Δελτία Τύπου
26042024Παρ
Τελ. Ενημέρωση:Τρι, 18 Ιουλ 2023

Όλα ρολόι, κύριε Γενικέ...

10 Οκτωβρίου 2016. Άνοιγμα του πρώτου σχολείου για τα προσφυγόπουλα.

Εκείνη τη μέρα «όλα πήγαν ρολόι», όπως έλεγε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Γιάννης Παντής.

Η αγαπημένη του φράση, είτε όλα πήγαιναν καλά, είτε όχι, αποφορτίζοντας το βαρύ κλίμα με το ανατρεπτικό του χιούμορ. Μόνο το ύφος άλλαζε και ο τόνος της φωνής του. Άλλοτε χαρούμενος, άλλοτε εμψυχωτικός και άλλοτε σκεπτικός κι αγχωμένος. Με αυτό το διεισδυτικό βλέμμα κάτω από τα γυαλιά. Πάντα με αμεσότητα και χωρίς περιστροφές. Πάντα με πάθος. Το ίδιο πάθος που ζήταγε κι από εμάς, την Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ. Πάθος και ψυχή για αυτό που μας κάλεσε να υλοποιήσουμε.

Μέσα σε ελάχιστο διάστημα για τα διοικητικά δεδομένα, ο Γιάννης Παντής έφτιαξε μία Ομάδα και έστησε διοικητικούς μηχανισμούς έτσι ώστε να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στην τυπική εκπαίδευση όλα τα παιδιά των προσφύγων. Ικανός να κάνει τους πάντες συμμάχους σε έναν κοινό σκοπό, κινητοποίησε ακαδημαϊκούς, ακτιβιστές, διοικητικούς, συνομίλησε με Διεθνείς Οργανισμούς για να συμβεί το «Ελληνικό παράδοξο», όπως το χαρακτήριζε, λέγοντας ότι : «Ενώ η προσφυγική κρίση δοκιμάζει τα όρια της εξασθενημένης οικονομίας στην Ελλάδα, το ΥΠΠΕΘ τηρεί τη δέσμευση της χώρας στο θεμελιώδες και οικουμενικό δικαίωμα στην Εκπαίδευση κάνοντας την Εκπαίδευση προσβάσιμη και διαθέσιμη για τα παιδιά πρόσφυγες».

Ως Γενικός Γραμματέας, ο Γιάννης Παντής ανέδειξε με τη στάση του την ουσιαστική διάσταση της δημόσιας διοίκησης, την εξυπηρέτηση του δημόσιου καλού. Την έννοια της δημόσιας διοίκησης που δεν είναι κάτι «άκαμπτο» και «απρόσωπο». Που αποκτά κοινωνικό πρόσημο όταν εργάζεται για τον άνθρωπο, για τα αυτονόητα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως αυτό της εκπαίδευσης.

Τον ευχαριστούμε,  γιατί το πάθος του ήταν μεταδοτικό και μας έδωσε τα φτερά να κάνουμε τη δουλειά μας με δύναμη και έμπνευση, παρά τις δυσκολίες και τις «αγκυλώσεις» που συχνά συναντήσαμε.

Ένα χρόνο μετά το άνοιγμα του πρώτου σχολείου για τα προσφυγόπουλα, την ίδια ημέρα, 10 Οκτωβρίου, ο αγαπημένος μας Γενικός φεύγει από τη ζωή, υπενθυμίζοντας ίσως, εκείνο που μας κληροδότησε.

Φέτος Γενικέ, ακόμα κι αν δεν πρόλαβες να το δεις, εμείς συνεχίζουμε αυτό που χάρη σε εσένα ξεκινήσαμε. Ναι, τα προσφυγόπουλα θα φοιτήσουν και πάλι στο σχολείο.

Όλα ρολόι κύριε Γενικέ. Θα μας λείψετε.  

 

Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ. 

 

Έναρξη Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ

Έναρξη B΄ φάσης Μεταλυκειακού  Έτους-Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. στην Κεντρική Μακεδονία (σχολικό έτος 2017-18). Προκηρύχθηκαν 950 θέσεις μαθητείας για αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων στους νομούς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.Παράταση της προθεσμίας για τις αιτήσεις των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., σε τμήματα του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας, έως την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.

          Ξεκίνησε, με μεγάλη επιτυχία,στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Β΄ φάση του προγράμματος Μαθητείαςτων αποφοίτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.Η ανταπόκριση των εργοδοτών, κυρίως του Ιδιωτικού Τομέα, στην πρόσκληση για προσφορά θέσεων μαθητείας ήταν πραγματικά εντυπωσιακή και ενθαρρυντική, μέσα σε ένα περιβάλλον οικονομικής κρίσης. Πολλή σημαντική επίσης ήταν και οι συνδρομή των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ., στην επίτευξη του στόχου για αναζήτηση θέσεων μαθητείας.

Συνολικά στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας προκηρύχθηκαν αρχικώς 950 θέσεις, εκ των οποίων 418 θέσεις στο Νομό Θεσσαλονίκης και 532θέσεις στους υπολοίπους 6 Νομούς της Κ. Μακεδονίας. Από αυτές τις 950 θέσεις μαθητείας οι 261 θέσεις προέρχονται από φορείς Δημοσίου Τομέα, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (αντιστοιχούν στο 28% των συνολικών θέσεων), ενώ οι 689 θέσεις προέρχονται από τον Ιδιωτικό Τομέα (ποσοστό 72% των συνολικών θέσεων).

Οι θέσεις μαθητείας που προσέφεραν οι Ιδιωτικές επιχειρήσεις στα ΕΠΑ.Λ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι οι περισσότερες στην Ελλάδα(689 συνολικά θέσεις), ξεπερνώντας σε αριθμό ακόμα και αυτές στο νομό Αττικής (όπου εδόθησαν 716 συνολικά θέσεις μαθητείας, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα).

ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΕΠΑΛ (2017Β΄) ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

 

ΝΟΜΟΣ

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

418

133

32%

285

68%

ΠΕΛΛΑ

155

24

15%

131

85%

ΣΕΡΡΕΣ

115

43

37%

72

63%

ΠΙΕΡΙΑ

94

3

3%

91

97%

ΗΜΑΘΙΑ

63

15

24%

48

76%

ΚΙΛΚΙΣ

57

22

39%

35

61%

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

48

21

44%

27

56%

ΣΥΝΟΛΟ

950

261

28%

689

72%

 

Συγκεκριμένα με την αριθμ. πρωτ.: 22592-03/10/2017, πρόκληση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Κεντρικής Μακεδονίας κ. Παναγιώτη Ανανιάδη,καλούνται οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) να υποβάλλουν αιτήσεις στα ΕΠΑ.Λ.,από 3 έως 13 Οκτωβρίου 2017 (και ώρα 14.00), έτσι ώστε να συμμετέχουν στο Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας, σε ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. όπως αυτά αναφέρονται στην αρχική πρόσκληση της Π.Δ.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Αίτηση μπορούν να υποβάλλουνστις αντίστοιχες ειδικότητες του πτυχίου τους οι:

 

α1)κάτοχοι απολυτηρίου και πτυχίου του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4186/2013 και του Ν. 3475/2006, καθώς και παλαιότερων ισότιμων τίτλων (ΤΕΕ,ΤΕΛ κ.λ.π) 

α2)απολυτηρίου ΓΕΛ και πτυχίου του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του ΕΠΑ.Λ. του Ν. 4186/2013 και του Ν. 3475/2006, καθώς και παλαιότερων ισότιμων τίτλων

β)που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης

γ)και έχουν αποφοιτήσει από τις παρακάτω ειδικότητες, όπως αντιστοιχίζονται βάσει της υπ?  αριθμ. 131149/Γ2/18-08-2014 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 2298/τ.Β/2014).

Στο «Μεταλυκειακό Έτος ? Τάξη Μαθητείας» εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητεία), έχει συνολική διάρκεια προγράμματος εννέα (9) μήνες και περιλαμβάνει:

α) μαθητεία με εκπαίδευση στο χώρο εργασίας, είκοσι οκτώ (28) ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο σε τέσσερις (4) ημέρες για 9 μήνες

β) μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα, συνολικής διάρκειας διακοσίων τριών (203) ωρών. Το πρόγραμμα αυτό διδάσκεται μία (1) ημέρα την εβδομάδα για επτά (7) διδακτικές ώρες από εκπαιδευτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στα κατά τόπους  Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.).

Την ευθύνη υλοποίησης του «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας», έχουν τα κατά τόπους ΕΠΑ.Λ.,  στα οποία και εγγράφονται οι μαθητευόμενοι, σε συνεργασία με τα αντίστοιχα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), στα οποία και γίνεται το εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας (7 ώρες). Οι μαθητευόμενοι συνάπτουνΣύμβαση Μαθητείαςμε τον εργοδότη τους και έχουν όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναφέρονται στην  με αριθμό Φ7/136312/Δ4/11-08-2017 (ΦΕΚ 2859Β΄/2017) Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Με την ολοκλήρωση του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας και πριν τη συμμετοχή σε εξετάσεις Πιστοποίησης, κάθε μαθητευόμενος δύναται να παρακολουθήσει  Προπαρασκευαστικά Μαθήματα Πιστοποίησης, που οργανώνονται με την ευθύνη του ΥΠΠΕΘ.

 

Οι απόφοιτοι της «Τάξης Μαθητείας» λαμβάνουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 5, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.  

 

Ειδικότητες Τμήματα μαθητείας θα δημιουργηθούν για τις παρακάτω ειδικότητες:

α/α

Ειδικότητα Μεταλυκειακού έτους - τάξης Μαθητείας

 

1

Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών

 

2

Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων

 

3

Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων

 

4

Τεχνικός Ηλεκτρονικών & Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών

 
 

5

Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού

 

6

Τεχνικός Οχημάτων

 

7

Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών

 

8

Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής

 

9

Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής

 

10

Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής

 

11

Βοηθός Νοσηλευτή

 

12

Βοηθός Ιατρικών ?Βιολογικών Εργαστηρίων

 

13

Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων

 

14

Βοηθός Φυσικοθεραπευτή

 

15

Αισθητικής Τέχνης

 

16

Γραφικών Τεχνών

 

 

 

Επίσκεψη Υφυπουργού Παιδείας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Την Τετάρτη στις 27 Σεπτεμβρίου επισκέφθηκε την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κων/νος Ζουράρις. Τον υποδέχθηκε στο γραφείο του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Π. Ανανιάδης και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο γραφείο του με τη συμμετοχή των Προϊσταμένων επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Ν. Ακριτίδη και κ. Μ. Συργιάννη αντίστοιχα.  Επίσης, στη σύσκεψη συμμετείχαν η Προϊστάμενη Διοικητικού Προσωπικού κ. Ε. Χατζηπέτρου και η Προϊστάμενη του οικονομικού τμήματος κ. Β. Βυτανιώτη. Στη συνάντηση συζητήθηκαν ζητήματα εκπαιδευτικά καθώς και ζητήματα που άπτονται της διοίκησης της εκπαίδευσης με σκοπό, όπου υπάρχουν προβλήματα, να επιλυθούν προκειμένου να υπάρχει η εύρυθμη λειτουργία στη διοίκηση της εκπαίδευσης και κατά συνέπεια στις σχολικές μονάδες των αρμοδιοτήτων της.

Προκλήσεις και Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία:η Συνάντηση και η Συνεργασία με τους Ειδικούς Ψυχικής Υγείας

DSCN6758 resize

Την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο Νόησις ημερίδα για τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Εκπαιδευτικοί στη μαθησιακή διαδικασία και η ανάγκη συνεργασίας με τους ειδικούς της ψυχικής υγιεινής. Στην ημερίδα παραβρέθηκε ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας  κ. Ανανιάδης, ο οποίος στον χαιρετισμό του τόνισε ότι η επιμορφωτική ημερίδα που διοργανώνεται αποτελεί τον οδηγό για ένα νέο πεδίο συνάντησης και συνεργασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας και των ειδικών της ψυχικής υγιεινής, προκειμένου τα προβλήματα που προκύπτουν στην εκπαιδευτική ζωή να επιλύνονται με τονπλέον πρόσφορο τρόπο.Επιπλέον, χαιρετισμό απηύθυναν η κ. Μαρία Συργιάννη, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Β/βάθμιας Εκπαίδευσης και αργότερα ο κ. Νικόλαος Ακριτίδης, Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/βάθμιας Εκπαίδευσης. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 3 επιστημονικές τράπεζες.

Η διατομεακή συνεργασία και παρουσία  παιδοψυχιάτρων και η διεπιστημονικότητα των εισηγητών, προσπαθούν να εμπνεύσουν και να κινητοποιήσουν το κοινό όραμα, πέρα και πάνω από δυσκολίες. Η προκλητική συμπεριφορά (κ. Λάππας), ζητήματα παιδικής ηλικίας (κα Αθανασοπούλου ? Ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ΓΝΘ Παπανικολάου), ζητήματα εφηβείας (κα Σιαμούλη- Μονάδα Εφήβων ΑΧΕΠΑ), η ψηφιακή πραγματικότητα (κ. Νταφούλης- Παιδοψυχιατρικό Τμήμα ΓΝΘ Ιπποκρατείου), η συναισθηματική αναγνώριση μαθητών και εκπαιδευτικών (κα Κόντζογλου- Ελληνικό Παιδικό Χωριό και Ινστιτούτο ΠροςΌψη), η Σχολική Βία (κα Δράγου- Ελληνικό Παιδικό Χωριό και Ινστιτούτο ΠροςΌψη) και τέλος η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών (κα Φελέκη- Βορειοελλαδική Ψυχαναλυτική Εταιρεία) αποτέλεσαν τα θέματα που καλύφθηκαν με ζωντανό και βιωματικό τρόπο.

Η ημερίδα αυτή μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν ακαδημαϊκές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές και κοινωνικές πρακτικές. Να τους βοηθήσει, επίσης, να σχεδιάσουν εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα ανά μαθητή για τη βελτίωση της ακαδημαϊκής και κοινωνικοσυναισθηματικής προόδου. Να τους ενδυναμώσει ώστε να συντελούν αποφασιστικά στη δημιουργία θετικού και ορθολογικού κλίματος τάξης.

Μήνυμα Περιφερειακού Διευθυντή Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τη νέα σχολική χρονιά

Αγαπητοί μαθητές

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η Παιδεία ήταν και είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός θεσμός, που βοηθάει να αναπτυχθούν και να διευρυνθούν οι γνώσεις, οι δυνατότητες και οι δεξιότητες του ανθρώπου μέσα από τις οποίες διαμορφώνονται ολοκληρωμένες προσωπικότητες.  Παιδεία όμως, δεν σημαίνει μόνο συσσώρευση γνώσεων και δεξιοτήτων. Αποκτά νόημα μόνο όταν έχει ουσιαστική συμβολή στη διάπλαση του ήθους και στη διαμόρφωση ανθρώπων με ελεύθερη σκέψη και δημοκρατική συνείδηση. Αυτή η διάσταση αποκτά μεγαλύτερη σημασία σήμερα που βιώνουμε την κοινωνία της υπερπληροφόρησης  και καθιστά  την Παιδεία, απαραίτητη για ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο ζωής.

Η Παιδεία πρέπει να αποτελεί δρόμο απελευθέρωσης προσωπικής και κοινωνικής, όχι διαδικασία εξαναγκασμού και ανελευθερίας. Για να επιτευχθεί τούτο  δεν πρέπει να αποβλέπει μόνο στην παραγωγικότητα, ούτε στις όποιες ανάγκες του κράτους, οφείλει να οδηγεί τους νέους στην ανακάλυψη του μυστηρίου της ζωής, στην κατάκτηση της ελευθερίας, στα μονοπάτια της αναζήτησης της αλήθειας, στη μύησή τους στην παράδοση του τόπου τους και στον πολιτισμό, στη μεταμόρφωσή τους.

Τα τελευταία χρόνια ξεκόψαμε τη γνώση από τη ζωή, τον έρωτα, την ομορφιά. Υποτάξαμε την αγάπη στην αναγκαιότητα και για αυτό αποτύχαμε. Αυτού του είδους η παιδεία είναι το προαπαιτούμενο για μια χώρα για να αναπτυχθεί και να προκόψει.

Προϋπόθεση  όλων αυτών και πρωτεύοντα ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία διαδραματίζει  η προσωπικότητα του δασκάλου, καθώς επίσης και η σχέση του με τους μαθητές. Η σχέση δάσκαλου-μαθητή πρέπει να είναι μια σχέση αγάπης και αλληλοσεβασμού. Το να αγαπά ο δάσκαλος τον μαθητή και να αγαπιέται από αυτόν, είναι το στοιχείο εκείνο που βοηθάει ουσιαστικά να γίνει αποδοτική η διδασκαλία. Ο καλός δάσκαλος  εμπνέει, προσελκύει και πείθει. Δεν είναι εγωιστής ούτε αλαζόνας, δεν διακρίνεται για το εξουσιαστικό του ύφος, έχει πνεύμα μαθητείας, δεν περιαυτολογεί. Είναι ταπεινός έχοντας συναίσθηση των ατελειών και αδυναμιών του. Γνωρίζει καλά «ότι η επιείκεια είναι πιο δυνατή από τη βία», όπως λέει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος.Ο παιδαγωγός πρέπει να επιδεικνύει δημοκρατικό πνεύμα και να σέβεται τη γνώμη των μαθητών του. Απέναντι τους να είναι απλός, ειλικρινής, απονήρευτος, άδολος. Να αποφεύγει την ειρωνεία και την υποκρισία.

Είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να ξεπεράσουμε κάθε αδυναμία και να βελτιωθούμε όσο περισσότερο μπορούμε! Μαθητές και εκπαιδευτικοίμαζί θα μάθουμε, μαζί θα κοπιάσουμε, μαζί θα νιώσουμε την ευτυχία να πετύχουμε τους στόχους μας.

Εύχομαι μέσα από την ψυχή μου καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Το μήνυμα να αναγνωστεί στον αγιασμό όλων των σχολικών μονάδων.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής

                                                                                Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης

                                                                                      Κεντρικής Μακεδονίας

                                                                                      Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                                                                                           Γεωλόγος-Θεολόγος

Τελετή Αγιασμού στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

DSCN6725 resize

Την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας  πραγματοποιήθηκε αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά παρουσία του Περιφερειακού Διευθυντή κ. Παναγιώτη Ζ. Ανανιάδη της προϊσταμένης του τμήματος επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπαίδευσης κ. Συργιάνη Μαρία καθώς και του συνόλου του διοικητικού προσωπικού.

Τον αγιασμό τέλεσε ο πατήρ Κων/νος Βλέτσης ο οποίος  ευχήθηκε στον Διευθυντή και στο προσωπικό της Περιφέρειας, υγεία, δύναμη και καλή επιτυχία στο  διοικητικό τους έργο.

Μήνυμα Περιφερειακού Διευθυντή Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

17

 

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά που μου δίνεται η ευκαιρία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να επικοινωνήσω μαζί σας από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Χαίρομαι που θα μοιραστώ μαζί σας την ελπίδα, την αισιοδοξία και τη δημιουργική διάθεση για πρόοδο στην Παιδεία. Μια Παιδεία στην υπηρεσία του ανθρώπινου προσώπου και όχι του απρόσωπου συστήματος! Μέσα σε συνθήκες βαθιάς ανθρωπιστικής κρίσης το σχολείο, ως αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου καλείται να κάνει άλματα και να στηρίξει πρώτα και κύρια τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι κάνουν καθημερινά στα  σχολεία τους «μικρά θαύματα». Οι δύσκολες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες δεν πρέπει να βάλουν φρένο στο δημοκρατικό μοντέλο διοίκησης, που σέβεται το δάσκαλο και τον καθηγητή, που στηρίζεται στην αξιοκρατία και στη σχέση εμπιστοσύνης των Εκπαιδευτικών με τη Διοίκηση τηςΕκπαίδευσης.

Καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για την κάλυψη των κενών της γενικής εκπαίδευσης αλλά και των ευαίσθητων τομέων, όπως της ειδικής αγωγής. Η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων αυτή τη στιγμή, η σωστή εκτίμηση και η καλή διαχείριση του υπάρχοντος προσωπικού είναι σε προτεραιότητα. Βασικό μας μέλημα είναι και η ορθή κατανομή του μαθητικού δυναμικού σε συνεργασία με τους δήμους, που θα αποσυμφορήσει και  θα βελτιώσει τη λειτουργία των σχολείων. Επιδίωξή μας, η αντιμετώπιση του προβλήματος της σχολικής στέγης, της υλικοτεχνικής υποδομής και της πλήρους κάλυψης των λειτουργικών αναγκών τωνσχολείων. Φέτος θα έχουμε μεγάλες αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με το επικείμενο νομοσχέδιο στο άμεσο μέλλον. Το Υπουργείο με αυτό το νομοσχέδιο επιχειρεί να επαναφέρει τη δημιουργική κανονικότητα της σχολικής ζωής.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός όλων των δράσεων και ενεργειών των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης θα πρέπει να έχουν ως βασικούς στόχους την ισόρροπη ανάπτυξη των γνωστικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και τη δημιουργία κλίματος μάθησης και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Όραμά μας ας γίνει η δημιουργία ενός σχολείου ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά και περισσότερο  εκείνων που ξεκινούν από χαμηλότερη αφετηρία.

Εύχομαι στους νέους διευθυντές των σχολικών μονάδων καλή και δημιουργική θητεία. Η αλληλεγγύη, η αλληλοβοήθεια και ο αλληλοσεβασμός ας γίνουν προτεραιότητες στην εποχή της κρίσης στην Κεντρική Μακεδονία. Κανένα σχολείο, κανένας εκπαιδευτικός και κανένας μαθητής δεν περισσεύει. Όλοι μαζί ας προασπιστούμε τη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

Εύχομαι σε όλους σας καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

 

                                                                                  Ο Περιφερειακός Διευθυντής

                                                                                Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης

                                                                                      Κεντρικής Μακεδονίας

                                                                                      Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                                                                                           Γεωλόγος-Θεολόγος

Μήνυμα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Αγαπητοί/ές μαθητές και μαθήτριες,

Φτάσατε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, δίνοντας μεγάλες μάχες, κάνοντας μεγάλες προσωπικές και οικονομικές θυσίες, τόσο εσείς όσο και οι γονείς σας. Ήταν μια διαδρομή για εσάς δύσβατη και δύσκολη. Η έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων σηματοδοτεί έναν σημαντικό αγώνα για τις επιδιώξεις σας για το μέλλον και αποτελεί το επισφράγισμα των προσπαθειών σας. Ο αγώνας αυτός είναι σημαντικός, αλλά δεν είναι καθοριστικός και στη ζωή σας θα υπάρξουν και άλλοι αγώνες που θα διαμορφώσουν την προσωπικότητά σας.

Στις δύσκολες συνθήκες που διανύει η χώρα μας η αγωνιστικότητά σας και η αισιόδοξη διάθεσή σας αποτελούν παρακαταθήκη και μας γεμίζει ελπίδα ότιεσείς, η νέα γενιά, είστε ικανοί για να αλλάξατε την πατρίδα μας προς το καλύτερο. Βασιζόμαστε στις ικανότητες σας και με όποιο τρόπο χρειάζεται η πολιτεία θα σας στηρίξει. Εργαζόμαστε ακατάπαυστα προκειμένου να διευκολύνουμε την προσπάθεια αυτή.

Εύχομαι μέσα από την ψυχή μου σε όλους εσάς, στους γονείς σας και στους καθηγητές ψυχραιμία και καλή δύναμη. Τα όνειρά σας να γίνουν πραγματικότητα.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής                                                                                  

Α/θμιας& Β/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος

Δελτίο Τύπου - Βράβευση Ειδικού Σχολείου Πολυγύρου

ATHMIA

 

Δελτίο Τύπου

 Το Ειδικό Σχολείο Πολυγύρου έλαβε τη διάκριση SilverAward, στην κατηγορία «Δεσμός με την Κοινωνία» Η Τελετή Απονομής των βραβείων EducationBusinessAwards 2017, έλαβε χώρα στον πολυχώρο πολιτισμού Αθηναϊδα, όπου, παρευρέθηκαν 350 εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας από κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Σκοπός, της εν λόγω διοργάνωσης ήταν να αναδειχθούν και να επιβραβευθούν οι βέλτιστες πρακτικές στην καινοτομία στο χώρο της Εκπαίδευσης.

Μερικά από τα προγράμματα που έφεραν το SilverAwardστην πόλη του Πολυγύρου και τίμησαν τις προσπάθειες του εκπαιδευτικού προσωπικού του Ειδικού Σχολείου Πολυγύρου, αφορούν τα παρακάτω:

-«Ημερίδα: Τάσεις και Στάσεις στην Ειδική Αγωγή»,

-«Ευ Ζειν»,

-Καθαρισμός της παραλίας Γερακινής σε συνεργασία με την ΜΚΟ iSea,

-«Καπάκι το καπάκι, παίρνω καροτσάκι», μια πρωτοβουλία του σχολείου μας που αφορά παράλληλα την συλλογή καπακιών με απώτερο σκοπό απόκτηση αναπηρικών αμαξιδίων,

-Συνεργασία με την Δημοτική βιβλιοθήκη Πολυγύρου,

-Συνεργασία  με την Greenpeace και το τελευταίο τους  project«Breakfree»

-«Συμμετοχή σε διαγωνισμούς ζωγραφικής ανάδειξης της πόλης μου», στην Θεσσαλονίκη στους «Φίλους της Νέας Παραλίας» καθώς και στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

-«Μαθαίνω τα παραολυμπιακά αθλήματα στις/ους φίλες/ους μου», σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολυγύρου, όπου οι μαθήτριες και μαθητές μας παίζουν μαζί boccia, sittingvolley, goalball, ρίψη καθιστών.

-«Οι γονείς διαβάζουν, τα παιδιά μαθαίνουν», μια πρωτοβουλία του νηπιαγωγείου όπου, μέσα από το πρόγραμμα libraryforall, δημιουργήθηκε μία βιβλιοθήκη για τα παιδιά του σχολείου.

-«Δενδροφύτευση στον Δήμο Πολυγύρου», όπου οι μαθήτριες και μαθητές μας φύτευσαν σε κεντρική νησίδα του Πολυγύρου φυτά με σκοπό την περιβαλοντολογική ευαισθητοποίηση των κατοίκων.

 

 

Η Περιφερειακή Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας χρησιμοποιεί στο διαδικτυακό της τόπο "cookies" προκειμένου να προσφέρει αποτελεσματικότερο για τους επισκέπτες/χρήστες περιβάλλον. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγησή σας στην ιστοσελίδες μας, αποδέχεσθε τη χρήση των "cookies". Για να ενημερωθείτε σχετικά, παρακαλούμε να ανατρέξετε στις Πληροφορίες.
Πληροφορίες Αποδέχομαι