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς/ μοιράσματος με συνανθρώπους τους έξω από το σχολείο και παράλληλα να καλλιεργηθεί σε αυτά η φιλαναγνωσία και η κριτική σκέψη.

Επιπρόσθετα, τα παιδιά έχουν δημιουργήσει φορητά παγκάκια φιλαναγνωσίας, όπου θα μοιράζονται αυτές τις ιστορίες τους με άλλους ανθρώπους, καθώς και ψηφιακές μακέτες στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Όραμα των μαθητών είναι τα παγκάκια αυτά να βρουν αληθινό χώρο ύπαρξης μέσα σε παιδιατρικές κλινικές νοσοκομείων, ορφανοτροφεία, δημοτικές βιβλιοθήκες, πάρκα και γηροκομεία.

Το σχολικό έτος 2019-2020, στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν την πρώτη ψηφιακή τους αφήγηση με τίτλο «Ανοιχτά Παράθυρα», όπου μέσα από τη χρήση της τεχνολογίας και της φωτογραφίας, «αφηγήθηκαν» την καθημερινότητά τους κρατώντας ανοιχτό ένα παράθυρο στην επικοινωνία μεταξύ τους, αλλά και με τον έξω κόσμο. Η δράση ανοιχτά παράθυρα προβλήθηκε στην εκδήλωση του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct και της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του διαγωνισμού φωτογραφίας "Το ημερολόγιο μιας έγκλειστης πόλης την περίοδο της πανδημίας".

Το σχολικό έτος 2020-2021, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μετακίνηση για τα παγκάκια φιλαναγνωσίας, χάρη στην εφηβική θεατρική ομάδα "Γεια Χαρά" που αποτελείται από αποφοίτους μαθητές/τριες του 6ου Διαπολιτισμικού Δημοτικού Ελευθερίου-Κορδελιού (του γυμνασίου & λυκείου) και την εμψυχώτρια της ομάδας Αναστασία Θυμιοπούλου, στο πλαίσιο της συμμετοχής της ομάδας στις εκδηλώσεις του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου δια της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού στο 5ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΡΙΝΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ με την παράσταση «Ένα παγκάκι διηγείται». Βίντεο από τη δράση μας μπορείτε να δείτε στο κανάλι μας στο Youtube :

«Μια ιστορία θα σου πω», στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο:
          https://www.youtube.com/channel/UCv2xQe3SFnIXZ2b0INQyA_g

Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν όλες οι απαραίτητες έγγραφες γονικές συναινέσεις για τη βιντεοσκόπηση των δράσεων, και την προβολή των προσώπων και στοιχείων των μαθητών στο διαδίκτυο, με συναίνεση αναπαραγωγής για λόγους διάχυσης της δράσης.

 

Στον ακόλουθο πίνακα αποτυπώνεται η προβολή της δράσης μας από διάφορες διαδικτυακές δημοσιογραφικές ιστοσελίδες στα πλαίσια διάχυσης του προγράμματός μας στην ευρύτερη κοινωνία και ευαισθητοποίησης των πολιτών.

Σχολικό έτος

Aναφορές στα ΜΜΕ

 

2020-21

Αφιέρωμα στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα protothema.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα alfavita.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα palo.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα newsit.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα epiloges.tv

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα inewsgr.com

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα themamagers.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Libre.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Livemedianews.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Politic.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα Thestival.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα ditika.gr

 

2020-21

Αφιέρωμα στην ιστοσελίδα makthes.gr

 

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?epixeiro.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?makethess.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?bestnews.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?dinamiprosforas.gr

2019-2020

Αφιέρωμα στο ?apopsi-tora.gr

 

2020-21

Συνέντευξη στην εκπομπή «επτά και βλέπουμε» του Πρακτορείου 104,9 fm (Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων) με την Αναστασία Τελιανίδου & τον Φάνη Γρηγοριάδη.

Ευχαριστούμε από καρδιάς!

Συνημμένα:
Download this file (Δελτίο-τύπου-Nemesis-project .pdf)Δελτίο-τύπου-Nemesis-project .pdf[ ]160 kB

Ολοκλήρωση Ευρωπαικού Προγράμματος MEDIS Erasmus + KA3 (Mediterranean Inclusive Schools) της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

KMOP-2019AAAAA

Ολοκληρώθηκε το Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό πρόγραμμα MEDIS Erasmus + KA3 (Mediterranean Inclusive Schools) που υλοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΔΕ) σε συνεργασία με το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας & Παιδιού (ΚΜΟΠ). Το σχέδιο αυτό δοκιμάστηκε σε 138 σχολεία στις χώρες- εταίρους (Βουλγαρία, Κύπρος, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία). Συμμετείχαν 16 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Η Oμάδα Έργου MEDIS της ΠΔΕ κατά τη διάρκεια του προγράμματος διοργάνωσε και συμμετείχε στις παρακάτω δράσεις :

- Ενημερώσεις-παρουσιάσεις του προγράμματος MEDIS σε Διευθυντές σχολικών μονάδων, σε Συντονιστές Σχεδιασμού Εκπαιδευτικού Έργου και σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να συμμετέχουν και να εφαρμόσουν το πρόγραμμα στα σχολεία

- Βιωματικά, επιμορφωτικά εργαστήρια και συναντήσεις ανατροφοδότησης

- Διαδικτυακές ενημερώσεις

- Συνέδριο με θέμα «Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ως μέσο για την κοινωνική ενσωμάτωση» που συνδιοργάνωσαν στις 20-21/9/2019 στη Θεσσαλονίκη η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το ΚΜΟΠ

Στις σχολικές μονάδες εφαρμόστηκαν δράσεις βασισμένες στον Οδηγό Καλών Πρακτικών MEDIS με στόχο την κοινωνική ένταξη των μαθητών/τριών με μεταναστευτικό υπόβαθρο και την ευαισθητοποίηση σχετικά με το πρόβλημα της ένταξής τους. Με το πρόγραμμα MEDIS δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν την διαπολιτισμική εκπαίδευση, η οποία προωθεί την κατανόηση ανάμεσα σε ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες, έχοντας ως επίκεντρο το σεβασμό και την αποδοχή της ετερότητας. Με αυτόν τον τρόπο, κατάφεραν να συμβάλουν στην καταπολέμηση φαινομένων όπως ο ρατσισμός και η ξενοφοβία. Παράλληλα, συνέβαλαν στην ομαλή ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών μαθητών/μαθητριών, αλλά κατ' επέκταση και των οικογενειών τους, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα MEDIS ολοκληρώθηκε την Τρίτη 6 Ιουλίου 2021 με την Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Παρουσίαση καλών πρακτικών κοινωνικής ένταξης σε σχολεία & συστάσεις πολιτικής στην Ευρώπη». Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι καλές πρακτικές που αναπτύχθηκαν από την κοινοπραξία του προγράμματος και υλοποιήθηκαν από σχολεία της Ισπανίας, της Βουλγαρίας, της Κύπρου, της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Ιταλίας. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε «διαδικτυακά δωμάτια» ανάλογα με την χώρα υλοποίησης και συζητήθηκαν οι καλές πρακτικές που υλοποιήθηκαν από τα σχολεία που έλαβαν μέρος, οι προκλήσεις και οι νέες ιδέες που μπορεί να προκύψουν στην μετά COVID-19 εποχή.

 

Στο πλαίσιο εφαρμογής της καλής πρακτικής του προγράμματος MEDIS «Ένταξη και υποδοχή προσφύγων και μεταναστών μαθητών», κατά το Σχολικό Έτος 2019-2020, κάποιοι μαθητές έγραψαν γράμματα που απευθύνονται στους νέους μαθητές, που θα φοιτούσαν για πρώτη φορά στο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Οι δραστηριότητες και οι εργασίες όλων των μαθητών/τριών που συμμετείχαν στο MEDISείναι εξαιρετικές και ιδιαίτερα εμψυχωτικές! Παρακάτω, παραθέτουμε μία από αυτές:


Συνημμένα:
Download this file (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ MEDIS .pdf)ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ MEDIS .pdf[ ]454 kB

4η Συνάντηση με Εμπειρογνώμονες - Πρόγραμμα CIRCLE

Skype-20210701-103215 1

Συμμετέχοντες:

  1. Αναστασία Μίγγα, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στο Κέντρο Φιλοξενίας Αλεξάνδρειας - Ημαθίας
  2. Θεοδώρα Παπαμάνου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στις Δομές Φιλοξενίας Ανατολικής Θεσσαλονίκης
  3. Μαρία Βαφειάδου, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE
  4. Χαρίκλεια Τσιριγώτη, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE
  5. Κρυσταλλία Στάικου, εκ της ομάδας έργου της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για το CIRCLE

Την Πέμπτη 01/07/2021 και ώρα 10 π.μ. πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με τους εμπειρογνώμονες του ευρωπαϊκού προγράμματος CIRCLE. Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν στα παρακάτω:

-          Απολογισμός του προγράμματος CIRCLE

Η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας ενημέρωσε τους εμπειρογνώμονες ότι κατόπιν έγκρισης αιτήματος παράτασης ? το πρόγραμμα έληξε στα τέλη του Μαΐου. Τη Δευτέρα 31 Μαΐου 2021 πραγματοποιήθηκε το τελικό συνέδριο για την παρουσίαση των παραγόμενων διαγνωστικών εργαλείων, τον τρόπο αξιοποίησής τους, καθώς και τα αποτελέσματα του έργου, σε εθνικό επίπεδο. Απευθύνονταν, κυρίως, σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στον/ην καθένα/μία που ασχολείται με την εκπαίδευση και ενδιαφέρεται / χρειάζεται να αξιολογήσει την προηγούμενη μάθηση και τις γνώσεις παιδιών προσφύγων και μεταναστών.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των εισηγητών του συνεδρίου, στη χώρα μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εξ αποστάσεως επιμόρφωση (οργάνωση EUROtraining), ενώ η ασύγχρονη επιμόρφωση μέσω της πλατφόρμας COEUSξεπέρασε τους 200 συμμετέχοντες  η υψηλότερη συμμετοχή από όλες τις χώρες του προγράμματος. Παρ όλ αυτά, η επιβολή των περιοριστικών μέτρων λόγω του COVID19, δεν επέτρεψε την πιλοτική εφαρμογή των εργαλείων μέσα στα σχολεία.

Ανάλογα προβλήματα παρατηρήθηκαν και στις υπόλοιπες χώρες  εταίρους εξαιτίας της καραντίνας. Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών έγιναν εξ αποστάσεως  πλην της Πορτογαλίας που πραγματοποίησε και διά ζώσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρήθηκε μεγάλη δυσκολία στην συγκρότηση των τμημάτων. Δυστυχώς, υπήρξε περιορισμένο ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς, λόγω φόρτου εργασίας με την τηλεκπαίδευση. Από την ανατροφοδότηση που είχαμε από τους επιμορφούμενους, τα εργαλεία κρίθηκαν χρήσιμα και βοηθητικά στο έργο των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας μια λεπτομέρεια σχετικά με την αναγραφή της βαθμίδας εκπαίδευσης στο εξώφυλλο π.χ. για παιδιά δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Θα ήταν προτιμότερο και παιδαγωγικά ορθότερο να αντικατασταθούν με αριθμούς (1, 2, 3) ή γράμματα (Α, Β, Γ), και να αναφέρονται στο επίπεδο γνώσεων του εξεταζόμενου.

-          Μελλοντικές δράσεις διάχυσης του προγράμματος CIRCLE

Στο πλαίσιο της διάχυσης του προγράμματος και της αξιοποίησης των εργαλείων από όσο το δυνατό περισσότερους εκπαιδευτικούς, η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας απέστειλε στο ΥΠΑΙΘ και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής όλο το παραγόμενο υλικό προς έγκριση. Σκοπός της διαδικασίας είναι να διευκολυνθεί ο διαμοιρασμός του υλικού σε μεγάλο εύρος σχολικών μονάδων πανελλαδικά και η διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων προς τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται για την αξιοποίησή του. Τα αποτελέσματα της αίτησης αναμένονται το φθινόπωρο του 2021.

Κατόπιν ολοκλήρωσης των ανακοινώσεων, ακολούθησε διάλογος με τους εμπειρογνώμονες. Κάνοντας μια γενική αποτίμηση του προγράμματος κατατέθηκαν οι παρακάτω θέσεις/προτάσεις:

  •     Τα εργαλεία είναι χρήσιμα, καινοτόμα και αποτελεσματικά. Εύκολα στη χρήση και πρακτικά.
  •     Λαμβάνουν υπόψη τους τη σύγχρονη πραγματικότητα (προβλήματα προκλήσεις κοινωνίας και εκπαίδευσης) και συμβάλλουν στην ομαλή είσοδο των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
  •    Προσεγγίζουν και αξιολογούν το επίπεδο των παιδιών σε πολλά γνωστικά αντικείμενα και όχι αποκλειστικά σε γλώσσα και μαθηματικά, όπως είναι τα έως τώρα διαγνωστικά εργαλεία.
  •     Απευθύνονται στα παιδιά μέσα από διαδικασίες ολιστικής προσέγγισης. Σκιαγραφούν όχι μόνο το γνωστικό τους επίπεδο αλλά και το προσωπικό  οικογενειακό τους προφίλ, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να έχει  όσο το δυνατόν  μια πρώτη σφαιρική εικόνα του παιδιού.
  •     Ικανοποιούν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρειάζονται έτοιμα εργαλεία και όχι αίολες θεωρητικές προσεγγίσεις. Ήδη, από κάποιες αναφορές που έχουν γίνει στα σχολεία ευθύνης των εμπειρογνωμόνων, οι εκπαιδευτικοί έχουν εκφράσει θετικά σχόλια και αναμένουν να δουν και στην πράξη την αποτελεσματικότητά τους.
  •      Υπάρχει αισιοδοξία ότι θα δοθεί η έγκριση από το ΥΠΑΙΘ και θα γίνει αβίαστα η διάχυση της χρήσης των εργαλείων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Κλείνοντας την συνάντηση τον λόγο πήραν οι συνεργάτες από την ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας. Ευχαρίστησαν θερμά τους εμπειρογνώμονες για την συνεργασία, ευελπιστώντας ότι θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη του έργου, για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος στα σχολεία ευθύνης τους. Τονίστηκε ότι η επιστημονική επάρκεια και η πολυετής εμπειρία των εμπειρογνωμόνων σχετικά με την εκπαίδευση παιδιών μεταναστών/προσφύγων είχαν σαν αποτέλεσμα οι προτάσεις/παρεμβάσεις τους να είναι άρτιες, ουσιώδεις και καταλυτικές στην εξέλιξη του προγράμματος.

2o Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού - 6η Εικονική Δραστηριότητα Σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών ERASMUS+

2-dim-kol-1024x637

Στα πλαίσια του σχεδίου Σχολικών Ανταλλαγών Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο: «Be the change you want to be που συντονίζει, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού και συμμετέχουν σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε από 7 - 11 Ιουνίου 2021 η 6η Εικονική Δραστηριότητα, η τελευταία του σχεδίου στην οποία συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες.

Το πρόγραμμα αναφέρεται στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και στόχευε στην απόκτηση γνώσεων και εμπειριών με σκοπό να δώσει λύσεις και να εισηγηθεί τρόπους με τους οποίους μπορούν οι μαθητές, ιδιαίτερα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να αποκτήσουν τα εφόδια που χρειάζονται για να διαμορφώσουν το αειφόρο μέλλον που θα τους διασφαλίζει υψηλή ποιότητα ζωής.

Η πανδημία, λόγω COVID19, δεν επέτρεψε τις φυσικές κινητικότητες. Τη δυνατότητα για εικονική κινητικότητα πρόσφερε η Τεχνολογία με την Εξ Αποστάσεως Επικοινωνία μέσω της εφαρμογής ΖΟΟΜ.

Οι δράσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021 με την εικονική τελετή υποδοχής. Μαθητές από όλες τις χώρες παρουσίασαν τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχεδίου, τραγούδησαν, ξεναγήθηκαν εικονικά στο σχολείο του Κολινδρού και παρακολούθησαν, βίντεο και παρουσιάσεις δράσεων και εργασιών.

Διασκέδασαν παίζοντας όλοι μαζί (200 μαθητές ταυτόχρονα από τα συνεργαζόμενα σχολεία) παιχνίδια γνώσεων μέσω της εφαρμογής Kahoot και περιηγήθηκαν στην ιστοσελίδα του   σχεδίου μας.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εργάστηκαν σε θεματικές του σχεδίου και επικεντρώθηκαν στην κατάθεση ιδεών και προτάσεων για παρεμβάσεις που μπορεί να γίνουν στα σχολεία έτσι ώστε να μετασχηματιστούν σε αειφόρα.

Οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021   με παρουσιάσεις, τραγούδια, ευχές και τον απολογισμό του σχεδίου από τους συντονιστές και τους διευθυντές όλων των σχολείων.

Το πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα για απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Αυτό αποτελεί και το σημαντικότερο όφελος από την υλοποίηση των σχεδίων Erasmus+.

Διαδικτυακή Ημερίδα Διάχυσης Δράσεων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Nemesis της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας

 Day-Event by the Regional Directorate of Central

Την Τετάρτη 23 Ιουνίου και ώρα 11.00 θα πραγματοποιηθεί η Διαδικτυακή Ημερίδα Διάχυσης Δράσεων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Nemesisτης ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

Στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Nemesisσυμμετέχουν από την Ελλάδα οι σχολικές μονάδες: 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, 3ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, 43ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Δημοτικό Σχολείο Ολύνθου, Δημοτικό Σχολείο Κλειδίου Ημαθίας, Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας και το Διαπολιτισμικό Λύκειο Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Στο ίδιο έργο συμμετέχουν οι σχολικές μονάδες του εξωτερικού: HerringthorpeJuniorSchoolαπό την Αγγλία, CeipLosAlbaresαπό την Ισπανία, AgrupamentodeEscolasdaMaia από την Πορτογαλία και το Ecole ?l?mentaire du Care? από την Γαλλία.

Στην διαδικτυακή Ημερίδα θα παρουσιαστούν - μέσω τηλεδιάσκεψης ? έργα που υλοποιήθηκαν από τα σχολεία κατά την διάρκεια του Ευρωπαϊκού προγράμματος. Το πρόγραμμα της ημερίδας θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας ( www.kmaked.gr) ενώ θα υπάρχει σχετικό link για παρακολούθηση της εκδήλωσης μέσω καναλιού Youtubeτης Περιφέρειας Εκπαίδευσης: https://www.youtube.com/watch?v=K24A0vl6Vzk .

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα NEMESIS σχεδιάζει, αναπτύσσει και αξιολογεί ένα εκπαιδευτικό μοντέλο για την απόκτηση ικανοτήτων από του μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την Κοινωνική Καινοτομία.

Αυτή η δράση θα επιτρέψει στους μαθητές να γίνουν δημιουργικοί, κοινωνικοί στοχαστές και να αναπτύξουν επιχειρηματική νοοτροπία ώστε να γίνουν κοινωνικοί μετασχηματιστές σε έναν κόσμο όπου οι ανισότητες, η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός εξακολουθούν να είναι έκδηλα. Το μοντέλο NEMESIS βασίζεται σε ένα συνδυασμό καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων και μοντέλων μάθησης, ανοικτών τεχνολογιών και συμμετοχικών συμπράξεων και διαδικασιών.

Δημιουργεί, επίσης, γέφυρες μεταξύ των μαθησιακών κοινοτήτων και των αυθεντικών εμπειριών κοινωνικής καινοτομίας με τη δημιουργία μιας πανευρωπαϊκής κοινότητας κοινωνικής καινοτομίας από επαγγελματίες που είναι έτοιμοι να αλληλοεπιδρούν με τους μαθητές, διευκολύνοντας τη διεπιστημονική και τη διαγενειακή μάθηση. Επιπλέον και με στόχο να ενισχύσει τις δυνατότητές της κοινωνικής ενσυναίσθησης και ευθύνης, να κλιμακωθεί και να υιοθετηθεί από εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλη την Ευρώπη, η δράση αναπτύσσει μια πλατφόρμα ανοιχτής μάθησης για την κοινωνική καινοτομία ώστε να παρέχει πρόσβαση σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά μοντέλα και πόρους για όλους, με έμφαση σε όσους προέρχονται από μειονεκτικά περιβάλλοντα.

Το NEMESIS εφαρμόστηκε δοκιμαστικά στην Ελλάδα, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Πορτογαλία εμπλέκοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη στη συν-δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων, τη συλλογική μάθηση μέσω της ανάπτυξης σχεδίων καθώς και της ψηφιακής αφήγησης όπως επίσης και της ανάπτυξης διαδικτυακών κοινοτήτων μάθησης και ανταλλαγής γνώσεων. Με αυτό τον τρόπο, το έργο οικοδομεί ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό μοντέλο που θα ενεργεί ως καταλύτης στην πανευρωπαϊκή καινοτόμο εκπαίδευση βασισμένη στις δεξιότητες, η οποία αναμένεται να βελτιώσει τις τρέχουσες πρακτικές διδασκαλίας και εκμάθησης και να οδηγήσει το πάθος των μαθητών για βιώσιμη κοινωνική αλλαγή.

Περισσότερα Άρθρα...


Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι