03062020Τετ
Τελ. Ενημέρωση:Δευ, 01 Ιουν 2020

Ημέρα μνήμης Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού

Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε την ανακήρυξη της 19ης  Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο». Αυτή η αναγνώριση, παρά την ομολογουμένως πολυετή και αδικαιολόγητη καθυστέρηση  σε ότι αφορά το ηθικό μέρος, δικαίωσε ηθικά και ιστορικά τον Ποντιακό Ελληνισμό και συνέδεσε το σύγχρονο Ελληνισμό με το παρελθόν του μέσω μιας διαδικασίας συλλογικής μνήμης, δηλαδή αλήθειας.Η ελληνική κοινωνία με πρωταγωνιστές τους ποντιακούς συλλόγους και τα ποντιακής καταγωγής ενεργά της μέλη,  κινήθηκε πολλές φορές πιο μπροστά από τους θεσμούς, διευρύνοντας τη σημασία της αναγνώρισης, περιφρουρώντας ταυτόχρονα την ημέρα μνήμης από κινήσεις και ενέργειες αντίθετες προς το γράμμα και το πνεύμα του νόμου και της ιστορικής πραγματικότητας. 

Η γενοκτονία των Ποντίων  (1916 ? 1923), η οποία έχει διαπιστωμένα πάνω από 353.000 θύματα,  αποτελεί μία ακόμη μεγάλη γενοκτονία του 20ου αιώνα μαζί με την Αρμενική και την Εβραϊκή. Η γενοκτονία των Ποντίων έχει τις ίδιες ηθικές αναλογίες με αυτές των Εβραίων και των Αρμενίων, δυστυχώς όμως αποτελεί τη λιγότερο γνωστή και περισσότερο αγνοημένη από σχετικούς με τέτοια θέματα εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς, και μέχρι πρόσφατα την ίδια την ελληνική πολιτεία και  την ελληνική κοινωνία.Σήμερα, τιμούμε την επέτειο για την μνήμη των μαρτύρων του Ποντιακού Eλληνισμού, με την πεποίθηση ότι σύντομα θα συνεχιστεί η διεκδίκηση των εθνικών δικαιωμάτων του λαού μας, στο πλαίσιο της ειρήνης και των ανθρωπίνων αξιών.

Η διαφύλαξη και η περαιτέρω ανάδειξη και  διεθνοποίηση της ημέρας μνήμης της   γενοκτονίας, η οποία  υπερβαίνει τον Ποντιακό Ελληνισμό και διαπερνά όλη την ελληνική κοινωνία, αποτελεί κυρίαρχο συστατικό στοιχείο των θεσμών και της κοινωνίας που σέβονται την ιστορία και την αλήθεια, δηλαδή τη μνήμη τους.

Η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας. Υποχρέωση όλων μας είναι να την σεβόμαστε και να την μελετάμε. Να την μεταδίδουμε και να μην την ξεχνάμε. Να την προωθούμε και πάνω από όλα να την διεκδικούμε.

Γιατί οι πατρίδες είναι σαν τους ανθρώπους, πεθαίνουν από την στιγμή που αρχίζουμε να τις ξεχνάμε.

 

 

   Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                      

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

      Κεντρικής Μακεδονίας

 

    Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

          Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αγαπητοί/ές μαθητές και μαθήτριες,
Φτάσατε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, δίνοντας μεγάλες μάχες, κάνοντας μεγάλες προσωπικές και οικονομικές θυσίες, τόσο εσείς όσο και οι γονείς σας. Ήταν μια διαδρομή για εσάς δύσβατη και δύσκολη. Η έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων σηματοδοτεί έναν σημαντικό αγώνα για τις επιδιώξεις σας για το μέλλον και αποτελεί το επισφράγισμα των προσπαθειών σας. Ο αγώνας αυτός είναι σημαντικός αλλά δεν είναι καθοριστικός και στη ζωή σας θα υπάρξουν και άλλοι αγώνες που θα διαμορφώσουν την προσωπικότητά σας.
Στις δύσκολες συνθήκες που διανύει η χώρα μας η αγωνιστικότητά σας και η αισιόδοξη διάθεσή σας αποτελούν παρακαταθήκη και μας γεμίζει ελπίδα ότι εσείς η νέα γενιά είστε ικανοί για να αλλάξατε την πατρίδα μας προς το καλύτερο. Βασιζόμαστε στις ικανότητες σας και με όποιο τρόπο χρειάζεται η πολιτεία θα σας στηρίξει. Εργαζόμαστε ακατάπαυστα προκειμένου να διευκολύνουμε την προσπάθεια αυτή.
Εύχομαι μέσα από την ψυχή μου σε όλους εσάς, στους γονείς σας και στους καθηγητές ψυχραιμία και καλή δύναμη. Τα όνειρά σας να γίνουν πραγματικότητα.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής
Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας
Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης
Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για τον ένα χρόνο ανάληψης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας

12799205 10207950736900749 3517901857705204250 n

Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες

Χριστός Ανέστη,

Στις 16 Απριλίου συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την ανάληψη των καθηκόντων μου, ως Διευθυντή, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Σε όλο αυτό το διάστημα πάσχισα και πασχίζω να ασκήσω το παιδαγωγικό και διοικητικό μου έργο με συνέπεια με δημοκρατικό και αξιοκρατικό τρόπο. Μέριμνα μου αποτέλεσε η προσπάθειά μου ώστε οι συνάδελφοι να νιώθουν ασφαλείς στην σπουδαία εργασία που επιτελούν και στα πλαίσια των δυνατοτήτων που μου προσφέρει η θέση μου να μην αδικήσω κάποιον και ταυτόχρονα να συμπαρασταθώ με όλες μου τις δυνάμεις και να δώσω λύσεις στα προβλήματα που προέκυπταν. Ταυτόχρονα, μέσα στον χρόνο αυτό επισκέφθηκα αρκετές φορές τους επτά νομούς της αρμοδιότητάς μου και όσα σχολεία μου επέτρεπαν οι δυνάμεις μου προκειμένου να είμαι κοντά στους εκπαιδευτικούς και στα προβλήματα που εγκύπτουν στην καθημερινή μάχη που δίνουν. Επίσης, κατά τη διάρκεια του χρόνου που πέρασε κάλεσα πολλές φορές τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών στο γραφείο μου ώστε από κοινού να βλέπουμε τα προβλήματα που υπάρχουν και να δίνω λύσεις στο βαθμό που με αφορούσαν. Πολλές φορές επισκέφθηκα σχολεία που αντιμετώπιζαν κτηριακά προβλήματα και ενήργησα επανειλημμένα προκειμένου να λυθεί το χρόνιο αυτό πρόβλημα που ταλανίζει τη σχολική κοινότητα αρκετά χρόνια. Ακόμα, συνέργησα αποφασιστικά ώστε να πραγματοποιηθούν αρκετά συνέδρια που σκοπό είχαν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να διευκολύνεται το έργο τους στην καθημερινή διδακτική πράξη.

Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,

Τα δύσκολα αυτά χρόνια που βιώνει η πατρίδα μας χρειάζεται ο καθένας μας από το δικό του μετερίζι να υπερβαίνει τον εαυτό του, ιδιαίτερα εμείς που υπηρετούμε την Παιδεία. Διότι το σχολείο αποτελεί τη θρυαλλίδα εκείνη που θα αλλάξει την κοινωνία μας προς το καλύτερο τα επόμενα χρόνια. Σας βεβαιώνω ότι όσο θα βρίσκομαι σε αυτή την θέση θα προσπαθώ να κάνω το καλύτερο δυνατόν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να νιώθουν ελεύθεροι και να εξασκούν την παιδαγωγική και διδακτική τους ικανότητα με αξιοσύνη, πιστεύοντας σε αυτούς και στην επάρκειά τους. Όσο θα εξασκώ τα καθήκοντα αυτά η δημοκρατική και δίκαιη ευαισθησία μου θα συνεχίσει να αποτελεί προτεραιότητά μου παλεύοντας για το καλό των παιδιών και των εκπαιδευτικών και εν τέλει για την ίδια την πατρίδα μας.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για τη Γιορτή του Πάσχα

Το μήνυμα της μεγαλύτερης γιορτής της Χριστιανοσύνης είναι στις μέρες μας πιο επίκαιρο από ποτέ. Το Πάσχα είναι μια εμπειρία έντονη, συμβολική, όπου το πένθος και ο θρήνος δίνουν τη θέση τους στη χαρά της Ανάστασης. Το Πάθος του Χριστού, το οποίο οργανικά συνδέεται με την Ανάσταση έχει ένα ευρύτερο λυτρωτικό νόημα. Ο Χριστός δεν παρότρυνε του δικούς Του σε κάποια στωική απάθεια, δεν υποσχέθηκε άνετο και ανθόσπαρτο βίο, δεν μας παραμύθησε με αισιόδοξες αοριστολογίες. Ο πόνος, μέσα στο φως της Αναστάσεως, απαλύνεται, μεταμορφώνεται. Φέρνει στην επιφάνεια κρυμμένες δυνάμεις αντοχής και ζωτικότητας. Οι χριστιανοί δεν αγνοούμε τη σκληρή πραγματικότητα της ζωής. Γνωρίζουμε όμως επί πλέον, ότι το ανθρώπινο μυστήριο δεν εξαντλείται στις προοπτικές του παρόντος βίου. Ακολουθώντας τον Χριστό, πορευόμαστε μέσα στο φως της Ανάστασης, σε μια συνεχή ανανέωση. Η Ανάσταση φέρνει ζωοδόχα μηνύματα, φέρνει το μήνυμα του θριάμβου, της αγάπης, της ειρήνης.

Αντλώντας αισιοδοξία και δυνάμεις από την Ανάσταση του Κυρίου που φωτίζει τις ψυχές μας και μας καθοδηγεί καθημερινά, με πνεύμα αγάπης και αλληλεγγύης αυτές τις Άγιες Ημέρες της Χριστιανοσύνης, ας έρθουμε πιο κοντά στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας και ας ευχηθούμε, μαζί με την Ανάσταση του Θεανθρώπου να ακολουθήσει η Ανάσταση της Πατρίδας μας. Η Ανάσταση του Χριστού, θα μας βοηθήσει ώστε ο Ελληνικός λαός να ξεπεράσει κι εκείνος το δικό του Γολγοθά, που σε δύσκολους καιρούς δοκιμάζονται οι αντοχές και οι αντιστάσεις του.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής     
Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης
Γεωλόγος-Θεολόγος

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΄΄Σχολική Βία & Εκφοβισμός΄΄

Στις 8-9-10 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΄΄Σχολική Βία & Εκφοβισμός΄΄ που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ως συνέχεια της συλλογικής καταγραφής περιστατικών ενδοσχολικής βίας, δράσης και έρευνας του θεσμοθετημένου Παρατηρητηρίου Βίας σε σχολεία επτά νομών της Κ. Μακεδονίας. Στο Συνέδριο συμμετείχαν 1500 περίπου σύνεδροι και παρακολούθησαν συνολικά εβδομήντα πέντε (75) εισηγήσεις, είκοσι δύο (22) βιωματικά εργαστήρια και δύο (2) συμπόσια. Αναρτήθηκαν εννέα (9) αφίσες (Πόστερ). Συνολικά συμμετείχαν ενεργά πάνω από 300 εισηγητές και εμψυχωτές.

Σκοπός του Συνεδρίου ήταν να προωθηθεί ο δημιουργικός διάλογος στην εκπαιδευτική κοινότητα, να αναζητηθούν οι αιτίες της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, να τεθούν προβληματισμοί, να συζητηθούν οι προοπτικές αποτελεσματικής διαχείρισης στο επίπεδο της πρόληψης της ενδοσχολικής βίας και να εφαρμοστούν καλές πρακτικές για την αντιμετώπισή της.

Τις εργασίες του Συνεδρίου άνοιξε το Σύνολο Νεότερης Ελληνικής Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και ακολούθως χαιρέτησαν, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης, ο εκπρόσωπος και Σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας κ.Θ. Δημητρακόπουλος, η εκπρόσωπος και Γενική Διευθύντρια του Υφυπουργείου Μακεδονίας Θράκης κ. Ν.Τσικώτη, ο Δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη κ.Ι.Καϊτεζίδης , ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού κ.Γ.Μόσχος, ο ψυχολόγος και εκπρόσωπος του «Χαμόγελου του Παιδιού» κ. Στ.Αλεβίζος και από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας ο κ. Ι.Τομπούλογλου. Το Σάββατο πραγματοποιήθηκαν οι Παράλληλες Συνεδρίες και τα Συμπόσια με αθρόα συμμετοχή. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την αυτοσχεδιαστική θεατρική παράσταση του Ελληνικού PlayBack θεάτρου. Την Κυριακή, τελευταία μέρα, πραγματοποιήθηκαν τα βιωματικά εργαστήρια και οι εργασίες του Συνεδρίου έκλεισαν με την Ολομέλεια. Όλες οι εισηγήσεις συνέκλιναν σε ένα συμπέρασμα, εκεί όπου υπάρχουν σχολικές δραστηριότητες και ιδιαίτερα πολιτιστικές, ελαχιστοποιούνται οι συγκρούσεις και αποδυναμώνονται τα κρούσματα ενδοσχολικής βίας.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ευχαριστεί το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και τον Διευθυντή κ. Α. Βλέτση για την άψογη συνεργασία και τη φιλοξενία τους. Θερμές ευχαριστίες απευθύνει στο Δήμο Χορτιάτη Πυλαίας και στους λοιπούς χορηγούς του Συνεδρίου για την ευγενική προσφορά τους.
Επίσης, ευχαριστεί όλους τους συνέδρους για την παρουσία και τη συμμετοχή τους στις συζητήσεις, για την κατάθεση των εμπειριών τους από την καθημερινή ζωή της σχολικής κοινότητας και εύχεται το επόμενο συνέδριο να είναι συνέδριο της μη βίας, της ενθάρρυνσης και της αρμονικής συμβίωσης όλων όσων εμπλέκονται στη σχολική ζωή.

 

Επίσκεψη Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Νομό Πιερίας

Την Τρίτη  22 Μαρτίου  του 2016 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Νομό  Πιερίας από τον Περιφερειακό Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ζ. Ανανιάδη συνοδευόμενος από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π/θμιας Εκπαίδευσης κ. Νικόλαο Ακριτίδη.

Επισκέφθηκε  την Διεύθυνση Π/θμιας Εκπαίδευσης  του Νομού Πιερίας  και ενημερώθηκε για τα εκπαιδευτικά προβλήματα των σχολείων από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημήτριο Συριανίδη  Συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Κατερίνης  κ. Σάββα Χιονίδη  και συζητήθηκαν θέματα συνεργασίας που αφορούν στα σχολεία της περιοχής. Κατόπιν επισκέφθηκετο Κέντρο Διαφοδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Κατερίνης,  το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο  και το 19ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.Στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης δόθηκε η ευκαιρία να αφουγκραστεί τα προβλήματα των εκπαιδευτικών του νομού και να ανταλλάξει απόψεις με στελέχη της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της εύρυθμης λειτουργίας  των σχολικών μονάδων και στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ο κ. Ανανιάδης ενημέρωσε ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης καταβάλλει άοκνες  προσπάθειες   υποστήριξης  προς τα σχολεία και έδωσε διαβεβαιώσεις για την στήριξη της λειτουργίας των σχολείων και των υπηρεσιών εκπαίδευσης.

 

Μήνυμα για την Γιορτή της 25ης Μαρτίου

Η 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί το πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός στη νεώτερη πορεία του ελληνικού έθνους, και κατέδειξε το πραγματικό μεγαλείο ενός ολόκληρου λαού, ο οποίος έλαβε την οριστική και αμετάκλητη απόφαση να διεκδικήσει, να απαιτήσει και να κερδίσει την ελευθερία του έναντι οποιουδήποτε κόστους και θυσίας, ακόμα και αν αυτό το κόστος αφορούσε τον θάνατο πολλών.  Όταν οι λαοί παίρνουν στα χέρια τους την υπόθεση του μέλλοντος τους ακόμη και απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους, αν έχουν το δίκιο με το μέρος τους, πρέπει να έχουν την αυτοπεποίθηση ότι θα κερδίσουν. Με βαθειά πίστη, βαπτισμένοι σε ιδανικά και αρετές που τους όπλιζαν με περίσσιο θάρρος και ακατάλυτη αποφασιστικότητα, οι Έλληνες αν και λίγοι και ανίσχυροι σε σύγκριση με τους πανίσχυρους Τούρκους δυνάστες, ύψωσαν  το λάβαρο της επανάστασης, σε πείσμα όλων των προειδοποιήσεων και συστάσεων από τα μεγάλα Ευρωπαϊκά δώματα για να παραμείνουν φρόνιμοι υποτελείς των Σουλτάνων.  Ο μεγάλος ξεσηκωμός του 1821 δεν αποτελούσε τυχαίο γεγονός. Ήταν το ξέσπασμα ενός λαού που εμπνεύσθηκε, διεγέρθηκε και κινητοποιήθηκε από τους Έλληνες διαφωτιστές, τους δασκάλους του Γένους, το Ρήγα Βελεστινλή, τον Αδαμάντιο Κοραή, τους Φιλικούς και πολυάριθμους άλλους φωτισμένους Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι του φωτός θέρμαναν τη ψυχή των σκλαβωμένων Ελλήνων και την μπόλιασαν με το φιλελεύθερο ευρωπαϊκό πνεύμα εκείνης της εποχής και τα μηνύματα της γαλλικής επανάστασης για ελευθερία, ισότητα και αδερφοσύνη.  

Αναμφίβολα η 25η Μαρτίου 1821 δεν ήταν μόνο μια ηρωική στιγμή. Ήταν, σε μεγάλο βαθμό, αποτέλεσμα ενός άλλου, σημαντικού αγώνα που προηγήθηκε για αιώνες, και στηρίχθηκε πάνω από όλα στην Παιδεία. Γιατί ήταν μέγας αγώνας για το υπόδουλο Έθνος να διατηρήσει τη Γλώσσα, τις παραδόσεις του, την Εθνική του συνείδηση, τη Θρησκεία του.  Η διαχρονικότητα αυτού του μηνύματος είναι περισσότερο από πρόδηλη και στις μέρες μας: στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε, μετά από πολυετή οικονομική κρίση, η παιδεία και οι φορείς της,  μπορούν και πρέπει, μέσα από τη γνώση, την εκπαίδευση και την έρευνα, με εξωστρέφεια, καθώς και με το κοινωνικό έργο τους, να προσφέρουν τα κατάλληλα ερείσματα στο έθνος.

Σήμερα, καλούμαστε να αναμετρηθούμε με την ιστορία για ακόμη μια φορά και να εξέλθουμε νικητές. Μπροστά μας βρίσκονται προκλήσεις σε εθνικό, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, προκλήσεις που θέτουν σε απειλή το μέλλον των παιδιών μας. Καθήκον όλων μας είναι να δώσουμε έναν ακόμη πεισματικό και ανυποχώρητο αγώνα, ενωμένοι, με πίστη στις δικές μας δυνάμεις. Το παράδειγμα των ηρώων του Ελληνισμού πρέπει να φωτίσει σαν φάρος τις προσπάθειες μας.

Μήνυμα για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης και κατά του Ρατσισμού

« Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να 'ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του.» Οδυσσέας Ελύτης

Με ποιο διαφορετικό τρόπο θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε  τη σημερινή ημέρα στη Ποίηση και στον αγώνα κατά του Ρατσισμού;  Καταθέτοντας μερικούς στίχους Ποιητών εμπνευσμένους από τον αγώνα κατά του ρατσισμού που στις ημέρες μας δυστυχώς είναι πιο απαραίτητος από ποτέ. Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση τον επανέφερε ως εφιάλτη. Η Ποίηση είναι εκπληκτική. Και δεν εννοούμε την Ποίηση με τη μεταφορική της σημασία αλλά την πραγματική, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα. Αυτή τη μέρα λοιπόν αξίζει να κινητοποιηθούμε με πολλούς τρόπους για όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Με τη μοναδική πέννα των Ποιητών που ξέρει να μαστιγώνει τη ψυχή και όχι το σώμα, που ξέρει να προλαβαίνει το κακό που έρχεται στην κοινωνία και που ζει και μιλά μέσα από τους στίχους για τη χειρότερη εκδοχή του αποκλεισμού που δεν γνωρίζει σύνορα. Γιατί ο Ποιητής είναι Πολίτης του κόσμου και πιάνει τον σφυγμό μεταλλάσσοντάς τον σε κραυγή που μόνο αυτός ξέρει να χειριστεί. Ξέρει να μαστιγώνει τον κάθε είδους ρατσισμό που άνοιξε τις πόρτες στα στρατόπεδα του Νταχάου, του Άουσβιτς,  ακόμη και στους σπαραγμούς του εμφυλίου πολέμου που ακόμη δεν λένε να σταματήσουν σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Ο ρατσισμός και η διάθεση αποκλεισμού του όποιου άλλου έχει στοιχειώσει κυρίως στις πιο μικρές αυτονόητες καθημερινές συμπεριφορές απέναντι στους διαφορετικούς ανθρώπους.  Εκεί είναι που δοκιμάζεται καθημερινά η ανεκτικότητα και η πραγματική ανοχή και αντοχή μας. Εκεί, οι σύγχρονοι Ποιητές έχουν ηθικό χρέος να πάρουν τη σκυτάλη από τους παλαιότερους και να «προστατεύσουν» τους πολίτες. Να τους μάθουν ότι για τη σημερινή κατάσταση που ζουν  δεν φταίει ο διπλανός τους που ήρθε να ζητήσει ασφάλεια κι ένα κομμάτι ψωμί, που ζητά πολιτικό άσυλο ως κυνηγημένος από τη πατρίδα του. Γιατί λησμονούμε φαίνεται  ότι κάποτε και εμείς  και οι οικογένειές μας βρεθήκαμε   κυνηγημένοι σε μια άλλη πατρίδα.

Η Ποίηση, στη χώρα που γεννήθηκε δυστυχώς δεν έχει ακόμη τη θέση που της αξίζει. Δεν έχει ανέβει στο βάθρο των αναγνωστών ενώ την ίδια ώρα οι ξένοι έχουν στη πρώτη θέση τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Καββαδία. Στη χώρα μας δυστυχώς καταλαμβάνει την τελευταία θέση των προτιμήσεων των αναγνωστών. Πώς αλήθεια θα πάρει όμως τη θέση της η Ποίηση στο κόσμο του γρήγορου, υλικού, εύκολου πλουτισμού και ορθολογικού τρόπου σκέψης; Η Ποίηση που μιλά πέρα από τις λέξεις αλλά με λέξεις, πέρα από τη μαθηματική της γραμματικής και της λογικής σκέψης αλλά μέσα από αυτή. Είναι αυτή που σου δίνει την ελευθερία να τα χειριστείς όλα αυτά στη μορφή που πραγματικά πρέπει να έχουν τα πράγματα. Που μιλά με τις εικόνες, με τη φαντασία μας, με τη ψυχή και το ασυνείδητό μας. Ποίηση μπορεί να υπάρχει πέρα από ένα χαρτί με λέξεις, μπορεί να υπάρχει στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, στον τρόπο που δημιουργούμε τη ζωή μας.  Εμείς οι Έλληνες, που στη χώρα μας είδαν το πρώτο φως ο Όμηρος και η ερωτική Σαπφώ, στην χώρα που γέννησε τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γεώργιο Σεφέρη, τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Κώστα Βάρναλη, τον Κωστή Παλαμά,το Μάνο Ελευθερίου, το Νίκο Καζαντζάκη, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και άλλους πολλούς αναρίθμητους ποιητές και στιχουργούς, επώνυμους και ανώνυμους, πάντα μπορούμε, γνωρίζουμε, αρκεί να θέλουμε να βρίσκουμε εξόδους από τη βαθιά κρίση που μας δημιούργησαν οι  δυνατοί του κόσμου. Για την Ποίηση λοιπόν, που δίνει πνοή και για τον ρατσισμό θα πρέπει να εκφράσουμε την ανάγκη μας για συλλογικότητα και αλλαγές στη ζωή μας με μία ποιητική διαμαρτυρία. Θα πρέπει να εκφραστούμε διαμαρτυρόμενοι στις πλατείες και να διαβαστούν ποιήματα δίνοντας παλμό, ορμή και συγκίνηση. Θα πρέπει να βγάλουμε την κραυγή εκείνη ενάντια στον ρατσισμό και την κακομεταχείριση. Να ελευθερωθούμε.Είναι πλέον αναγκαίο να βγει ο κόσμος στους δρόμους και να διαβάσει Ελύτη, Βάρναλη, Μπρεχτ. Τότε ίσως κάποιο μήνυμα σταλεί στην Ευρώπη ότι η Ελλάδα αντιστέκεται.

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν τσιγγάνος.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.

Δεν ήμουν Εβραίος.

Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει.»

Μ. Μπρέχτ.

Φεστιβάλ Επιστημών και Τεχνολογίας με τίτλο: «De La Salle Science Festival», στο Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

perifereia

Φεστιβάλ Επιστημών και Τεχνολογίας με τίτλο:  «De La Salle Science Festival», στο Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Την Κυριακή, 20 Μαρτίου 2016 και ώρα 10.00΄ έως 15.00΄, το Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ» ανοίγει τις πόρτες του, με μια OpenDay - Ημέρα Γνωριμίας,

και καλεί το κοινό της πόλης στο Φεστιβάλ Επιστημών και Τεχνολογίας με τίτλο: «DeLaSalleScienceFestival».

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι