02122020Τετ
Τελ. Ενημέρωση:Τετ, 25 Νοε 2020

Γυμνάσιο Ηράκλειας Σερρών TREASURES, sToRytEllers AcrosS eURopE, το πρόγραμμα Erasmus+ KA229 που ενώνει την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και την Τουρκία σε ένα κοινό Ευρωπαϊκό όραμα

gimnasio-irakleias-681x383

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την έγκριση της χρηματοδότησης του σχεδίου Erasmus+ 2020, «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229», «Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών», στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης, με κωδικό αριθμό 2020-1-EL01-KA229-078992_1 και τίτλο «STORYTELLERS ACROSS EUROPE».

Πρόκειται για ένα φιλόδοξο και καινοτόμο έργο το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε δύο χρόνια, ξεκινώντας από το Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι και τον Αύγουστο του 2022. Το Γυμνάσιο Ηράκλειας είναι το συντονιστικό σχολείο της σύμπραξης με εταίρους πέντε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ιταλία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και την Τουρκία.

Οι έξι χώρες θα ενώσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε μια προσπάθεια ανάδειξης της τοπικής και εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από διαθεματικά προγράμματα, διδακτικές πρακτικές, πολιτιστικές δράσεις, ομαδικές δραστηριότητες, σχέδια μαθημάτων, θεατρικές παραστάσεις και ψηφιακές αφηγήσεις. Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν δια ζώσης και εξ αποστάσεως, σύγχρονα, μέσω τηλεδιασκέψεων ή ασύγχρονα, μέσω της πλατφόρμας etwinning. Το πρόγραμμα etwinning θα υλοποιείται ταυτόχρονα με το Erasmus+ ΚΑ229 για την υποστήριξη της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ των σχολείων. Το Γυμνάσιο Ηράκλειας θα δώσει τη δυνατότητα σε μαθητές και μαθήτριες να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που θα διοργανώσουν τα σχολεία της Ρουμανίας και της Λετονίας. Οι μετακινήσεις και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν όταν αρθούν τα μέτρα απαγόρευσης των μετακινήσεων λόγω του κορωνοϊού covid-19.

Το πρόγραμμα θα παρέχει εκπαίδευση σε θεματικές περιοχές που αφορούν την κοινωνική ένταξη, τη διαπολιτισμική / διαγενεακή εκπαίδευση και τη (διά βίου) μάθηση, την υπεύθυνη πολιτειότητα, την Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά, τη δημιουργικότητα με τη χρήση των ΤΠΕ - νέες τεχνολογίες - ψηφιακές δεξιότητες. Πρόθεση της παιδαγωγικής ομάδας που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου είναι να εμπλέξει εκπαιδευτικούς και μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, παππούδες και γιαγιάδες, στο κυνήγι των θησαυρών της υλικής και άυλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς και στην ανάδειξη τους σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.


Ολοκλήρωση Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 "Δικαίωμα στη συνεκπαίδευση : μαζί είναι καλύτερα, 2018-1-EL01-KA101-046879" 4o Γυμνάσιο Πολίχνης

yearbook Dedication

Το σχολείο μας με επιτυχία ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Erasmus+ KA1 : «Δικαίωμα στη συνεκπαίδευση : μαζί είναι καλύτερα με κωδικό 2018-1-EL01-KA101-046879.

Σκοπός μας ήταν να ανταποκριθούμε στα νέα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα και στα ζητήματα διαχείρισης της νέας σχολικής πραγματικότητας (αποτελεσματική ένταξη ευπαθών ομάδων, μαθητές με διαφορετικές αφετηρίες & διαφορετικό πολιτισμικό κεφάλαιο), ο σχεδιασμός μιας νέας εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής με συνεκπαίδευση, άνοιγμα διαπολιτισμικού διαλόγου, σχεδιασμό πρακτικών ενδυνάμωσης των διαπροσωπικών σχέσεων, προώθηση μιας διαπολιτισμικής κουλτούρας συνεργασίας χωρίς αποκλεισμούς.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνώρισαν τομείς του φινλανδικού, ισπανικού & ισλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος (ροή στη Φιλανδία: https://youtu.be/miz-Sy2Zyvw , ροή στην Ισπανία: https://youtu.be/TpUkqRPlJiU, ροή στην Ισλανδία: https://youtu.be/8TY1ws5TTMI). Παρατήρησαν παραδείγματα διδακτικών πρακτικών σε σχολεία στην Φινλανδία, Ισπανία, Ισλανδία. Συμμετείχαν σε σεμινάρια & εργαστήρια σχετικά με εκπαιδευτικές & πολιτιστικές πτυχές των κοινωνιών, σε field projects σε χώρους φυσικής, ιστορικής & πολιτιστικής σπουδαιότητας, σε βιωματικά εργαστήρια για εξάσκηση των δημιουργικών ικανοτήτων των συμμετεχόντων & τη δημιουργία δικών τους τεχνουργημάτων για τη μάθηση, σε συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης για την Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης & τις στρατηγικές διάδοσης, δικτύωσης & ανάπτυξης συνεργασιών, συζήτησαν
για την ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας των συμμετεχόντων σχετικά με την εκπαίδευση. Επιπλέον, συζήτησαν & σχεδίασαν στρατηγικές διάχυσης.

Μετά από κάθε ροή οι συμμετέχοντες ενημέρωναν τους συναδέλφους για το επιτυχημένο εκπαιδευτικό μοντέλο που είχαν γνωρίσει και συνεργαζόμενοι μαζί τους σχεδίαζαν καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με σύγχρονα εργαλεία που ανταποκρίνονταν στο πολυπολιτισμικό περιβάλλον του σχολείου, στην αποδοχή του άλλου και στις ανάγκες των μαθητών. Επιπλέον, οι διεθνείς συνεργασίες που επιτεύχθηκαν μέσω των νέων γνωριμιών μας με συναδέλφους ευρωπαϊκών χωρών άλλαξαν ριζικά το εκπαιδευτικό μας τοπίο. Αποτέλεσμα οι πολλές ευρωπαϊκές και παγκόσμιες συνεργασίες και βραβεύσεις μαθητών μας και του σχολείου μας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο (ετικέτα σχολείου eTwinning, εθνικές και ευρωπαϊκές ετικέτες ποιότητας, ευρωπαϊκό βραβείο etwinnng, gold awards του Asia Europe Foundation) με την αξιοποίηση του πολυπολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών μας, τη συνεκπαίδευση (ευπαθείς ομάδες: μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ρομά, πρόσφυγες, μετανάστες, αλλοδαποί)και τη δημιουργία ευχάριστου περιβάλλοντος μάθησης με ελάχιστη μαθητική διαρροή και καλά μαθησιακά αποτελέσματα. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες υλοποίησαν πολλές ημερίδες διάχυσης σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, κοινό.

Αποθετήριο προγράμματος: https://groups.etwinning.net/97271/home

Η Διευθύντρια
Σύβακα Τριανταφυλλιά ΠΕ05

Συνημμένα:
Download this file (Διάχυση ΚΑ1.pdf)Διάχυση ΚΑ1.pdf[ ]619 kB

7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης - Δελτίο Τύπου - Σχέδιο κινητικότητας ΕRASMUS+

7oepal

Την Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2020, στις 10:30, στην αίθουσα εκδηλώσεων του συγκροτήματος «Ευκλείδης», στην οδό Παπαναστασίου 13 στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήθηκε η ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων για το εγκεκριμένο σχέδιο κινητικότητας ΕRASMUS+ / KA1 του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Το Δράμα, η Υποκριτική και το Παιχνίδι Ρόλων ως θεραπευτική μέθοδος στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών»και ευρωπαϊκό κωδικό έγκρισης : 2019-1-EL01-KA101-061237.

Το πρόγραμμα αφορούσε στην κινητικότητα 5 εκπαιδευτικών του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης στη Μαδρίτη της Ισπανίας από 20-10-2019 έως 26-10-2019 για την παρακολούθηση δομημένου κύκλου σεμιναρίων σχετικών με το αντικείμενο του προγράμματος, καθώς και δράσεις στη σχολική μονάδα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους. Εμπλεκόμενοι φορείς στο πρόγραμμα ήταν το 7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης http://7epal-thess.thess.sch.gr, το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) https://www.iky.gr/, oοργανισμός Ευρωπαϊκών προγραμμάτων MOVEUhttp://www.moveu.es/

Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε εξολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με Εθνική Μονάδα Συντονισμού για την Ελλάδα το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).

Συντονίστρια του προγράμματος ήταν η Διευθύντρια του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης κα Τριανταφύλλου Σοφία. Οι καθηγητές που συμμετείχαν:Τριανταφύλλου Σοφία καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ86, Μαθηματικών ΠΕ03, Θεοδωρίδου Σοφία καθηγήτρια φιλόλογος ΠΕ02, Παρλαβάντζα Σπυρίδω καθηγήτρια του τομέα Γεωπονίας ειδικότητα Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών, ΠΕ88.04, Καϊάφας Νικόλαος καθηγητής Οικονομίας-Διοίκησης ΠΕ80, Καραμούζη Παναγιώτα καθηγήτρια Πληροφορικής ΠΕ86.

Στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • η αναζήτηση και εύρεση τρόπου κατά τον οποίο η τέχνη και το ψυχόδραμα μπορούν να προωθήσουν την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξη μέσω της δημιουργικής απασχόλησης τόσο στην Ειδική εκπαίδευση όσο και στη Γενική
  • η κατανόηση του τρόπου χρήσης της τεχνικής «roleplaying» ως εργαλείου για την δημιουργία ομάδας και τη δημιουργία δεσμών μεταξύ των μαθητών .
  • ο πειραματισμός με τεχνικές «roleplaying» που συμβάλλουν θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργώντας ένα θετικό κλίμα μεταξύ της ομάδας μαθητών.
  • η μελέτη τεχνικών πώς η τέχνη μπορεί να ενισχύσει τη συναισθηματική και πνευματική μας ευημερία.
  • η αυτογνωσία και αυτορρύθμιση, ικανότητες διαχείρισης χρόνου και διαστήματος.
  • Τεχνικές για αυτο-έκφραση, ενσυναίσθηση και αποδοχή του άλλου

Το θεατρικό δράμα αξιοποιήθηκε ως εναλλακτικό ολιστικό περιβάλλον διδασκαλίας για την απόκτηση εκπαιδευτικών και συναισθηματικών ικανοτήτων, και ταυτόχρονα συνέβαλε στη βελτίωση της αγγλικής γλώσσας.

Στην εκδήλωση συμμετείχε η παιδαγωγική ομάδα του 7ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, η οποία παρουσίασε το αναλυτικό πρόγραμμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εμπειριών που αποκόμισε κατά τη διάρκεια του ενός έτους που διήρκησε το πρόγραμμα.

Παράλληλα, ελπίζουμε στη συνέχιση τέτοιου είδους δράσεων και για περισσότερους συμμετέχοντες στο μέλλον.

Δελτίο Τύπου

medis Μπορεί η διαπολιτισμική εκπαίδευση να αποτελέσει κατάλληλο μέσο για την κοινωνική ενσωμάτωση παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο;

 

Αυτό το κρίσιμο ερώτημα συζητήθηκε στο Συνέδριο που συνδιοργάνωσαν στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το ΚΜΟΠ-Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας. Συνολικά, πάνω από 300 άτομα παρακολούθησαν τις διήμερες εργασίες του Συνεδρίου, γεγονός που αποδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για το θέμα.

Πανεπιστημιακοί καθηγητές, ειδικοί ερευνητές, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στελέχη ΜΚΟ που υλοποιούν στο πεδίο προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, παρουσίασαν στο κοινό τα πορίσματα των μελετών τους και τις πρακτικές εμπειρίες τους. Κοινή συνισταμένη των εισηγήσεων υπήρξε η διαπίστωση ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση προωθεί την κατανόηση ανάμεσα σε ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες, έχοντας ως επίκεντρο το σεβασμό και την αποδοχή της ετερότητας. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση φαινόμενων όπως ο ρατσισμός και η ξενοφοβία. Παράλληλα, διευκολύνει την ομαλή ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών μαθητών/μαθητριών, αλλά κατ' επέκταση και των οικογενειών τους, στις τοπικές κοινωνίες, προσφέροντας ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, ειδικά σε μία περίοδο που η σχολική διαρροή παιδιών με προσφυγικό υπόβαθρο αγγίζει σε ορισμένες περιπτώσεις το 75%.

Όπως παρατηρήθηκε μέσα από τις τοποθετήσεις των διαφόρων πάνελ, η αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τέτοια εργαλεία αξιολόγησης αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος CIRCLE και αναμένεται να καλύψουν το υφιστάμενο κενό. Ιδιαιτέρως τονίσθηκε και η σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, η οποία υλοποιείται μέσα από τα εκπαιδευτικά σεμινάρια των προγραμμάτων IntegratED, E-COURSE, με έμφαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντίστοιχα.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν, επίσης, workshops, στα οποία οι συμμετέχοντες-oυσες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο βέλτιστες πρακτικές για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο των προαναφερθέντων προγραμμάτων.

Συνημμένα:
Download this file (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟ.doc)ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟ.doc[ ]28 kB

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι